V Kanadě rozhodnou motory

Karel Bařina, 7. června 2005, 10:13 Google+

Rémi Taffin, vedoucí motorárny Renaultu, popisuje přípravy na závod v Montrealu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Renault

Renault | foto: Lotus F1 Team

Sdílejte článek

Poloměstský okruh Gillese Villeneuva je charakteristický střídáním velmi pomalých zatáček a dlouhých rovinek, na kterých je nutná co největší akcelerace. Zejména za první šikanou, kde následuje stoupání do kopce.

"Pokud jde o náš V10, v Montrealu není co řešit. Motor musí být tak silný, jak jen to jde," vysvětluje Rémi Taffin. "Z pomalých zatáček je potřeba maximální akcelerace, je to typický okruh, kde motor funguje stylem "on/off" - jezdci neustále naplno brzdí nebo naplno akcelerují. Doba, po kterou je plynový pedál stlačený jen částečně je tu velmi krátká, jen v několika středně rychlých zatáčkách. Většina okruhu se jede na plný plyn."¨

"Rozhodující je točivý moment motoru. Spolu s dobrou trakcí umožňuje tu nejrychlejší akceleraci. Hodně záleží také na nastavení převodových stupňů v závislosti na křivce točivého momentu. Síla motoru musí být co nejlépe využita."

"Musíme počítat i s tím, že vozy jezdí často dlouhou dobu těsně za sebou v aerodynamickém stínu, tak jako Fernando v roce 2003. Svoji roli na nejdelší rovince sehraje i vítr. Musíme najít kompromis mezi nastavením pro kvalifikaci a závod, kde se aerodynamický stín hodně využívá."

"Dalším problémem je chlazení. V Montrealu se na trati často objevují listy ze stromů a tráva. To může chlazení omezit a zkrátit tak životnost motoru. S tím vším musíme počítat."

Foto: Renault F1 Team
Vytisknout

Diskuze: V Kanadě rozhodnou motory

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP USA: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP USA: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Alonso, Fernando

Alonso na vavřínech neusíná

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

  2. GP USA: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

  3. GP USA: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

  4. GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

  5. SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

  6. GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud