DISKUZE K ČLÁNKU

FIA nutí k nasazení ochrany kokpitu hrozba soudní žaloby

Halo koncept se stane nedílnou součástí vozů F1 v příštím roce navzdory debatám a dohadům, které toto rozhodnutí FIA doprovázejí. Šéf týmu Red Bull nyní přišel s názorem, kdo je vlastně odpovědný za celý tento případ.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: FIA nutí k nasazení ochrany kokpitu hrozba soudní žaloby

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 18, poslední 13.08.2017 12:23 Vložte komentář

Nejlepší názory

» virtual (Hlasovali 3 lidé) 11.08.2017 15:52
My nejsme ve sporu, nelze závodit na limitu,… »
» RoBertino (Hlasoval 1 člověk) 11.08.2017 12:23
Bohužel se téměř ve všech oblastech života… »
» SergioPÉREZ (Hlasoval 1 člověk) 11.08.2017 20:39
Už teď F1 s nesmyslně přehnanou bezpečností vč.… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • rock

    rock

    82.117.159.XXX
    Takže ti padouši jsou vlastně u Mercedesu; začali šťouchat do exkrementu a teď ejhle, on je z toho smrad...

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • SergioPÉREZ

    SergioPÉREZ

    78.108.155.XXX
    Už teď F1 s nesmyslně přehnanou bezpečností vč. okruhů, se dostala do bodu, kdy vidíme partu "nesmrtelných" pubošů a jejích závodní styl rovnajicí se kolotočářské atrakci autíček.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • airwar1939

    airwar1939

    10.151.145.XXX
    Ta argumentace možnou žalobou je úsměvná. Vše je otázkou pravidel, a pokud jezdec který bude chtít závodit bude muset podepsat že s plným vědomím závodí na vlastní riziko, žaloba pak nebude právně možná.

    Podobně to ve světě funguje například v oblasti běžeckých závodů pro veřejnost, tam také stvrzuji že závodím na vlastní riziko, že znám svůj zdravotní stav, a že pořadatel závodu nenese odpovědnost za újmu kterou případně utrpím atd..

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Pepan

      Pepan

      89.24.157.XXX
      Nemusíš ani závodit. Když vstupuješ do oblasti dolních Vítkovic, což je vlastně muzeum historie těžby uhlí a tavení železa, podepisuješ prohlášení že vstupuješ na vlastní nebezpečí a v případě jakéhokoliv úrazu nebudeš vymáhat po pořadateli odškodné.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • virtual

        virtual

        193.165.236.XXX
        Nejhorší je, že i když mi to taky připadá na hlavu postavené, z hlediska práva se bohužel v některých případech nelze vyvinit (ani podepsaným prohlášením), speciálně u komerčního subjektu a pokud se prokáže, že bylo možné něčím "události" předejít. Analogicky - pokud by ve Vítkovicích vodili lidi pod nestabilní, nezajištěnou, zrezlou konstrukcí, která by jednoho dne spadla, měli by pořadatelé obrovský problém. A o jaké peníze jde v F1 víme nebo aspoň tušíme...

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Pepan

          Pepan

          89.24.157.XXX
          Tam se asi spíše jedná o nesmyslné žaloby jako když zloděj utíkal oknem z obchodu, uvázl v něm, poranil se a následně zažaloval obchod a soud mu přiřkl odškodné, nebo zloděj kradl puklice z auta a byl zraněn, protože majitel vozu nasedl a rozjel vůz a podobné příšernosti. To si necucám z palce. V Americe takové žaloby byly a prošly. Určitě nemají na mysli zrezavělé nezajištěné konstrukce. I když - Svinovské mosty byly před rekonstrukcí v obdobném žalostném stavu a nikdo nikomu žádné prohlášení nenechal podepisovat. Až jsem se divil, že se nesesypaly, ale nakonec je uzavřeli a asi dva roky probíhala rekonstrukce

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • virtual

            virtual

            193.165.236.XXX
            V článku to přímo zmiňujou, že se obávají případných žalob z důvodu že nějaká ochrana kokpitu existuje, a že by případně mohla např. ochránit pilota před zraněním apod. Proč tedy nebyla ochrana povinná... Nicméně z mého pohledu je taková argumentace absurdní, protože stejně by šlo říct, že např. Bianchimu mohlo pomoct ESP, proč tedy není povinné ESP, airbag nebo ABS, a skončí to u toho, že můžeš žalovat FIA, protože dávno znala řešení, jak zabránit všem úrazům při závodech, a sice závody zrušit.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • airwar1939

              airwar1939

              176.74.128.XXX
              A ono něco brání jezdcům HALO používat? Požadovat povinně ochranu u lidí kteří jsou svépravní, a mají zjevně IQ větší než idiot, je podle mě padlé na hlavu. Když jezdím na kole, také si dám na hlavu helmu... ale ne proto že mi to někdo nakazuje, ale proto že to požaduji za správné. A stejně tak by stačilo dát jezdcům možnost používat HALO.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • virtual

                virtual

                193.165.236.XXX
                Ta svatozář se mi nelíbí a nehodí se podle mého názoru ke konceptu otevřeného kokpitu - jen aby bylo jasno.
                Bránit jim samozřejmě bude nevýhodnost, nikdo si nedá několik kg váhy téměř na vrchol formule, pokud by tím daroval výhodu ostatním, kteří to nepoužijí...
                Nicméně se na to díváš ze špatného úhlu, pod tlakem jsou pořadatelé a autoři pravidel, protože platí obecné pravidlo, že zjednodušeně máš povinnost udělat vše pro bezpečnost. Proto např. po havárii letadla stojí všechna stejného typu až do vyšetření, co pád způsobilo. A jelikož se F1 pohybuje celosvětově v různých právních systémech, tak se ve světle nehod Surteese a Wilsona, FIA prostě začala bát...
                Mě se to nelíbí, ani bych s takým výkladem nesouhlasil.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
  • Pepan

    Pepan

    89.24.157.XXX
    Jak Hornera nemusím, tak s posledními větami plně souhlasím. Určitou míru rizika musí každý pilot přijmout.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • tom11

      tom11

      193.86.205.XXX
      přesně tak. a v rámci jednoduchosti bych tím podmínil vydání superlicence. nebo spíše každé závodní licence. myslím tím, to, že každý, kdo o závodní licenci zažádá, akceptuje zároveň míru rizika danou v ten moment předpisy.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Pepan

        Pepan

        89.24.157.XXX
        Hezky to vyjádřil Robertino v porovnání pilotů F1 a horolezců.Má to jeden háček - v F1 se na rozdíl od horolezení točí neskutečné prachy y kde jsou prachy, tam jsou u advokátní hyeny. Ostatně, přímý přenos z horolezeckého výstupu se asi nikde nevysílá a pokud by se vysílal, určitě my neměl velkou sledovanost.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • virtual

    virtual

    193.165.236.XXX
    Ta argumentace poněkud pokulhává, neboť odjakživa tu je k dispozici možnost prostě nezávodit. Nejjistější prevence pádu z koně je, že na koně nepolezu, místo abych celý svět obkládat silnou vrstvou molitanu. Zvlášť v případě dospělých lidí mi taková přehnaná obava (a nebo případné soudní spory) přijdou vyloženě absurdní. 02

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • RoBertino

      RoBertino

      83.208.82.XXX
      Bohužel se téměř ve všech oblastech života dostáváme do situace, kdy existuje pouze jedno řešení - nebo odchod. Už to tu bylo řečeno mnohokrát - nikdo nechce, aby piloti hynuli jako kuřata na porážce, ale pokud se F1 stane naprosto sterilní, zájem o ní klesne. To je aspoň můj názor - vždy jsem k pilotům F1 vzhlížel s úctou, že dokáží mnohem víc než ostatní a nebojí se tak trochu hazardovat se životem. Na tom není nic špatného, třeba takoví horolezci nemají absolutní jistotu nikdy, a taky je nikdo nenutí, aby lezli v polstrované ocelové kleci, aby při pádu náhodou nedošlo k úmrtí.

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • virtual

        virtual

        193.165.236.XXX
        Ono to slovo sterilní navíc může mít více významů - já třeba nemám rád bouračky (kolize jako VES vs. RIC v Maďarsku se mi nelíbí) a mám tedy rád "čisté" souboje. Naopak mi připadá, že se ze závodění v F1 trochu vytrácí aktivita či agresivita, ovšem kontrolovaná. Místo toho pilot požádá o týmovou režii, nebo v klidu vyčká na DRS, a když už projeví agresivitu, buď nemá vůz pod kontrolou (BOT nebo VES), nebo nadává do rádia.
        Připadám si jako zpátečník, ale v mnoha ohledech nové technologie tomuto sportu vyloženě škodí a jezdci začínají (pod taktovkou FIA) vypadat oproti dřívějším časům trochu "vyměkle"...

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • RoBertino

          RoBertino

          83.208.82.XXX
          Jenže dokud bude motorsport kontaktní a ne na způsob rallye nebo cyklistických časovek, tak to prostě bude o kolizích a podobně. Ve fotbale se také neobejdeme bez faulů, i když to je něco trochu jiného. Stejně tak nepůjde zabránit defektům nebo překročení oné hranice vlastních schopností. Ale jak tu bylo už několikrát řečeno - pokud pilot pojede s vědomím, že vystoupí a jenom se otřese, posune to závodění někam jinam. Připouštím, že je obtížné najít nějaký optimální mix, ale F1 by neměla ze své výjimečnosti slevovat.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • virtual

            virtual

            193.165.236.XXX
            My nejsme ve sporu, nelze závodit na limitu, pokud ten limit nenalezneš (tím, že ho občas překročíš). Mám ale pocit, že zatímco dřív byl rychlejší prostě ten kdo se stejnou technikou víc riskoval, všichni to tak brali, ale když to trochu přeženu vyhrávat zároveň mohl jen ten kdo přežije nebo se nezraní (pilot to tak musel vše mít v rámci možností sakra pod kontrolou). Dnes se často oslavuje právě takový "nedospělý" styl jako má např. VES (dřív se říkalo věnec nebo kotrmelec), říká se "bez bouraček se divák nudí" apod. Tedy i když se mluví o bezpečnosti, směřuje to naopak k chování nebezpečnému, které se pak FIA snaží kompenzovat bezpečnými, ale nudnými okruhy, nebo právě neestetickou a přehnanou ochranou kokpitu atd.

            + 3 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Aerodynamická pravidla se letos moc nemění, vozy v příštím roce přesto znatelně zrychlí

Vozy budou příští rok o 2 sekundy na kolo rychlejší, naznačují simulace. Jak to bylo letos?

Letošní pohonná jednotka Hondy RA617H

Přechod na Hondu není tak jednoduchý, odlišné rozvržení motoru je pro Toro Rosso výzvou

Felipe Massa v Baku doplatil na technickou závadu, Williams to pak hodně mrzelo

"Massa letos v Baku mohl vyhrát, nebýt našeho selhání," přiznává Williams

McLaren po zimě vyjede se zcela novou pohonnou jednotkou Renaultu

Rozhovor se šéfem McLarenu o vývoji vozu pro rok 2018 a světlých zítřcích s Renaultem

Ferrari se plánované změny v F1 nelíbí a hrozí odchodem

"Ferrari v F1 udržet chceme, všechno má ale své meze," říká Brawn

Esteban Ocon při testech v Abú Zabí

Force India svému vozu rozumí lépe než kdykoliv dříve. Udělá příští rok další pokrok?

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

reklama