DISKUZE K ČLÁNKU FIA nutí k nasazení ochrany kokpitu hrozba soudní žaloby

Halo koncept se stane nedílnou součástí vozů F1 v příštím roce navzdory debatám a dohadům, které toto rozhodnutí FIA doprovázejí. Šéf týmu Red Bull nyní přišel s názorem, kdo je vlastně odpovědný za celý tento případ.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: FIA nutí k nasazení ochrany kokpitu hrozba soudní žaloby

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 18, poslední 13.08.2017 12:23 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: všechny podle vláken všechny podle času

  • airwar1939

    airwar1939

    10.151.145.XXX
    Ta argumentace možnou žalobou je úsměvná. Vše je otázkou pravidel, a pokud jezdec který bude chtít závodit bude muset podepsat že s plným vědomím závodí na vlastní riziko, žaloba pak nebude právně možná.

    Podobně to ve světě funguje například v oblasti běžeckých závodů pro veřejnost, tam také stvrzuji že závodím na vlastní riziko, že znám svůj zdravotní stav, a že pořadatel závodu nenese odpovědnost za újmu kterou případně utrpím atd..

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Pepan

      Pepan

      89.24.157.XXX
      Nemusíš ani závodit. Když vstupuješ do oblasti dolních Vítkovic, což je vlastně muzeum historie těžby uhlí a tavení železa, podepisuješ prohlášení že vstupuješ na vlastní nebezpečí a v případě jakéhokoliv úrazu nebudeš vymáhat po pořadateli odškodné.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • virtual

        virtual

        193.165.236.XXX
        Nejhorší je, že i když mi to taky připadá na hlavu postavené, z hlediska práva se bohužel v některých případech nelze vyvinit (ani podepsaným prohlášením), speciálně u komerčního subjektu a pokud se prokáže, že bylo možné něčím "události" předejít. Analogicky - pokud by ve Vítkovicích vodili lidi pod nestabilní, nezajištěnou, zrezlou konstrukcí, která by jednoho dne spadla, měli by pořadatelé obrovský problém. A o jaké peníze jde v F1 víme nebo aspoň tušíme...

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Pepan

          Pepan

          89.24.157.XXX
          Tam se asi spíše jedná o nesmyslné žaloby jako když zloděj utíkal oknem z obchodu, uvázl v něm, poranil se a následně zažaloval obchod a soud mu přiřkl odškodné, nebo zloděj kradl puklice z auta a byl zraněn, protože majitel vozu nasedl a rozjel vůz a podobné příšernosti. To si necucám z palce. V Americe takové žaloby byly a prošly. Určitě nemají na mysli zrezavělé nezajištěné konstrukce. I když - Svinovské mosty byly před rekonstrukcí v obdobném žalostném stavu a nikdo nikomu žádné prohlášení nenechal podepisovat. Až jsem se divil, že se nesesypaly, ale nakonec je uzavřeli a asi dva roky probíhala rekonstrukce

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • virtual

            virtual

            193.165.236.XXX
            V článku to přímo zmiňujou, že se obávají případných žalob z důvodu že nějaká ochrana kokpitu existuje, a že by případně mohla např. ochránit pilota před zraněním apod. Proč tedy nebyla ochrana povinná... Nicméně z mého pohledu je taková argumentace absurdní, protože stejně by šlo říct, že např. Bianchimu mohlo pomoct ESP, proč tedy není povinné ESP, airbag nebo ABS, a skončí to u toho, že můžeš žalovat FIA, protože dávno znala řešení, jak zabránit všem úrazům při závodech, a sice závody zrušit.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • airwar1939

              airwar1939

              176.74.128.XXX
              A ono něco brání jezdcům HALO používat? Požadovat povinně ochranu u lidí kteří jsou svépravní, a mají zjevně IQ větší než idiot, je podle mě padlé na hlavu. Když jezdím na kole, také si dám na hlavu helmu... ale ne proto že mi to někdo nakazuje, ale proto že to požaduji za správné. A stejně tak by stačilo dát jezdcům možnost používat HALO.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • virtual

                virtual

                193.165.236.XXX
                Ta svatozář se mi nelíbí a nehodí se podle mého názoru ke konceptu otevřeného kokpitu - jen aby bylo jasno.
                Bránit jim samozřejmě bude nevýhodnost, nikdo si nedá několik kg váhy téměř na vrchol formule, pokud by tím daroval výhodu ostatním, kteří to nepoužijí...
                Nicméně se na to díváš ze špatného úhlu, pod tlakem jsou pořadatelé a autoři pravidel, protože platí obecné pravidlo, že zjednodušeně máš povinnost udělat vše pro bezpečnost. Proto např. po havárii letadla stojí všechna stejného typu až do vyšetření, co pád způsobilo. A jelikož se F1 pohybuje celosvětově v různých právních systémech, tak se ve světle nehod Surteese a Wilsona, FIA prostě začala bát...
                Mě se to nelíbí, ani bych s takým výkladem nesouhlasil.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy bude Red Bully poháněn příští rok naposled

Ford reaguje na zprávy o údajně slabém výkonu nového motoru Red Bullu

Logan Sargeant během prvních předsezónních testů v Bahrajnu

Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP MIAMI: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP MIAMI: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT MIAMI: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

Verstappen si v tréninku pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama