DISKUZE K ČLÁNKU "Nezahrávejte si s ohněm, myslíme to vážně!" varuje prezident Ferrari. Brawn ho už štve

Prezident Ferrari Sergio Marchionne varuje lidi, kteří si myslí, že s hrozbou svého odchodu blafují, aby si nezahrávali s ohněm. Je ochoten vytvořit alternativní sérii, pokud Liberty Media vedená Rossem Brawnem neustoupí.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: "Nezahrávejte si s ohněm, myslíme to vážně!" varuje prezident Ferrari. Brawn ho už štve

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 66, poslední 23.12.2017 15:16 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: všechny podle vláken všechny podle času

  • jon

    jon

    194.228.59.XXX
    Mluvím tady o tom už delší dobu a po pravdě mě tohle moc nepřekvapuje. Pokud odejde Ferrari, odejde i Mercedes a dost možná i Renault. Ferrari F1 už tolik nepotřebuje, ale pro ostatní automobilky je prestiž, když mohou Ferrari porazit. Může to každý maskovat různými prohlášeními (sportovní hledisko, omlazení značky, ...), která jsou samozřejmě také založena na pravdě, ale ta soutěž s Ferrari, které je bráno po celém světě jako synonymum motorsportu na vysoké úrovni, je hodně lákavá. A o to cennější je jejich skalp.
    Pokud se zvedne třeba jen Ferrari s Mercedesem, nezůstane kámen na kameni. Obě automobilky půjdou zúročit své technologie a dotlačí FIA, ať se stávající jednotky někde využijí.
    Nová série není zase taková utopie. Automobilky mají dost na to, aby to zprvu zafinancovali a rozjeli. Udělají si každá B a C stáj, pokud se tam nepřidá část paddocku rovnou.
    Určitě souhlas s většinou názorů zde, že tento způsob řešení je trochu za hranou, ale F1 umí vydělat slušné prachy pro promotéra, které by poté zůstaly automobilkám a mohli je přerozdělit sami. A ještě by na tom vydělali. Jestli by to fungovalo? Nejspíš ano. Pokud odejdou automobilky a s nimi špičkoví piloti, tak kdo bude koukat na úroveň rovnou F1,5, když by vedle fungovala F1, byť by se musela jmenovat jinak?
    Realita je taková, že Liberty má pěkný záměr, ale není v postavení, kdy by měla něco jiného než práva na značku F1, Konkordskou smlouvu (která jak všichni víme může být pouze cárem papíru, pokud někdo odepíše odměny a jde) do konce roku 2020 a pár okruhů (tedy jestli jim je Bernie také prodal). Proti nim automobilky, které přes věrnostní bakšiše topí fůru peněz v motorových divizích a teď jim někdo chce sáhnout na bakšiš a motory samotné. A zrovnoprávnit závodění, když si sami jízdu na špičce těžce dotují. Taková situace Liberty nestaví do ideální pozice pro vyjednávání. Respektive pokud jim někdo odejde, stejně budou muset někomu dát podobné výhody, aby měl zájem se v F1 prezentovat. Nebo si motory budou muset zaplatit a ve finále budou asi hodně překvapeni, kolik jim na konci roku zbude. Protože ty stáje, které těmito kroky chtějí ochránit pořád budou chtít svých 50-100 milionů dolarů za rok, na které jsou zvyklé a mají na tom postavený svůj program.

    + 3 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
Zavřít reklamu