DISKUZE K ČLÁNKU "Nezahrávejte si s ohněm, myslíme to vážně!" varuje prezident Ferrari. Brawn ho už štve
Prezident Ferrari Sergio Marchionne varuje lidi, kteří si myslí, že s hrozbou svého odchodu blafují, aby si nezahrávali s ohněm. Je ochoten vytvořit alternativní sérii, pokud Liberty Media vedená Rossem Brawnem neustoupí.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: "Nezahrávejte si s ohněm, myslíme to vážně!" varuje prezident Ferrari. Brawn ho už štve
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
Pepan
11:49 19.12.2017 89.24.157.XXX
A kde je řečeno že tyto dvě značky musí jezdit formuli jedna? Mercedes si klidně nechá formuli E a Ferko může nastoupit do nějaké série prototypů. Kdo ostrouhá kolečka, bude F1, protože přijde o celou řadu diváků. A pokud tyto dvě značky jednou z F1 odejdou, už nikdy se tam nevrátí. Nejedná se o uraženou ješitnost, jedná se o ekonomický kalkul. Začínat znova v F1 je ekonomicky tak náročné že ani jedna z těchto značek by to určitě neudělala. Brawn i oba týmy josu si toho vědomy, ale Brawn se chová, jako by to nebyla pravda.
GRAHAM
11:40 19.12.2017 77.236.218.XXX
Pro F1 by možná odchod (krátkodobě) Mercedesu a Ferrari byla výhra. Nastala by možnost levného motoru a určitě by se někdo nový chtěl zviditelnit.Udělat silný, dobrý, levný motor by neměl být problém.Pak by šance u slabších týmů, že budou bojovat v předu, značně stoupla.To Ferrari nechce....
GRAHAM
11:34 19.12.2017 77.236.218.XXX
Vzhledem k tomu, kolik Ferrari F1 stojí a zároveň díky F1 čerpe je zábavné jak se Marchione čertí a má k tomu důvod.Není tak silný, jak vykřikuje, jde o peníze a o to, že díky penězům může být Ferrari vpředu.Oni "levně" neumí a díky tomu nechtějí levnou F1.To se dá i pochopit.
Na alternativní serii by museli sehnat další týmy a to bude velký problém. To je tolik investic, že by mohlo hodně týmů zkrachovat.Ano můžou se domluvit automobilky.Jenže to je imho málo, to je 6 vozů. Hondu nepočítám.Na jakýck okruzích by jezdily? F1 má tohle ošetřené. Co reklama a další věci. Ne pánové to neklapne, oni se bojí a proto kvičí.Jestli mají nebo nemají pravdu je věc druhá.
Mercedes může taky odejít, to je pravda, ale úplně. Ten F1 nepotřebuje....Alternativní serie imho fakt nehrozí, to by neufinancovali a oni to moc dobře vědí.Už jen vůbec dát tu soutěž dohromady, nemají šanci....a čas plyne a nervozita stoupá.
Na alternativní serii by museli sehnat další týmy a to bude velký problém. To je tolik investic, že by mohlo hodně týmů zkrachovat.Ano můžou se domluvit automobilky.Jenže to je imho málo, to je 6 vozů. Hondu nepočítám.Na jakýck okruzích by jezdily? F1 má tohle ošetřené. Co reklama a další věci. Ne pánové to neklapne, oni se bojí a proto kvičí.Jestli mají nebo nemají pravdu je věc druhá.
Mercedes může taky odejít, to je pravda, ale úplně. Ten F1 nepotřebuje....Alternativní serie imho fakt nehrozí, to by neufinancovali a oni to moc dobře vědí.Už jen vůbec dát tu soutěž dohromady, nemají šanci....a čas plyne a nervozita stoupá.
jako
11:31 19.12.2017 185.51.248.XXX
Sice Ferrari mam celkem v oblibe,tak posledni dobou me jejich vyjadreni i prace behem sezony a pocinani jejich pilotu dost zklamava a stve.Tohle jsou podle meho jen planne vyhruzky..Ferrai vi ze jen tak nemuze odejit,zatim Fiat dela spise veci naopak,nez aby se snazil zmirnovat sve pusobeni v F1.
Vtipne vyhrozovani vlastni serii uz tu taky bylo.Ale pochybuju ze by sel nekdo do serie kterou by zalozilo samo Ferrari , diktovalo by si vlastni pravidla,rozpocet by melo taky neomezeny oproti soukromnikum a bralo samozrejme nejvice odmen(jako doposud).Myslim ze kdyby se rozhodl odejit z F1 Mercedes a Renault nebo i Honda tak by jejich kroky spis smerovali ke zrychleni a zlepseni Formule E a z toho by udelali pro moderni generaci vyrcholnou serii...Ti by se na soupereni s Ferrari v jejcih vlastnich serii vykaslali...Ale na to si myslim je jeste cas a osobne doufam ze k tomu ani nikdy nedojde..
Jinak co se tyce motoru,tak situaci motoraru celkem chapu..klidne bych jim tuto eru motoru o pet let prodlouzil.Aspon by mel Renault a Honda vice casu na jejich stahnuti a aspon nejak by se jim vratili finace,ktere do toho vlozili....ale pokud se nemylim tak uz pri jejich zavedeni bylo odsouhlaseno ze ta era bude osmileta a pak ze dojde zas ke zmene a s tim asi nejak souhlasili vsichni... Ale pravda je takova ze proste ty motory jsou nehorazne komplikovane a drahe..Ja bych jim ty motory nechal treba do roku 2025....(ono to tak stejne na konec dopadne... :) )
Vtipne vyhrozovani vlastni serii uz tu taky bylo.Ale pochybuju ze by sel nekdo do serie kterou by zalozilo samo Ferrari , diktovalo by si vlastni pravidla,rozpocet by melo taky neomezeny oproti soukromnikum a bralo samozrejme nejvice odmen(jako doposud).Myslim ze kdyby se rozhodl odejit z F1 Mercedes a Renault nebo i Honda tak by jejich kroky spis smerovali ke zrychleni a zlepseni Formule E a z toho by udelali pro moderni generaci vyrcholnou serii...Ti by se na soupereni s Ferrari v jejcih vlastnich serii vykaslali...Ale na to si myslim je jeste cas a osobne doufam ze k tomu ani nikdy nedojde..
Jinak co se tyce motoru,tak situaci motoraru celkem chapu..klidne bych jim tuto eru motoru o pet let prodlouzil.Aspon by mel Renault a Honda vice casu na jejich stahnuti a aspon nejak by se jim vratili finace,ktere do toho vlozili....ale pokud se nemylim tak uz pri jejich zavedeni bylo odsouhlaseno ze ta era bude osmileta a pak ze dojde zas ke zmene a s tim asi nejak souhlasili vsichni... Ale pravda je takova ze proste ty motory jsou nehorazne komplikovane a drahe..Ja bych jim ty motory nechal treba do roku 2025....(ono to tak stejne na konec dopadne... :) )
Pepan
10:40 19.12.2017 89.24.157.XXX
Jenže si zkus zjistit (já to neumím), kolik stál před třeba dvaceti roky vůz F1 a kolik stojí teď? Kolik stála tehdy pohonná jednotka? A každý výrobce by měl pracovat ve zisku a ne naopak. Nikdo nebude dlouhodobě podnikat ve ztrátě, takhle fugují (zatím) pouze státy. Proto je zájem o to, aby stávající model fungoval co možná nejdéle. A čím je model komplikovanější a dražší, tím delší dobu by měl fungovat, aby se investice vrátily i s úrokem.
rock
10:31 19.12.2017 37.188.145.XXX
No tak ať už táhnou k čertu a vezmou si sebou třeba i Mercedes a Renault. Co až tak zásadního se může stát?
- vytvoří si paralelní sérii, ale F1 přežije i bez nich. Super, budeme mít dvě série tam, kde je dneska jedna a obě se budou snažit být ta nej a každá na to půjde trochu jinak
- vytvoří se paralelní série, F1 zanikne, paralelní série zaujme její místo. No a? Bude to to samé, akorát s jiným jménem, které si beztak časem koupí
- F1 přežije, paralelní série se nechytne, automobilky se časem pokorně vrátí do F1. Nebo nevrátí, přijdou jiné
- F1 nepřežije, paralelní série se nechytne? Časem -a nebude to dlouho trvat- se do uprázdněného místa vecpe nějaká nová série, která převezme roli F1. Něco jako když po zániku MS prototypů přišla série BTR
Ale už by to mohli nějak rozseknout a přestat si porovnávat ptáky.
- vytvoří si paralelní sérii, ale F1 přežije i bez nich. Super, budeme mít dvě série tam, kde je dneska jedna a obě se budou snažit být ta nej a každá na to půjde trochu jinak
- vytvoří se paralelní série, F1 zanikne, paralelní série zaujme její místo. No a? Bude to to samé, akorát s jiným jménem, které si beztak časem koupí
- F1 přežije, paralelní série se nechytne, automobilky se časem pokorně vrátí do F1. Nebo nevrátí, přijdou jiné
- F1 nepřežije, paralelní série se nechytne? Časem -a nebude to dlouho trvat- se do uprázdněného místa vecpe nějaká nová série, která převezme roli F1. Něco jako když po zániku MS prototypů přišla série BTR
Ale už by to mohli nějak rozseknout a přestat si porovnávat ptáky.
rock
10:18 19.12.2017 37.188.145.XXX
No, když se podíváš na celou historii F1, tak jsme tady jenom jednou měli éru, kdy vydržely motory beze změny 20 let, t.j. 3.0 atmo + 1.5 t.
Jinak je obvyklá perioda překopání pravidel cca 5-11 sezón. Současný hybrid by byl se svým sedmiletým cyklem naprosto v normě, to nejsou -alespoň v kontextu F1- změny pravidel "co pár let".
Jinak je obvyklá perioda překopání pravidel cca 5-11 sezón. Současný hybrid by byl se svým sedmiletým cyklem naprosto v normě, to nejsou -alespoň v kontextu F1- změny pravidel "co pár let".
Pepan
10:16 19.12.2017 89.24.157.XXX
O těch motorech se mluvilo už před jejich zavedením, ale některé kruhy na to nechtěly slyšet. Už za předcházející éry motorů měla řada týmů problémy s financemi. Na což vedení F1 zareagovalo tím, že zavedli výrazně dražší motory. Já se fakt nedivím automobilkám, že čekaly, že i tato generace motorů vydrží aspoň deset let jako generace předcházející. Na jednáních jsme nebyli, ale je docela možné, že jim to někdo nasliboval, i když to nikde psáno není. A taky se nedivím, že se překopání stávajícího stavu brání. I ony si musí chránit investice. Takže pořád je tady ve střetu byznys a sport. Pokud vyhraje sport, byznys půjde do háje, ale je docela možné že s ním i celá F1.
jon
10:16 19.12.2017 194.228.59.XXX
To stejné se říkalo, když nahradily V10 modernější V8. Stejné je to teď. A stejné to bude i po roce 2020. Momentálně je dodávání motorů ostatním stájím trochu charita. A s tímhle přístupem to nebude nikdy lepší, protože automobilky si po roce 2020 vydupou to, že si budou dodávat motory klidně jen sami sobě, když se tak rozhodnou. Nebo půjdou. Do toho Renault s Hondou prohlásí, že opravdu nemají kapacity na to, aby dodávali motory do 5-ti stájí a že je taky potřeba, aby se připojil nějaký hodný strejda s nabitou prkenicí a dal jim dostatečně dlouhou jistotu, že se jim to takto vyplatí. Čímž se opět nedostaneme s náklady dolů. Do další generace motorů (ať už sebejednodušší) bude promítnuta investice do nových lidí, nových výrobních prostor, větších testovacích prostor a pochybuji, že na to někdo bude zvědavý.
jon
10:05 19.12.2017 194.228.59.XXX
Mluvím tady o tom už delší dobu a po pravdě mě tohle moc nepřekvapuje. Pokud odejde Ferrari, odejde i Mercedes a dost možná i Renault. Ferrari F1 už tolik nepotřebuje, ale pro ostatní automobilky je prestiž, když mohou Ferrari porazit. Může to každý maskovat různými prohlášeními (sportovní hledisko, omlazení značky, ...), která jsou samozřejmě také založena na pravdě, ale ta soutěž s Ferrari, které je bráno po celém světě jako synonymum motorsportu na vysoké úrovni, je hodně lákavá. A o to cennější je jejich skalp.
Pokud se zvedne třeba jen Ferrari s Mercedesem, nezůstane kámen na kameni. Obě automobilky půjdou zúročit své technologie a dotlačí FIA, ať se stávající jednotky někde využijí.
Nová série není zase taková utopie. Automobilky mají dost na to, aby to zprvu zafinancovali a rozjeli. Udělají si každá B a C stáj, pokud se tam nepřidá část paddocku rovnou.
Určitě souhlas s většinou názorů zde, že tento způsob řešení je trochu za hranou, ale F1 umí vydělat slušné prachy pro promotéra, které by poté zůstaly automobilkám a mohli je přerozdělit sami. A ještě by na tom vydělali. Jestli by to fungovalo? Nejspíš ano. Pokud odejdou automobilky a s nimi špičkoví piloti, tak kdo bude koukat na úroveň rovnou F1,5, když by vedle fungovala F1, byť by se musela jmenovat jinak?
Realita je taková, že Liberty má pěkný záměr, ale není v postavení, kdy by měla něco jiného než práva na značku F1, Konkordskou smlouvu (která jak všichni víme může být pouze cárem papíru, pokud někdo odepíše odměny a jde) do konce roku 2020 a pár okruhů (tedy jestli jim je Bernie také prodal). Proti nim automobilky, které přes věrnostní bakšiše topí fůru peněz v motorových divizích a teď jim někdo chce sáhnout na bakšiš a motory samotné. A zrovnoprávnit závodění, když si sami jízdu na špičce těžce dotují. Taková situace Liberty nestaví do ideální pozice pro vyjednávání. Respektive pokud jim někdo odejde, stejně budou muset někomu dát podobné výhody, aby měl zájem se v F1 prezentovat. Nebo si motory budou muset zaplatit a ve finále budou asi hodně překvapeni, kolik jim na konci roku zbude. Protože ty stáje, které těmito kroky chtějí ochránit pořád budou chtít svých 50-100 milionů dolarů za rok, na které jsou zvyklé a mají na tom postavený svůj program.
Pokud se zvedne třeba jen Ferrari s Mercedesem, nezůstane kámen na kameni. Obě automobilky půjdou zúročit své technologie a dotlačí FIA, ať se stávající jednotky někde využijí.
Nová série není zase taková utopie. Automobilky mají dost na to, aby to zprvu zafinancovali a rozjeli. Udělají si každá B a C stáj, pokud se tam nepřidá část paddocku rovnou.
Určitě souhlas s většinou názorů zde, že tento způsob řešení je trochu za hranou, ale F1 umí vydělat slušné prachy pro promotéra, které by poté zůstaly automobilkám a mohli je přerozdělit sami. A ještě by na tom vydělali. Jestli by to fungovalo? Nejspíš ano. Pokud odejdou automobilky a s nimi špičkoví piloti, tak kdo bude koukat na úroveň rovnou F1,5, když by vedle fungovala F1, byť by se musela jmenovat jinak?
Realita je taková, že Liberty má pěkný záměr, ale není v postavení, kdy by měla něco jiného než práva na značku F1, Konkordskou smlouvu (která jak všichni víme může být pouze cárem papíru, pokud někdo odepíše odměny a jde) do konce roku 2020 a pár okruhů (tedy jestli jim je Bernie také prodal). Proti nim automobilky, které přes věrnostní bakšiše topí fůru peněz v motorových divizích a teď jim někdo chce sáhnout na bakšiš a motory samotné. A zrovnoprávnit závodění, když si sami jízdu na špičce těžce dotují. Taková situace Liberty nestaví do ideální pozice pro vyjednávání. Respektive pokud jim někdo odejde, stejně budou muset někomu dát podobné výhody, aby měl zájem se v F1 prezentovat. Nebo si motory budou muset zaplatit a ve finále budou asi hodně překvapeni, kolik jim na konci roku zbude. Protože ty stáje, které těmito kroky chtějí ochránit pořád budou chtít svých 50-100 milionů dolarů za rok, na které jsou zvyklé a mají na tom postavený svůj program.
Pepan
09:53 19.12.2017 89.24.157.XXX
O prachy jde všem. O peníze jde totiž v F1 až na prvním místě. A nezapomeň že každý dobrý podnikatel musí mít záložní plán. Oni by chtěli, aby do F1 šla i Alfa Romeo, ale pouze za určitých podmínek. Pokud se podmínky změní FIAT na účinkování Alfy v F1 nekývne, naopak odtroubí účast Ferrari a bude to. Zapomínáš totiž na to, že majoritním vlastníkem Ferrari je FIAT a Marchionne pouze tlumočí stanovisko tohoto koncernu.
Pepan
09:48 19.12.2017 89.24.157.XXX
S ohledem na návratnost investic do stávajících motorů je pro výrobce nejdůležitější zachování současného modelu. A tohle Brawn nechce pochopit. Pokud se budou co pár let v F1 měnit pravidla, Tvých vysněných 10 továrních týmů nikdy neuvidíš. Taky by se mi to líbilo, ale realita je jiná. Když se zaváděly stávající hybridy, psal jsem že je to pitomost, ale bohužel, někdo prosadil motory dražší 2-3x než předcházející generace. Nevím, jestli Bernie, FIA nebo automobilky. Ale pokud už tady jsou, bude třeba u nich ještě nějakou dobu vydržet. Vytvoření těchto techologií stálo automobilky nemalé peníze a ty se jim musí vrátit, protože F1 je v prvé řadě byznys, v druhé řadě show a o sport jde fakt až na třetím místě. A pokud ten žebříček teď hned okamžitě překopeš, F1 v současné podobě zanikne a bude z ní další nezáživná série určená úzkému okruhu zájemců, která nebude mít místo v televizi. Protože diváci chtějí vidět ikony jako Ferrari, Mercedes, velké jezdce jako Hamilton, Vettel, Alonso a podobně. Pokud z F1 uděláš ryze sportovní disciplinu, odejdou ikony a na týmy jako byl Manor nebo teď je třeba Sauber moc lidí chodit nebude. A pokud si myslíš, že změnou pravidel sem natáhneš automobilky, tak jsi na velkém omylu. Automobilky spíše F1 opouštějí, protože i pro ně je sport hlavně byznys. Kde jsou třeba Toyota, Jaguár, BMW? Vrátila se akorát Honda, přičemž její působení je za hranicí trapnosti a pořád nad ní visí Damoklův meč. Sám víš že Bernie byl Strejda Skrblík, ale pokud i on Ferrari a pár dalším týmům vyplácel mimořádné prémie, určitě dobře věděl, proč to dělá. Zruš tenhle model a F1 se vrátí do stavu, v kterém byla před Berniem a možná i do horšího. Potenciální zájemci totiž nebudou vědět, jestli se po vstupu do téhle discipliny nezmění pravidla a oni neprodělají gatě. A ještě jedna věc. Změň drasticky pravidla, odejdou velcí výrobci, s nimi odejdou i sponzoři a samozřejmě odejdou i největší piloti. Zkus nabídnout třeba Hamiltonovi, že bude mít na trati více sportu, ale bude vydělávat desetinu toho, co dneska? Myslíš že na to kývne? Ani náhodou. Odejde vydělávat jinam.
Pepan
09:12 19.12.2017 89.24.157.XXX
Odchod Ferrari může skutečně znamenat i odchod Mercedesu. Nebude proti komu bojovat a být mezi slepými jednookým králem asi není nejlepší reklama. Věřím že Ferrari má na to, aby otevřelo novou sérii, ale odchodem Ferrari a Mercedesu F1 jakožto vrchol motoristického sportu skončí. Pokud chce Brawn jenom sport, tak ať z toho udělá něco jako F2, ovšem se silnějšími motory a celý projekt F1 zajde na ubytě. Na F1 doslova parazitují nižší série a jenom kvůli královně motorsportu dokáží takto přežívat. Kdyby se dva největší výrobci motorů odtrhli, vznikne nezajímavé série s minimální návštěvností. Brawn si pořád nechce připustit že současná F1 je show, která táhne davy diváků. Ti s chtějí v prvé řadě dívat na ikony a sport je tam snad až na třetím místě. Pokud tohle Brawn rozkope, současnou F1 pohřbí a nikdo nikdy už ji nedá dohromady.
Aktuálně
Nadcházející závod 5.5.2024
GP Miami57 kol (308.326 km)
Miami International Autodrome
-
Pátek
- Trénink (18:30 - 19:30)
Max VERSTAPPEN - Kvalifikace (22:30 - 23:14)
- Trénink (18:30 - 19:30)
-
Sobota
- Závod (18:00 - 19:00)
- Kvalifikace (22:00 - 23:00)
-
Neděle
- Závod (22:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek