DISKUZE K ČLÁNKU "Nezahrávejte si s ohněm, myslíme to vážně!" varuje prezident Ferrari. Brawn ho už štve

Prezident Ferrari Sergio Marchionne varuje lidi, kteří si myslí, že s hrozbou svého odchodu blafují, aby si nezahrávali s ohněm. Je ochoten vytvořit alternativní sérii, pokud Liberty Media vedená Rossem Brawnem neustoupí.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: "Nezahrávejte si s ohněm, myslíme to vážně!" varuje prezident Ferrari. Brawn ho už štve

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 66, poslední 23.12.2017 15:16 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Pepan (Hlasovali 5 lidé) 19.12.2017 11:49
A kde je řečeno že tyto dvě značky musí jezdit… »
» Pepan (Hlasovali 4 lidé) 19.12.2017 09:12
Odchod Ferrari může skutečně znamenat i odchod… »
» rock (Hlasovali 4 lidé) 19.12.2017 11:50
Jakkoliv jsem v tomhle na tvé straně, tak bych… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

airwar1939

airwar1939

176.74.141.XXX
Já nejsem pokud jde o Ferrari tak negativní, a po pravdě nechápu proč je tolik lidí nazývá vyděrači? Copak někomu drží pistoli u spánku? Ferrari si je vědomo svou hodnotou a prostě jasně říká co je pro ně ještě akceptovatelné a co už akceptovatelné není.

Tudíž já jejich upřímnost oceňuji, Liberty Media alespoň ví jak si Ferrari stojí a kde jsou hranice. A Liberty Media se může alespoň lépe rozhodnout.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel001890

uzivatel001890

213.226.251.XXX
11 bylo by to jako když se peleton Tour de France "prohání" po okruhu ve Spa 12
(Jinak ale nové technologie úplně neodepisuju, avšak budou muset přidat hodně Watů aby to stálo za řeč a zcela změnit koncept toho celého)

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jon

jon

194.228.59.XXX
Souhlas, Jen asi ta F1 by možná přežívala déle.
Jinak na pokrytí té série nemusí být banka. Asi vím, kdo se dlouho třepe na nějakou tichou propagaci a co potom taková rudobílá cowboy série, když tam nebude regulátor, který by jim dal přes prsty, protože to bude vedené z Emirátů ... 12

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.103.XXX
S mýtem a démonizováním F1 souhlasím. Však také samostatná trucsérie Ferrari by pod hlavičkou F1 zcela jistě nebyla. Tak že nechápu, kde bereš tu jistotu, že celá F1 by s odchodem Ferrari šla do háje?
Také nechápu, kde by změny podle tebe měly nosné pilíře stát nehorázné peníze? Vždyť přeci Brawn a LM chtějí ZLEVNĚNÍ. Nehorázné peníze je to stojí dnes.
A že Brawn chce fungovat metodou pokusů a omylů? Tak to je podle mne nehorázný blábol. Právě Brawn už pracuje na aerodynamickém výzkumu a vymýšlí jak nastavit pravidla, aby to fungovalo u všech. Pokud se mu (jim) to podaří a přivedou do F1 více sportu, nemyslím si, že by měli prázdné tribuny. Lidi budou chodit na démonickou F1, která může být stejně rychlá i bez různých rekuperací a berliček. Stačí, když budou vědět, že piloti jeli na hraně a souboj rozhodlo jejich umění, nikoliv zmačknutí knoflíku.
Ty mluvíš o Ferrari, jako o ikoně, nosném pilíři. Ale podívej se na jejich bysnys trošku střízlivěji. Každý rok dostávají nehorázné peníze za to, že jednou za deset až dvacet let získají titul? A to jim k tomu ještě Bernie musel notně pomáhat (jak se přiznal). V normálním světě by takovýto podnik dávno krachnul. Není to náhodou opačně? Nedrží se právě Ferrari v F1 tak dlouho, jen díky štědré podpoře, jak finanční, tak (ne)sportovní a dalo by se říci spíše politické? Není jejich ikonizace nezasloužená?
A F1 bez ikon, které k ní patří? Co to podle tebe je? Moje ikony, které patřily k F1 byly Lotus (kde mu je konec), Tyrrell, Brabham, McLaren, Ferrari, Williams a třeba i Ligier, Shadow, Arrows a obdivoval jsem Hesketh. Představ si, že F1 existuje i bez většiny těchto "ikon".
Ne, né Pepane, F1 přežije i odchod Ferrari, nebo Mercedesu. Pokud to tito vyděrači nerozbijí úplně.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Pepan

Pepan

89.24.157.XXX
Nikdo z vás oponentů mi neodpověděl na jednoduchou otázku. V nižších sériích je mnohem více sportu, mnohem více předjíždění a přes to mají směšně nízkou sledovanost proti formuli jedna. To naprosto popírá Tvoje tvrzení o tom, že více sportu ve formuli jedna přitáhne diváky a sponzory. Je to o něčem jiném. Je to o určitém mýtu, o určitém démonizování tohoto odvětví. Je to podobné jako s Le Mans. Závodů placek se jezdí celá řada, ale návštěvnost Le Mans je mnohem větší. A formule jedna nezašla odchodem Schummachera proto že on reprezentoval Ferrari a to v ní zůstalo. Takže fandové Ferrari akorát přijali na vědomí, že od tohoto okamžiku bude za černé koníky jezdit někdo jiný. Tobě možná o nic nejde, ale já bych nechtěl vidět F1 bez ikon, které k ní patří. Možná bych nechtěl ani odchod RB, i když jsem je nejednou posílal do háje. Změna je nutná, ale ne za cenu, že to ty nosné pilíře bude stát nehorázné peníze a třeba i odchod. A to by si měl Brawn uvědomit. On riskuje akorát svůj flek, ale ty velké týmy živí spoustu lidí a musí umět počítat. Mi totiž Brawn připadá jako by chtěl fungovat metodou pokusů a omylů, jenže ti, co v F1 fungují delší dobu, vědí, že to je trochu o něčem jiném. A pokud Brawn nezohlední ty bonusy a bude trvat na unifikaci dílů, nakonec bude mít nezáživnou disciplinu, kde sice bude hodně sportu, ale tribuny budou prázdné.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.103.XXX
Na tvoji invektivu vůči posunutí termínu startu ti odpověděl vyčerpávajícím způsobem rock.
Tak já se vyjádřím k ostatnímu.
Právě, že si uvědomuji (stejně jako LM) prvořadost byznysu. Tvůj pohled považuji za (jak to napsat, abych neurazil?) úzkoprse jednostranný. Jako bys ani nesledoval v poslední době F1. Tobě připadá, že např. v Číně jsou plné tribuny fanoušků? Že slabší týmy, ale i týmy středu pole bezproblémově ufinancují sezóny? Že se do F1 derou zástupy týmů, kteří si to chtějí rozdávat s giganty? Všiml sis vůbec, že se letos nejela GP Německa a proč? Jsi přesvědčen, že Bernieho systém je životaschopný dalších 20 let? Já teda ne!!! 03
Sice neznám detaily financování F1, ale z toho, co mi je známo, jsem nabyl dojmu, že Bernie pumpnul všechny, kteří mají s F1 cokoliv společného (pořadatele, TV, okruhy atd) z tohoto balíku sebral část pro sebe a zbytek přerozdělil dle pochybných šablon. Když se mu nedostávalo peněz, tak rozšířil o nějakou tu exotickou destinaci víc, kam F1 prodal. (Pokud se v něčem mýlím, nebo jsem nepřesný, oprav mě).
Změnu LM chápu tak, že chtějí docílit toho, aby si F1 na sebe vydělávala sama. Díky tomu, že bude levnější působení v tomto seriálu, že bude vyrovnanější pole (tedy i častější souboje na trati a nepředvídatelnější šampión), čímž přitáhnou zájem více fanoušků a sponzorů, a tím pádem i peněz.
Souhlasím, že odchod Ferrari by znamenal z počátku veliký odliv fans. Přesto bych to risknul. Odchodem Schumachera také nezašla F1 (a to znám spoustu lidí, kteří se o ni přestali zajímat, "když tam není Schumi"). Příští fotbalové MS bude bez Italů a také nečekám, že by zašlo na nezájem.
Změna je potřebná, dokonce i ty, jak jsem zaregistroval u jiných článků, po ní "toužíš", tak proč do toho nejít? Ať už s Ferrari, nebo bez nich. A znovu opakuji: Uspořádat konkurenční šampionát není tak jednoduché, ani pro Ferrari s Mercedesem. Což si pan Marchionne dobře uvědomuje a tak se pokouší získat kontrolu nad více týmy v F1, aby mohl vydírat ze silnější pozice. Vydírání se mi hnusí, ať už v podání RedBullíčků, nebo Ferrari, či kohokoliv jiného. V něm žádný byznys nevidím.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
rock

rock

37.188.180.XXX
Dyť jo, udělal to, aby byla větší sledovanost. Proč myslíš, že se časově koordinovali s tím koncertem? Samozřejmě aby na okruh přitáhli lidi navíc...
Navíc -pokud teda mluvíme oba o letošní GP USA- šlo o posunutí času kvaldy, ne závodu, takže ty lidi navíc tam přitáhli už v sobotu.

Chceme, aby LM dělalo něco pro zvýšení návštěvnosti a oni to udělali. V průběhu GP USA způsobem, jaký je v USA běžný. Já v tom nic závadnýho nevidím, naopak.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Pepan

Pepan

89.24.157.XXX
Já zase chápu to vedení města. Proč by kvůli úzkému okruhu lidí,kteří se zajímají o elektromotosport, mělo trpět obyvatelstvo města? A ještě aby to dotovali?

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
rock

rock

37.188.238.XXX
Formula E má maximální rychlost 225 km/h. Bez ohledu na kecy o propagaci a přiblížení k lidem, oni jinam než na městský okruhy prostě nemohou, protože co by tam s touhle maximálkou hledali? Dyť každej Fiesta Cup by tam zajížděl lepší časy než celá slavná Formula E. A zrovna okruh v Montrealu snad ani nenabízí nějakou kratší zatáčkovitější variantu, která by pro FE byla použitelná, takže to odmítnout museli...

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Pepan

Pepan

89.24.157.XXX
Ale udělal to kvůli formuli samotné, aby byla velká sledovanost. Nikdy to neposunul kvůli nějakému ublbenému koncertu.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
rock

rock

37.188.238.XXX
Checht, Bernie by posunul / nastavil start závodu tak, aby to dobře vycházelo pro televizáky. A to udělal a ne jednou.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Pepan

Pepan

89.24.157.XXX
Z toho článku je nádherně vidět zkostnatělost FIA. Montreal jim nabízel na příští sezónu klasický okruh, ale oni to odmítli. Přitom v letošním roce už dva týdny dopředu byla omezována kvůli okruhu doprava v městě. A bonbónek na závěr - letos prodali 24 tisíc lístků a dalších 20 tisíc jich rozdali aby tribuny nebyly prázdné. Tohle Bernie nikdy neměl důvod udělat. 12

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Duncan66

Duncan66

89.29.32.XXX
u me zajem o Formuli E skoncil v okamziku, kdy jsem zjistil, ze behem zavodu lide online davaji pilotum "01" a kdo jich ma dost, ci nejvic, dostane powerboost. 02

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Pepan

Pepan

89.24.157.XXX
Je to sice z jiného soudku, ale taky o závodění. Přečtěte si pravé důvody, proč se v příštím roce nepojede závod formule E v Montrealu:
https://www.garaz.cz/magazin/motorsport/3004907-zavody-elektrickych-formuli-jsou-nezajimave-a-drahe-montreal-rusi-zavod?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu

+ 2 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Pepan

Pepan

89.24.157.XXX
Pořád nebereš v úvahu to, že na rozdíl od nižších sérií je F1 hlavně byznys. Točí se tam mnohem větší peníze, ale přivádí to do tribun mnohem více diváků než jiné programy. Současný model F1 je postaven na tom, že diváky dotáhne do hlediště ikona Ferrari. Když to změníš, klesne sledovanost. Amíci to postavili jinak, ale taky u nich závody josu show. Lidi se tam přišli hlavně pobavit a proto současně se závody jde celá řada doprovodných zábavných programů. Jo a co se týče toho sportu u amíků, tak ten dostává na prdel mnohem více než v F1. Nebo si snad myslíš, že je normální posunout start závodu jenom proto, že nějaký zpěvák má ve stejném termínu koncert. To i Bernie byl větší zanícenec pro sport, protože takovou sviňárnu by neudělal.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Pepan

Pepan

89.24.157.XXX
Nevěř tomu, že by to přitáhlo tunu diváků. Podívej se na doprovodné série. Je v nich mnohem více sportu a mají směšně nízkou sledovanost. Kdyby se nepřifařily k formuli jedna, zašly by na ubytě. Zeptej se diváků v hledišti, kolik znají vítězů seriálu F2? Spousta z nich nebude znát žádného, ale ze startovního pole F1 Ti vyjmenují hned několik pilotů. Proč, když v F1 je mnohem méně sportu? A uvědom si jednu věc. Žádná motoristická disciplina nevyžije jen ze skutečných fandů motorsportu. Každá potřebuje lidi, kteří se na závod přijdou jenom bavit. Potřebuje ty, co si koupí čepici nebo triko s logem "svého" týmu, dají si v bufetu hambáč a pivo, kteří sice neznají technické parametry závodních vozů, ale udělají útratu a nechají se ovlivnit reklamami kolem okruhu. Z těch závody žijí. Toho si byl vědom Bernie a proto dával Ferrari ten mimořádný bonus. To nebylo výpalné, jak to tady někteří nazývají. To byly peníze za to, že Ferrari přitáhlo každoročně do hlediště každého závodu desítky tisíc diváků. Profitovaly na tom obě strany. Bernie měl více diváků a obě strany této transakce měly více peněz. A vovovovo tom to je.

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Pepan

Pepan

89.24.157.XXX
Já si klidně dokážu představit následující scénář:
Liberty nastaví podmínky nepřijatelné pro Ferrari a Mercedes. Obě továrny z F1 odcházejí. S nimi odchází i všichni odběratelé motorů a F1 je naráz chudší o šest týmů. Obě továrny otevírají vlastní sérii. Pokud představí podnikatelsky zajímavý plán, určitě se najde banka, která tuto záležitost zafinancuje. Garanty jsou přece továrny světoznámých jmen. Do alternativní série vstupují se svými týmy ještě Alfa Romeo a Maserati. Renault po představení plánu alternativní série rovněž přechází a spolu s ním i jeho odběratelé. F1 v roce 2021 končí pro naprostý nezájem ze strany týmů a diváků.

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jon

jon

194.228.59.XXX
On v podstatě ani nemůže nic jiného dělat. Ale jde na to nešikovně. Sice teď dělá ramena a poštěkává, ale až dojde na věc, dopadne to jednoduše - předklonit, kalhoty dolů a zatnout zuby. Liberty je prostě nahraná. Bernie si uměl automobilky hýčkat a ty potom ani necekli, pokud šlo o dodávky motorů jiným týmům a jiné ústupky. Trochu mi přijde, že Ross zapomněl na rozpočty Brixworthu a Maranella. A podobné budou asi i ve Viry a Sakuře. Jestli jim má jeden z těch rozpočtů spadnout do klína, tak asi celé Liberty spadne ze židle o budou je muset omýt. 04

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Duncan66

Duncan66

89.29.32.XXX
Pokud by se casem F1 vice vyrovnala a o tituly by bojovalo vice aut a byly by k videni mnohem zajimavejsi zavody alespon na urovni GP2, tak to naopak zase tunu tech skutecnych fanousku motorsportu pritahne. Odesli by zejmena ti, kteri fandi svemu tymu a jinak je jim to suma fuk. A takovi nejsou skutecni fandove motorsportu.

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.103.XXX
Jak víš, že to Brawna nezajímá? Já bych naopak řekl, že právě on(i) se snaží tomuto předejít. A cestou jsou poměrně zásadní změny v celé F1. Protože se klidně může stát, že za pár let, díky politice Ferrari a politikaření Mercedesu s Renaultem, zbudou v F1 pouze tovární týmy. Tak že se budeme koukat na souboj šesti aut (jako v USA 2005) pod hlavičkou F1.
Současný model je podle mne jen ožebračování netovárních týmů, kterým je ještě upírána šance na zisk titulu.
A pokud má být F1 oživena, i za cenu odchodu Ferrari, tak ať klidně jdou. Kecy o konkurenční sérii, jsou jen kecy. To není tak jednoduché zorganizovat, jak tu ty píšeš.
Já tvrdím, že pokud odejde spolu s Ferrari i jiný dodavatel pohonných jednotek, který by mohl spolu s nimi tuto sérii vytvořit, tak se pohádají hned na začátku u bodu "přerozdělování zisku". Už vidím, jak každý konkurent ochotně souhlasí s nestoudnými prebendami pro Ferrari tak, jak je měli v F1. A pokud toto přerozdělování není problém, pak nechápu, proč kvičí a vydírají? A takto si veškeré problematické body můžeme rozebrat i dále. Motory. Všichni (včetně Ferrari) věděli do kdy budou platit současná pravidla. Proč mají najednou problém se změnou? Já vidím jediný důvod. Možnost větší konkurence a tím snížené procento šance na úspěch. A co si budeme povídat, když budou jezdit mizerně, tak příjdou i o fanoušky. A proč by se měla pravidla pro pohonné jednotky ušít na míru jen vyvoleným?
Ať jsou amíci, jací chtějí, jedno jim upřít nelze. Sport jim tam funguje a dokáže si na sebe vydělat. Ta funkčnost je zajišťována podporou slabších. Nikoliv naopak!!! Tím vzniká vyrovnanější soutěž, větší šance na úspěch pro kohokoliv a tím i větší zájem fanoušků a jejich nárůst. U F1 nic z tohoto nefunguje. Fanoušci ubývají, soutěž je o jednom dominantním týmu, který vítězí do změny pravidel, bohatí dostávají více, ať jsou úspěšní, či nikoliv a zbytek dře bídu, dokud nekrachne, nebo to včas neprodá. To je dle tebe ideál F1? To snad ne!!!

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ - GP ČÍNA: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama