FIA upravuje nejen penalizace za pohonné jednotky. Co bude v roce 2018 v F1 jinak?

Petr Hlawiczka, 7. prosince 2017, 06:35 Google+

Ve Formuli 1 dojde od příštího roku k úpravě penalizací, které jsou na startovním roštu udíleny za výměnu komponent pohonných jednotek. Co přesně se v pravidlech pro rok 2018 změní?

Počet komentářů:  17 komentářů (Poslední 12.12. 16:34) Napište svůj názor
Pohonná jednotka F1

Pohonná jednotka F1 | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

Penalizace za využití nadlimitních dílů byly často kritizovány, protože vedly ke zmatku fanoušků. Příští rok by situace mohla být pro některé ještě nepřehlednější, protože se počet pohonných jednotek, které jezdec může během sezóny využít, snižuje ze čtyř na tři.

Proto do hry vstoupí nové pravidlo, které stanovuje, že když kdokoliv obdrží penalizaci ve výši 15 a více míst na roštu, bude automaticky odsunut na jeho konec.

"Byla schválena změna systému penalizací za pohonné jednotky. Pokud jezdec obdrží penalizaci převyšující 15 míst, bude muset startovat z konce startovního roštu. Pokud takový trest obdrží více než jeden pilot, budou na konci startovního roštu seřazeni podle toho, kdy došlo k prohřeškům," uvádí FIA ve své zprávě.

Jak to dopadlo letos: využité součástí pohonných jednotek za sezónu 2017

Jak to dopadlo letos: využité součástí pohonných jednotek za sezónu 2017 | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

V pravidlech pro rok 2018 dojde dále k těmto úpravám:
- startovní procedury pro start či obnovení závodu za safety-carem
- harmonogram víkendu pro zajištění větší flexibility
- testování se staršími vozy pouze na okruzích s licencí FIA
  1. stupně (Grade 1) nebo 1T
- uspořádání demonstračních jízd se staršími vozy bez zahrnutí testování
  (jízda nesmí přesáhnout 50 km, musí být využity pouze pneumatiky
   vyrobené určeným dodavatelem výlučně pro tento účel)
- zajištění toho, že olej nebude moci být využíván jako palivo
- zavedení detailních specifikací oleje
- minimální hmotnost a objem úložiště energie (baterií)
- změna pozic kamer a zpětných zrcátek kvůli Halo

Google+ Vytisknout

Diskuze: FIA upravuje nejen penalizace za pohonné jednotky. Co bude v roce 2018 v F1 jinak?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 17, poslední 12.12.2017 16:34 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 17 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Toro Rosso během loňských testů v Abú Zabí

Toro Rosso si pochvaluje první "perfektní" test s Hondou v Misanu + FOTO

Nový Red Bull v přechodném zbarvení na okruhu v Silverstone

Marko si to nemyslí, ale Red Bull podle Hornera o titul letos bojovat bude

Sauber C37- Ferrari už řádí v Barceloně

Sauber a Toro Rosso s novými vozy už krouží, natáčejí na okruzích + VIDEO

Olej používaný v F1

Brazilský gigant se vrací do F1 - Petrobras uzavírá technologické partnerství s McLarenem

Daniel Ricciardo s novým Red Bullem RB14 před svou nehodou v Silverstone

Red Bull po Ricciardově havárii stihne dát auto do testů v Barceloně dohromady

Renault RS18

Nové auto ukázal i Renault: žlutočerný RS18 + FOTO

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Lewis Hamilton v tréninku v Abú Zabí

Hamiltonovi nedává smysl, proč ve Formuli 2 mají lepší zvuk i závody

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. FOTO: Red Bull představuje svůj první vůz po spojení s Aston Martinem: RB14

  2. Povzbudivé výsledky Ferrari: nový motor je spolehlivý, osvědčuje se i změna hlavy válců

  3. První vůz pro rok 2018 už je na dráze: Ricciardo prohání Red Bull RB14 v Silverstone + VIDEO

  4. Video: První nastartování motoru Renault u McLarenu

  5. Alfa Romeo Sauber představil vůz C37, který bude pohánět nový motor Ferrari + FOTO

  6. Nové auto ukázal i Renault: žlutočerný RS18 + FOTO

reklama

Zprávy odjinud