DISKUZE K ČLÁNKU

Renault očekává slabší kvalifikační módy u soupeřů. Jak chce zajistit vyšší spolehlivost?

Renault popisuje, jak letos hodlá zlepšit své pohonné jednotky. Při navyšování výkonnosti se podle svého ředitele Cyrila Abiteboula přísně zaměří na kontrolu kvality, aby se neopakoval svou blamáž ze závěru sezóny 2017.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Renault očekává slabší kvalifikační módy u soupeřů. Jak chce zajistit vyšší spolehlivost?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 15, poslední 14.01.2018 14:26 Vložte komentář

Nejlepší názory

» El_Senor (Hlasoval 1 člověk) 11.01.2018 12:36
Ono se toho obecne o vsech starsne nakeca a… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • GRAHAM

    GRAHAM

    77.236.218.XXX
    Koukám že zde v diskuzi se dle textu rozhovoru Cyrila Abiteboula odhaduje výkon a spolehlivost motoru Renault.To je nějaký nový druh stolice? 18 18 18

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • El_Senor

      El_Senor

      89.111.73.XXX
      Cyril odhaduje kolik jim uteklo bodu, mi odhadujeme jak na tom bude motor atd. Jsou to odhady ze "stolice", logr z kavy dosel 18 18 18.
      Jinak nejde o odhady, ale o chapani toho co kdo/ktery vyrobce rika/dela pro dalsi sezonu. Jaka je ale pravda je v tom logru. resp. ve stolici, z ktere velkou stolici vycteme 18

      PS: klidne se muzes pridat a odhadnout konkurenci, treba Hondu, Mercedes 03

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • GRAHAM

        GRAHAM

        77.236.218.XXX
        Přál bych si, aby to bylo co nejvíce vyrovnané a Mercedes se musel soustředit na více monopostů a nejen na Ferrari.A taky věřím že to tak bude.

        Jinak Honda se bude logicky zlepšovat, ale ještě jí čeká hodně práce a minimálně dva větší posuny ve výkonu, což je otázka, zda za letošní rok stihne, potažmp zvládne.A to se bavím jen o dorovaní výkonu v rámci nějakého okna.

        Renault věřím že opět něco stáhne a bude v okně, kdy bude možnost bojovat o bednu. Asi ne na všech okruzích, ale věřím že na většině. Tajně doufám, že Mercedes a Ferrari se posunou ve výkonu méně než Renault a rozdíl bude menší.
        Jsem zvědav na Ferrari, prý zapracovali a to hodně ,na spolehlivosti a výdrži motorů na 3 závody. Mercedes na špici, ale o prsa china-atletky.

        Osobně si myslím, že určitě někdo zkusí jet ne na 3 motory, ale na 5 motorů v sezóně.Obětují dva závody, což nebude problém a doženou to jindy a jinde.Ale třeba to FIA stihne eliminovat, uvidíme.

        + 0 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Pepan

        Pepan

        89.24.157.XXX
        Se Ti to hádá, ale já mám řídký případ s hustým běháním a tak jsem, co se týče prognózy, v pytli. 05

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Radon

    Radon

    84.242.97.XXX
    Já jsem si myslel pravý opak, co Cyrda - že právě motor by měl být výkonnější a spolehlivější do závodu, aby to manko umístění v kvaldě mohli dohnat agresivní strategií v závodě a bodovat! Proto jsem psal, že si myslím, že Mer bude zase one man show - motor mají (měli) výkonný už teď, vyladí spolehlivost a dojedou sezonu se dvěma motory... Jen na začátku sezony možná nechají ostatním nějaké drobky jako loni.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Adi

      Adi

      212.96.178.XXX
      Již loni to rozhodně nebylo o jednom týmu. Jsem přesvědčen o tom, že Mercedes bude letos k poraženi.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • jon

      jon

      194.228.59.XXX
      Agresivní strategie v závodě je fajn, ale po startu z 10-tého místa je ta šance hodně malá. Navíc je tam pořád riziko, že tam nedobrzdí nějaké tele vzadu a je po závodě.
      Navíc teď je předjíždění vyrovnaných monopostů téměř nemožné, tak to tomu také moc nenahraje. Potom přehřívání motoru a degradace pneu při jízdě v závěsu.
      Není to tak černobílé a ta kvalda je opravdu hodně důležitá. Musím s Cyrilem souhlasit. Lepší kontrola kvality a zlepšení kvalifikačního módu je momentálně to nejdůležitější.
      Ale jinak souhlas i s Tebou. Mercedes má s motorem pořád navrch a jediné Ferrari s jejich jednotkou mohlo sekundovat. Renault má před sebou hodně krušnou zimu a musí se i trochu modlit, aby Mercedes nenaplnil své plány, kdy chtějí příští rok za dané spolehlivosti mít přes 1000 koní. Potom by to nejspíš byla opět one man show se stafáží Ferrari.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • El_Senor

    El_Senor

    89.111.73.XXX
    No a toto tvrzeni sice vypada optimisticky, ale rovnez je trochu pesimisticke:
    "Stabilita je podstatně vyšší v tom smyslu, že se motor tomu loňskému mnohem více podobá, než tomu bylo ve srovnání s předminulým rokem. Měníme pouze díly, které způsobí rozdíl ve výkonnosti, zatímco před rokem jsme sáhli v podstatě na vše - motor s vnitřním spalováním a hybridní část byly nové," popisuje pro Autosport Abiteboul."

    Pokud se na to podivame z hlediska napadu, ktere Renault ma/mel k teto jednotce, tak se da too prohlaseni chapat take tak, ze pro minuly rok meli napady a bylo potreba vice motor menit a letso uz se to zmenilo a tolik napadu nebylo a proto se jednotka pro letosni rok mnohem vice podoba te lonske.

    Naproti tomu Mercedes rika, ze jejich motor bude komplet novy, coz znamena, ze napadu je mnoho.

    [odkaz na stránku]

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Kaša

      Kaša

      82.142.123.XXX
      Taky mi z jejich vyjádření vyplývá víc to, že jedou na jistotu a nic moc nového či převrátného nemáme čekat. 10
      A to bylo tolik náznaků jak rok 2017 pro motor obětovali roku 2018.
      Začínám mít z Renaultu špatný pocit. 07

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • El_Senor

        El_Senor

        89.111.73.XXX
        Ono se toho obecne o vsech starsne nakeca a skurtecnost je kolikrat uplne jinde. Takze uvidime, treba keca Abiteboul ted, ukolebava konkurenci 03

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • Adi

      Adi

      212.96.178.XXX
      Není tajemstvím, že mezi lety 2016 a 2017 Renault kompletně předělal svoji PJ aby odemknul novy potenciál a to se mu povedlo, protože výkonnost zlepšoval během uplynulé sezóny asi nejviditelneji. Samozřejmě vlivem špatné kalibrace pro GP Mexika se dostali do svizelne situace a zbytek sezóny rozhodně jeli s modem daleko pod potenciál. Takže dle mě není třeba každý rok kompletně předělávat PJ, kor když má potenciál. F1 a výrobci PJ (snad kromě Hondy) myslí roky dopředu. Popravdě informace o tom, že Renault na tuto sezónu pouze ladí je pro mě pozitivní z pohledu spolehlivosti a jsem si jistý, že kdyby neměli výkonnostní potenciál, opět by měnili architekturu. Myslím si, že kvalifikační módy Ferrari a Mercedesu byly hlavně díky spalování oleje a že letos opravdu budou kvalifikační módy 3 výrobců velmi podobné (Honda je otázka). Race mód bude u 3 výrobců taktéž velmi podobný. Budou rozhodovat jednotlivá šasi a samozřejmě výkony pilotů. Ve spolehlivosti nejvíce věřím Ferrari a Renaultu. Jestliže opravdu Mercedes mění spoustu věcí, spolehlivost bude mít horší podobně jako v r. 2016, kdy byl nejspolehlivější PJ v poli Renault.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • jon

        jon

        194.228.59.XXX
        Souhlas. Renault už rok ladí nový koncept, zatímco Ferrari a Mercedes pořád ladili ten původní.
        Ale s tím spalováním, to není úplně pravda. Oba výrobci nasadili PJ i po snížení množství, které se může spalovat a velký rozdíl to neudělalo. Je to dáno spíš relativní životností jednotek. V tomto ohledu jsou prostě napřed a mohou si dovolit motory více potrápit, aniž by to vedlo k nadměrnému opotřebení.
        Co se týká spolehlivosti Mercedesu příští rok. Pokud se jim povede šasí a motor jako v roce 2016, tak asi těch pár výpadků oželí. Ale osobně tohle moc nečekám. Kdyby se jim v testech nová jednotka sypala, mají pořád letošní, se kterou mohou pár závodů minimalizovat ztráty a nasadit více otestovanou novou koncepci až po první třetině sezóny. Ale když nad tím tak přemýšlím, tak by to mohlo zadělat na zajímavou sezónu, protože přes zimu letošní koncepci určitě Ferrari v pohodě přeskočí a Renault by ji mohl dotáhnout. Hondu nezmiňuji, protože i kdyby se dostala do okna, Toro Rosso nemá potenciál pozlobit. To by musel jet Mercedes s motorem z roku 2014.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • El_Senor

    El_Senor

    89.111.77.XXX
    Tato myslenky je dle meho mylna.
    "Přísnější limity v letošním roce (pouze 3 motory na sezónu) pak podle něj povedou k tomu, že všichni výrobci upřednostní spolehlivost, což se podepíše právě na slabších kvalifikačních módech."
    Prisnejsi limity povedou spise k malym narustum vykonu pri zavode. Kvalifikace hodne pomaha v zavode, coz si vestinou vsichni uvedomuji a ve kvalde proto tech par kol pojede motor nahrane jako letos.

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Nedostatek investic se podepsal na stavu továrny Renaultu

Za soupeři jsme zaostávali o 10 let, přiznává šéf Renaultu, který se stále zlepšuje

Toro Rosso při testech pneumatik v Abú Zabí

Toro Rosso už při stavbě vozu vidí přínosy partnerství s Hondou, věří v silný a spolehlivý motor

Start závodu v Brazílii

Mercedes se s Ferrari v názorech na F1 100% shoduje

McLaren při loňské prezentaci nového auta

Po Ferrari zveřejňuje datum odhalení nového vozu také McLaren, Mercedes a Toro Rosso

Kevin Magnussen s Haasem v Mexiku

Haas si v prvních sezónách v F1 vede lépe než Force India, myslí si spokojený Magnussen

U Renaultu se kompresor i MGU-H nacházejí v zadní části motoru

McLaren vyřešil jiné uspořádání pohonné jednotky Renaultu. V čem se liší od Hondy?

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama