Renault přiznává, že třenice s Red Bullem mají dopad na vývoj motoru

Petr Hlawiczka, 23. listopadu 2015, 06:20 Google+

Podle Renaultu k neúspěšnému vývoji letošního motoru přispělo ztroskotání jejich vztahu s Red Bullem.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 24.11. 05:51) Napište svůj názor
Renault

Renault | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

Francouzský výrobce svou novou specifikaci pohonné jednotky nasadil do závodu poprvé až minule v Brazílii. Jenže ta se neprokázala o moc lepší než starší verze.

Jednalo se přitom o první výkonnostní vylepšení v této sezóně, na které čerpali 11 z 12 vývojových žetonů. Jenže Daniel Ricciardo dostal za svá záda jen část z něj - pouze motor s vnitřním spalováním, na nějž šlo 7 žetonů. Renault věří, že balík vykáže pokrok až po nasazení všech prvků, tedy včetně nového turba.

Proč byl letošní vývoj tak pomalý a poměrně neúspěšný? "Je pravdou, že poslední historie a nejistota s Red Bullem vedly k oslabení technické spolupráce mezi našimi týmy. Naše rozhovory téměř ustaly. Pro příští rok to bylo jen férové, ale možná jsme si měli dát více pozor tam, kde to nekončilo pro tento rok," uvádí Cyril Abiteboul, ředitel Renaultu Sport F1.

"Vedlo to k tomu, že jsme maximálně nevyužili výkonnostní vylepšení toho motoru, protože když vyměníte jeden prvek pohonné jednotky, musíte myslet na vedlejší účinek jejich všech ostatních prvků. Myslím, že z nich dostaneme více, než jsme viděli. A opět nevyužíváme veškerý hardware, který je nyní dostupný. Panuje tedy drobné zklamání, ale dosáhneme mnohem více a více toho bude vysvětleno," pokračuje Abiteboul.

img-responsive

Renault s Red Bullem přemýšlí, jakou konfiguraci nasadí v Abú Zabí, zatímco u Toro Rosso mají jasno - pojedou se starým motorem | foto: Red Bull Racing

Nedokáže však ještě potvrdit, kterou konfiguraci pohonné jednotky použijí tento týden v Abú Zabí. Nevylučuje ani možnost návratu ke starší specifikaci: "Musíme vzít v potaz následky nasazení jednoho motoru v jednom autě během víkendu v Brazílii.

"Pochopit, jak na tom jsme, dojít k nějakým závěrům a učinit rozhodnutí pro Abú Zabí - zda pokračovat na stejné úrovní, pokusit se posunout o jeden krok dále nebo couvnou o jeden krok zpět, pokud to v této době nevede ke spokojenosti. Hodně se to ale týká učení pro příští rok," naznačuje ředitel Renaultu před posledním letošním závodem, který se pojede tento víkend na okruhu Jas Marina.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Renault přiznává, že třenice s Red Bullem mají dopad na vývoj motoru

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 24.11.2015 05:51 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

U Renaultu se kompresor i MGU-H nacházejí v zadní části motoru

McLaren vyřešil jiné uspořádání pohonné jednotky Renaultu. V čem se liší od Hondy?

Räikkönen, Kimi

Personální změny v Itálii: Räikkönen má nového inženýra, Toro Rosso opouští šéf aerodynamiky

Martin Whitmarsh

Bývalý šéf McLarenu Martin Whitmarsh se vrací do F1

Sergej Sirotkin se dočkal vytoužené příležitosti

Williams potvrzuje Strolla se Sirotkinem, Kubica rezervním jezdcem

Kimi Räikkönen při tréninku v Itálii

"Inženýři jsou hodně v pohodě, do super rychlého auta jsme dali vše," říká prezident Ferrari

Sergio Pérez pevně věří, že by u špičkového týmu mohl získat titul

"Mám na to vyhrávat tituly, čeká mě velmi důležitý rok." Pérez touží po špičkovém týmu

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Sebastian Vettel při Race of champions

FOTO: Závod šampionů 2015 - vítězství Vettela, loučení Wolffové

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Renault očekává slabší kvalifikační módy u soupeřů. Jak chce zajistit vyšší spolehlivost?

  2. Newey o tom, proč odmítl pohádkové nabídky Ferrari i Mercedesu

  3. "Pohonné jednotky v F1 nejsou drahé," argumentuje Prost. A hned sklízí kritiku

  4. McLaren to proti Red Bullu a Renaultu bude mít těžké, myslí si Mansell

  5. Bojí se Pirelli konkurence? "Válka pneumatik by F1 uškodila," tvrdí

  6. Personální změny v Itálii: Räikkönen má nového inženýra, Toro Rosso opouští šéf aerodynamiky

reklama

Zprávy odjinud