Z pohledu spolehlivosti motoru jsme prožili nejhorší sezónu od roku 2006, říká šéf Red Bullu

Petr Hlawiczka, 28. prosince 2017, 06:30 Google+

Šéf Red Bullu Christian Horner si v závěru roku postěžoval na to, že se svým týmem letos prožil z pohledu spolehlivosti motoru nejhorší sezónu od roku 2006.

Počet komentářů:  33 komentářů (Poslední 04.01. 02:03) Napište svůj názor
První nedobrovolná zastávka Daniela Ricciarda v předsezónních testech

První nedobrovolná zastávka Daniela Ricciarda v předsezónních testech | foto: Red Bull Racing

Sdílejte článek

Poruchy Renaultu zabránili jezdcům Danielovi Ricciardovi a Maxovi Verstappenovi zapojit se do bitvy o titul, byť se jim podařilo vyhrát tři z 20 velkých cen. Z celkových 740 trestných míst za nadlimitní výměny komponent pohonných jednotek připadá 380 na Hondu (tj. 51,4 %), 320 na Renault (tj. 43,2 %) a pouze 20 (tj. 2,7 %) na Mercedes a Ferrari.

Renault se musí zlepšit - i kvůli sobě
"Z pohledu spolehlivosti, spolehlivosti motoru, šlo zřejmě o nejhorší sezónu, kterou jsme zažili od roku 2016," komentuje situaci Horner. "Náš motorový partner na řešení během zimy usilovně pracuje. Potřebuje to i pro svůj vlastní tým."

"Snad se nám to společně podaří dát dohromady, abychom mohli opravdu bojovat s Ferrari a s Mercedesem, kteří nebudou stát nečinně na místě ani v průběhu příštího ročníku," přeje si podle Autosportu šéf závodního týmu Red Bullu.

img-responsive

Christian Horner (vlevo) s vítězem dvou letošních velkých cen Maxem Verstappenem | foto: Red Bull Content Pool

Renaultu se letos podařilo zvýšit výkonnost svého motoru, což dokládají Verstappenova vítězství v Malajsii a v Mexiku ve druhé části sezóny, stále však znatelně pokulhává v kvalifikaci.

"Trochu se to v den závodů sbližuje, ale v kvalifikacích s těmito módy a potenciálním využití oleje atd. - to je rozhodně stále celkem velký rozdíl. Stopky nelžou. Nyní vstupujeme do pátého ročníku hybridních motorů, proto by se dalo doufat, že v pátém ročníku to [výkonnost] začne konvergovat a oni začnou rozumět některým ze svých potíží, které je trápí," pokračuje Horner s nádechem sarkasmu.

Šasi Red Bullu také zaostávalo za očekáváními
Red Bull se letos ale v první části trápil i se svým šasi, které se začalo znatelně zlepšovat až od domácího závodu v Rakousku. "Pro nás šlo o sezónu dvou polovin. Na počátku jsme nesplnili cíl. Některé problémy s našimi nástroji během zimy vytvořily problémy na trati, což jsme nedokázali postřehnout, dokud jsme nezačali jezdit, že věci s našimi simulačními nástroji nesedí," uznává Horner.

img-responsive

V Ausutrálii Red Bull hodně ztrácel, ke konci sezóně měl ale podle svého šéfa to nejlepší šasi ze všech | foto: Red Bull Content Pool

"Jakmile jsme tomu porozuměli, tak jsme se vydali velmi jasnou vývojovou cestou. Celý tým v Milton Keynes pracoval neuvěřitelně dobře, aby zlepšil výkonnost vozu tak, jak jsme to viděli během sezóny. V té jsme v úvodní velké ceně zaostávali o sekundu a pak jsme závody vlastní zásluhou vyhráli. A v poslední třetině sezóny jsme zřejmě měli to nejlepší šasi.

Z našich analýz vyplývá, že kdybychom vzali v potaz poslední čtyři nebo pět závodů, tak jsme o nedělích měli asi to nejlepší šasi. Je to uspokojující pozorovat takový vývoj," pochvaluje si Horner práci svého týmu, jemuž v oblasti aerodynamiky velí Adrian Newey.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Z pohledu spolehlivosti motoru jsme prožili nejhorší sezónu od roku 2006, říká šéf Red Bullu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 33, poslední 04.01.2018 02:03 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 33 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nedostatek investic se podepsal na stavu továrny Renaultu

Za soupeři jsme zaostávali o 10 let, přiznává šéf Renaultu, který se stále zlepšuje

Toro Rosso při testech pneumatik v Abú Zabí

Toro Rosso už při stavbě vozu vidí přínosy partnerství s Hondou, věří v silný a spolehlivý motor

Start závodu v Brazílii

Mercedes se s Ferrari v názorech na F1 100% shoduje

McLaren při loňské prezentaci nového auta

Po Ferrari zveřejňuje datum odhalení nového vozu také McLaren, Mercedes a Toro Rosso

Kevin Magnussen s Haasem v Mexiku

Haas si v prvních sezónách v F1 vede lépe než Force India, myslí si spokojený Magnussen

U Renaultu se kompresor i MGU-H nacházejí v zadní části motoru

McLaren vyřešil jiné uspořádání pohonné jednotky Renaultu. V čem se liší od Hondy?

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Pohonná jednotka Mercedesu

McLarenu jsme naše motory chtěli dodávat, tvrdí Mercedes. Red Bullu ne!

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Po Ferrari zveřejňuje datum odhalení nového vozu také McLaren, Mercedes a Toro Rosso

  2. McLaren vyřešil jiné uspořádání pohonné jednotky Renaultu. V čem se liší od Hondy?

  3. Newey o tom, proč odmítl pohádkové nabídky Ferrari i Mercedesu

  4. "Pohonné jednotky v F1 nejsou drahé," argumentuje Prost. A hned sklízí kritiku

  5. Personální změny v Itálii: Räikkönen má nového inženýra, Toro Rosso opouští šéf aerodynamiky

  6. Bývalý šéf McLarenu Martin Whitmarsh se vrací do F1

reklama

Zprávy odjinud