DISKUZE K ČLÁNKU FOTO: Pohled zblízka na letošní pohonnou jednotku Hondy RA617H

Podařilo se nám získat fotografie pohonné jednotku Honda RA617H, která poháněla letošní monopost McLaren MCL32. V článku si ji můžete pěkně zblízka prohlédnout.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: FOTO: Pohled zblízka na letošní pohonnou jednotku Hondy RA617H

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 93, poslední 19.12.2017 18:34 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: všechny podle vláken všechny podle času

  • Mike17

    Mike17

    185.149.130.XXX
    S tím, že byla nejméně výkonná do konce sezony se souhlasit rozhodně dá.
    O tom, že byl Mclaren na rovinkách nejpomalejší se dá úspěšně diskutovat.
    Ovšem, že byla Honda nejméně spolehlivá do konce sezony se nedá tvrdit ani omylem.
    03

    + 4 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      78.157.167.XXX
      McLaren byl při obdobných úrovních přítlaku jako soupeři jasně nejpomalejší, o tom není sporu. Stejně jako o tom, že Honda byla v sezóně 2017 nejméně spolehlivá ze všech čtyř výrobců. Žádný omyl, data jsem tady pravidelně zveřejňoval. [odkaz na stránku]

      + 5 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        Mike17

        185.149.130.XXX
        Fakticky na top speed většinou na konci sezony poslední nebývali. Tedy o pomalosti se dá diskutovat, protože jsou různé úrovně přítlaku. Ale jasně, měli nejmenší výkon, tudíž to kompenzovali přítlakem.
        ....až DO KONCE SEZONY zůstala jasně nejslabší a nejméně spolehlivá.
        Zdroj: [odkaz na stránku]
        Asi se to dá vyložit dvěma způsoby (není zřejmé, jestli konec sezony platí jen pro výkon nebo i spolehlivost). Na konci sezony Honda prokazatelně nejméně spolehlivá nebyla. 03

        + 5 / − 4

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Adi

          Adi

          212.96.178.XXX
          Já to chápu tak, že ani tragická spolehlivost Renaultu v TR nestačila na to, aby ve spolehlivosti dotáhli Hondu, která měla penalizace již ve 3. Nebo 4. Závodě. Ale je pravda, že od Mexika do konce roku byla Honda spolehlivější než Renault. Z pohledu celé sezóny je však Petrova věta zcela v pořádku. Ještě bych rád pofotknul, že Renault měl dle komponent lehké problémy s ICE a turbem a vážné problémy s MGU - H, Honda měla vážné problémy s ICE, turbem, MGU - H, MGU - K, dále problémy s bateriemi. Pohled na spotřebované komponenty je jasný důkaz o jednotlivé spolehlivosti. Btw. Argument, že Honda držela v poslední části sezóny nemusí nic znamenat. Renault držel skvělou spolehlivost rok a půl a k čemu mu to letos koncem sezóny bylo...

          + 4 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
    • uzivatel001639

      uzivatel001639

      178.255.168.XXX
      Petr nemluvi o castech sezony, takze se neda nez s Petrem souhlasit. Trend sezony, ale neni tak jednoznacny. Honda sla se spolehlivosti nahoru, Renault stagnoval, to je statistika co tu uverejnoval Petr.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • uzivatel001639

        uzivatel001639

        178.255.168.XXX
        Tak s ICE mela problemy Honda??? Jestli si dobre pamatuji co tu bylo za clanky tak se nikde o zadnych problemech s ICE u Hondy nemluvilo, spise naopak. Z Renaultu se naproti tomu kourilo.

        Tady jsem zvedav na reakci Petra, ale nejde mi o cislo ze statistiky, ale o to u kolika motoru opravdu odesel obema vyrobcu spalovak. Kdo s nim mel skutecne problemy. Honda dost menila komplety, takze vyrazovala spalovaky, ktere byly OK. Nejde mi o problemy s vanou, ale opravdu o vybuchy spalovaku, ktere jasne ukazi a to kdo ma poddimenzovano, kdo ma spalovak nahrane s vykonem.

        Renault od VC Rakouska spotreboval U TR a RB prumerne 5ks MGU-H. McL spotreboval prumerne 4,5ks, takze nejen ze je vetsi a tu druhou cast sezony Honda dotahla, ale dokonce prekonali.
        Jinak skvelou spolehlivost drzi Mercedes. 03

        + 3 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Situs

          Situs

          85.70.164.XXX
          A kolik jich spotřeboval od té doby sám v Renaultu?

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • Adi

          Adi

          212.96.178.XXX
          Vážně si myslíš, že by někdo jen tak vyřadil ICE, kdyby bylo ok?! Spalovak Hondy je celou dobu nejhorší a nejméně spolehlivý. Jestliže někdo dodává 3 týmům, vždy musíš brát v potaz průměr, ne vzít toho nejhoršího a porovnávat.

          + 4 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • uzivatel001639

            uzivatel001639

            178.255.168.XXX
            Takze celkem od pocatu roku do VC Rakouska pouzila Honda prumerne 7ks MGU-H, tzn cca 0,8 MGU-H na zavod. Renault (vsechny 3 tymy) prumerne 3ks MGU-H, tzn. cca celkem 0,3ks na zavod.
            Od velke ceny Rakouska pouzila Honda prumerne 4,5ks MGU-H, tzn cca 0,41 MGU-H na zavod. Renault (vsechny 3 tymy) prumerne 4,3ks MGU-H, tzn. cca celkem 0,39ks na zavod.
            Takze u Hondy je viditelne zlepseni cca 50%, u Renaultu cca 30% zhorseni. Stale je pak ale o prsa korejke zeny Renault lepsi.
            Na konci sezony je mozne ze uz Honda Renault prekonala, ale hledat to neminim, neni to dulezite. Je videt, ze spolehlivost byla bidna u obou vyrobcu.

            + 4 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • uzivatel001639

            uzivatel001639

            178.255.168.XXX
            Nebral jsem nejhorsiho, slo o prumer tymu RB. Vyrazeny spalovak, pokud to nema vliv na posun na startovnim rostu nema cenu resit, kor kdyz muzou spalovak v klidu zavod od zavodu nasazovat s vylepsenim. Honda na pocatku sezony musela predelavat vanu, takze asi nemelo smysl neustale se hnipat v pouzitem motoru, kdyz mohly v klidu vyrobit novy komplet a mozna ani nesel predelat.

            Jinak ale souhlas s vykonem, tady se Honda nedotahla, ikdyz na konci sezony slibovala. To mas samozrejme pravdu. Tady je dle meho mnohem vetsi problem a ukaze se jak se s nim Honda pristi sezonu vyporada. Takze si pockejme kdo pripravi na 2018 vyvazenejsi balik vykon/spolehlivost.

            + 2 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Situs

              Situs

              85.70.164.XXX
              No koukám že tovární Renault použil od Rakouska každej 3 kousky, to jsou na tom lépe než kluci z Hondy. Takže jen TR na tom u MGU-H díky katastrofálnímu závěru bylo hůře než kluci od McLarenu. Jako opravdu nevím co to má značit. Renault si spolehlivost koncem sezony zkazil ve snaze o navýšení výkonu, a dostal se spolehlivostí tam kde je Honda, ovšem při větším výkonu. Takže to že Renault ukázal že navýšení výkonu nemá zcela u MGU-H vyřešené je jedna věc, ale i tak se dostal na úroveň spolehlivosti tam kam se dostala Honda až ke konci roku s jasně menším výkonem. Značí to jedině to že Honda má před sebou ještě hodně práce aby se dostala k Renaultu, ani když vypíchneš to nejhorší pro Renault a to nejhorší období, tak Hondu leda tak dorovná, celkově na tom ve spolehlivosti i tak byl Renault lépe a o výkonu nemluvě.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • Situs

              Situs

              85.70.164.XXX
              Hele a když se kouknu třeba na MGU-K za tvé zvolené období, tak Honda jich použila 3 a 5 kdežto motory Renault ve všech týmech si vystačili s jednou, to by jsi měl také zvážit když už se zaměřuješ na ty rozdíly.

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • uzivatel001639

                uzivatel001639

                178.255.168.XXX
                Nevypichuji to horsi mluvim o vetsi casti sezony a to te druhe polovine. Kdybych vypichnul cast sezony, byla by mozna posledni cast sezony Honda z hlediska spolehlivosti lepsi.
                Jinak to navyseni vykonu u Renaultu ja moc nepozoroval, pamatuji si jediny zavod, kde to Verstappenovi jelo, jinak jsem zadny zazrak s navysenim vykonu jinde nevidel. RB ziskal od pocatku sezony do VC Rakouska prumerne 17 bodu na zovod a od VC Rakouska do konce roku cca 19,5. Pritom se jasne mluvilo o tom, ze na pocatku sezony mel RB velky problem se sasim, coz se mu stava casto. takze ten drobny narust bodu prisuzuji spise sasi nez motoru.

                + 3 / − 2

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
              • uzivatel001639

                uzivatel001639

                178.255.168.XXX
                Ja tu nechci resit drobnosti, protoze jak uz jsem zminoval ICE, Honda nasazovala komplet vse nove, protoze to u ni nemelo vliv na pozici na rostu. Nebo ty bys to delal jinak? ty bys nasazoval k novemu MGU-H stare ostatni komponenty, ikdyz bys vedel ze budes na rostu posledni?

                + 1 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Situs

                  Situs

                  85.70.164.XXX
                  Je jednoznačné že i v druhé polovině je Honda na tom se spolehlivostí jejich komponent hůře, bez debat, koukám na to. Jediné MGU-H je díky TR na podobné úrovni.
                  A to navýšení výkonu právě bylo u toho Verstappena, takže jsi si toho všiml.

                  + 2 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                • Situs

                  Situs

                  85.70.164.XXX
                  Drobnosti? Použití 5 a 3 MGU-K oproti 1 je drobnost? Proč ho nenasazovali u motorů Renault? Ti se vešli ještě pod limit! To je očividně velmi zmáknutá komponenta Renaultu, u Hondy ji očividně tak nevěří když ji raději nasazovali pořád.

                  + 1 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • uzivatel001639

                    uzivatel001639

                    178.255.168.XXX
                    No potrebu vymen MGU-K by mel vysvetlit Petr, jestli to bylo kvuli spolehlivosti nebo ze strategickych duvodu podobne jako u ICE. Zasadni problem meli oba vyrobci s MGU-H, takze se pak tezko hodnoti zbytek komponentu.

                    + 1 / − 1

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                  • uzivatel001639

                    uzivatel001639

                    178.255.168.XXX
                    Vsiml jsem si uspechu Verstappena v jednom zavode. Jinak ne. Takze co je zasluha samotneho Verstappena, sasi RB a nakonec motoru Renault nechci soudit a asi ani nikdo nedokaze. Jedine co z toho vychazi, je ze si Renault nemuze dovolit jit s vykonem nahoru protoze spolehlivost dojeti jednotky v zavode byla horsi jak 50%.
                    Jinak to navyseni vykonu byla softwarova zalezitost, takze neslo o vykon komponentu, ale jen o soft. Cekam spise ze Honda pujde nahoru hardwarove a to by mel i Renault ne jen poddimenzovanou jednotku dojit na smrt.

                    + 1 / − 1

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Situs

                      Situs

                      85.70.164.XXX
                      Pokud si dobře vzpomínám tak Petr tu psal že to navýšení výkonu Renaultu nebylo zanedbatelné.

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                    • Situs

                      Situs

                      85.70.164.XXX
                      Když vezmu jen MGU-H od Rakouska jak jsi psal tak hůře než Honda dopadl jen tým TR, tým RB i Renault na tom byl lépe. U Renaultu bylo na vině navýšení výkonu, u Hondy se na tuto spolehlivost teprve dostaly s tím co maj. Ono skoro vše se dá okecat, ovšem Honda zůstala tragická jak výkonem tak spolehlivostí, Renault se ke konci sezony navýšením výkonu dostal do problémů,.a to je fakt, kterého se asi budeš velice držet. Ovšem chtělo by to podle mě více soudnosti a opravdu si přiznat že ta bídná spolehlivost kterou u MGU-H Renault dorovnal Hondu byla s výkonem kde RedBull vypadal extrémně silným.

                      + 2 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
      • Petr

        Petr

        78.157.167.XXX
        A v kterém z posledních závodů nebyli na Top Speedu nejpomalejší? V USA oba vozy poslední o 5 - 9 km/h za Toro Rosso, v Mexiku Vandoorne posledni (6,4 km/h za Renaultem), v Brazílii oba poslední o 3 - 5 km za Renaultem a v Abú Zabí byl Gasly s Toro Rosso také před McLareny (jen Hartley s druhým Toro Rosso skončil za nimi). Tolik k tvým faktům, které tady pravidelně překrucuješ. Vždy si oportunisticky vybereš nějaké číslo či část, která se ti zrovna hodí.
        A ke spolehlivosti - co bereš za konec sezóny? Jen poslední závod nebo dva? Nebo vezmeme třeba poslední čtyři závody, abychom se na to mohli podívat trochu objektivněji a odpíchnout se od nějakých čísel?

        + 3 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • jon

          jon

          194.228.59.XXX
          Výkon tam sice byl, ale na jak dlouho. V posledním závodě tam výkon pustili i Mercedes s Ferrari a ukázali, že to může jet spolehlivě.
          V podstatě Mercedes si jede špičku první ligy před Ferrari. Druhá liga Renault a Honda třetí liga. Oba pomalejší motoráři umí dotáhnout ligu nad nimi, ale často pak nedojeli do cíle.

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Situs

            Situs

            85.70.164.XXX
            Souhlasím s Tebou, Renault je za Mercedesem jako Honda za Renaultem, alespoň po stránce výkonu. Spolehlivost má Renault na vyšší úrovni, když nepočítám krach po navýšení výkonu.

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
        • jon

          jon

          194.228.59.XXX
          Oni prý opravdu občas vyřadili i spalovák, co byl v pořádku. Stejně se podělalo všechno kolem, tak už bylo jedno, že tam dají i nový spalovák. Stejně zkoušeli různá vylepšení, tak to mohli alespoň otestovat. S tou spolehlivostí je to také na štíru, to máš částečně recht. Pochybuji, že by Honda přiznala, že se všechny rozsypaly, kdyby tomu tak bylo a jestli tvrdí pravdu taky nelze ověřit. Že je nejhorší, je holý fakt, to okecat nejde. 04

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • jon

            jon

            194.228.59.XXX
            Přesně tak. Ono to v podstatě bylo podobné s Hondou. Když se snažila napumpovat výkon, tak byl ohňostroj. Na obou výrobcích je vidět, že ten vývoj prostě nejde uspěchat tím, že budou dělat hokus pokus. Mercedes i Ferrari mají odbržděno minimálně rok před Renaultem a 2 roky před Hondou. Což se bohužel příští rok nejspíš projeví ještě více.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          185.149.130.XXX
          Abu Zabí 14. Alonso, 19. Vandoorn
          [odkaz na stránku]
          Brazílie Vandoorn odpadl, Alonso 6-tý, na konci 3 sektoru 15-tý
          [odkaz na stránku]
          Mexico 13. Alonso, 18. Vandoorn
          [odkaz na stránku]

          Mám pokračovat? Sorry, ale ani jednou nebyl Mclaren nejpomalejší a Alonsovy pozice 14.,15.a 13. mají do posledního dost daleko. Tedy nechápu, co překrucuju. Nevím, kde jsi vyčetl, že byl v Mexiku Vandoorn poslední, já za ním vidím Ricciho. Za Alonsem (kterého jste tu litovali, jak si ho na rovinkách podávali všichni), skončily třeba oba RB a oba Haasy. Stejně jako v USA vidím na konci Haas. Já nevím, opravdu si vybírám, co se mi hodí?

          Konec sezony beru řekněme závěrečnou třetinu? Třeba posledních 6 závodů? Tak mi řekni, kolik odstoupení kvůli poruše motoru měli u Mclarenu a kolik u týmů s Renaultem. U Mclarenu vidím jedno (Alonso v USA). Vezmeme Renaulty: Ricci 2x (USA, Mexiko), Sainz 1(Malajsie), Hulk 2 (USA,Mexiko), Hartley 2 (Mexiko, Brazílie), Gasly 1 (Brazílie)
          Můžeš mne samozřejmě opravit, chybička se vloudit může, ale mně vychází 8. Když to vydělím třemy týmy vychází mi 2,66 na jeden. To je u mne mnohem víc jak 1. Tedy můžeme o tom pochybovat, můžeme o tom vést spory, ale to je tak jediné, co se tím dá dělat. Abych citoval klasika. Můžeš si vybrat jakýkoliv počet závodů ke konci sezony a stejně ti nevyjde Mclaren jako poruchovější. Chápu, že jsi jejich fanoušek, takže se ti zlepšení Hondy, od které odchází nelíbí, ale je to prostě fakt. 03

          + 0 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Petr

            Petr

            109.81.245.XXX
            Tak to zkus to ještě jednou a lépe - ne rychlosti ze závodu, ve kterém někteří mají DRS, někteří ne, liší se velikost aerodynamického stínu, pneu a podmínky. Podívej se na rychlosti z kvalifikací, které lépe vypovídají o rychlosti vozů, protože jedou všichni na max. a podmínky jsou srovnatelné. Jasně tam uvidíš, že McLaren byl vždy nejpomalejší, i když pominu tu úroveň odporu, kterou vozili. Tu chybějící ztrátu přes 80 koní zkrátka jen tak nezakryješ - a o nejpomalejším McLarenu nepochybuje nikdo v padoku.

            A ke spolehlivosti v posledních 6 závodů - ne vždy bylo odstoupení "kvůli motoru" opravdu kvůli motoru, občas to byl špatný kompromis na straně šasi, instalace, chyba mechaniků atd (tím ale samozřejmě neberu obvinění Renaultu, že si Toro Rosso může za vše samo, když ke konci sezóny žádné větší úpravy nedělali). U Renaultu, jak jsem psal níže, ke zhoršení došlo, ale lepší hodnocení je podle mě dle množství komponentů pohonné jednotky, které musel výrobce měnit.
            Honda průměrně 1,7 na auto v posledních 6 závodech, Renault 1,1 komponenty na auto.

            + 3 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              185.149.130.XXX
              Podívej Petře. Já nijak nezpochybňuji deficit výkonu Hondy a to, že se to projevuje i na top speed. Neřekl jsem u tohoto, že je to kravina, ale že se o to dá diskutovat. A tou diskusí jsem myslel třeba to, že v kvaldách je to jak píšeš ty, v závodech jak píšu já. I kvaldách jsou věci, které na to mají vliv. I tam se můžeš za někým vyvézt. Prostě se na to můžeš dívat ze dvou stran a obě jsou správné. O tom je ta diskuse. Pro mne je závod přece jen důležitější, byť je tam mnohem víc věcí, které to ovlivní.

              Psal jsem, že mne můžeš opravit. Čerpal jsem pouze z vašich stránek. Máš jistě pravdu, ale to snad platí pro obě strany stejně. Ne? Ať už vezmeš poslední 2 nebo 8 závodů, poruch Mclaren víc neměl.
              Teď ke komponentám. Tento údaj neberu za lepší, než odstoupení protože:
              1. Pro pilota je jistě lepší ztratit pozici na startu, než startovat první a nedojet vůbec.
              2. Pro vůz je lepší vyměnit všechno, když už startuje z konce. Tedy vyměněné součástky z větší části nejsou porouchané. Nebo se nasadí nová specifikace a prostě se vymění funkční motor za funkční motor kvůli většímu výkonu. Prostě nová součástka neznamená poruchu staré. Řekl bych, že většina vyměněných součástek vadná nebyla. Důkazem je sám Mclaren, který si jen nasyslil součástky do zásoby (v USA?). A určitě mi nebudeš tvrdit, že se jim za víkend všechny staré podělaly. Ale ano, určitě toto ovlivní i poruchovost. (stará ojetá se častěji porouchá, než nová).
              3. On by RB a STR jich vyměnili i více, kdyby ovšem dodavatel součástek neusoudil, že se mu vyrábět nové nechce. Když žádné nové nemáš, pak je nemůžeš vyměnit. Je tedy otázka kolik by jich na straně Renaultu bylo, kdyby STR a RB nějaké nové součástky měli. O tom jak moc jim chyběly jsi tu dal článků dost a na trati to rozhodně poznat bylo. 03
              Takže promiň, ale pořád mám za to, že spolehlivost Hondy byla na konci sezony lepší než u Renaultu.
              Honda udělala pokrok ve výkonu (120k už asi neztrácí) a obrovský ve spolehlivosti. U Renaultu je pokrok ve výkonu obdobný, ale spolehlivost... Nu uvidíme. 03

              + 1 / − 3

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Situs

                Situs

                85.70.164.XXX
                Trochu se přidám. Za mě se opírat spíše o rychlost v závodě kde je to mnohem více ovlivněno DRS s momentální pneumatikou a jejím stavem, a samo provozem, tak je to dost těžký a vlastně zbytečný. V kvalifikaci jedou převážně všichni ve stejnou dobu, na stejných nových pneu, a v naprosto drtivé většině bez závěsu. A když k závěsu dojde, tak je to vzácná výjimka která se celkem pamatuje. Vím že jednou pomohl Stoffel co měl pentle a jednou Kimi Vettelovi, kterej to jako v tom kole zkazil. Čili pokud nevezmeš konkrétní srovnatelné situace rychlostí ze závodu kde maj porovnávané subjekty podobné situace ohledně provozu a pneu, nejlépe oba bez DRS, tak těžko z toho usuzovat více než z rychlostí v kvalifikace. Pokud jsou pro tebe teda ty rychlosti ze závodu důležitější aniž by jsi to nějak dokázal vyfiltrovat, což těžko dokážeš, tak který data jsou reprezentativnější by mělo být spíše bez diskuze a zcela jasné. A navíc pozorovat ty závody kdy si někdo podává na rovince kluky s Hondou byly také velice přesvědčivé v tom že jsou na rovinkách nejpomalejšími auty na trati.
                Co se týče komponent, určitě je pro jezdce horší nedojet vůbec než ztratit pozice na startu, ale když ti komponenta nevydrží ani na kvalifikaci a musíš ji vyměnit tak z pohledu spolehlivosti je to stejné, nevydrželo to. Co se měnit vyloženě muselo, co se měnilo preventivně, a co se měnilo na možné syslení je spekulativní, ale jistě i to tam hraje roli, stejně tak ne vždy je na vině jen výrobce motoru, ovšem nelze se odkazovat jen na to kdy odstoupíš ze závodu. Musíš se zaobírat celým závodním víkendem. To že Honda přijede na víkend a hups, zase neočekávaná výměna komponent která tě odsune na konec roštu, což v případě Hondy extrémně ovlivňuje i možnosti bodovat je hodně likvidační a spolehlivost prostě selhala, proto to nebrat v úvahu je nesmysl. Honda nevychytala tu spolehlivost ani na konci, a penalizace v Japonsku, Mexiku, a Austinu jsou toho důkazem. Renault nezvládl konec sezony, navýšil výkon a objevil se v reálných podmínkách problém, pravda.

                + 2 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Mike17

                  Mike17

                  185.149.130.XXX
                  -Ano, v podstatě to nerozporuji. Sice se v kvaldě zajede TS na začátku či konci a můžou to zajet na rozdílných gumách, ale v podstatě máš pravdu. V závodech jde o body, ne o postavení na startu. proto je pro mne důležitější závod. Jejich rychlost není zářivá, ale není nejhorší. Tady se to neustále prezentuje tak, že chudák Alonso je na rovinkách ten nejpomalejší a každý si ho tam dává. Přitom se v tom pohybuje kolem 14-tého místa. A ono to není tak, že on má DRS a všichni za ním ne. Prostě mají nastavení na závod trochu jiné, s menším přítlakem. A ano, mají nejslabší motor.
                  -Dobře, poruchy v kvaldě mají jistě vliv také. Tak mi tu hoďte statistiku, kolikrát to komu odešlo nejen v závodě, ale i v kvaldě. Nejsem proti. Ale počítat každý použitý díl za porouchaný je zcestné. Když Mclarenu odešel motor a oni vyměnili všechno, protože stejně budou startovat z konce, ještě neznamená, že se všechno porouchalo. Porouchala se jedna součástka a oni jich vyměnili 10 (nadsázka). protože bylo úplně jedno, jestli spadnou o pozic 10, nebo o 55. Tedy vy si přičtete do statistiky 10 vadných součástek a ona se podělala jen jedna. To pak chápu, co vám vychází. Druhá věc je ta, že STR ani RB na konci nic neměnili jen z toho důvodu, že něměli měnit co. Normálně by vzali vadnou součástku a posunuli se o 5 míst (nebo víc) a jeli na max. Místo toho vzali kladivo a svářečku (opět nadsázka), vlezli do odpadkového koše, našli nejmíň poškozenou součástku, stloukli a svařili ji do požadovaného tvaru, dali zpět do vozu a jeli celý závod na poloviční výkon (jasně, zase nadsázka), aby dojeli vůbec do cíle. Ve vaší statistice (vlastně i v mé) je to jako perfektní díl bez závad. Takže ne, tohle fakt není odpovídající číslo o poruchovosti. Sečtěte mi všechny opravdu podělané součástky a budeme se bavit o poruchovosti. O syslení náhradních dílů se nebavím. 03

                  + 0 / − 3

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Situs

                    Situs

                    85.70.164.XXX
                    Ty víš že v závodě ty rychlosti nejsou tak průkazné a přesto je používáš jako důkaz že nejsou nejpomalejší, a důkaz že jsou na rovinkách nejpomalejší z kvalifikace nebereš protože pro tebe jsou důležitější ta data ze závodu kde jenom tam se jede o body. Ty ani z daleka nejsi otevřen diskuzi, ty máš jasno. Já taky, není to poprvé co se neshodneme, a dokonce to není poprvé kdy si myslím že data nejsou na tvé straně. McLaren-Honda byla nejpomalejší na rovinkách protože maj nejslabší motor. To že tam dáváš to že maj nastaveno více přítlaku pro závod je spekulace, navíc ono to není tak o přítlaku, jako spíše o odporu, a o tom u jednotlivých týmů nevíš vůbec nic. Čili na každé statistice se něco najde, někde méně, někde více, a jelikož v případě rychlosti neznáme ze závodu ty jednotlivé okolnosti, kvalifikace pro tebe není tak důležitá, a v případě spolehlivosti neznáme kdy přesně něco bylo nutné vyměnit, kdy syslit, či při odstoupení za to původně nemohl motor ale problém způsobil jiný faktor jako šasi či špatná manipulace, tak žádnou statistikou ani žádnými čísly tě zákonitě nelze přesvědčit. Můžu na to říci jen to že když představená data nemůžou přesvědčit tebe, bylo by fajn kdyby jsi sem nedával ještě pochybnější data aby přesvědčili jiné.

                    + 2 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Petr

                      Petr

                      109.81.245.XXX
                      Hezky jsi to vystihl. Mike17 takto asi rád "diskutuje." Nahodí nějakou křiklavou polopravdu a čeká, až se mu na ní ryby chytnou. A protože zřejmě zprávy ze světa F1 dobře sleduje, má dobrou paměť, je trpělivý a snaží se být vždy slušný, tak má nad ostatními (byť někdy jen zdánlivě) navrch. Většinou mívá možná i pravdu - snad jen s výjimkou těch věcí, které se v posledních měsících týkají McLarenu, Hondy a Renaultu (ale žel už nestíhám diskuse vždy prolétnout a už vůbec ne reagovat, což stejně podle některých reakci není žádoucí... ostatně se tady dokážete nějak usměrňovat už sami). 04

                      + 3 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Situs

                        Situs

                        85.70.164.XXX
                        No zase jsem se do toho nechal vtáhnout, při tom ohledně rychlostí a spolehlivosti už se tu nárazově "diskutuje" nějakej pátek a sežere to opravdu hodně času 12 Z mého hlediska jsem se to mým komentem snažil za sebe uzavřít a když to nepadne na úrodnou zem, nebude to poprvé ani naposledy. V každém případě jsem docela hodně zvědav jak si v rychlostech povede TR příští rok. Osobně totiž očekávám že stejně jak se trápil letos McLaren s bráněním či získáváním pozic kohokoliv, tak stejně marně se bude trápit TR. Podle mě bude vidět že budou pro změnu nejpomalejší na těch rovinkách oni a jakákoliv snaha o zrychlení na rovinkách bude mít za následek zhoršení už tak bídného času na kolo.

                        + 2 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                    • Mike17

                      Mike17

                      185.149.130.XXX
                      Víš, mohl bych použít to co ty. Jak víš, že Mclaren nepoužívá menší přítlak (nebo aerodynamický odpor, ono to sice není to samé ale dost to spolu souvisí)? Znovu opakuji, že jsem nikde nezpochybnil, že Honda má nejvyšší výkon a to má jistě vliv na TS. Jen jsem napsal, že se o tom dá DISKUTOVAT!!! Protože v kvaldách měla nejmenší TS, ale v závodech ne. Máte jistě pravdu v tom, že TS v kvaldě více odpovídá výkonům motoru, ale nikde jsem neřekl, že ne. V závodech prostě nebyli nejpomalejší (udal jsem na to čísla). Že je Alonso jediný pilot, který má pokaždé zapnuté DRS, nebo jediný, který se za někým vyváží prostě neberu. Mnou popsané vysvětlení se mi zdá logickým vysvětlením rozdílu mezi kvaldou a závodem.
                      Ano nevíme přesně, co bylo potřeba vyměnit, ale víme celkem přesně, kdy se komu zakouřilo z motoru. Proto to beru za asi hlavní parametr spolehlivosti. Vytkl jsi mi, že jsem nezohlednil poruchy v kvalifikaci a já uznal, že máš pravdu. Můžeš to napravit, jestli jsi přesvědčen, že čísla pak vyzní pro Renault. Pak to bude pro mne relevantní. To, že STR a RB nemohli syslit součástky jako Mclaren (on se tím nikdo netajil ne, nebo máš pocit, že jim jednou závadou vyhořelo záhadně všechno?), protože prostě náhradní ani nedostali, pro mne není srovnatelný údaj. Ukazuje víc na neschopnost Renaultu, než na spolehlivost. Pro mne poruchovost je množství poruch, ne počet součástek, které máš k dispozici. To jsou pro mne pochybná data.

                      + 0 / − 3

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Mike17

                        Mike17

                        185.149.130.XXX
                        Petře invektivu přijímám. Opravdu rád diskutuji o tématech, které mne zajímají. Předpokládám, že k tomu tyto fóra jsou. Děkuji za některá lichotivá slova a uznávám, že se snažím mít navrch. Ale ohledně spolehlivosti Renaultu mám opravdu pocit, že pravdu mám. 03

                        + 0 / − 2

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • Mike17

                          Mike17

                          185.149.130.XXX
                          Myslím si, že ohledně výkonnosti STR se shodneme. Čekám to podobně, protože o vyšším výkonu Renaultu nepochybuji.
                          Rozdíl je jen v tom, že to nebude proti konci sezony žádná změna a mám pocit, že RB je počet bodů STR celkem u zádele. Tam jde o něco jiného. 03

                          + 0 / − 2

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • Situs

                            Situs

                            85.70.164.XXX
                            TR určitě bude chtít body a určitě nebude chtít být na rovince nejpomalejší. To si může dovolit jen tým co dominuje, jinak se tomu každý tým snaží vyhnout 03

                            + 3 / − 0

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                      • Situs

                        Situs

                        85.70.164.XXX
                        Jenže přítlakem jsi se ohnal ty, ne já (konkrétně že ho má McLaren vyšší a myslel jsi tím odpor), při tom to nevíš. Nedodal jsi že v závodech nebyly nejpomalejší na rovinkách, jen jsi uvedl čísla která pro to nejsou vhodná protože nemáš při nich uvedeno na jakých pneu, v jakém stavu a zda měl DRS. Alonsa tu vytahuješ už po druhé, a ano když to chceš slyšet, jeho nemohoucnost na rovinkách byla očividná a všeobecně se má za to že na rovinkách se nejvíce trápí McLaren.Nepsal jsem o kvalifikaci, ale o celém víkendu, a když měníš něco i před kvalifikací, vidíš to právě na Petrem dodaném statistickém pohledu výměny komponent. O pochybnosti dat jsme toho napsali už dost, vše má ohledně posouzení své mouchy, a nepřesvědčil jsi že tvé hodnocení spolehlivosti by bylo lepší než jednoznačná tabulka výměny komponent.

                        + 2 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • Petr

                          Petr

                          109.81.245.XXX
                          Pokud můj příspěvek zní jako urážka, tak se ti omlouvám, nemám prostor si vše tady pod články přečíst a někdy vůbec reagovat. Pokud jde o spolehlivost Renaultu, tak podle mě pravdu nemáš, ale třeba ti jen nerozumím. A uznávám, že každý má právo na svůj názor a jeho (slušné) vyjádření.

                          + 1 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • Mike17

                            Mike17

                            185.149.130.XXX
                            Ao každý chce body. Pro RB bude jistě nejdůležitější případná vítězství nebo aspoň podia v roce 2019, než pár bodů STR. Tak nějak jsem to myslel. 03

                            + 0 / − 2

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                          • Mike17

                            Mike17

                            185.149.130.XXX
                            Ne, tak jsem to nemyslel. Necítím se uražen. Prostě můj názor ti nesedí a nejspíš i můj způsob komunikace. To je v pořádku, každý jsme jiný. Je škoda, že se neukážeš někdy u Odina na srazu. Přece jen je osobní komunikace srozumitelnější a lépe se chápy způsob vyjadřování.
                            je to vidět na našich konverzacích s Odinem. Tady to vypadá ostře, Robert ti potvrdí, že osobně je to pohodové. 03

                            + 0 / − 0

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                        • Mike17

                          Mike17

                          185.149.130.XXX
                          Jo, četl jsem, že v Brazílii Alonso byl s DRS pomalejší než Massa bez něj. A nějakým zázrakem je v té tabulce Massa za ním. Nějak věřím tomu, že to měření bylo přesnější, než dojmy fanoušků Mclarenu. Víc už se o TS bavit nechci. Napsal jsem, že se o tom dá diskutovat (ne, že je to nesmysl) a evidentně o tom už dost dlouho diskutujeme. Tedy jsem se zas tak moc nemýlil.
                          Pokud jde o poruchovost, můžu ti sestavit jednoznačnou tabulku poruch. Jestli je nejdůležitější to, že je to v tabulce, klidně ti ji sestavím. Stačí excel, nebo si potrpíš na grafiku? Dál trvám na tom, že když tým vymění 10 komponent, protože bude stejně startovat zezadu, tak se neporouchalo 10 komponent, ale jedna nebo dvě. A dokud mne nepostihne stařecká demence, budu u poruchovosti brát jako důkaz počet komponent porouchaných, ne nasyslených. 03

                          + 0 / − 2

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • Situs

                            Situs

                            85.70.164.XXX
                            Jde vidět že se již přestáváš držet detailu popsaných věcí a vytahuješ už jen nějaké fráze. Alonso na rovinkách byl jednoznačně pomalejší než Massa, čili vytáhnutí co jsi někde četl je k naší diskuzi zcela nepodstatné, a jen jsi dokázal to že ta uvedená data byla ovlivněna Massovou absencí DRS a proto porovnávat rychlosti z těch dat ze závodu pokud nevíš okolnosti jsou k ničemu, čímž jsis dal akorát gól do vlastní branky.
                            Co se týče tabulky poruch, už jsem ti několikrát psal že nemůžeš ignorovat výměnu komponent vyžádané diagnostikou pro poškození, či z důvodu prevence, protože buď je to porouchané nebo ve stavu kdy tomu dostatečně nevěří, a to je prostě pro danou komponentu konečná. S vyloženě syslením si podle mě tak moc starosti dělat nemusíš, protože když se porouchalo MGU-H často to sebou vzalo i jiné komponenty. Důkazem je to že Honda to ve velkém brala i když ještě ty komponenty nebyly v limitu, to podle mě hodně naznačuje že to nebyly syslící výměny, ale nutné výměny. Byly tam nějaké strategické hrátky s komponenty Hondy aby měly na vybrané závody nové komponenty bez pentlí, ale to proto že ta spolehlivost byla tak špatná že to nevydrželo ani 2 závody a bylo to už zoufalství. Poruchami jen v závodech lepší statistiku spolehlivosti než statistiku výměny komponent nedostaneš 03 To jako kdyby někdo měnil před závodem pořád vše preventivně tak ti vyjde v tvé tabulce stoprocentní spolehlivost? Nesmysl říkám já.

                            + 2 / − 0

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                            • Situs

                              Situs

                              85.70.164.XXX
                              A ono to s RedBullem snad nesouvisí i pro rok 2019? Myslíš že RedBull bude jásat když STR nebude mít na body a bude nejpomalejší na rovinkách? Raději nemyslet jestli tomu tak bude.

                              + 2 / − 0

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                            • Mike17

                              Mike17

                              185.149.130.XXX
                              TS v Brazílii: Alonso 329,7, Massa 323,9. Já nevím, kdo byl rychlejší??? Ano, Massa to měl nespíš bez DRS. Ale kometáře, že byl Massa bez DRS rychlejší než Alonso s ním jsou jednoznačně lež!!!!!!!
                              [odkaz na stránku]
                              Nevím, jestli to vytrvale ignoruješ, číst se ti to nechce, nebo se ti jen chce hádat, ale NIKDE nezpochybňuji, že měl jinak rychlejší vůz na rovince Massa (kdyby měl DRS) a že Mercedes má jistě vyšší výkon. Jen BEZ DRS byl Massa POMALEJŠÍ!!! Pořád mi to předhazuješ, a pořád ti odpovídám, že o tom vím. A pořád dokola a dokola. Dál k tomu nemám co říct.

                              Jasně. Mclaren vymění všechny součástky, protože porucha MGU-H zničí všechny. Když klekne MGU-H u Renaultu (a že jich u STR bylo 17), tak tam nezničí nic, vymění se pouze MGU-H. Holt to má Honda blbý. To že sami přiznávali, že měnili součástky do zásoby nic nemění. Jen v tomto případě Mclaren lže, asi aby chránilo Hondu. Takže když vyměnili všechno, tak prostě všechno odešlo a to třeba hned 2x za víkend. Ale je to jediné přesné kritérium. Hmmm, fakt dobrý.

                              Tak se podíváme na ty pentle ne (jen R A H):
                              Abu: Hartley 10 míst
                              Barzílie: Ricci 10 míst, Hartley 10 míst, Gasly 15 míst
                              Mexico: Vandoorn 35 míst (asi odešlo všechno), Alonso 20 míst, Ricci 20 míst, Hartley 20 míst, Gasly 20 míst.

                              Jooooo, už to vidím. Problémy s penailzacemi mají jen u Hondy. To hned vyzní jinak. A já jsem demagog. 11

                              + 0 / − 3

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                          • Situs

                            Situs

                            85.70.164.XXX
                            Jinak jak píšeš o té poruchovosti, kdy něco selže v závodě, jo, docela by mě tvá tabulka zajímala kdy který jezdec nedojel z důvodu spolehlivosti do cíle. Jestli ji sem hodíš do excelu budu rád. Bylo by také dobré kdyby tam bylo poznat kdy někdo nedojel kvůli nehodě, nebo protože vůbec neodstartoval. Prostě důvod proč se nedostal do cíle aby jsme z toho poznali zda to bylo nehodou či technikou.

                            + 2 / − 0

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                            • Mike17

                              Mike17

                              185.149.130.XXX
                              Nebude jásat. Ale rozdíl proti konci sezony nebude žádný. Na rovinkách možná jo, ale jestli máš 0 bodů, je celkem jedno, jestli máš TS nejlepší nebo nejhorší. 12
                              Pro ně je podstatné, jestli se pohne s vývojem motoru. Jestli získá STR 0b, nebo 10b už je vedle toho nepodstatný detail. 03

                              + 0 / − 3

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                              • Situs

                                Situs

                                85.70.164.XXX
                                Ty píšeš že rozdíl nebude žádný, a pak napíšeš že na rovinkách možná jo 18 To právě bude to podstatné 03 Být nejpomalejší na rovinkách a nebýt schopen bodovat, to jasně ukazuje že s tím nejsou schopni nic dělat a maj nejslabší motor, tak výkon Hondy poznáme my 03

                                + 2 / − 0

                                ohodnotit kladně záporně

                                Reagovat Nahlásit
                            • Situs

                              Situs

                              85.70.164.XXX
                              Ty víš, nebo tušíš že je to ovlivněno tím že Alonso používal pořád za Massou DRS a Massa nikoliv, proto je tam ten rozdíl, a přesto to pořád vytahuješ? Přestávám ti rozumět, tohle přece není férové porovnání, DRS ti přidává nějakých 20 km/h a ještě něco navíc jízda v závěsu, z toho se dá vyčíst že Massa normálně za stejných podmínek válcuje Alonsa přes 15 km/h, co tím chceš dokázat? Proto ti přece psal Petr že musíš porovnávat ty rychlosti z kvalifikacích, tam je teěch faktorů co to ovlivňuje přece jen méně a lépe se pamatují, zkus se nad tím opravdu zamyslet 03
                              Jinak jsem psal že Honda ty další komponenty brala i v části sezony, kdy za to ještě tresty nebyli, tak to přece ukazuje že to nebylo v pořádku a že je nebrala z důvodu syslení, to je přece ještě v době kdy z toho nemáš tresty zcela zbytečné. Nebo snad ne?
                              Jinak nikdo nepsal že penalizace neměl i nikdo jiný, ale Honda posbírala penalizace jako všichni dohromady 18

                              + 3 / − 0

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                              • Mike17

                                Mike17

                                185.149.130.XXX
                                Já jsem psal o vývoji v šampionátu, jestli jsi to nepochopil. Když budou mít 0b, tak budou jásat, když nebudou nejpomalejší na rovinkách? Nevím, jestli jsi to pochopil. Pořadí se určuje podle počtu bodů a za TS se žádné nedávají. 20

                                + 0 / − 1

                                ohodnotit kladně záporně

                                Reagovat Nahlásit
                              • Mike17

                                Mike17

                                185.149.130.XXX
                                -Zkus se zamyslet nad tím, že o tom vím!!!! Vím!!!!!!!! Vím!!!!!!!!!! Po stopadesátý Vííííííím. Po dvoustý: Honda má nejmenší výkon a Massa by s DRS MĚL vyšší rychlost. Jsi schopný pobrat, že to VÍM? Ale Alonso ani v jednom z posledních závodů nejpomalejší nebyl, bylo za ním vždy minimálně 7 jezdců. Někdy se mohlo stát, že mezi nimi byl někdo bez DRS, ale ne všichni. Tedy Alonso měl asi nastavený vůz tak, aby i přes chybějící výkon, nebyl nejpomalejší. Mé vysvětlení je, že měl nastavení na menší přítlak (odpor). Tobě se to vysvětlení nelíbí, pořád se snažíš dokázat důvody jako chybějící DRS. V Massově případě máš pravdu. Ale že by se v každém závodě našlo 7-9 jezdců, kteří se do DRS okna za celý závod nedostali, je dost sci-fi. A nemáš to ani nijak podloženo.
                                -Ano, když dojdou argumenty, tak zase vytáhneš začátek sezony. Ano, na začátku sezony byla Honda nejporuchovější. Já to vííííííím!!!!!!!

                                + 0 / − 2

                                ohodnotit kladně záporně

                                Reagovat Nahlásit
                            • Mike17

                              Mike17

                              185.149.130.XXX
                              Nevím, jak sem dát excelovský soubor. Čísla jsem ti okopíroval z výše uvedeného komentáře:
                              U Mclarenu vidím jedno (Alonso v USA). Vezmeme Renaulty: Ricci 2x (USA, Mexiko), Sainz 1(Malajsie), Hulk 2 (USA,Mexiko), Hartley 2 (Mexiko, Brazílie), Gasly 1 (Brazílie)
                              To jsou odstoupení v posledních 6-ti závodech z důvodu PORUCHY MOTORU. Nevzpomínám si, že by někdo kvůli motoru neodstartoval a nehody si najdi sám. Podle mne s tím nijak nesouvisí, proto jsem je tam nedal. Výsledek je 8:1 ve "prospěch" Renaultu. Není co řešit. 03

                              + 0 / − 2

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                              • Situs

                                Situs

                                85.70.164.XXX
                                Ty předkládáš data ze závodu o kterých se přeme, neb já tvrdím že jsou reprezentativnější data z kvalifikace kde není tolik zkreslujících okolností a ty mi budeš psát že nemám nějak podloženo zda užili či neužili DRS? Blik chlape, právě že nemám, takže ti žádná data k rychlostem ze závodu necpu protože ty jsou reprezentativní jen při podobných okolnostech, což už opravdu nechápu proč to musím opět psát. Ty data sama o sobě hodně nestačej, vezmi si jak jsme znehodnotili ta data rychlostí mezi Massou a Alonsem, protože si to všichni pamatujem, ale bez této okolností bys to nevěděl. Vezmi si z toho příklad a zkus vzít v potaz reprezentativnější data z kvalifikace a budem doma 18 Na to že to VÍŠ, VÍŠ a VÍŠ děláš tu chybu stále do kola 03

                                + 2 / − 0

                                ohodnotit kladně záporně

                                Reagovat Nahlásit
                              • Situs

                                Situs

                                85.70.164.XXX
                                A to ti vážně stačí? Protože já u Stoffela 6 bezproblémových víkendů rozhodně neviděl a u Alonsa jen jeden zkaženej víkend také ne. A ono i nehody s tím souvisí, může tu PU rozbít sám, nebo může vypadnout v prvním kole, to pak motor selhat nestihne že 12 Tvůj pohled je mnohem méně reprezentativní než počet změněných komponent.

                                + 1 / − 0

                                ohodnotit kladně záporně

                                Reagovat Nahlásit
                                • Mike17

                                  Mike17

                                  185.149.130.XXX
                                  A ty pořád dokola točíš o okolnostech o kterých VÍM a se kterými SOUHLASÍM. A absolutně to nevnímáš. Tedy o TS nemá smysl mluvit, protože já mluvím o voze a ty mi vysvětluješ, pro koza nemá seno. Já vím, proč koza nemá seno a o tom se bavit nechci. Mně zajímá vůz. Dík za pokec. 03

                                  + 0 / − 0

                                  ohodnotit kladně záporně

                                  Reagovat Nahlásit
                                • Mike17

                                  Mike17

                                  185.149.130.XXX
                                  Ano, zatímco u Renaultů měli všichni 6 bezproblémových víkendů 12 12 12
                                  Z posledních 3 závodů měli "problémový víkend":
                                  1xVandoorne
                                  1x Alonso
                                  2x Ricciardo
                                  2xGasly
                                  3xHartley
                                  Bráno podle tvého "TOP" kritéria, tedy výměny komponent. Ani v tomto ti to nevychází.
                                  Jasně, takže když se někdo nabourá, tak za to může motor Honda. 11
                                  A napadlo tě se podívat, jestli třeba neboural někdo i s motorem Renault? Ne? Kdyby tě to před touto "geniální myšlenkou" napadlo, tak bys možná postřehnul, že si "kálíš do vlastního hnízda." 11

                                  + 0 / − 1

                                  ohodnotit kladně záporně

                                  Reagovat Nahlásit
                                  • Situs

                                    Situs

                                    85.70.164.XXX
                                    Celou dobu se bavíme o tom kdo je rychlejší na rovinkách, můžeš to schovat klidně za seno nebo kozu, ale nejpomalejší je McLaren s Hondou za zády 03 Taky teda díky za pokec 03

                                    + 1 / − 0

                                    ohodnotit kladně záporně

                                    Reagovat Nahlásit
                                  • Situs

                                    Situs

                                    85.70.164.XXX
                                    Ze statistiky výměny komponent právě vidíš že neměli čisté víkendy, z tvé statistiky tohle vidět vůbec není, takže poukázat na tvé nedostatky ve výčtu nehod je naopak velmi na místě. Nebo kritizovat statistická data můžeš jen ty? 18 Zvláštní přístup k diskuzi 03

                                    + 0 / − 0

                                    ohodnotit kladně záporně

                                    Reagovat Nahlásit
                                    • Mike17

                                      Mike17

                                      185.149.130.XXX
                                      Já se bavím o TS v závodech (o voze). Tabulky jsou důkaz
                                      Ty se bavíš o kvalifikacích (koze) a co by bylo, kdyby v závodech něco bylo (jestli by koza s lepším krmení táhla vůz). Tímto "plodnou" diskusi na toto téma končím. Měj se. 03

                                      + 0 / − 1

                                      ohodnotit kladně záporně

                                      Reagovat Nahlásit
                                    • Mike17

                                      Mike17

                                      185.149.130.XXX
                                      Ale vždyť jsem ti před malou chvílí napsal počet "čistých" víkendů na základě tvých výměn komponent!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
                                      A jsou to statistiky bez nehod!!!!!!!! Pouze poruchy motorů a jejich součástek. Jestli chceš statistiky všech odpadnutí včetně kolizí, které nemají s poruchami motorů naprosto žádnou souvislost, tak si je vytvoř. Já si dal tu práci, že jsem ti našel několik různých statistik. Ty jsi doteď nepředložil jediné číslo. Je furt točíš dokola o výměně komponent za celý rok, aniž by o tom bylo téma. Jestli máš pocit, že počet kolizí je ta správná hodnota, která ukazuje spolehlivost motorů (netuším z jakého důvodu), tak se aspoň obtěžuj spočítat, kolik jich bylo na obou stranách. A když tedy, z nějakého záhadného důvodu, se má kolize Vandoorna počítat, jako selhání Hondy, obtěžuj se spočítat to samé i u Renaultu. Kritizuj si co chceš, ale mělo by to dávat aspoň přibližně nějaký smysl. 12

                                      + 0 / − 0

                                      ohodnotit kladně záporně

                                      Reagovat Nahlásit
                                      • Situs

                                        Situs

                                        85.70.164.XXX
                                        Tak jasně jsi ale dostal vysvětleno že ta data ze závodu musíš brát s těmi okolnostmi, tak jako Alonsa s Massou. Takže se neodvolávej jen na ta data ale uváděj i ty okolnosti, když ti data rychlostí z kvalifikací nejsou dost dobrá, ačkoliv je jasné že právě díky těm okolnostem které ty nemáš zmapované jsou lepší 03 Zkus se nad tím zamyslet.

                                        + 2 / − 0

                                        ohodnotit kladně záporně

                                        Reagovat Nahlásit
                                        • Mike17

                                          Mike17

                                          185.149.130.XXX
                                          Ne nemusím. Pokud se bavím o rychlostech v závodě, budu se dívat na rychlosti v závodě. Viz tabulky. Až budu řešit, jak rychlý by byl někdo kdyby..., budu se zabývat jak rychlý by někdo byl kdyby... Nad tím se zkus zamyslet. Těžký k pochopení to není. 03

                                          + 0 / − 2

                                          ohodnotit kladně záporně

                                          Reagovat Nahlásit
                                      • Situs

                                        Situs

                                        85.70.164.XXX
                                        Začínáš se v tom hodně ztrácet. Výměna komponent mluví jasně a je ti tu předkládána, a byla ti předložena i výčtem které jsi zvolil a to 6 závodů. To že se ti výsledek nehodí a nesouhlasíš s tím je předmětem diskuze. Snažím se věcně a konkrétně argumentovat proč je lepší, a tvé námitky se snažím vyvracet. Ale asi nejsi otevřený změnit na to svůj pohled a ani jsi nebyl 03

                                        + 0 / − 0

                                        ohodnotit kladně záporně

                                        Reagovat Nahlásit
                                        • Situs

                                          Situs

                                          85.70.164.XXX
                                          Tak to máš pravdu, nemusíš, pak ale nechceš diskutovat, protože ta čísla co předkládáš nemaj bez okolností reprezentativní charakter a tudíž pravdu z toho nepoznáš 03 V kvalifikací si představu můžeš o rychlostech na rovinkách udělat lepší, škoda že to odmítáš 03

                                          + 0 / − 0

                                          ohodnotit kladně záporně

                                          Reagovat Nahlásit
                                        • Mike17

                                          Mike17

                                          185.149.130.XXX
                                          Výměna počtu komponent mluví pouze o tom, kolik komponent si chtěl Mclaren (Renault) nasyslit. Veřejně přiznal, že vyměnil všechno, protože mu za to žádný trest navíc nehrozil. Brát tedy každou součástku nasyslenou za porouchanou nevypovídá vůbec o počtu poruch. Je to jako bych kritizoval Pirelli za stovky problémů s gumami, protože jich stovky vyměnili.
                                          Konkrétně a věcně jsem ti několikrát vysvětlil, proč tento argument neberu, vyjmenoval jsem ti 3 konkrétní důvody, které jsou opravdovými nezpochybnitelnými fakty. Že se ti to nehodí není můj problém. Poruchovost se měří počtem poruch na voze, ne počtem součástek, které je možno si nahrabat. K tomu už také nemám co víc dodat. 03

                                          + 0 / − 0

                                          ohodnotit kladně záporně

                                          Reagovat Nahlásit
                                          • Situs

                                            Situs

                                            85.70.164.XXX
                                            Pokud si něco nahrabali tak jen proto aby s tím ty 2 poslední závody dojeli, takže to spolu velmi dobře souvisí, chce to trochu rozumu 03 Proto kdyby každej víkend preventivně měnili vše, tak tvá statistika poruch toho moc o spolehlivosti nepozná. Není to snad pravda? Věř tomu že Honda si rozhodně nic nesyslila na období po Abu Zabí 18

                                            + 0 / − 0

                                            ohodnotit kladně záporně

                                            Reagovat Nahlásit
                                            • Mike17

                                              Mike17

                                              185.149.130.XXX
                                              Pravdu máš v tabulce. Sorry na crtl C ctrl V nemám čas.

                                              + 0 / − 0

                                              ohodnotit kladně záporně

                                              Reagovat Nahlásit
                                            • Mike17

                                              Mike17

                                              185.149.130.XXX
                                              Samozřejmě že to syslili z nějakého důvodu. Kdybys četl co píšu, všiml by sis, že jsem napsal přesně to samé už před několika dny. Přesto, že k tomu důvod měli, není každá nasyslená položka porouchaná. 03

                                              + 0 / − 0

                                              ohodnotit kladně záporně

                                              Reagovat Nahlásit
                                              • Situs

                                                Situs

                                                85.70.164.XXX
                                                Ale ne bez okolností, jako jsme si vysvětlili v případě dat mezi Massou a Alonsem 03 Ty tě přeci zajímat musí, nebo najednou také ne?! 18

                                                + 0 / − 0

                                                ohodnotit kladně záporně

                                                Reagovat Nahlásit
                                              • Situs

                                                Situs

                                                85.70.164.XXX
                                                Tak vidíš. Jenže spolehlivost je od toho aby to vydrželo, tak když to vyměněj před tím než ti to udělá ohňostroj tak to musíš brát v potaz 03

                                                + 0 / − 0

                                                ohodnotit kladně záporně

                                                Reagovat Nahlásit
                                                • Mike17

                                                  Mike17

                                                  185.149.130.XXX
                                                  Ale ty nevíš jestli by to vydrželo, nebo ne. Brát to jako poruchu, protože ty máš nějaký pocit, že by nemuselo....

                                                  + 0 / − 0

                                                  ohodnotit kladně záporně

                                                  Reagovat Nahlásit
                                                  • Mike17

                                                    Mike17

                                                    185.149.130.XXX
                                                    crtl C ctrl V

                                                    + 0 / − 0

                                                    ohodnotit kladně záporně

                                                    Reagovat Nahlásit
                                                  • Situs

                                                    Situs

                                                    85.70.164.XXX
                                                    Já ten pocit nemám, to snad Honda ne? 18

                                                    + 0 / − 0

                                                    ohodnotit kladně záporně

                                                    Reagovat Nahlásit
                                                    • Situs

                                                      Situs

                                                      85.70.164.XXX
                                                      Zkus víc, nebo už tam víc není? 14

                                                      + 0 / − 0

                                                      ohodnotit kladně záporně

                                                      Reagovat Nahlásit
                                                    • Mike17

                                                      Mike17

                                                      185.149.130.XXX
                                                      Oni je brali jako porouchané? Nějaký odkaz?

                                                      + 0 / − 0

                                                      ohodnotit kladně záporně

                                                      Reagovat Nahlásit
                                                      • Situs

                                                        Situs

                                                        85.70.164.XXX
                                                        Oni snad něco brali a použili i když to nepotřebovali? Nějaký odkaz?

                                                        + 0 / − 0

                                                        ohodnotit kladně záporně

                                                        Reagovat Nahlásit
                                                        • Mike17

                                                          Mike17

                                                          185.149.130.XXX
                                                          Proč bych měl proboha psát dokola to samé, když to chápat nechceš či neumíš. ;)

                                                          + 0 / − 0

                                                          ohodnotit kladně záporně

                                                          Reagovat Nahlásit
                                                        • Mike17

                                                          Mike17

                                                          185.149.130.XXX
                                                          Brali to, aby nedostali pentli kdyby se něco podělalo. To z toho nedělá podělanou součástku.

                                                          + 0 / − 0

                                                          ohodnotit kladně záporně

                                                          Reagovat Nahlásit
                                                          • Situs

                                                            Situs

                                                            85.70.164.XXX
                                                            Kdyby té své původní věřili tak by to nedělali, takže věř že žádnou součástku bezdůvodně neměnili 03

                                                            + 0 / − 0

                                                            ohodnotit kladně záporně

                                                            Reagovat Nahlásit
                                                          • Situs

                                                            Situs

                                                            85.70.164.XXX
                                                            Co nechci chápat, že jsi žádné okolnosti k tabulce rychlostí ze závodu nepředstavil? Musím se opakovat stále dokola já, že na příkladu Massy a Alonsa se jasně ukázalo že bez těch okolností z toho něco usuzovat nejde? Chce to od tebe větší snahu pokud chceš dle těch dat něco usuzovat. Zkus to když to víš.

                                                            + 0 / − 0

                                                            ohodnotit kladně záporně

                                                            Reagovat Nahlásit

Aktuálně

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

  • Pátek

    • Trénink (18:30 - 19:30)
    • Kvalifikace (22:30 - 23:14)
  • Sobota

    • Závod (18:00 - 19:00)
    • Kvalifikace (22:00 - 23:00)
  • Neděle

    • Závod (22:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama