DISKUZE K ČLÁNKU Prezident FIA chce Hondě pomoci, aby zůstala v F1
Prezident FIA Jean Todt vyjádřil podporu Hondě. Je připraven ji pomoci, aby zůstala ve Formuli 1, pokud se ji nepodaří zajistit pokračování s McLarenem.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Prezident FIA chce Hondě pomoci, aby zůstala v F1
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel001639
(Hlasovali 3 lidé)
02.09.2017 16:20
Ono je otazka co Renault vlastne muze nabidnout… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
Mike17
10:02 05.09.2017 185.149.128.XXX
No nebudeme si snad vykat. Stačí, že se nenapadáme ne?
Jak už jsem psal, jsem si vědom, že většina těch věcí není vynálezem F1. Vím, že s turbem lítaly už stíhačky za 2sv. války. Ale podíveje se, kdy se začaly častěji používat v autech. Za mých mladých let bylo turbo něco úžasného a převratného (v silničním autě). Začaly se množit na přelomu 80-tých a 90-tých let. Po tom, co jasně dominovaly v F1. Samozřejmě postupně.
To samé se opakovalo s převodovkami. Po tom co se uchytily v F1, přešly do supersportů a dnes je pádlo nebo dvouspojkový automat v polovině aut. A stejně je to s hybridy. Byly výsadou aut pro ekofanoušky (Prius), které byly spíš úsměvné. V posledním době jsou rekuperační jednotky ve většině hypersportů (Porsche, Mclaren, Ferrari) a opět se to začíná posouvat do levnějších vozů.
A teď přijde Mercedes s motorem 1,6l V6 s podobnou technikou z F1. Prostě lidi chtějí mít, co vidí v F1. Podívej se jen na difusory. Po tom, co se o nich mluvilo před 8-mi lety se začaly dělat na autech, kde ani žádnou funkčnost nemají (ostré hatchbaky). A těch věcí je fakt hodně. Třeba křídla, více ventilová technika, variabilní časování venitlů, přímé vstřikování, kotoučové brzdy.... Možná něco z toho nesedí, ale těch věcí, které se začaly prosazovat v seriové technice po tom, co se uchytily v F1 je fakt dost.
Jak už jsem psal, jsem si vědom, že většina těch věcí není vynálezem F1. Vím, že s turbem lítaly už stíhačky za 2sv. války. Ale podíveje se, kdy se začaly častěji používat v autech. Za mých mladých let bylo turbo něco úžasného a převratného (v silničním autě). Začaly se množit na přelomu 80-tých a 90-tých let. Po tom, co jasně dominovaly v F1. Samozřejmě postupně.
To samé se opakovalo s převodovkami. Po tom co se uchytily v F1, přešly do supersportů a dnes je pádlo nebo dvouspojkový automat v polovině aut. A stejně je to s hybridy. Byly výsadou aut pro ekofanoušky (Prius), které byly spíš úsměvné. V posledním době jsou rekuperační jednotky ve většině hypersportů (Porsche, Mclaren, Ferrari) a opět se to začíná posouvat do levnějších vozů.
A teď přijde Mercedes s motorem 1,6l V6 s podobnou technikou z F1. Prostě lidi chtějí mít, co vidí v F1. Podívej se jen na difusory. Po tom, co se o nich mluvilo před 8-mi lety se začaly dělat na autech, kde ani žádnou funkčnost nemají (ostré hatchbaky). A těch věcí je fakt hodně. Třeba křídla, více ventilová technika, variabilní časování venitlů, přímé vstřikování, kotoučové brzdy.... Možná něco z toho nesedí, ale těch věcí, které se začaly prosazovat v seriové technice po tom, co se uchytily v F1 je fakt dost.
Mike17
19:52 04.09.2017 185.149.128.XXX
Nikde jsem netvrdil, že nevíš, kolik je 2+2, ani nechtěl zpochybnit tvou inteligenci. Pokud to tak vyznělo, pak se omlouvám.
Ale podle mne se mýlíš v obou uvedených věcech. A že by marže prodejce Škody byla 700%, to asi neberu. Zase znám někoho, kdo pro prodejce dělal. Ale je mi to u zádele, abych se kvůli tomu hádal.
Ale podle mne se mýlíš v obou uvedených věcech. A že by marže prodejce Škody byla 700%, to asi neberu. Zase znám někoho, kdo pro prodejce dělal. Ale je mi to u zádele, abych se kvůli tomu hádal.
Mike17
19:46 04.09.2017 185.149.128.XXX
Já nikde netvrdil, že jsou to vynálezy F1. To není ani hybridní motor. Ale co v F1 prorazí často se ujme v sérii. Uvedené věci se začali používat po tom, co se v F1 uchytily. Nejdřív v maloseriových sporťácích, později se stali běžným standartem.
Ať se nám to líbí, nebo ne, budoucnost bude asi elektrická. Nejdřív klasické hybridy, potom hybridy využívající rekuperaci jako v F1, později nejsppíš dojde na plně elektrická auta.
Ať se nám to líbí, nebo ne, budoucnost bude asi elektrická. Nejdřív klasické hybridy, potom hybridy využívající rekuperaci jako v F1, později nejsppíš dojde na plně elektrická auta.
Pikaso
18:54 04.09.2017 62.240.164.XXX
Takže poslední a jediná reakce. Nežiju ve středověku a docel dobře si dovedu představit co co stojí. Navíc samozřejmě výrobní cena mnou uváděná v té době kalkulovala s mzdovými náklady, spotřebou energií, provozem výrobních hal a samozřejmě i s daněmi odváděnými státu jak za zaměstnance tak dph. Samozřejmě jsem si i vědom, že docela velká část cílové ceny jsou marže nejrůznějších příživníků, tedy pardon prodejců a dopravců, ale zároveň velkou část sežere ten slavnej koncern VW Group. A ještě jedno malé tajemství. To číslo je jenom zaokrouhlené, ale skutečné přímo od zdroje. Navíc nejsou všichni analfabeti a i přesto, že nejsem podnikatel vím toho o tomto prostředí docela dost, protože se v něm i tak pohybuju a dokonce vím kolik je 2+2 atd....
jiras
17:44 04.09.2017 37.48.39.XXX
Turbomotory byly v sérii dřív než v F1. Obdobně ABS. Oboje bylo celkově převzato z leteckého průmyslu. Kontrola trakce také před F1 a ne u sporťáku. Dvojspojka také není z formulí.
O co mi ale hlavně jde je to, že se argumentovalo přenositelností technologie do reálu a přilákáním automobilek. Výsledek je víceméně prd, i ta Honda si asi říká, že se na to měli vykašlat.
O co mi ale hlavně jde je to, že se argumentovalo přenositelností technologie do reálu a přilákáním automobilek. Výsledek je víceméně prd, i ta Honda si asi říká, že se na to měli vykašlat.
Mike17
13:14 04.09.2017 185.149.128.XXX
Ano, jde to ošetřit. Musel by někdo tu smlouvu vypovědět před změnou, jinak ji přebírá nový majitel. A mám takové tušení, že se ta smlouva nedá vypovědět pokaždé, kdy si to majitel usmyslí. To by podepsal jen magor.
Pokud jde o rozpočty týmů, jde o jejich obrat. Můžeš mi tedy vysvětlit, jak mohl mít Mercedes v roce 2013 rozpočet něco přes 200mega, když vyvinul motor investicemi 1000 mega? Jako vykázal ztrátu 800 mega plus nějaké stovky mega na provoz týmu? To, že se jim během let investice vrátí nemá s jejich rozpočtem nic společného. Týmy občas vykazují zisk, občas ztrátu. Ale běžně to chodí tak, že v nákladech týmů jsou výdaje za dodávky motorů. Jejich výše se občas zveřejní. A ty jsou částí jejich obratu. Stejně jako u Mercedesu. Koupí si od fabriky motor je to součástí jejich nákladů. Rozumíme si?
Stejný nesmysl jsi předvedl u Škody. Počítej! Prodají ročně 1,1mil aut. Podle tebe na každé mají zisk 257000. Tedy podle tebe ročně vykazuje zisk 282 miliard!!! To asi ne. nemůžeš sečíst cenu materiálu součástek a z toho si vyvodit pořizovací cenu auta. To je jen zlomek pořizovací ceny a pak ti vyjdou nesmyslná čísla.
Pokud jde o rozpočty týmů, jde o jejich obrat. Můžeš mi tedy vysvětlit, jak mohl mít Mercedes v roce 2013 rozpočet něco přes 200mega, když vyvinul motor investicemi 1000 mega? Jako vykázal ztrátu 800 mega plus nějaké stovky mega na provoz týmu? To, že se jim během let investice vrátí nemá s jejich rozpočtem nic společného. Týmy občas vykazují zisk, občas ztrátu. Ale běžně to chodí tak, že v nákladech týmů jsou výdaje za dodávky motorů. Jejich výše se občas zveřejní. A ty jsou částí jejich obratu. Stejně jako u Mercedesu. Koupí si od fabriky motor je to součástí jejich nákladů. Rozumíme si?
Stejný nesmysl jsi předvedl u Škody. Počítej! Prodají ročně 1,1mil aut. Podle tebe na každé mají zisk 257000. Tedy podle tebe ročně vykazuje zisk 282 miliard!!! To asi ne. nemůžeš sečíst cenu materiálu součástek a z toho si vyvodit pořizovací cenu auta. To je jen zlomek pořizovací ceny a pak ti vyjdou nesmyslná čísla.
Pikaso
11:20 04.09.2017 77.104.216.XXX
Nemá cenu reagovat Odpověděl jsi si sám v obou případech. Všechno jde a akorát se to musí smluvně ošetřit a ten vývoj mateřské společnosti s jedním účetnictvím vývoj motoru již dávno zaplatili zákaznické týmy a každý z nás kdo si koupil nesmyslně předraženej Mercedes. Tým F1 nikdy nebude sám o sobě vykazovat zisky a to ani tovární, ten tam na to má továrnu a menší týmy jako např. W burzu a jiná technologická oddělení, která generují zisky, který dotuje tým F1. Proč myslíš, že šejkové nejdou do F1 ??? Jakou by si tam asi dělali reklamu ??? Těch pár co tam bylo to rychle vzdali a raději si udělali GP Abu Zabi a tam rejžujou obrovský zisky na pořádání GP a s tím spojenými vedlejšími produkty. Další peníze dají raději do fotbalu, protože tam ta reklama pro ně osobně není tak drahá jako ve F1.
-----
No a trochu mimo naše téma. Mě osobně by hrozně zajímali ty skutečné náklady na vývoj PhJ a ne jenom pro F1. Jestliže výrobní náklad vozidla Škoda Fabia byl 43.000,- Kč se vším všudy v době kdy to auto nesmyslně stálo na trhu 300.000,- Kč, pak by mě opravdu zajímal ten poměr skutečná nákladovost vývoje vlastně již z větší části vyvinutého, protože hybridní technologie brázdí světové silnice mnohem déle než se okruhy F1. Neříkám, že ve stejné technologii, ale stejně tak nevěřím těm nesmyslným číslům.
-----
No a trochu mimo naše téma. Mě osobně by hrozně zajímali ty skutečné náklady na vývoj PhJ a ne jenom pro F1. Jestliže výrobní náklad vozidla Škoda Fabia byl 43.000,- Kč se vším všudy v době kdy to auto nesmyslně stálo na trhu 300.000,- Kč, pak by mě opravdu zajímal ten poměr skutečná nákladovost vývoje vlastně již z větší části vyvinutého, protože hybridní technologie brázdí světové silnice mnohem déle než se okruhy F1. Neříkám, že ve stejné technologii, ale stejně tak nevěřím těm nesmyslným číslům.
Mike17
10:43 04.09.2017 185.149.128.XXX
Nevím, kde ji vzal, že si hraju na odborníka. Myslím že několikrát jsem tu napsal doslova, že má víra v Hondu je jen subjektivní pocit. Nikoliv odborný názor. Nevím, proč to bereš jako rejpání. To svůj názor sdělit nemůžu? Od čeho diskuse jsou?
Diskuse byla o motorech!!!!! Ano s atmo Renaultem vyhrál Alonso 2x a Vettel 4x, Hill a Villeneuve. U ani jednoho nebyl rozhodujícím faktorem motor. O pololegálním šasi Alonsova Renaultu se toho napsalo podobně mnoho, jako o flexibilních křídlech RB. Nikde jsem tehdy nečetl, že by byl jejich motor lepší, než ten Ferrari. Pokud jde o Hondu, opět výsledky odráží celý vůz. Pokud si dobře pamatuju, jejich motor disponoval špičkovým výkonem. Jen ve voze BAR a později ve vlastním šasi mnoho šancí neměl.
V čem jsem lhal?
Diskuse byla o motorech!!!!! Ano s atmo Renaultem vyhrál Alonso 2x a Vettel 4x, Hill a Villeneuve. U ani jednoho nebyl rozhodujícím faktorem motor. O pololegálním šasi Alonsova Renaultu se toho napsalo podobně mnoho, jako o flexibilních křídlech RB. Nikde jsem tehdy nečetl, že by byl jejich motor lepší, než ten Ferrari. Pokud jde o Hondu, opět výsledky odráží celý vůz. Pokud si dobře pamatuju, jejich motor disponoval špičkovým výkonem. Jen ve voze BAR a později ve vlastním šasi mnoho šancí neměl.
V čem jsem lhal?
Pikaso
10:27 04.09.2017 77.104.216.XXX
No nemohu zůstat mimo. Stejně jako vždy pouze rejpeš a vlastně opět skoro nic neříkáš, natož, aby jsi předložil nějak skutečnej pohled na věc a ne rejpání., Dodám jediné. V roce 2008 vyhrál FA závody 2 a hned po sobě. Mimo jiné sám FA v obyčejném autě R udělal 61 bodů a tvoje slavná H, celkem 14. Tak to mi trochu nejde dohromady ani s tím tvým nejlepším motorem na startovním roštu.
---- A jenom poprosím, nelži, když si hraješ na odborníka.
---- A jenom poprosím, nelži, když si hraješ na odborníka.
Mike17
10:15 04.09.2017 185.149.128.XXX
1. Kdyby to fungovalo tak, že všechny závazky se změnou majitele zanikají, byl by to skvělý byznys. Nasekat dluhy a pak změnit majitele a jsem vysmátej. Super kšeft ne? Ne ne, takto to prostě nejde. Buď všechny závazky vyrovná bývalý majitel, nebo se prostě závazky vyčíslí a kupní cena počítá s jejich zaplacením.Stejně to bude se smlouvami. Asi nejde se zavázat k partnerům k plnění podmínek a pak změnit jednatele a povinností se zbavit.
2. Tak se zkus podívat na rozpočet týmu Mercedes. Jak mi vysvětlíš, že ivestovali přes miliardu eur do motoru s rozpočtem několikanásobně menším? To si vyrobili motor a všichni tam dělají 5 let zadarmo? Kdo platí piloty? Kdo platí provoz týmu? Kdo platí vývoj šasi? Opět ne. Motory vyvinuly mateřské automobilky a týmům je "prodaly". Jestli za to tým opravdu zaplatil je už věc druhá, to se nějak účetně udělá.
2. Tak se zkus podívat na rozpočet týmu Mercedes. Jak mi vysvětlíš, že ivestovali přes miliardu eur do motoru s rozpočtem několikanásobně menším? To si vyrobili motor a všichni tam dělají 5 let zadarmo? Kdo platí piloty? Kdo platí provoz týmu? Kdo platí vývoj šasi? Opět ne. Motory vyvinuly mateřské automobilky a týmům je "prodaly". Jestli za to tým opravdu zaplatil je už věc druhá, to se nějak účetně udělá.
Pikaso
09:59 04.09.2017 77.104.216.XXX
1. Jsem si zcela jist, že to co píšeš není pravda a souhlasím s Odinem, že to bylo vyzrálé gesto. Navíc bych doplnil, že samy nový majitelé dobře vědí, že v této dohodě je žába na prameni, která je druhým největším důvodem úpadku F1 hned po samotném BE a již samy deklarovali, že jí budou chtít hodně změnit. Více to rozebírat nechci a nebudu. Snad jenom doplním, mohlo by se stát, že některé týmy z F1 odešli, třeba, nebo to nemusel bez této klauzule o dodržení Konkordské dohody BE chtít prodat a musejí jí dodržet, nebo spousta jinejch scénářů.
2. Nejsem si zcela jist u F a Fiatu, ale M a R mají tým F1 jako součást celého konsorcia a tedy vykazují společné zisky a ztráty a tedy v ne zcela jasně napsaných pravidlech lze říci, že by se dodávkou motoru dalšímu týmu, tedy McL.do pravidel vešli, stejně jako M ještě loni.
2. Nejsem si zcela jist u F a Fiatu, ale M a R mají tým F1 jako součást celého konsorcia a tedy vykazují společné zisky a ztráty a tedy v ne zcela jasně napsaných pravidlech lze říci, že by se dodávkou motoru dalšímu týmu, tedy McL.do pravidel vešli, stejně jako M ještě loni.
Mike17
09:45 04.09.2017 185.149.128.XXX
Jestli máš 0% šanci na titul, tak je úplně jedno, jestli jsi za vítězem půl kola, nebo kolo. Když se podíváš na tu loňskou sezonu, tak vítězství měli jen dvě. Ve Španělsku, kde Hamík oba Mercedesy vyřadil v prvním kole a v Singapuru, který jim sedí díky malým požadavkům na výkon. Druhá místa také vždy uhájili jen když měl některý z Mercedesů nějaký problém, kromě Monaka (stejný důvod jako Singapur). Takže kromě okruhů jako Singapur, Monaco a Maďarsko neměli nikde ani náznak šance na vítězství. A ze třetích míst a šanci na 3 okruzích titul nezískáš. Ikdyž jezdil Ricci perfektně, ztratil 130b a to se ještě oba Mercedesy úspěšně dělili o body skoro 50:50. Prostě šance 0% i s Renaultem.
Mike17
09:32 04.09.2017 185.149.128.XXX
1. Když koupíš firmu, tak ji kupuješ se všemy dohodami a závazky. Nemůžeš oznámit, že nějaké smlouvy dodržovat nebudeš. Dohoda je z F1 bez ohledu na majitele.
2. Motory nevyrábí tým Mercedes F1, ani Scuderia Ferrari, ani tým Renault F1. Vyrábí je jejich mateřské automobilky. Takže i jejich týmy jsou de facto zákazníky.
2. Motory nevyrábí tým Mercedes F1, ani Scuderia Ferrari, ani tým Renault F1. Vyrábí je jejich mateřské automobilky. Takže i jejich týmy jsou de facto zákazníky.
jiras
07:21 04.09.2017 37.48.39.XXX
Pěkně se ta hybrid éra vyvíjí. Hlavně že se musela udělat taková revoluce. Je F1 zelená se spalováním oleje? Je zajímavější než s atmosférama? Přilákalo to ty nové automobilky? Přenese se něco z toho do silničních aut? 4x ne, jen je to nudnější a dražší. Sice z pohledu inženýra jsou ty motory zajímavé, ale to je nulová "value for money" z pohledu F1. Těch chytrých a "chytrých" návrhů na nové motory už bylo hodně, ale přidám jeden svůj - zakázat tu spoustu módů, povolit max. 2, třeba základ+předjíždění. Obdobně diferenciály, dobíjení atp. Působí to divně, když ani pilot neví, co má dělat.
Co se Hondy týče, překvapuje mě, že nekoho překvapuje jejich přístup. Japonci jsou prostě tací, kdo s nimi někdy dělal, tak ví. Oni mají svou pravdu, svoje tabulky a vždycky si pojedou to svoje. Pokud se tváří, že si nechají poradit, platí výše popsané dvojnásob. Přístup k zákazníkovi je vidět na jejich autech - 3 stupně výbavy, individuálně jde barva, konec. Že si lidi chtějí výbavu vybrat podle svého? Nezájem, my víme, co chcete. Nemyslím si, že se v F1 budou chovat jinak.
Co se Hondy týče, překvapuje mě, že nekoho překvapuje jejich přístup. Japonci jsou prostě tací, kdo s nimi někdy dělal, tak ví. Oni mají svou pravdu, svoje tabulky a vždycky si pojedou to svoje. Pokud se tváří, že si nechají poradit, platí výše popsané dvojnásob. Přístup k zákazníkovi je vidět na jejich autech - 3 stupně výbavy, individuálně jde barva, konec. Že si lidi chtějí výbavu vybrat podle svého? Nezájem, my víme, co chcete. Nemyslím si, že se v F1 budou chovat jinak.
Jindrich K.
00:45 04.09.2017 91.229.253.XXX
No já nevím, mě se nezdá, že by Red Bull získával jen nějaký haluz bedny. Loni tam spadlo i vítězství. Podle mě pokud někdo chce bojovat o titul tak je to snazší s motorem, se kterým se dá normálně bodovat a bojovat o podia, než s motorem se kterým je těžký odlepit se od chvostu pole a to je ještě ve hvězdách zda se nerozsype. Dlouhodobé plány jsou fajn, ale nevím co plánuje Honda, za 3 roky nepostavili byť jen zdánlivě konkurenceschopný motor a i tým jako McLaren s tím nic nezmůže. Pokrok Hondy je někde mezi nulou a mínus pětimilionem.
Face
20:35 03.09.2017 37.188.249.XXX
Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.
Aktuálně
Poslední závod 21.4.2024
GP ?íny56 kol (305.066 km)
Shanghai International Circuit
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 05.05.2024
GP Miami 57 kol (308.326 km)
Miami International Autodromední | hod | min | sek