DISKUZE K ČLÁNKU

"Ferrari se z F1 stáhne, pokud mu pravidla nebudou vyhovovat," varuje Ecclestone

Bernie Ecclestone nové šéfy F1 varuje, že to Ferrari může myslet se svým odchodem vážně, pokud nepřistoupí na jeho podmínky.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: "Ferrari se z F1 stáhne, pokud mu pravidla nebudou vyhovovat," varuje Ecclestone

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 26, poslední 09.11.2017 19:22 Vložte komentář

Nejlepší názory

» jumpman (Hlasovali 4 lidé) 06.11.2017 15:51
když právo veta použili, tak to bylo po… »
» jurgenb (Hlasovali 3 lidé) 06.11.2017 11:20
Tak ať jde. Dělat pravidla tak, aby to vyhovovalo… »
» Situs (Hlasovali 3 lidé) 06.11.2017 11:22
Tak zrovna ten si to nemyslí zcela určitě, pro… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Josef Pepa S.

    Josef Pepa S.

    91.187.60.XXX
    Je naprosto jasné, že pokud skončí Ferrari, tak končíF1!

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Milan B.

    Milan B.

    88.80.244.XXX
    Nestiahne, lebo by sa znemožnili útekom pred Mercedesom.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Ligier

    Ligier

    31.30.87.XXX
    Bernie v prvé řadě nevydychal svůj konec a shazuje se házením klacku pod nohy současnému vedení... To jsem od něj nečekal. A Ferrari? Odešla Alfa, odešel Mercedes a jelo se dál. Pak odešel Lotus, který byl stejný pilíř jako Ferrari a daleko víc než MC Laren... A jelo se dal. Odešel Brabham, BRM či Tyrrell. V jisté době nemyslitelné... A pokračujeme. Jak kvalitně je druhá věc. F1 pokračovat bude a nemyslím že Ferrari by odešlo přeci jen na jejím renomé to je zářný bod. A jiné série skoro neobsazují.

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • jumpman

      jumpman

      178.255.168.XXX
      plácáš koniny, alfa odešla v roce 1955, po 5 letech v F1, asi žádná ztráta, že? Mercedes odešel poté, co způsobil do teď největší masakr v motorsportu, po nějakejch 4 letech účasti, taky asi nic moc ztráta. Brabham, Tyrrell v podstatě neodešli, pokud trošku sleduješ F1, tak Tyrrell je v současnosti mercedes a brabham je renault. Jediné co bych považoval za ztrátu je BRM a Lotus, ale BRM odešlo ještě v době, kdy jsem F1 nesledoval a odchod Lotusu, podle mě, nastartoval v eklákovi ten program benefitů za přínos, ze které v současnosti těží nejvíc ferrari.
      Pokud ferrari odejde, přežije to jak F1 (nejspíš) tak ferrari (určitě) ovšem je otázkou, kdo se bude potom na tu "parádu" co budou amíci produkovat chtít dívat...

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Milanek

    Milanek

    85.239.64.XXX
    Podle mě Ferrari klidně může odejít a Ecelstone a dokonce i Marchionne mají pravdu.

    Kde je záruka, že F1 Bude atraktivní i v budoucnosti?
    Bude tu "polostřecha", atd... Pokud se udělají špatné pravidla - což je možné
    A Ferrari nedostane za účast zaplaceno - tedy nedostane dejme tomu žádné výhody.
    Je absolutně logické klidně si dát pauzu, odejít do jiné série ... možností je hodně
    Exklusivita Ferrari se určitě nevypaří, protože Porsche například také nikde stabilně nezávodí ... nemluvě o Rolsech, astonech, ...
    Pokud jde o mě - klidně se radši budu dívat na F1 jako na historii - v současnosti je svět jinde a její zánik by byl jen logický - nejsou 70tky ani začátky automobilismu ..
    Takže za mě ... přijde - Abych to řekl vtipně :) ... zajímavé, že si zdejší odborníci myslí, že by Ferrari bez něčeho navíc vůbec mělo zůstat.
    PS: Nemluvě už o riziku, že odejde Mercedes - a to má jako Ferrari dělat stafáž Renaultu? ... to si fakt někdo myslí? ... leda tak komunisti 18 01

    + 1 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Milanek

      Milanek

      85.239.64.XXX
      PS: Pokud by F1 chtěla jí cestou lidových sportovních klání ... A oni nechtěli rozpustit tým a knowhow hned - mohli by do "F1" nasadit (dočasně - než by se vidělo co bude dál) Fiat - nebo možná na chvíli Maserati (to je fakticky méně výlučná podznačka Ferarri) .. to by dávalo smysl 01

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • MrWashek

      MrWashek

      77.236.205.XXX
      Rolls Royce? Trošku úlet ne? Závodění je u téhle značky vulgární pojem.

      + 3 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • jurgenb

    jurgenb

    109.105.39.XXX
    Tak ať jde. Dělat pravidla tak, aby to vyhovovalo Ferrari, to je trochu nefér vůči ostatním, nemyslíte pane Ecc?

    + 3 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Situs

      Situs

      85.70.164.XXX
      Tak zrovna ten si to nemyslí zcela určitě, pro něj je to naopak zcela pochopitelné.

      + 3 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        Mike17

        185.149.130.XXX
        Tak pořád se dělají pravidla tak, aby někomu vyhovovaly. Současné motory podle představ Ferrari určitě nejsou. Je dobré najít cestu, která bude vyhovovat co nejvíce týmům (výrobcům). A chystané změny moc nadšení nevzbudily ani jinde.

        + 3 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • jurgenb

          jurgenb

          109.105.39.XXX
          Souhlasím, ale jeden tým má právo veta. Takže se musí jemu vždy pravidla líbit = podbízení se, "spolupráce" na jejich sestavování atd.

          + 0 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            Mike17

            185.149.130.XXX
            Právo veta a nové motory jsou 2 různé věci. To právo asi brzy skončí a tuším, že i přerozdělování se časem změní. Jen mám pocit, že pokud půjde i Ferrari, půjde to celé do....

            + 2 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • jon

            jon

            194.228.59.XXX
            Právo veta mají, ale jak píše Mike, u motorů udělali taky ústupek. A 3 sezóny si díky tomu pořádně nelíznuli (těch "pár" vítězství pro Ferrari určitě není úspěch, který by splnil očekávání).
            Ale je pravda, že Ferrari je pro F1 důležitý tým, protože je tam od začátku a má vždy nejvyšší ambice. Tím dělá dobrou laťku pro ostatní a porážka Ferrari je prestižní skalp.

            + 2 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • jumpman

              jumpman

              178.255.168.XXX
              když právo veta použili, tak to bylo po intervenci několika dalších týmů, nebylo to jen jejich přání, to by si každý měl uvědomit. Ferrari vždy mluvilo do pravidel, ale nebylo samo. A jejich výhružka odchodem? Uvědom te si, že kromě Hondy, všichni návrh FIA strhali. Pokud by měli vynaložit další miliardu euro na vývoj dalšího stupidního motoru a neměli ani šanici, že se jim ta investice vrátí, proč by tam měli zůstat? Vždyť jejich největší trh je USA, kolik lidí v USA sleduje F1? Je to zlomek fanoušků motorsportu v USA, takže z marketingového hlediska by ferrari dávalo mnohem větší smysl účast v nějakém sledovanějším seriálu USA a LM serie než F1, která by se soustředila pouze na to, aby zašlapala ferrari za každou cenu do bláta

              + 4 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • jon

                jon

                194.228.59.XXX
                Určitě souhlas. Jen pro DNA Ferrari nejsou série jako LM nebo pohárovky v USA cílovou soutěží. Asi by tam uměli taky vynikat, ale pro automobilku, která je založena na invenci špičkových supersportů a posouvání jejich technologií, by to bylo to poslední místo, kde chtějí skončit. To se spíš domluví s Mercedesem a Renaultem, že se všichni trhnou a udělají si svoji F1. Kdyby byla promotérem jen jedna automobilka, bude to smrdět. Takhle by to bylo čistější.
                Po čase tam přejde pár soukromníků, kteří dostanou slušně zaplacené to, že budou dělat křoví a všichni budou spokojeni. Ostrouhá pak FIA i Liberty a budou nahraní. Sice budou mít nadále Sauber, Force India a Williams, ale budou závodit se stejnými motory Cosworth a budou ve sledovanosti možná až za Formulí E, do které se už začínají sáčkovat automobilky. 04

                + 1 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Cooper

                  Cooper

                  188.120.212.XXX
                  Myšlenka že by se Ferrari z F1 stáhlo a založilo nějakou novou formulouvou serii by se mi moc líbila. A hlavně doufám že se to i stane. všichni budou spokoejný, Ferrari heaters budou neskonale šťastní že žádnej tým nemá bonus za odkroucený roky na F1 se přestane koukat dalších pár milionů lidí a bude klid. a pokud by se k nim přidal i Mercedes a Renault bylo by to jedině dobře...

                  + 1 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • jumpman

                    jumpman

                    178.255.168.XXX
                    založení nové serie není nic, co by se jim muselo vyplatit. Navíc ferrari nezávodilo vždy jen ve formuli 1, sice je jejich poslední vítězství v LM hodně fousaté, ale byli úspěšní i tam, než se rozhodli zaměřit především na F1 a současné vozy LMP1 jsou poměrně hodně zajímavou záležitostí...

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • jon

                      jon

                      194.228.59.XXX
                      LMP1 je proti F1 druhá liga. Technologicky je to hodně pozadu. F1 není jen ten supermoderní motor, ale i aero, zavěšení a brzdy jsou úplně jinde. Stažení se z technologické špičky do druhé ligy by pro Ferrari nebylo.
                      Jak píše Cooper výše, odchod a založení nové série dává smysl. Ferrari ale nemůže jít samo, ideálně by tu novou sérii založili minimálně s Mercedesem a ideálně ještě jednou automobilkou. V případě odchodu Ferrari by odešel i Mercedes, Red Bull (včetně Toro Rosso) a hodně pravděpodobně i McLaren, protože pro ně by odpadlo to důležité srovnání a soutěžení v takové sérii ztratilo smysl. Určitě by šel i ten zoufalec Haas, protože pochybuji, že už se něco naučili. Zbývá nám tam tovární Renault, který by si tam mohl honit ego na Hondě, která by v lepším případě měla po ruce Williams nebo Force India. Ale nejspíš by i tyto stáje chtěli Renault, tak by na Hondu zbyli zoufalci v podobě Sauberu a nově příchozích. Což by celé nahrálo unifikaci monopostů a bylo by vymalováno a celé by to mohli přejmenovat na GP1.
                      Nikdy jsem nebyl extra fanoušek Ferrari, ale i jako fanda Mercedesu připouštím, že bez Ferrari a Red Bullu by celá F1 ztratila smysl a já bych na tu frašku nekoukal. Stačí se podívat, jaký obklad dostává kdokoli mimo silnou trojku.
                      Navíc při těch investicích, které automobilky dávají do motorů, ani není možné jim kafrat do rozpočtu. Automobilka pak řekne fajn, motory si uděláme pro sebe, pro ostatní ať je vyrobí Liberty. Berte nebo jdeme pryč. S knowhow automobilek si pak klidně nechají čumět do účtů, že za aero a ostatních pár blbostí dali jen 50 mega za rok. Dokud si sami automobilky neřeknou "pošetřeme trochu", tak tam není žádný prostor na podmínky soukromníků. S rukou na srdci, podívejme se, jakou výkonnost má juniorka Red Bullu. Pro Mercedes, Ferrari a Renault není problém udělat také dvě juniorky. Peněz na to mají dost, takže Liberty může snít dál, ale tohle zatím fakt neprojde a o to spíš by neměli brát prohlášení Ferrari na lehkou váhu.
                      Byť si možná hodně lidí řekne, tak ať táhnou, ale pokud by šli z tohoto důvodu, tak určitě nepůjdou sami.

                      + 1 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • jumpman

                        jumpman

                        178.255.168.XXX
                        zajímavej názor, já osobně si namyslím, že by např. mcl byl ochoten opustit F1 v okamžiku, kdy by mu odešli hlavní soupeři, to by si spíš chtěl vybudovat naprostou dominanci, stejně tak si nemyslím, že by se chtěl stáhnout red bull, to bych viděl spíš na renault, protože ani jim není nástřel novejch pravidel příliš po chuti. A je otázkou, zda by serie založená na 3 automobilkách fungovala. Byl by to asi podobnej koncept jako DTM, ale místo aby to byl abt a podobně by tam mohl být fiat, alfa, maserati, infiniti a další značky z danejch koncernů...

                        + 0 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Fangio a Moss - ti dva byli na téměř stejné úrovni...

Malé rozjímání před finále a zamyšlení nad Hamiltonem

Pascal Wehrlein u Sauberu pokračovat nebude, jeho poslední nadějí je Williams

Sauber v Abú Zabí oznámí své piloty pro rok 2018, vrátí se s ním do hry i Alfa Romeo?

Pohonná jednotka, na kterou docházejí díly

Renault přiznává "hořkost" situace, kdy musí obětovat výkonnost v zájmu spolehlivosti

Sergej Sirotkin při posledních sezónních testech v Silverstone, první den

Na scénu vstupuje Sirotkin. Ruský pilot by měl v Abú Zabí testovat s Kubicou pro Williams

Kevin Magnussen se o názory okolí příliš nestará

Zlý muž? Tomu se v našem týmu smějeme, říká Magnussen

reklama
  • Pátek

    • 1. Trénink (10:00 - 11:30)
    • 2. Trénink (14:00 - 15:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (11:00 - 12:00)
    • Kvalifikace (14:00)
  • Neděle

    • Závod (14:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

reklama