DISKUZE K ČLÁNKU Cosworth by se do F1 nejspíše nevrátil ani po zjednodušení motorů

Britský výrobce motorů Cosworth připouští, že by se do Formule 1 nevrátil jako nezávislý dodavatel ani při změně pravidel a zjednodušení současných pohonných jednotek.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Cosworth by se do F1 nejspíše nevrátil ani po zjednodušení motorů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 50, poslední 18.01.2018 22:45 Vložte komentář

Nejlepší názory

» jumpman (Hlasovali 4 lidé) 12.01.2018 13:22
a chápej ty, že pokud bude liberty diktovat bez… »
» Pepan (Hlasovali 3 lidé) 13.01.2018 11:58
On ten důvod neúčasti automobilek bude asi někde… »
» Pepan (Hlasovali 2 lidé) 12.01.2018 16:33
Nový majitel by měl ale brát v úvahu i… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

jon

jon

194.228.59.XXX
S tím, že je Liberty potřebuje je pravda. Jde o to, jestli oni potřebují být v F1. Respektive pokud tam mají být, tak jim to musí někdo zaplatit. Na což si bude muset ve finále sáhnout Liberty do kapsy, protože malé týmy určitě nebudou mít plonkových 500 milionů, které pošlou Cosworthu na rozjezd projektu. Případně je tu stále možnost se vrátit do motorového pravěku a dát do F1 stařičké V8. To bude mít za následek jedině to, že se kompletně všechny automobilky zvednou a nazdar. Protože tohle by bylo silné kafe i na Renault a Hondu.
Co se týká šance Cosworthu, tam se neshodneme. Pokud nemají za zády někoho s miliardou dolarů, mohou kupovat koho chtějí, ale dokupy to nedají. Nemají na to ani zázemí, ani lidi. Pokud budou chtít přetáhnout experty, budou muset koukat u Renaultu, Mercedesu a Ferrari. A na to skutečně nemají. Nechci je zbytečně podceňovat, ale osobně by mě hodně překvapilo, zda by vůbec uměli udělat moderní turbo a poradit si se softwarem. Nepochybně by zvládli spalovák, ale s tím by se nikam moc nepohnuli. Honda sice začínala "z nuly", ale jako automobilka se zabývá hybridy s Toyotou nejdéle. Takže tam už solidní knowhow bylo. Mercedes, Ferrari a Renault na vývoj těch uměleckých děl alokovali také inženýry z vývoje pro automobilový průmysl. Ve finále i ti umějí udělat ostrý motor, jen jdou trochu jinam s kompromisy a mají omezený rozpočet na finální produkt. Když jim povolíš uzdu, umí se taky rozparádit. Nikoho takového ale Cosworth nemá.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

77.236.218.XXX
Honda je sice velká, ale začala s lidmi, co vlastně tak nějak začínali a učili se. Věřím že tady v Evropě by to Cosworth zvládl značně lépe, protože by prostě jen ty borce co vědí co a jak "nakoupil".Takže motor by zcela jistě fungoval lépe než, než ten Hondy, která až pozdě pochopila, že bez nakoupení Know-how jsou 5 let pozadu a nemají šanci.

Jinak vězte že příslib Liberty že tam tyhle týmy bude chtít protlačit tam nějaký je.Liberty je potřebuje, oni narozdíl od automobilek budou značně levnější (celkově) a loajálnější a nebudou toliko vydírat.

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jon

jon

194.228.59.XXX
No, to mě ani nenapadlo, vidíš to. 12 Ale nalijme si čistého vína. Jestli není fabrika o velikosti a zkušeností Hondy (při všech jejich možnostech) dotáhnout špičku a topit se v takových problémech celé 3 roky se stále vzdáleným světlem na konci tunelu, potom by Cosworthu nepomohl ani zázrak. Atmosferické motory měli v malíku, tam se dokázali dostat na jakš takš úroveň. Ale tohle pro ně není ani vyšší dívčí, to je doktorát z motorářství, jenže řešený na západočeské univerzitě (svého času, nikoho tím nechci urazit). 04 ICE dají dokupy, ale ty rekuperační systémy, moderní dmychadlo a ladění paliva ... To už je asi lepší jet s nějakou starou jednotkou (klidně Renault 2014 nebo Honda 2015), která by teoreticky taky mohla být za lidovku, akorát by to proti aktuálním jednotkám nejelo. I tak by to bylo dost možná o 100 koní jinde, než Cosworth. 07
Mám Cosworth moc rád, už jen za jejich počiny s Fordem a i jejich sympatický comeback v éře V8. Ale tohle je a bude pro ně nestravitelné sousto ... Bohužel. 05

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
airwar1939

airwar1939

176.74.141.XXX
Píši udávané zákaznické ceny za jednu sezonu. Mercedes tvrdí, že jeho motory V8 včetně technické podpory stály tým ročně cca. 12 milionů, v prvních sezonách nových V6 hybrid se pak hovořilo o 18 milionech na sezonu.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
airwar1939

airwar1939

176.74.141.XXX
Shánějí koho?

Prvně musí sehnat alespoň jeden tým, který se 100% zaváže (a necukne), že od nich v sezoně 2021 bude motory odebírat. Bez toho se nedá takový projekt nastartovat, a to bez ohledu na to, kolik by nové motory měli stát.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
rock

rock

37.188.225.XXX
Předchozí V8 dokázali srazit až na úroveň 8-10 mil/sezónu. Současné V6T se první rok dodávaly za ceny až 35 mil., než FIA (nebo FOM nebo kdo to byl, to je fuk) direktivně stanovil cenový strop na 20 mega.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

178.255.168.XXX
řešení by bylo, stačilo by, aby FIA za určitých podmínek poskytla dokumentaci všech účastněných motorů tomu co chce vstoupit, např. rok stará, aby zase nedostal úplnou výhodu a za peníze, které by rozdělila mezi výrobce, aby se jim částečně splatily náklady na vývoj. Tím by se neměla opakovat blamáž Hondy a zároveň by nováček těžko dokázal postavit lepší motor než účastněné automobilky
Navíc pokud se podíváš, tak motory se varovnávají, ferrari ztrácí minimum a renaul je také na dostřel, takže se blíží doba, kdy budou mít všichni cca stejně výkonný motor a liberty to chce zase rozstřelit? To je nesmysl, vždyť vždy fungovalo, že ty slabší stáje se začaly dotahovat v době stability pravidel, ale při změně nejvíc ztrácí, takže pokud chtějí vyrovnanější F1 a za méně peněz tak musí hlavně udržet stabilní pravidla!

apropo ferrari má hybrid la ferrari a chystá další - i na ferrari padá euro eko terorismus, tak musí něco dělat s emisema...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

77.236.218.XXX
Apropo kde Ferrari používá "elektriku" ? 11

Hele já netvrdím že je tento motor nesmysl, to špatně chápeš.Já jen se snažím vysvětlit proč Liberty se snaží udělat opak.I mě je jasné, že investice do toho dané, by se měli klidně do roku 2025 využívat a nic neměnit.Změna jsou zase velké investice. Prostě Liberty nechce být na automobilkách závislá, to je celé.Pokud je tento typ motoru, tak je problém.Do toho nikdo novej nepůjde.Liberty potřebuje aby automobilky mohli být lehce nahraditelní, jinak bude "vydíračka". síly musí být vyrovnané.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

77.236.218.XXX
Ty motory stojí mnohem více si myslím, když započteš vývoj...se zeptej v Hondě.*12

Ty V8 vyděl počtem použitých a je vše jinak.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

77.236.218.XXX
Myslím že ten článek může mít i jiný důvod že nechtějí, ale že někoho schánějí.Důvodů tisíce.Pamatuješ na smršt od Hondy kdy a jak předeženou Renault.
12 12
Ale třeba je fakt že nechtějí,Všude je tolik politiky a vymyslů, že je složité to rozklíčovat.

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jon

jon

194.228.59.XXX
Tak to je úžasná zpráva pro Liberty. 12 Asi nejpovolanější motorář (když vyloučím velké automobilky) pro F1 nemá zájem se vracet. Aby Brawn svoji rétorikou nezadělal na ještě větší problém, než si Liberty media umí představit a ve finále tam neměli plombované motory od jednoho výrobce a nepromovali skutečně GP1. 04

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

178.255.168.XXX
to by musel daný dodavatel tomu týmu platit, což u malovýrobce nikdy nehrozí...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

178.255.168.XXX
tohoto panáčka rozumem nepřesvědčíš, ferrari je na straně zachování současného motoru, takže je současný motor pro F1 naprostý nesmysl...

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Pepan

Pepan

89.24.157.XXX
Problém je v tom že Liberty dělá revoluci a vůbec nezohledňuje to, že automobilky nastrkaly do vývoje šílené prachy a nechtějí ty investice odepsat. Když ty motory stály třikrát tolik než předcházející generace, předpokládám že i jejich vývoj byl finančně mnohem náročnější a bude třeba mnohem více času aby se investice do jejich vývoje vrátily. Tohle by měla vzít Liberty v úvahu a ne jednostranně nařizovat, co a jak se bude dělat. Pokud to nezohlední, pokud nezohlední i historické vazby, které pomáhají dělat z F1 ten byznys, který je dneska, může se stát že největší týmy odejdou, založí si vlastní sérii a F1 i s doprovodnými programy jako je F2, F3 a další, postupně zajde na ubytě. Pořád totiž platí že ty doprovodné série se na slávě F1 hodně přiživují.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
airwar1939

airwar1939

176.74.141.XXX
V roce 2006 byla světová ekonomika na vrcholu a ve formuli 1 bylo 7 dodavatelů motorů, z nichž mnozí byly i majiteli týmů. Ale prim hráli stejně jako dnes Mercedes, Ferrari a Renault. Další čtyři - BMW, Honda, Toyota a Cosworth hráli druhé housle. Z hlediska sportovního to tedy rozhodně ku prospěchu nebylo, protože tehdy měli špičkový motor jen 3-4 týmy, dnes ho má 6 týmů a další 3 mají pořád ještě konkurenceschopný motor.

Ale je zde jeden zásadní rozdíl, v roce 2006 nikdo neztrašil ekologií a atmosferické motory se dávali do běžně produkovaných aut. Dnes máme po dieselgate, každý výrobce musí hrát na eko notu a účast v seriálu levných motorů bez eko technologií by si výrobci před akcionáři neobhájili.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
airwar1939

airwar1939

176.74.141.XXX
Předchozí V8 stáli 12 milionů na sezonu, a to v době kdy byl zmražený vývoj. Současné motory stojí cca 15-18 milionů na sezonu, a vývoj jede plným proudem, takže týmy to o tolik víc nestojí.

Problém není dát do Formule 1 staré atmosféry, diváci to opravdu nepoznají. Ale automobilky o to ztratí zájem, protože staré atmosféry zvláště po dieselgate nejsou cool. A ztráta zájmu automobilek sníží razantně obchodní hodnotu F1. Automobilky se vloží do jiné série, třeba Formule E, a ta přitáhne pozornost. Formule 1 pak v lepším případě bude jen další tuctovou sérií, pokud vůbec přežije.

Mercedes dal do vývoje současného motoru cca. miliardu, aniž motor odjel první závod. To co jim platí zákaznické týmy, jsou drobné.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
airwar1939

airwar1939

176.74.141.XXX
Dříve bylo znašné množství neprobádaných uliček a pravidla byly značně benevolentní, takže se dalo lehce přijít ze zlepšením, které auto zrychlilo v řádu sekund na kolo. Dnes se hraje o setiny a desetiny.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
airwar1939

airwar1939

176.74.141.XXX
add. jedna, dobře postaví motor který bude stačit na chvost pole... a kdo ho bude chtít? Podle mě jen totálně tragický tým z chvostu pole, a to pouze tehdy pokud bude zadarmo. Pokud za takovýto motor bude muset platit, je lepší kupovat výkonnější motory od automobilek.

Začarovanej kruh je v tom, že pokud se i změní pravidla, ale zůstanou automobilky, tak žádný tým nebude volný pro nového dodavatele motorů. Nebo myslíš že Williams či FI sáhnou po Coswortu, když mohou mít TOP motor Mercedes, nebo Haas či Sauber se vzdají výhod motorů Ferrari v prospěch Cosworthu?

Všichni jsem viděli jak si nabila hubu Honda, takže příchod nezávislého dodavatele motorů je možný jen když nebude jiný dodavatel motorů. Všechny týmy si umí spočítat že M, F a R mají technologický náskok, aby riskovali blamáž z malovýrobcem PU.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
airwar1939

airwar1939

176.74.141.XXX
Technologicky zjednodušit se dají, otázkou zůstává zda pak bude Formule 1 pro automobilky atraktivní. Ohledně zlevnění si iluze nedělám, pokud automobilka ty peníze mít bude a bude je ochotna utratit, tak je utratí. A i za jednodušší technologie se dá utratit majlant, abys získal výkonnostní výhodu.

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Pepan

Pepan

89.24.157.XXX
Tady jde jenom o to, aby systém fungoval jako celek. Bernie to nasměřoval nějakým směrem. Netvrdím, že ten směr byl správný, ale majitel to udělal tak, aby z toho měl co nejvíce a celý systém byl jedna velká šou. A čím větší peníze v tomto systému lítají, tím horší bude ten systém změnit. Navíc, F1 byla vždy hnacím motorem vývoje technologií. Tím, že se celá řada dílů ve vozech unifikuje, bude postupovat Liberty proti duchu F1. Výsledkem může být odchod velkých hráčů a nakonec i velký úpadek F1, protože pokud odejdou výrobci motorů, startovní pole se bude sestávat z bezvýznamných týmů, jejichž jména spoustě diváků nic neřeknou. Přibude sportu, ale ubude divadla zvaného F1 a tomuto odvětví to neprospěje. Zmizí velké peníze, odejde spousta diváků a F1 bude na okraji zájmu. A pokud si myslíš pravý opak, tak se podívej na kteroukoliv z nižších sérií. Je tam více sportu, ale mnohem menší sledovanost. A zkus se zeptat v hledišti, kolik z těch diváků zná poslední dva nebo tři mistry z F3. Nebudou znát ani jednoho, byť je tam hodně sportu. A ještě jedna věc, když ses navezl do Ferrari. Tento tým není jediným, kdo loni bral nějaký bonus. Brali nejvíce - 68 miliónů, jenže Mercedes a Red Bull brali bonus po 35 mega a dokonce i Williams bral bonus ve výši deset miliónů eur. A jak se vyrovnáš s tímhle?

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama