DISKUZE K ČLÁNKU

FIA upravuje nejen penalizace za pohonné jednotky. Co bude v roce 2018 v F1 jinak?

Ve Formuli 1 dojde od příštího roku k úpravě penalizací, které jsou na startovním roštu udíleny za výměnu komponent pohonných jednotek. Co přesně se v pravidlech pro rok 2018 změní?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: FIA upravuje nejen penalizace za pohonné jednotky. Co bude v roce 2018 v F1 jinak?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 17, poslední 12.12.2017 16:34 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Situs (Hlasovali 2 lidé) 07.12.2017 08:15
Změny v penalizacích jsou spíše jen symbolické a… »
» GRAHAM (Hlasoval 1 člověk) 08.12.2017 11:10
Kdyby to "změkčily", tak se toho začne… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Mike17

    Mike17

    185.149.130.XXX
    Hmmm, čekal jsem, že to změkčí a ne přitvrdí. 05

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • GRAHAM

      GRAHAM

      77.236.218.XXX
      Kdyby to "změkčily", tak se toho začne zneužívat a ty co na to maj, by naplánovali správně "nové" motory.

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        Mike17

        185.149.130.XXX
        Tomu rozumím. Proto jsem napsal změkčili a ne zrušili. Předtav si, že místo 5-ti míst by byla místa 2 za jednu součástku. Je to dost na to, aby to někdo udělal bezdůvodně (tedy to udělá tak jako tak, ať už to bude 5 nebo 2). Trest pro pilota, který za to nemůže, je dle mne přiměřený. A vyhneš se situaci, kdy někdo měl dostat 15 míst a řekl si, že je to vlastně jedno kolik a vyměnil vše dohromady za 55 míst. Myslím, že ti vadilo "zásobování" Hondy novými motory. Takto by bylo na hodně dlouhé uvažování, jestli přijít o 6 míst, nebo to vše vyměnit. Takže podle mne by spíš používání dalších jednotek ubylo, než přibylo. Konkrétně třeba Mclaren bojující na konci řekněme o 8-mé místo na roštu, by si dobře zvážil, jestli startovat 14-tý, nebo 22-druhý. V současné době startoval poslední tak jako tak. Tak proč nevyměnit všechno. 03

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • GRAHAM

          GRAHAM

          77.236.218.XXX
          Myslím že je to dle "situace". Dá se to plánovat, dle toho, jak na tom daná motorová jednotka je, jaký okruh danému týmu vyhovuje možností je mrtě.U každého výrobce to bude různý.Taky ber v potaz, že by se dalo více motory posouvat novými specifikacemi a zvyšovat výkon.Takhle mohou udělat vlastně jen 2 nové specifikace. V F1 se zneužije cokoli, proto to tak udělali. Pokud by byli dvě místa za součastku, mohlo by se vyplatit ten motor měnit častěji a tím pádem ho více zatěžovat a mít větší výkon.Podívej třeba na LH, vyměnil a z posledního místa udělal krásné body. V zásadě na konci šampionátu by z toho i tento tým mohl těžit. Ono když má motor najeto 6000 km a konkurence má jen 2000, určitě to bude v možnostech zatížení a výkonu znát. Ano s jezdci je problém...ty to moc neovlivní. Ohledně Hondy....Honda už měla snad 8 motor, ostaní jezdily se 3 nebo 4tou jednotkou, takže motory "opotřebené" a Honda nasyslila další dvě zcela nové jednotky,Nic neměly najeto a mohla s nimy 3 závody odjet. Jen díky tomu, že na tom je výkonově nic moc, toho nebyla schopna využít.Kdyby ale na tom byla výkonově na úrovni, už by tam výhoda mohla nastat. Je to hrozně těžké to nastavit spravedlivě...

          Ber to ale tak, že někdo by ty motory navrhnul tak, že by se měnily častěji umyslně a že by se s tím počítalo.Jsem si skoro jist, že by toho někdo zneužil.Dokonce bych si tipl, že ta změna nastala na základě nějakého motoráře.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            Mike17

            185.149.130.XXX
            Jo. Určitš shodneme v tom, že nastavit to je těžký a v podstatě nic není úplně spravedlivé. Na jedné straně by se nemělo zneužívat častější výměny motorů. Na druhé trpí nevinně jezdci těch motorářů (ať už je to Honda nebo Renault), kterým jednotky odchází.
            Já mám ten pocit, že pokud se vyvine nová specifikace s vyšším výkonem, stejně tu penalizaci tým riskne. Ať už je to 2 místa nebo 5. A je těžké posoudit, jestli by se to zneužívalo častěji.
            Tohle je čistě subjektivní vnímání a stejně s tím nic neuděláme. 03

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • GRAHAM

              GRAHAM

              77.236.218.XXX
              Podívej, proč by jsi nevyměnil motor, když se nemáš kam propadnout.Stejně seš poslední.Udělal to letos jak Hamilton , tak Vettel.Už jen to je výhoda, můžeš jet na větší výkon.Je trouba by tam nechal ten starý, opotřebovaný.tedy krom stají, které na to nemají.
              Pokud by jsi mohl měnit motor a propadl by jsi jen o 8 míst, no tak to by jsi viděl, jak by se toho zneužívalo a obzvlášť ke konci.Můžeš sice říkat že to je subjektivní, ale tohle je F1, takže by se to stalo realitou, vždycky to tak bylo.A protože to vědí, tak prostě až nakonec. Renault s Hondou to musí vylepšit a bude v tomto klid.
              Možná by bylo řešení, kdyby tým musel použít prvotní specifikaci, to jest typ motoru, který použil jako první v dané sezóně.Jenže to už by byla asi bramboračka...

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Mike17

                Mike17

                217.170.105.XXX
                Ano. Rozdíl je jen v tom, že pokud máš dostat 15 míst na roštu, tak nemáš co řešit a vyměníš všechno. Protože startovat 16-tý se starým motorem není lepší, než 22-tý s novým.
                Když dostaneš jen 6 míst, pak už máš o čem přemýšlet. Startovat ze 7-mého nebo 22 místa je už řádný rozdíl. 03

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • GRAHAM

                  GRAHAM

                  77.236.218.XXX
                  Počkej, ale pokud to správně chápu, tak ty "navrhuješ" jen 2 místa penalizaci/ komponenta.Pokud vyměním všechno a mám tedy nový motor a dejme tomu vyhraji kvaldu, startuji 8.Samozřejmě jde to aplikovat i na nižší místa, záleží na tom s kým bojuji a zda mohu ovlivnit (motorařské týmy) výkon motoru, lepší specifikaci, či přihlédnout na to, jak je na tom "moje" konkurence.Takže 8 a nebo poslední a vždy vyměněný motor, je imho značný rozdíl.

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Mike17

                    Mike17

                    217.170.105.XXX
                    Není povinnost na 5 součástí motoru + převodovka? Tedy komplet výměna by stála 12 míst (start ze 13.)
                    Vzal jsem 15 míst jako v současnosti asi nejběžnější trest. Letos by vítěz kvaldy startoval 16-tý (tedy raději vyměnil vše a posunul se ještě o 6 míst), sedmý z kvaldy z posledního fleku. Podle mého návrhu by vítěz mohl startovat sedmý, sedmý z kvaldy z 13-tého fleku. V obou případech by už stálo za zvážení vyměnit jen potřebné a nenasyslit všechny součástky motory dopředu (což se ti nelíbilo). Podle mne, by se výměny součástek zneužívaly méně než teď. 03

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • GRAHAM

                      GRAHAM

                      77.236.218.XXX
                      K syslení, šlo úplně o něco jiného...bylo od Vás směšné porovnávat a říkat hele jak se Honda zlepšila a Renaultu motory to hoří, když Honda vše čerstvé a Renault vše ojeté. Toliko k syslení...
                      K té poslední větě....jdeš na to logicky, což v tomto případě by na 100% nefungovalo.Určitě by jeden tým navrhl motor tak, že by měl značně vyšší výkon a mohl jich použít třeba 5 a 2 x by startoval "zezadu", což by dohnal jinak. Věř že by do toho někdo ty peníze dal, tak se tomu chtějí takto vyhnout. Myslím že spolehlivost bude lepší...bohužel, motory se budou šetřit.

                      Jediné co by pomohlo, že by se ti co pojedou na titul 6 závodů před koncem dohodli, že vymění 2 nové motory a rozdají si to "naplno".Vždy startovali oba zezadu, takže férovka. 03

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Mike17

                        Mike17

                        185.149.130.XXX
                        No Mclaren použil některých součástek tuším 11 a 12 a STR stejných 8 a 9. Rozdíl to je, ale nijak brutální. Větší rozdíl je v tom, že Mclaren většinu spotřeboval v první půlce sezony, STR ve druhé. Poruchy nebyly způsobeny tím, že ve druhé půlce byly motory starší. Ony byly stejně staré jako v první, tedy měly vydržet stejný počet závodů. Rozdíl byl v jiném módu, který týmy s Renaultem hodně zrychlil a přiblížil výkon ostatním, ale prostě motor pak nevydržel. To není mé rýpání, to je fakt který vyslovil sám Abiteboul.
                        Tvoje varianta je ovšem možná v obou případech (5 i 2 místa za součástku). Možná u mého méně potrestaná. Ale možná u obou. Nikdy nenajdeš řešení optimální, mně by se to líbilo takto. 03

                        + 0 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • GRAHAM

                          GRAHAM

                          77.236.218.XXX
                          Tvoje varianta je lepší, to beze sporu.....jenže více zneužitelná.
                          Jinak i věřím že STR ty motory přetěžovalo více, než ostatní. Je totiž divné, že RB a Renault těch problémů mělo "značně" méně.Asi tak taky hrali roli nové a starší součástky.No uvidíme přiští rok....kéž by to bylo vyrovnané.

                          + 0 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • Mike17

                            Mike17

                            185.149.130.XXX
                            -Souhlas
                            -Motory necháme na nějaký článek o nich. Mám pocit, že bude ještě dost příležitostí se o ně pohádat. 03

                            + 0 / − 0

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
  • Kaša

    Kaša

    82.142.123.XXX
    Je to dost blbost co vymysleli! Už tak špatnou věc ještě zhoršili.
    Co je to za výmysl když třeba Ham bude mít penále jakože 15 míst a zajede pole position tak místo z 15. místa bude startovat poslední??? ... fakt pitomost

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Pepan

      Pepan

      89.24.157.XXX
      Taky jsem se nad tím pozastavoval, ale FIA se zřejmě jedná o to, že pokud pilot na první pozici bude odsunut na konec startovního pole, zatraktivní to závodění a pro diváky bude zajímavější. Že to není příliš fér, je nezajímá, stejně jako celá řada dalších kontroverzí v pravidlech.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Situs

    Situs

    85.70.164.XXX
    Změny v penalizacích jsou spíše jen symbolické a deklarovaná změna bude v tom že už se nebude psát že dostal trest 25 míst ale že byl odsunut na konec roštu.
    Jinak co se týče zajištění toho, že olej nebudou moci využívat jako palivo, tak včera bylo pozdě a nevím co jim na tom tak trvá. Dobré je že z toho budou těžit především týmy s motory Renault a Mercedes s Ferrari to trochu šoupne nazpět.

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Pepan

      Pepan

      89.24.157.XXX
      Je fakt že posun o 55 míst už vypadal směšně. Asi jsme nebyli jediní, kdo dělal poznámky o tom, kolik set metrů za startovním polem bude dotyčný stát.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Motor Mercedesu

Mercedes se svou pohonnou jednotkou brzy překoná hranici 1000 koní

McLareny budou mít od příštího roku za zády motory Renault

Prost o smlouvě Renaultu s McLarenem, pozitivním tlaku, spolehlivosti a velké ztrátě na špici

Daniil Kvjat v závodě v Belgii

Kvjat byl talentovanější než Gasly nebo Hartley, míní Marko

Aerodynamická pravidla se letos moc nemění, vozy v příštím roce přesto znatelně zrychlí

Vozy budou příští rok o 2 sekundy na kolo rychlejší, naznačují simulace. Jak to bylo letos?

Letošní pohonná jednotka Hondy RA617H

Přechod na Hondu není tak jednoduchý, odlišné rozvržení motoru je pro Toro Rosso výzvou

Felipe Massa v Baku doplatil na technickou závadu, Williams to pak hodně mrzelo

"Massa letos v Baku mohl vyhrát, nebýt našeho selhání," přiznává Williams

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

reklama