DISKUZE K ČLÁNKU

Z pohledu spolehlivosti motoru jsme prožili nejhorší sezónu od roku 2006, říká šéf Red Bullu

Šéf Red Bullu Christian Horner si v závěru roku postěžoval na to, že se svým týmem letos prožil z pohledu spolehlivosti motoru nejhorší sezónu od roku 2006.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Z pohledu spolehlivosti motoru jsme prožili nejhorší sezónu od roku 2006, říká šéf Red Bullu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 33, poslední 04.01.2018 02:03 Vložte komentář

Nejlepší názory

» jurgenb (Hlasovali 3 lidé) 28.12.2017 15:13
To sice jo, ale je to "jen" statistika.… »
» tom11 (Hlasovali 2 lidé) 28.12.2017 12:51
... a takto vypadá poděkování RB svému motorovému… »
» jurgenb (Hlasovali 2 lidé) 28.12.2017 13:18
A teď ruku na srdce - byl motor opravdu tak… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Nikita19

    Nikita19

    46.229.123.XXX
    A zase to naříkání Hornera! Ten člověk mě opravdu irituje! Jsem zvědav, jak bude nadávat a brečet v roce 2019 s Hondou. Japonci ho nakopou do prde... Teď se všichni rozplývají, jaká to bude perfektní spolupráce s Toro Rosso a jak RB bude Hondě pomáhat a podobné žvásty! To se necháme překvapit! Ruku na srdce, kdyby loni Mercedes neporadil Ferrari jak na motor, tak by sezóna 2017 byla velmi podobná té 2015 a 2016. Pro uklidnění, mělo Ferrari vyhrát šampionát a Mercedes měl mít určité potíže, ale bohužel to Ferrari vůbec nezvládlo a tak se experti domnívají, že se trochu poradí i Renaultu, aby ta sezóna 2019 za něco stála! Red Bull mám rád, protože mají motor Renault a také mají mladé talenty, ale Horner těmito řečmi a pomluvami Renault odradil a ten jim už nedodá v roce 2019 motor. Slyšel někdo nebo četl něco, že by si takto naříkal Williams, Toro Rosso nebo Sauber? Pokud chce ještě někdy RB mistrovský titul k těm 4 co má s Renaultem, tak se musí Horner začít chovat úplně jinak!!!

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • jurgenb

      jurgenb

      86.49.169.XXX
      Ježíš marjá, furt dokola. Před 10 lety vyhrály 4 tituly s Renaultem. A za to má být vděk až do skonání světa? Se podívej, co se dělo následovně. Renault naprosto nezvládl přechod na nové hybridní motory, které si navíc vyloženě vydupal!! Dále přestal úzce spolupracovat s RBR, protože rozhodnutí o tom, že odkoupí nějakou stáj nebo postaví svou novou, padlo již mnohem dříve. Oni věděli, že se chtějí vrátit jako tovární tým. A proto přestali už tak úzce spolupracovat s RBR, se kterým v té době měli velmi dobré vztahy.
      RBR říkal, co by od motoru potřeboval, a Renault se snažil plnit. Foukané difuzory nejsou vynález Renaultu, ale výsledek úzké spolupráce motorářů z Renaultu s aero inženýry z RBR. Takže nějaké řeči ve smyslu Renault vymyslel... Houby, vymysleli oba společně. Renault jen postavil motor a RBR šasi tak, aby to společně fungovalo.
      Pak ale Renault nezvládl turbomotor a místo aby kritiku přijal a snažil se o nápravu, tak se bránil ukazováním na jiné a dělal s motorem další krpu za krpou. To je potom jako odbržděný vlak...

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Adi

        Adi

        92.73.0.XXX
        Přesně v Helmutovym stylu... RB v hybrid éře nikdy neměl nejlepší šasi (v průměru za celou sezónu) a za to peskoval Renault. Z pohledu úspěšnosti je v hybrid éře spojení stejně úspěšné jako Ferrari. A já se tě ptám. Myslíš, že Ferrari absolutně nezvládlo přechod na hybridy?! Jediné, kdo to opravdu nezvládl je Honda a jediné kdo to opravdu zvládl je Mercedes.

        + 0 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • jurgenb

          jurgenb

          109.105.39.XXX
          RBR má většinou šasi mezi nejlepšími třemi, často úplně to nejlepší.
          Jinak prázdné fráze ve smyslu zlý RedBull, Renault je nejlepší a za nic nemůže... bla bla bla.
          Tvá adorace Renaultu je už zřejmě chorobná. Fandi jim, ale nezavírej oči před realitou a argumenty.
          Podívej se, kde je se svou spolehlivostí nyní Ferrari a kde Renault. Porovnej i výkon a ještě k tomu přičti mapování či nějaký ten kvalifikační mod. Opravdu jsou to srovnatelné motory?

          + 1 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Adi

            Adi

            92.73.0.XXX
            Nikde nepíšu, že Renault je dokonalý a že nemá problémy. Qualifikacni mód má Ferrari možná o 1-2 desetiny lepší, race mód mají natolik podobný,že na trati to nejde poznat. Stále dokola tady cpeš jeden závod,,který ovlivnil poslední dva. Jestli sis však neracil všimnout,,tak po motorové stránce až do GP USA RB na F defakto neztracel ( viz USA a Monza např.) Tvoje kydani na Renault je jen tvá zášť bez jakékoliv snahy o popsání reality. Ta je totiž taková, že celé slavné Ferrari prostě nepredvedlo lepší práci v hybrid éře než spojení RB + Renault. Tolik statistiky. Letošní balík Ferrari byl lepší hlavně díky lepšímu šasi a o něco lepšímu qualifikacnimu módu. Dokonce si troufnu trvdit, že špičkový výkon měl Renault po posledním upgrade (GP USA) minimálně srovnatelný, ne li lepší než Ferrari. Prokazatelně lepší motor mělo Ferrari výkonové loni, ale zase nebyl tak spolehlivý jako Renault. V r. 2014 byli nastejno, v r. 2015 taktéž. Už mě nebaví ti furt dokola opakovat fakta a statistiky. Vy Renault Hateri žijete s jednoho letošního závodu a měsíce opakujte stále dokola ty samý kraviny, ale přiznat si realitu, to ne. Takže pro tebe ještě jednou, RB Renault v hybrid éře pracují stejně dobře jako slavné Ferrari. Tolik čísla... Tvé domněnky, přání, či posouvání tvých nepravd si nech pro Jona nebo Mika, ti ti díky asi budou tleskat, ne mě, já znám fakta 03 Takže odpověď. Ano, Ferrari a Renault měli v GP USA srovnatelné motory z pohledu výkonu, avšak u R musí vyladit spolehlivost MGU - H. Očekávám, že v příští sezoně nebude defakto rozdíl mezi R a F a oba budou velmi výrazně dýchat na záda M.

            + 0 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • jon

              jon

              194.228.59.XXX
              Co to je zase za nesmysl?

              2014 - RB 3 vítězství a 405 bodů v PK (2. místo)
              - Ferrari 216 bodů v PK (4. místo)
              2015 - RB 187 bodů v PK (4. místo)
              - Ferrari 3 vítězství a 428 bodů v PK (2. místo)
              2016 - RB 2 vítězství a 468 bodů v PK (2. místo)
              - Ferrari 398 bodů v PK (3. místo)
              2017 - RB 3 vítězství a 368 bodů v PK (3. místo)
              - Ferrari 5 vítězství a 522 bodů v PK (2. místo)

              Celkem tedy:

              obě stáje - 2x2. , 1x3. , 1x4. v PK
              RB - 8 vítězství a 1428 bodů v PK
              Ferrari - 8 vítězství a 1564 bodů v PK

              Když se tu oháníš slovem statistika, tak si ji alespoň projdi a trochu si něco spočítej. Není to o parník, ale Ferrari je v hybridní éře úspěšnější než RB. A to ve vší úctě RB může děkovat pouze luxusní šasí. První sezóna byl Renault tragédie. Spolehlivost šílená a výkonnost pouze v provozování na hraně (viz Austrálie 2014). A vyzdvihovat výsledky stylem hop nebo trop už si nedovolí ani Renault.
              Tak jen k té realitě. RB v hybrid éře pracuje perfektně. Renault zdaleka ne. V roce 2015 jim ostudný kabát sundala Honda a do dneška ho honosně nosí. A musel by se stát zázrak, aby z něho do roku 2020 vylezla. Ale stejný zázrak by se musel stát, abychom mohli Renault srovnávat s Ferrari nebo Mercedesem. Držme se faktů.

              + 1 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Adi

                Adi

                92.73.0.XXX
                Krásně sis odpověděl. Není to o parník, ale je to o prsa korejské sportovkyně. Vždyť ta čísla výše hovoří jasně. rb Renault a Ferrari odvedli defakto stejnou práci. A to rozhodně nemělo RB vždy luxusní šasi. Např roky 2015 a 2017 ho měli možná tak TOP 3 v průměru. Ať se ti to líbí nebo ne, Ferrari a RB Renault odvedli zatím stejnou práci v hybrid éře. A ne, opravdu to není pouze šasi! Jestli příští rok zase RB nepokaka šasi, velmi pravděpodobně Ferrari porazí.

                + 0 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • jon

                  jon

                  194.228.59.XXX
                  Jde také o to, jakou bude mít RB podporu, pokud odejde k Hondě. Potom je možné, že Renault s podporou trochu ochladne. Ale pochopitelně, stejně jako Mercedes v roce 2014 u McLarenu. Nikdo nemá zájem dávat drahé knowhow zdarma konkurenci ...

                  + 1 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
  • El_Senor

    El_Senor

    178.255.168.XXX
    Jsou tymy, pro ktere je Renault uplne v pohode, maji nizke cile a tak by nemel byt problem treba TR, Sauber, Williams atd. Jsou ale tymy, ktere chteji bojovat o titul a pro ne proste stavajici Renault neni zadna vyhra at je to RB nebo McL. Je otazka co predvede Renault pristi rok, ale dosud kazi sance na titul tymu, ktery na to ma sasi, nic vic nic min. Renault loni sliboval ale skutecne nepredvedl letos nic. Letos si v poharu RB o jedno misto pohorsil, takze slibovany pokrok Renaultu znamenal propad o jedno misto, s cimz nemuze byt RB spokojen.

    + 2 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Poky

      Poky

      46.254.64.XXX
      Letor RB neměl šasi na vítězství.

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • jurgenb

        jurgenb

        109.105.39.XXX
        Na začátku sezóny nikoliv a sám to i přiznal. Na konci již ano, ale jaksi se mu stále kouřilo ze zadní části vozu.

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Poky

          Poky

          46.254.64.XXX
          Z pohledu výtězství šampionátu neměl na to. Nožná by dokázal potrápit Ferrka, ale na první místo neměl. A to je důležité, ne to, že se mu posledních 6 závodů povedlo doladit šasi.
          Jinak ten Renolt, co vyhořel, způsobil i to, že Verstapen vyhrál v Mexiku. Kdyby ten motor nenastavili tak agresivně, tak by asi nevyhrál.

          + 1 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • El_Senor

            El_Senor

            178.255.168.XXX
            RB mel na to bojovat o 2 misto uplne v pohode, kdyby mel tovarni motor Mercedes. McL by mel pravdepodobne take na to bojovat o druhe misto s tovarnim motorem Mercedes. Vysledky jsou jake jsou. Rok 2018 bude ve znameni jasneho hodnoceni motoru Renault, protoze s nim budou jezdit dve spickove staje. Tesim se na porovnani Mercedes, Ferrari vs zbytek sveta 11 Ceka nas pravdepodobne slusna sezona, tedy kdyz neskonci jen u neustalych slibu 03

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
        • Adi

          Adi

          92.73.0.XXX
          Kdy se mu kourilo v posledních závodech? Pokud vím, tak jen Ricci v Mexiku...

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • Poky

    Poky

    46.254.64.XXX
    Já nevím, ten RB je nějakej divnej. Proč jezděj s Renoltem, když je nespolehlivý a nemá výkon. Mají celej rok jezdit s motorem Tag Heuer. Ten je lepší! Alespon když byli na bedně tak v autě Renolt neměli, ale meli tam motor od Taug heueru. Taky ho nezapomněli pochválit.
    Takže jedinej kdo muže za špatné výsledky RB je sám RB, že nejezdí celou sezonu s motory TAug Heuer. 18

    + 2 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • tom11

      tom11

      193.86.205.XXX
      to je pravda. v tom případě musím svoji tabulku průměrů umístění ještě mírně poopravit:
      1. TAG Heuer... 3
      2. Mercedes ... 3,33
      3 Ferrari 2017 ... 5,0
      4. Renault ... 6,5
      5. Honda ... 9
      6. Ferrari 2016 ... 10
      takže RB nám rázem jezdí s nejlepším motorem v poli. no a příští rok nám přibude ještě Alfa Romeo 18

      + 2 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • tom11

    tom11

    193.86.205.XXX
    ... a takto vypadá poděkování RB svému motorovému partnerovi za krásné třetí místo v PK 18

    ale vážně. to, že měli spoustu penalizací za komponenty je fakt. na druhou stranu Renault několikrát zkoušel na motorech různé komponenty a nastavení, které by měly být přínosem pro nadcházející sezonu. to vše v době, kdy bylo pro RB nereálné dosáhnout na druhou pozici a FI byla za RB tak daleko, že jejich třetí flek reálně neohrožovala. takže z hlediska šampionátu pro RB vlastně "bezbolestně". jediný, kdo na tom tratil je Rici v souboji s Kimim o čtvrtou finální pozici, když ve třech posledních závodech měl dvakrát DNF.....
    věřím a přeji jim to, aby se jim tyhle letošní trable v příštím roce vyplatily a byli silní. nejen RB ale taky McL a i tovární Renault. myslím, že vyrovnanější špičku si přejeme všichni

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • jurgenb

      jurgenb

      109.105.39.XXX
      A teď ruku na srdce - byl motor opravdu tak výjimečný? Byl vítězný? Byl na takové úrovni co se výkonu a spolehlivosti týká? Já bych řekl, že RBR získal třetí místo v poháru konstruktérů, ale mít zpočátku lepší šasi (což je jeho velká chyba) a po celý rok motor srovnatelný aspoň s Ferrari co se výkonu, kvaldy a spolehlivosti týká, tak byl druhý. On na to měl, ale s kouřícím se motorem nebo motorem, který je úmyslně škrcen o 20, 30, 50, 100 (???) koní jen proto, aby byla šance s ním dojet do cíle, to prostě nešlo.
      Renault možná navýšil v druhé části výkon, ale totálně mu ulítla spolehlivost. Torro Rosso a samotný Renault taky mohli být výše, kdyby měli k dispozici lepší motor. To jsou prostě tvrdá fakta.
      Jako motorář se Renault umístil na krásném 3. místě (tímto mu pogratulujme). O tom, že to je 3. místo ze 4 soutěžících taktně pomlčme, abychom náhodou nevyprovokovali místní Renaultofily, kteří stále adorují a před realitou raději oči přivírají.

      + 2 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Nedostatek investic se podepsal na stavu továrny Renaultu

Za soupeři jsme zaostávali o 10 let, přiznává šéf Renaultu, který se stále zlepšuje

Toro Rosso při testech pneumatik v Abú Zabí

Toro Rosso už při stavbě vozu vidí přínosy partnerství s Hondou, věří v silný a spolehlivý motor

Start závodu v Brazílii

Mercedes se s Ferrari v názorech na F1 100% shoduje

McLaren při loňské prezentaci nového auta

Po Ferrari zveřejňuje datum odhalení nového vozu také McLaren, Mercedes a Toro Rosso

Kevin Magnussen s Haasem v Mexiku

Haas si v prvních sezónách v F1 vede lépe než Force India, myslí si spokojený Magnussen

U Renaultu se kompresor i MGU-H nacházejí v zadní části motoru

McLaren vyřešil jiné uspořádání pohonné jednotky Renaultu. V čem se liší od Hondy?

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama