FOTO: Pohled zblízka na letošní pohonnou jednotku Hondy RA617H

Petr Hlawiczka, 13. prosince 2017, 15:50 Google+

Podařilo se nám získat fotografie pohonné jednotku Honda RA617H, která poháněla letošní monopost McLaren MCL32. V článku si ji můžete pěkně zblízka prohlédnout.

Počet komentářů:  93 komentářů (Poslední 19.12. 18:34) Napište svůj názor
Pohonná jednotka Honda RA617H, kterou byl v sezóně 2017 vybaven McLaren MCL32

Pohonná jednotka Honda RA617H, kterou byl v sezóně 2017 vybaven McLaren MCL32 | foto: Honda Racing F1

Sdílejte článek

Pohonná jednotka s V6 spalovacím motorem o objemu 1,6 litru příliš slávy neposbírala. McLaren s ní získal jen 30 bodů, což bylo obrovské zklamání oproti loňské sezóně, kdy obsadil mezi konstruktéry 6. příčku se 76 body. Není divu, že mu po třech letech došla trpělivost a partnerství s Hondou ukončil.

Na dráze ve výkonu zpočátku za Mercedesem zaostávala navzdory vysokým očekáváním ještě více než loni - až o 120 koní, a až do konce sezóny zůstala jasně nejslabší a nejméně spolehlivá. Vozy McLarenu byly na rovinkách pravidelně nejpomalejší, proto v Abú Zabí odjeli poslední závod. Honda bude od příštího roku pohánět Toro Rosso, svůj letošní koncept ale měnit nebude.

Pohonná jednotka Honda RA617H - technické specifikace:
- minimální hmotnost: 145 kg
- spalovací motor: 1,6litrový V6 s úhlem sevření válců 90 °
- počet ventilů: 24
- maximální otáčky: 15 000/min
- maximální průtok paliva: 100 kg/hod (nad 10 500 ot/min)
- spotřeba paliva: pravidly omezen na 105 kg (světla - vlajka)
- vstřikování paliva: přímé, jedna vstřikovač na válec, max. 500 barů
- přeplňování: jeden kompresor a výfuková turbína se sdílenou hřídelí
- palivo a maziva: BP Castrol

Systém pro rekuperaci energie:
- architektura: integrovaná hybridní rekuperace energie přes
   motorgenerátory; kliková hřídel spojena s MGU-K, turbo s MGU-H
- úložiště energie: li-ion baterie, 20 - 25 kg
- MGU-K: max. otáčky 50 000/min, výkon 120 kW, max. rekuperace
   energie 2 MJ/kolo, max. využití energie 4 MJ/kolo
- MGU-H: max. otáčky 125 000/min, max. výkon, rekuperace ani využití energie neomezeno

Vytisknout

Diskuze: FOTO: Pohled zblízka na letošní pohonnou jednotku Hondy RA617H

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 93, poslední 19.12.2017 18:34 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 93 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

Oscar Piastri vyhrál podivný trénink v Suzuce

První trénink přerušen po nehodě, v druhém se víc stálo než jezdilo. Vyhrál ho Piastri

  • Pátek

    • Trénink ()
    • Kvalifikace ()
  • Sobota

    • Trénink ()
    • Závod ()
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Lando Norris je dalším talentovaným mladíkem McLarenu

"Norrise čeká v roce 2018 rušný život," říká šéf McLarenu. Páteční tréninky mu…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

  2. McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud