Renault očekává slabší kvalifikační módy u soupeřů. Jak chce zajistit vyšší spolehlivost?

PH, 11. ledna 2018, 09:20 Google+

Renault popisuje, jak letos hodlá zlepšit své pohonné jednotky. Při navyšování výkonnosti se podle svého ředitele Cyrila Abiteboula přísně zaměří na kontrolu kvality, aby se neopakoval svou blamáž ze závěru sezóny 2017.

Počet komentářů:  15 komentářů (Poslední 14.01. 14:26) Napište svůj názor
Pohonná jednotka Renault Energy

Pohonná jednotka Renault Energy | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

Loni Renault obdržel za výměnu nadlimitních komponent pohonné jednotky celkem 320 trestných míst, horší už byla jen Honda. Šéf Red Bullu Christian Horner si postěžoval, že jeho tým kvůli tomu zažil nejhorší sezónu z pohledu spolehlivosti od roku 2006, a Toro Rosso se dostalo do otevřené roztržky s francouzským výrobcem.

Vyšší stabilita + drakonická opatření = zlepšení spolehlivosti
Tomu dle jeho výpočtů uniklo kvůli poruchám 45 mistrovských bodů a 5. místo v šampionátu konstruktérů, proto hodlá přijmout "drakoničtější" opatření při schvalování nových dílů, které mají řešit jeho potíže.

"Stabilita je podstatně vyšší v tom smyslu, že se motor tomu loňskému mnohem více podobá, než tomu bylo ve srovnání s předminulým rokem. Měníme pouze díly, které způsobí rozdíl ve výkonnosti, zatímco před rokem jsme sáhli v podstatě na vše - motor s vnitřním spalováním a hybridní část byly nové," popisuje pro Autosport Abiteboul.

"Také měníme naše vnitřní procedury při schvalování a zajišťujeme, abychom byli drakoničtější ve způsobu, jakým přistupujeme k milníkům projektu a schvalování nových dílů. Pevně věřím, že to, co děláme na dynamometru, je velmi reprezentativní, a že nám to poskytne produkt, který bude mnohem vyspělejší, jakmile začnou zimní testy," pokračuje.

img-responsive

Cyril Abiteboul věří, že letos bude jejich pohonná jednotka i přes přísnější pravidla spolehlivější | foto: Renault Sport F1

Podle něj ve Viry nepotřebují žádnou restrukturalizaci, pro zlepšení spolehlivosti postačí jen hloubková revize jejich oddělení jejich motorového oddělení.

Ferrari a Mercedes s relativně slabšími kvalifikačními módy?
Renault bude muset zapracovat na svých kvalifikačních módech, které požadoval Red Bull, aby se o sobotách přiblížil Ferrari a Mercedesu. Podle Abiteboula výkonnost Renaultu v Abú Zabí, kde Nico Hülkenberg stáhl pětisekundové manko zapříčiněné penalizací při souboji se Sergiem Pérezem, dokládá, že se Renault zlepšuje v získávání vyšší výkonnosti ze svého motoru.

Přísnější limity v letošním roce (pouze 3 motory na sezónu) pak podle něj povedou k tomu, že všichni výrobci upřednostní spolehlivost, což se podepíše právě na slabších kvalifikačních módech.

img-responsive

Podaří se Renaultu porazit své zákazníky? | foto: Renault Sport F1

"Rychlost v Abú Zabí ukázala, že jsme mnohem lepší při vyhodnocování toho nejlepšího kompromisu mezi výkonností a spolehlivostí. A v dalším ročníku toho přijde ještě víc, i když víme, že také pravidla ztíží používání čistě kvalifikačních módů," říká šéf Renaultu.

"V následující sezóně si budete muset vystačit jen se 3 motory na jezdce na sezónu, což je také třeba brát v úvahu, protože kvalifikační mód je kombinací triků, možná jako spalování oleje, což bude také omezenější, ale i faktem, že poškozujete svůj motor."

"Očekávám, že většina výrobců bude konzervativnější ve způsobu, jakým budou provozovat své motory. My ale také sledujeme své vlastní cesty, jak dostat více výkonnosti při omezeném počtu kol," dodává Abiteboul, jenž by se svým týmem rád bojoval o pódia. Silní budou také jeho zákazníci - Red Bull a McLaren, kteří měli dle svých slov loni ta nejlepší šasi.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Renault očekává slabší kvalifikační módy u soupeřů. Jak chce zajistit vyšší spolehlivost?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 15, poslední 14.01.2018 14:26 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 15 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nedostatek investic se podepsal na stavu továrny Renaultu

Za soupeři jsme zaostávali o 10 let, přiznává šéf Renaultu, který se stále zlepšuje

Toro Rosso při testech pneumatik v Abú Zabí

Toro Rosso už při stavbě vozu vidí přínosy partnerství s Hondou, věří v silný a spolehlivý motor

Start závodu v Brazílii

Mercedes se s Ferrari v názorech na F1 100% shoduje

McLaren při loňské prezentaci nového auta

Po Ferrari zveřejňuje datum odhalení nového vozu také McLaren, Mercedes a Toro Rosso

Kevin Magnussen s Haasem v Mexiku

Haas si v prvních sezónách v F1 vede lépe než Force India, myslí si spokojený Magnussen

U Renaultu se kompresor i MGU-H nacházejí v zadní části motoru

McLaren vyřešil jiné uspořádání pohonné jednotky Renaultu. V čem se liší od Hondy?

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Lance Stroll a Stoffel Vandoorne v závodě v Austinu

McLaren je hrozbou, uvědomuje si Lowe. Poslední vývoj Williamsu si ale…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Po Ferrari zveřejňuje datum odhalení nového vozu také McLaren, Mercedes a Toro Rosso

  2. McLaren vyřešil jiné uspořádání pohonné jednotky Renaultu. V čem se liší od Hondy?

  3. Newey o tom, proč odmítl pohádkové nabídky Ferrari i Mercedesu

  4. "Pohonné jednotky v F1 nejsou drahé," argumentuje Prost. A hned sklízí kritiku

  5. Personální změny v Itálii: Räikkönen má nového inženýra, Toro Rosso opouští šéf aerodynamiky

  6. Bývalý šéf McLarenu Martin Whitmarsh se vrací do F1

reklama

Zprávy odjinud