FIA upravuje nejen penalizace za pohonné jednotky. Co bude v roce 2018 v F1 jinak?

PH, 7. prosince 2017, 08:00 Google+

Ve Formuli 1 dojde od příštího roku k úpravě penalizací, které jsou na startovním roštu udíleny za výměnu komponent pohonných jednotek. Co přesně se v pravidlech pro rok 2018 změní?

Počet komentářů:  17 komentářů (Poslední 12.12. 16:34) Napište svůj názor
Pohonná jednotka F1

Pohonná jednotka F1 | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

Penalizace za využití nadlimitních dílů byly často kritizovány, protože vedly ke zmatku fanoušků. Příští rok by situace mohla být pro některé ještě nepřehlednější, protože se počet pohonných jednotek, které jezdec může během sezóny využít, snižuje ze čtyř na tři.

Proto do hry vstoupí nové pravidlo, které stanovuje, že když kdokoliv obdrží penalizaci ve výši 15 a více míst na roštu, bude automaticky odsunut na jeho konec.

"Byla schválena změna systému penalizací za pohonné jednotky. Pokud jezdec obdrží penalizaci převyšující 15 míst, bude muset startovat z konce startovního roštu. Pokud takový trest obdrží více než jeden pilot, budou na konci startovního roštu seřazeni podle toho, kdy došlo k prohřeškům," uvádí FIA ve své zprávě.

Jak to dopadlo letos: využité součástí pohonných jednotek za sezónu 2017

Jak to dopadlo letos: využité součástí pohonných jednotek za sezónu 2017 | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

V pravidlech pro rok 2018 dojde dále k těmto úpravám:
- startovní procedury pro start či obnovení závodu za safety-carem
- harmonogram víkendu pro zajištění větší flexibility
- testování se staršími vozy pouze na okruzích s licencí FIA
  1. stupně (Grade 1) nebo 1T
- uspořádání demonstračních jízd se staršími vozy bez zahrnutí testování
  (jízda nesmí přesáhnout 50 km, musí být využity pouze pneumatiky
   vyrobené určeným dodavatelem výlučně pro tento účel)
- zajištění toho, že olej nebude moci být využíván jako palivo
- zavedení detailních specifikací oleje
- minimální hmotnost a objem úložiště energie (baterií)
- změna pozic kamer a zpětných zrcátek kvůli Halo

Google+ Vytisknout

Diskuze: FIA upravuje nejen penalizace za pohonné jednotky. Co bude v roce 2018 v F1 jinak?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 17, poslední 12.12.2017 16:34 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 17 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Motor Mercedesu

Mercedes se svou pohonnou jednotkou brzy překoná hranici 1000 koní

McLareny budou mít od příštího roku za zády motory Renault

Prost o smlouvě Renaultu s McLarenem, pozitivním tlaku, spolehlivosti a velké ztrátě na špici

Daniil Kvjat v závodě v Belgii

Kvjat byl talentovanější než Gasly nebo Hartley, míní Marko

Aerodynamická pravidla se letos moc nemění, vozy v příštím roce přesto znatelně zrychlí

Vozy budou příští rok o 2 sekundy na kolo rychlejší, naznačují simulace. Jak to bylo letos?

Letošní pohonná jednotka Hondy RA617H

Přechod na Hondu není tak jednoduchý, odlišné rozvržení motoru je pro Toro Rosso výzvou

Felipe Massa v Baku doplatil na technickou závadu, Williams to pak hodně mrzelo

"Massa letos v Baku mohl vyhrát, nebýt našeho selhání," přiznává Williams

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Lewis Hamilton v tréninku v Abú Zabí

Hamiltonovi nedává smysl, proč ve Formuli 2 mají lepší zvuk i závody

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Rozhovor se šéfem McLarenu o vývoji vozu pro rok 2018 a světlých zítřcích s Renaultem

  2. Vozy budou příští rok o 2 sekundy na kolo rychlejší, naznačují simulace. Jak to bylo letos?

  3. FOTO: Pohled zblízka na letošní pohonnou jednotku Hondy RA617H

  4. Red Bull nebude na Ricciarda čekat věčně. "Máme velmi dobré možnosti," varuje Horner

  5. Konec partnerství s McLarenem je pro Hondu úlevou, problém dle Hasegawy nebyl v lidech

  6. Přechod na Hondu není tak jednoduchý, odlišné rozvržení motoru je pro Toro Rosso výzvou

reklama