Cosworth by se do F1 nejspíše nevrátil ani po zjednodušení motorů

PH, 12. ledna 2018, 07:35 Google+

Britský výrobce motorů Cosworth připouští, že by se do Formule 1 nevrátil jako nezávislý dodavatel ani při změně pravidel a zjednodušení současných pohonných jednotek.

Počet komentářů:  50 komentářů (Poslední včera 22:45) Napište svůj názor
V8 motor Cosworthu

V8 motor Cosworthu | foto: www.cosworthformula1.com

Sdílejte článek

Do jednání o budoucí podobě pravidel je sice zapojený a rád by v F1 znovu závodil, pokud by to bylo možné, uvědomuje si ale potřebu velké investice. K tomu by potřeboval finanční podporu nějaké automobilky či sponzora, aby se vrátil do špičkového odvětví motorsportu, které opustil v roce 2013.

"Tak zaprvé, moc rádi bychom tam byli. Hodně se napsalo o tom, že jsme úzce zapojeni do současných diskusí, které probíhají. My jsme od počátku viděli, že je nepravděpodobné, aby se nezávislý Cosworth vrátil na základě 'Pokud to postaví, tak se vrátí.' To je nepravděpodobné, protože by v tomto případě ekonomická stránka těžko fungovala," popisuje jeho ředitel Bruce Wood.

"Rozhodně doufáme, že bychom tam mohli být spojeni s menším OEM výrobcem, jenž by byl ochotný trochu finančně přispět na návrat do F1, jak to snad nová pravidla umožní," pokračuje šéf Cosworthu, který pro svůj návrat hledá partnera.

img-responsive

Cosworth by v případě změny pravidel potřeboval ještě partnera, který by jeho návrat finančně podpořil | foto: Cosworth

Společně s Aston Martinem patří ke společnostem, které vyhodnocují možnost přípravy motorů podle plánovaných nových pravidel, která mají být finalizována do konce roku. Nezávislí výrobci doufají, že se náklady na konstrukci a stavbu pohonné jednotky sníží, když dojde k jejímu zjednodušení po odstranění motorgenerátoru tepelné energie (MGU-H) a vyšší standardizaci.

"Není tajemstvím, že úroveň současné technologie v F1 ji docela znepřístupňuje - i někomu takovému, jako je Cosworth s našimi schopnostmi, protože zahrnuje tolik prvků, které jsou absolutně špičkové. Rekuperace tepelné energie by vyžadovala investici v řádu desítek milionů [liber]," stěžuje si Wood.

"Navrhované pravidla by určitě umožnila návrat Cosworthu do F1 a snížila nákladovou bariéru na vstup do bodu, kdy by se našlo mnohem více výrobců či dalších sponzorů - nikoliv jen automobilek - kteří by F1 byli schopni zahrnout do svých rozpočtů," dodává šéf britského výrobce motorů.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Cosworth by se do F1 nejspíše nevrátil ani po zjednodušení motorů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 50, poslední 18.01.2018 22:45 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 50 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nedostatek investic se podepsal na stavu továrny Renaultu

Za soupeři jsme zaostávali o 10 let, přiznává šéf Renaultu, který se stále zlepšuje

Toro Rosso při testech pneumatik v Abú Zabí

Toro Rosso už při stavbě vozu vidí přínosy partnerství s Hondou, věří v silný a spolehlivý motor

Start závodu v Brazílii

Mercedes se s Ferrari v názorech na F1 100% shoduje

McLaren při loňské prezentaci nového auta

Po Ferrari zveřejňuje datum odhalení nového vozu také McLaren, Mercedes a Toro Rosso

Kevin Magnussen s Haasem v Mexiku

Haas si v prvních sezónách v F1 vede lépe než Force India, myslí si spokojený Magnussen

U Renaultu se kompresor i MGU-H nacházejí v zadní části motoru

McLaren vyřešil jiné uspořádání pohonné jednotky Renaultu. V čem se liší od Hondy?

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Pohonná jednotka Renault Energy

Renault očekává slabší kvalifikační módy u soupeřů. Jak chce zajistit vyšší…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Newey o tom, proč odmítl pohádkové nabídky Ferrari i Mercedesu

  2. McLaren vyřešil jiné uspořádání pohonné jednotky Renaultu. V čem se liší od Hondy?

  3. Po Ferrari zveřejňuje datum odhalení nového vozu také McLaren, Mercedes a Toro Rosso

  4. "Pohonné jednotky v F1 nejsou drahé," argumentuje Prost. A hned sklízí kritiku

  5. Personální změny v Itálii: Räikkönen má nového inženýra, Toro Rosso opouští šéf aerodynamiky

  6. Bývalý šéf McLarenu Martin Whitmarsh se vrací do F1

reklama

Zprávy odjinud