Takhle to dál nepůjde! Honda přiznává, že jejich MGU-H vydrží jen 2 závody

Petr Hlawiczka, 28. května 2017, 13:10 Google+

Honda v Monaku přiznala, že jejich motorgenerátor tepelné energie (MGU-H) vydrží jen dva závody. Uvědomuje si, že takový stav je nepřijatelný, protože piloti McLarenu budou na startovních roštech stále trestáni.

Počet komentářů:  3 komentáře (Poslední 29.05. 12:46) Napište svůj názor
Motorgenerátor pro rekuperaci tepelné energie (MGU-H)

Motorgenerátor pro rekuperaci tepelné energie (MGU-H) | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Jenson Button se včera sice kvalifikoval na devátém místě, nakonec však klesá až na chvost startovního roštu, protože mu Honda musela opět vyměnit turbo a MGU-H - v šestém závodě nastupuje už s pátými kusy.

Japonská automobilka zatím nezná přesnou příčinu problému, její šéf Jusuke Hasegawa ji zatím připisuje rychlé rotaci ložisek MGU-H. Konstrukci tohoto motorgenerátoru přitom již změnila po vážných problémech v Bahrajnu.

Stav použitých součástí pohonných jednotek po kvalifikaci v Monaku

Stav použitých součástí pohonných jednotek po kvalifikaci v Monaku | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Nejí si jistá tím, zda poslední problém souvisí s dubnovými potíži, podle Hasegawy je chování komponentu podobné, což tedy poukazuje na to, že konstrukce stále není dostatečně robustní na to, aby vydržela více než 2 závody.

"Každé závody ho musíme měnit, tohle je nepřijatelné. Myslíme si, že potřebujeme další úpravy s ohledem na robustnost zejména rotujících součástí. V současné době kontrolujeme určité teploty či chování. Dokážeme zvládat spolehlivost. Tentokrát to bylo z pohledu ujeté vzdálenosti OK, ale i tak máme se spolehlivostí nějaké potíže," přiznává Hasegawa.

Penalizace na roštu jsou katastrofou v Monte Carlu, v jehož úzkých uličkách se nedá předjíždět a po kvalifikace bývá zpravidla rozhodnuto. Honda proto díly původně měnit nechtěla, nakonec se ale k tomu u Buttona zaskakujícího za Alonsa odhodlala.

img-responsive

Honda stále nevyřešila své problémy se spolehlivostí, součásti její pohonné jednotky vydrží jen dva místo pěti závodů | foto: McLaren

"Po druhém tréninku obvykle kontrolujeme každou otáčející se součástku - motor, MGU-H... Viděli jsme, že MGU-H se při otáčení chová za normální situace trochu podivně. Nebylo to úplně zvláštní, ale u mechaniky docházelo k určitému tření. Když dojde k úplnému selhání MGU-H, tak se úplně zasekne jeho turbína. Zadrhne se.

Tentokrát tam takový problém nebyl, ale z pohledu mechaniky docházelo k určitému odporu. Prodiskutovali jsme to s japonskou stranou a rozhodli jsme se v pátek dopoledne pro výměnu. Jde o součástku rotující rychlostí 100 tisíc ot/min a my jsme zaznamenali něco divného. Nikdy nevydrží. Nějaká šance tam byla, ale nestála za to," dodává Hasegawa.

Dobrou zprávou je snad jen to, že Vandoornemu po havárii není třeba nic měnit, a proto bude startovat z 12. pozice, na kterou klesl po penalizaci za kolizi s Massou ve Španělsku. McLaren dnes v noci nakonec ještě vyměnil Buttonovi podlahu - nasadil jinou specifikaci, čímž porušil pravidla "parc fermé," a zkušený Brit proto bude závod začínat z boxové uličky místo ze startovního roštu.

Vytisknout

Diskuze: Takhle to dál nepůjde! Honda přiznává, že jejich MGU-H vydrží jen 2 závody

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 3, poslední 29.05.2017 12:46 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 3 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Jenson Button se do F1 vrátil na skok (ilustrační foto)

F1 je na dobré cestě, uvedl Button a vyjádřil se i ke své budoucnosti

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  2. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  3. Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

  4. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  5. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  6. Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud