Zavedení ochrany Halo bylo "odvážné a správné" rozhodnutí, prohlásil Sergio Pérez

Albert Hadáček, 7. prosince 2017, 08:39 Google+

Mexický pilot Sergio Pérez obhajuje rozhodnutí FIA týkající se zavedení ochranného systému Halo.

Počet komentářů:  5 komentářů (Poslední 11.12. 12:33) Napište svůj názor
Nikita Mazepin s ochranou kokpitu při testech v Abú Zabí

Nikita Mazepin s ochranou kokpitu při testech v Abú Zabí | foto: Sahara Force India

Sdílejte článek

Od příští sezóny budou na všech monopostech F1 ochranné systémy Halo, tedy jakési svatozáře. Valná většina veřejnosti i expertů není s tímto rozhodnutím Mezinárodní automobilové federace spokojena. Většině lidí se prostě toto řešení nelíbí z estetického hlediska, inženýři pak nadávají na instalaci. Najdou se ale i tací, kterým Halo nevadí.

Například Checo Pérez jezdící za stáj Force India vyzdvyhuje bezpečnostní aspekt. "Halo jednoznačně ublíží aerodynamice, ale bude to stejné pro všechny. Je to bezpečnostní prvek, za čtyři závody si na to zvykneme. Ve Formuli 1 se všechno rychle mění. Čekám, že příští rok bude celkově zajímavý, výkonnost se zase o něco více srovná a po dvou závodech stejně nikdo o Halo nebude mluvit," tvrdí Mexičan.

"Myslím si, že je to velmi odvážné a správné rozhodnutí ze strany FIA. Snažíme se zlepšovat bezpečnost a obecně to ukazuje, že dnes se na bezpečnost nemyslí jen ve Formuli 1, ale i v dalších kategoriích," pokračuje Pérez, který naráží na fakt, že Halo se napřesrok objeví i v nižších sériích pod hlavičkou Mezinárodní automobilové federace.

"Pokud by ti Halo bylo v uplynulé dekádě, tak bychom zachránili pár životů. Je to něco, na co by jiné sportovní odvětví byly pyšné. Sice se mi to vzhledově nelíbí, ale má to rozhodně smysl," zakončil Sergio.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Zavedení ochrany Halo bylo "odvážné a správné" rozhodnutí, prohlásil Sergio Pérez

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 5, poslední 11.12.2017 12:33 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 5 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Motor Mercedesu

Mercedes se svou pohonnou jednotkou brzy překoná hranici 1000 koní

McLareny budou mít od příštího roku za zády motory Renault

Prost o smlouvě Renaultu s McLarenem, pozitivním tlaku, spolehlivosti a velké ztrátě na špici

Daniil Kvjat v závodě v Belgii

Kvjat byl talentovanější než Gasly nebo Hartley, míní Marko

Aerodynamická pravidla se letos moc nemění, vozy v příštím roce přesto znatelně zrychlí

Vozy budou příští rok o 2 sekundy na kolo rychlejší, naznačují simulace. Jak to bylo letos?

Letošní pohonná jednotka Hondy RA617H

Přechod na Hondu není tak jednoduchý, odlišné rozvržení motoru je pro Toro Rosso výzvou

Felipe Massa v Baku doplatil na technickou závadu, Williams to pak hodně mrzelo

"Massa letos v Baku mohl vyhrát, nebýt našeho selhání," přiznává Williams

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Pohonná jednotka F1

FIA upravuje nejen penalizace za pohonné jednotky. Co bude v roce 2018 v F1…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Rozhovor se šéfem McLarenu o vývoji vozu pro rok 2018 a světlých zítřcích s Renaultem

  2. Vozy budou příští rok o 2 sekundy na kolo rychlejší, naznačují simulace. Jak to bylo letos?

  3. FOTO: Pohled zblízka na letošní pohonnou jednotku Hondy RA617H

  4. Red Bull nebude na Ricciarda čekat věčně. "Máme velmi dobré možnosti," varuje Horner

  5. Konec partnerství s McLarenem je pro Hondu úlevou, problém dle Hasegawy nebyl v lidech

  6. Přechod na Hondu není tak jednoduchý, odlišné rozvržení motoru je pro Toro Rosso výzvou

reklama