DISKUZE K ČLÁNKU Cosworth by se do F1 nejspíše nevrátil ani po zjednodušení motorů

Britský výrobce motorů Cosworth připouští, že by se do Formule 1 nevrátil jako nezávislý dodavatel ani při změně pravidel a zjednodušení současných pohonných jednotek.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Cosworth by se do F1 nejspíše nevrátil ani po zjednodušení motorů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 50, poslední 18.01.2018 22:45 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: všechny podle vláken všechny podle času

  • GRAHAM

    GRAHAM

    77.236.218.XXX
    Hoši já teda nevím, ale jsem si skoro jist, že většina fanoušků co F1 sleduje, by nepoznala, jestli ty formule jezdí na současné motory a nebo na nějaký V10, nebo nějakou turbenou bestii bez elektriky. Ty složité fičury nemají pro závod jako takový vůbec žadnou přidanou hodnotu, Tak to prostě je.A je to drahé.
    Kecy o následném GP2 jsou směšné. Berte v potaz že i další automobilky by mohli vstoupit, nebo nějaká konsorcia, ale to ten motor nesmí stát prostě tolik peněz, když závodění to prostě nezlepšilo.Cena není pro zavodění obhajitelná.
    Chápu ale že to nechtějí vyhodit z okna. Jinak ten paradox, vývoj za miliardy a pak se vyrobí vlastně jen 3 motory/rok/ monopost.
    PS : taky berte v potaz, že Ferrari a Mercedes nechtějí konkurenci a to žádnou, když timto mohou dodávat týmům a tím si vyvoj motorů nechat "zaplatit" a nebo raději jinak mohutně zlevnit. Jasně je to bussines jako každý jiný....

    + 2 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Pepan

      Pepan

      89.24.157.XXX
      On ten důvod neúčasti automobilek bude asi někde jinde. Předcházející generace motorů stály zhruba třetinu a přes to se automobilky do F1 nehrnuly, ale spíše odcházely.

      + 3 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • GRAHAM

        GRAHAM

        77.236.218.XXX
        Pepíku byla celosvětová krize.... 14
        A taky , nejde přeci Liberty o to, aby tam někdo chodil, ale aby byla možnost tam "levně" přijít, pak si nemohou ty automobilky co tam jsou toliko diktovat a vydírat F1 jako celek. Ano tvoje Ferrari bude kvičet nejvíce.
        03

        + 0 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Pepan

          Pepan

          89.24.157.XXX
          Přečti si příspěvek Jirky_1. Až na ten konec dní F1 s ním plně souhlasím. F1 totiž není jenom sport, ale je to v prvé řadě byznys. O sport jde až asi na třetím místě.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • GRAHAM

            GRAHAM

            77.236.218.XXX
            Ano, souhlas, teď jde o to, kolik z toho kdo bude mít a jak se ten bussines bude dlouhodobě chovat a jak bude dlouhodobě udržitelný. To fungovalo kdysi, nemusí fungovat v budoucnu.
            Je potřeba si upřesnit čí je to bussines!! (system uplatíme Farrari už imho nenastane)

            + 0 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Pepan

              Pepan

              89.24.157.XXX
              Tady jde jenom o to, aby systém fungoval jako celek. Bernie to nasměřoval nějakým směrem. Netvrdím, že ten směr byl správný, ale majitel to udělal tak, aby z toho měl co nejvíce a celý systém byl jedna velká šou. A čím větší peníze v tomto systému lítají, tím horší bude ten systém změnit. Navíc, F1 byla vždy hnacím motorem vývoje technologií. Tím, že se celá řada dílů ve vozech unifikuje, bude postupovat Liberty proti duchu F1. Výsledkem může být odchod velkých hráčů a nakonec i velký úpadek F1, protože pokud odejdou výrobci motorů, startovní pole se bude sestávat z bezvýznamných týmů, jejichž jména spoustě diváků nic neřeknou. Přibude sportu, ale ubude divadla zvaného F1 a tomuto odvětví to neprospěje. Zmizí velké peníze, odejde spousta diváků a F1 bude na okraji zájmu. A pokud si myslíš pravý opak, tak se podívej na kteroukoliv z nižších sérií. Je tam více sportu, ale mnohem menší sledovanost. A zkus se zeptat v hledišti, kolik z těch diváků zná poslední dva nebo tři mistry z F3. Nebudou znát ani jednoho, byť je tam hodně sportu. A ještě jedna věc, když ses navezl do Ferrari. Tento tým není jediným, kdo loni bral nějaký bonus. Brali nejvíce - 68 miliónů, jenže Mercedes a Red Bull brali bonus po 35 mega a dokonce i Williams bral bonus ve výši deset miliónů eur. A jak se vyrovnáš s tímhle?

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
    • airwar1939

      airwar1939

      176.74.141.XXX
      Předchozí V8 stáli 12 milionů na sezonu, a to v době kdy byl zmražený vývoj. Současné motory stojí cca 15-18 milionů na sezonu, a vývoj jede plným proudem, takže týmy to o tolik víc nestojí.

      Problém není dát do Formule 1 staré atmosféry, diváci to opravdu nepoznají. Ale automobilky o to ztratí zájem, protože staré atmosféry zvláště po dieselgate nejsou cool. A ztráta zájmu automobilek sníží razantně obchodní hodnotu F1. Automobilky se vloží do jiné série, třeba Formule E, a ta přitáhne pozornost. Formule 1 pak v lepším případě bude jen další tuctovou sérií, pokud vůbec přežije.

      Mercedes dal do vývoje současného motoru cca. miliardu, aniž motor odjel první závod. To co jim platí zákaznické týmy, jsou drobné.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • airwar1939

        airwar1939

        176.74.141.XXX
        V roce 2006 byla světová ekonomika na vrcholu a ve formuli 1 bylo 7 dodavatelů motorů, z nichž mnozí byly i majiteli týmů. Ale prim hráli stejně jako dnes Mercedes, Ferrari a Renault. Další čtyři - BMW, Honda, Toyota a Cosworth hráli druhé housle. Z hlediska sportovního to tedy rozhodně ku prospěchu nebylo, protože tehdy měli špičkový motor jen 3-4 týmy, dnes ho má 6 týmů a další 3 mají pořád ještě konkurenceschopný motor.

        Ale je zde jeden zásadní rozdíl, v roce 2006 nikdo neztrašil ekologií a atmosferické motory se dávali do běžně produkovaných aut. Dnes máme po dieselgate, každý výrobce musí hrát na eko notu a účast v seriálu levných motorů bez eko technologií by si výrobci před akcionáři neobhájili.

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • GRAHAM

        GRAHAM

        77.236.218.XXX
        Ty motory stojí mnohem více si myslím, když započteš vývoj...se zeptej v Hondě.*12

        Ty V8 vyděl počtem použitých a je vše jinak.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • rock

        rock

        37.188.225.XXX
        Předchozí V8 dokázali srazit až na úroveň 8-10 mil/sezónu. Současné V6T se první rok dodávaly za ceny až 35 mil., než FIA (nebo FOM nebo kdo to byl, to je fuk) direktivně stanovil cenový strop na 20 mega.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • airwar1939

          airwar1939

          176.74.141.XXX
          Píši udávané zákaznické ceny za jednu sezonu. Mercedes tvrdí, že jeho motory V8 včetně technické podpory stály tým ročně cca. 12 milionů, v prvních sezonách nových V6 hybrid se pak hovořilo o 18 milionech na sezonu.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit

Aktuálně

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

  • Pátek

    • Trénink (18:30 - 19:30)
    • Kvalifikace (22:30 - 23:14)
  • Sobota

    • Závod (18:00 - 19:00)
    • Kvalifikace (22:00 - 23:00)
  • Neděle

    • Závod (22:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama