FIA nutí k nasazení ochrany kokpitu hrozba soudní žaloby

Robert RoBertino Pavelka, 11. srpna 2017, 11:10 Google+

Halo koncept se stane nedílnou součástí vozů F1 v příštím roce navzdory debatám a dohadům, které toto rozhodnutí FIA doprovázejí. Šéf týmu Red Bull nyní přišel s názorem, kdo je vlastně odpovědný za celý tento případ.

Počet komentářů:  18 komentářů (Poslední 13.08. 12:23) Napište svůj názor
Spustil onu lavinu Mercedes?

Spustil onu lavinu Mercedes? | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

Jak známo, první verzi ochrany kokpitu, právě Halo koncept, připravil Mercedes. A tím právě upletl bič na FIA, ačkoliv to v té chvíli ještě nebylo tak dramatické. Od jisté chvíle nabraly vášnivé debaty, zda je Halo dobré nebo špatné, docela jiný směr a právě iniciativa Mercedesu zahnala FIA do kouta. 

"Mercedes přišel s Halo konceptem a FIA tím dostal do obtížné pozice. Pokud totiž dojde nyní k havárii a na voze nebude Halo, které by dejme tomu mohlo zachránit pilotovi život, pak bude z právního hlediska velmi těžké obhájit, proč není nainstalováno, když je dispozici. To byl také důvod, proč jsme vyvinuli náš aeroscreen, pokusili jsme se vyřešit celou záležitosti estetičtěji než za využití tohoto 'sandálu,' vysvětlil své stanovisko šéf Red Bullu Christian Horner.

img-responsive

Aeroscreen v podání Red Bullu | foto: Red Bull Content Pool

Tlak na zavedení ochrany podnítily především dva případy - velmi vážné zranění Julese Bianchiho v Japonsku 2014, jehož následkům po 10 měsících podlehl; dále pak fatální nehodě v IndyCars v srpnu 2015, kde byl při závodě v Pocono  zasažen troskami vozu Justin Wilson - Brit zemřel den po nehodě. Odpůrci Halo argumentovali tím, že by ve většině případů letících trosek vůbec nemusel plnit svou funkci.

"FIA je nyní zatlačena do kouta a nemá žádnou jinou možnost. Já se jenom obávám, že nastane situace, kdy každé auto od formule po motokáry bude muset mít tuhle věc - kde se to zastaví? Myslím, že musí existovat určitý bod, ve kterém jako pilot je nutné přijmout určitou míru rizika," dodává Horner.

Google+ Vytisknout

Diskuze: FIA nutí k nasazení ochrany kokpitu hrozba soudní žaloby

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 18, poslední 13.08.2017 12:23 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 18 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Kevin Magnussen se o názory okolí příliš nestará

Zlý muž? Tomu se v našem týmu smějeme, říká Magnussen

Zaměstnanci, pohonné jednotky a monopost Mercedesu na parkovišti před továrnou

FOTO: Mistrovské oslavy Mercedesu v továrnách v Brackley a v Brixworthu + VIDEO

FIA

Gesto dobré vůle: FIA odlehčí od dluhů Manoru

Kubica a jeho soupeři stále čekají na rozhodnutí Williamsu

Williams stále vyčkává a popírá, že by Kubica měl jistou smlouvu

Felipe Massa s Fernandem Alonsem, kdy spolu jezdili za Ferrari

Nejlepší týmový kolega Massy? Alonso, "o titul ale příští rok bojovat nebude"

reklama
  • Pátek

    • 1. Trénink (10:00 - 11:30)
    • 2. Trénink (14:00 - 15:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (11:00 - 12:00)
    • Kvalifikace (14:00)
  • Neděle

    • Závod (14:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Pneumatiky Pirelli pro sezónu 2017

"Letos jsme to trochu přehnali," říká Pirelli i přes spokojenost jezdců.…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Toro Rosso oznamuje své jezdce pro rok 2018

  2. Ferrari by odchodem z Formule 1 ušetřilo 2,9 miliardy korun

  3. "Proti Fernandovi jsem si vedl velmi dobře," hodnotí Vandoorne. O Renaultu má jen dobré zprávy

  4. Nevíte co s penězi? Kupte si třeba vůz, ve kterém Schumacher vyhrál GP Monaka

  5. Rosberg se s Hamiltonem nenáviděli. "Teď můžeme být zase kamarádi," myslí si Nico

  6. VIDEO: Alonsův debut s vozem LMP1 při testech s Toyotou v Bahrajnu

reklama