DISKUZE K ČLÁNKU

ANALÝZA: Hledá se 5 sekund. Jak je to se zrychlením letošních vozů F1?

Fanoušci F1 se občas ptají, kde je to letošní kýžené zrychlení nových monopostů. Hledají ho ve srovnáních s časy z loňské sezóny a docházejí k mylným závěrům. Dnes se ve spolupráci s Mercedesem podíváme na to, jak je to s oněmi pěti sekundami a o kolik letos monoposty skutečně zrychlily?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: ANALÝZA: Hledá se 5 sekund. Jak je to se zrychlením letošních vozů F1?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 19, poslední 11.05.2017 14:34 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Petr (Hlasovali 4 lidé) 10.05.2017 21:43
Ano, s tím svým zkresleným srovnáním jsi tady už… »
» Petr (Hlasovali 4 lidé) 10.05.2017 22:57
K pneu: v kvalifikaci v Barceloně měkkou směs… »
» rock (Hlasovali 3 lidé) 10.05.2017 16:00
"...Pravidla byla poprvé v historii napsána… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • ondrazig

    ondrazig

    109.81.210.XXX
    Zrychlení je super, ale ...... jízda v závěsu je nemožná, předjíždění žádné, opravdu toto je cesta kterou se chce F1 vydat ? krouzit 50 kol s rozestupem 1.5 sec a víc ? Ne děkuji !

    + 0 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • virtual

    virtual

    193.165.236.XXX
    Musím říct, že to, že zrychlení není přesně slibovaných 5 vteřin mi vůbec nevadí a snahu o větší atraktivitu oceňuju. Nicméně neusnout na vavřínech, pořád je dost co zlepšovat, namátkou zvuk motoru, schopnost těsné jízdy za soupeřem, výdrž pneumatik atd.

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      Fanda.LH

      213.175.51.XXX
      Povedla se jim jen jedna věc... A to, že vozy vypadají lépe... Každá radikální změna pravidel změnila rozložení sil... A to, že je to vyrovnanější mezi Ferrari a Mercedesem není zásluha pravidel... Klidně mohl dominovat někdo jiný nebo to mohl být stále Mercedes... Ale závody jsou teď horší, vždyť se prakticky nedá předjíždět... A týmy tomu přizpůsobují strategie => Kolegové se budou pouštět, do boxů v okamžiku, kdy nehrozí, že vyjedu za někým jiným...

      + 1 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • rock

    rock

    82.117.159.XXX
    "...Pravidla byla poprvé v historii napsána tak, aby došlo ke zvýšení jejich výkonnosti, nikoliv k jejich zpomalení či ke zvýšení bezpečnosti..."

    Odkud se vlastně vylouplo tohle tvrzení? Dyť to není pravda, ani vzdáleně. Vím přinejmenším o dvou velkých změnách v pravidlech, který šly čistě po zvýšení rychlosti:
    1966 1.5 l atm. -> 3.0 l atm. (+1.5 l přepl.)
    1987 3.0 l atm. -> 3.5 l atm. (turba nechávám stranou)

    + 3 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      78.157.167.XXX
      Myslel jsem pravidla týkající se aera, šasi. Uvádíš pouze zvyšování objemů motorů, k němuž letos nedošlo.

      + 2 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Fanda.LH

    Fanda.LH

    37.188.142.XXX
    Závody jsou nudné a rychlost mírným zklamáním.... Srovnaní s 2015 možná bylo v zadání, ale proč se šlo touto cestou, když to šlo i bez změny pravidel jak 2016 naznačil... Barcelona bude další závod bez předjetí...

    + 1 / − 8

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      78.157.167.XXX
      Bez změny pravidel by k takovému zrychlení nedošlo, rok 2016 nic takového nenaznačil.

      + 3 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Fanda.LH

        Fanda.LH

        213.175.51.XXX
        Jsem rád, že reaguješ... Psal jsem ti příklady srovnání 2015 a 2016 v jiné diskuzi...

        Španělsko 2015 PP NR 1:24.681 2016 PP LH 1:22.000
        Japonsko 2015 PP NR 1:32.584 2016 PP NR 1:30.647
        Britanie 2015 PP LH 1:32.248 2016 PP LH 1:29.287

        Tady máš příklady meziročního zrychlení, je to okolo 2 sec... Tedy cca to co má za cíl zrychlení 2017 x 2016...

        + 1 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Situs

          Situs

          85.70.164.XXX
          Myslím že o zrychlení v minulém roce se postaraly (mimo vývoj PU) především o stupeň měkčí pneumatiky. Ale jinak letošní změna aera je teprve na počátku, a v této oblasti teď bude prostor pro další zrychlování ještě několik let.

          + 3 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Fanda.LH

            Fanda.LH

            213.175.51.XXX
            To je asi všem jasné, že potenciál min. vozů není nevyčerpatelný, ale je otázkou, zda ta změna za to stála...

            + 1 / − 4

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Situs

              Situs

              85.70.164.XXX
              Z pohledů jezdců asi ano, z pohledů estetiky jak píšeš ano, z pohledu rychlosti ano, i když se možná čekalo ještě více, z pohledu předjíždění - no ono je to hodně o změně pneumatik, kde se jezdí na jednu zastávku, ještě bych si počkal, doufám že ještě přijde pořádnej dlouhej souboj kolo na kolo. Bottas s Vettelem nebyl posledně od toho tak daleko, já myslím že se ještě dočkáme pěknejch soubojů.

              + 3 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Fanda.LH

                Fanda.LH

                37.188.142.XXX
                Pohled jezdců není důležitý... Potřebujeme je dostat pod tlak, aby dělali chyby... Současné vozy to nedokážou, spíš naopak... Předjíždění je zabité... Jasně když se jezdec ze špičky propadne na chvost, tak se něco uděje, ale jinak nic... Co se týče jízdy v závěsu, tak ta je dost problematická... Bottas měl před Vettelem po většinu závodu pohodlný náskok, pak mu odešly gumy a snad se mohlo něco stát, ale nestalo... Za celý závod tak nebyl jedinný korektní předjížděcí manévr a všichni kroužili v rozestupech... Ham v jednu chvíli dotahoval KR a pak to vzdal s tím, že raděj pošetří motor... Uvidíme kdo další k tomu bude takto přistupovat... 02 2014, 2015 jsme viděli několik tvrdých soubojů táhnoucích se mnoho kol... Brazilie 2014 a marná snaha LH předje NR... Manévr nevyšel, ale bojovali v těsném závěsu téměř celý závod... O tom se nám dnes ani nezdá...

                + 2 / − 6

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • jumpman

                  jumpman

                  92.62.237.XXX
                  jako tvoje názory jsou dost k smíchu. Jakej souboj u mercedesu? Myslíš tu standartní TR aby jim moc nesáhla FIA do pravidel? Nebo objetí nešťastníka pomocí DRS? Nebo objetí jiného nešťastníka, jelikož měl o dvě kola starší gumy? Tomu říkaš souboj?????????
                  Ne souboj znamená, že oba piloti musí něco předvést, ne jen čekat na opotřebení materiálu a doufat že soupeři to přestane jet dřív...

                  + 3 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
          • Petr

            Petr

            78.157.167.XXX
            Ano, s tím svým zkresleným srovnáním jsi tady už jednou přispěl a myslím, že jsme na to reagoval (popř. někdo z mnoha našich erudovaných čtenářů). Zajímalo by mě, proč jsi do toho svého srovnání nezahrnul také Čínu, Belgii, Brazílii nebo Rakousko? 03 Průměrné zrychlení 2016 vs. 2015 dělalo 1,6 sekundy!

            Navíc opomíjíš jeden důležitý fakt: změnu pneumatikových pravidel. Byly zavedeny tři směsi, jedna o stupeň měkčí, takže si dále odečti sekundu, kolik ti z těch tvých 2 sekund zbyde, hmm? Docela bída, viď? Sezóna 2016 nenaznačila nic, co nám tady popisuješ - spíše naopak: bez výraznější změny pravidel by to nešlo!

            A jinak se podívej znovu na úvod článku: cíl nebyl zrychlení 2017 x 2016, ale 2015 x 2017! Počkej si na tento víkend či na Spa.. Zkrátka hodnoť po sezóně. Ještě bych tě chtěl upozornit, že letos jsou směsi podstatně (o stupeň až dva) tvrdší než loni - dle tvého stylu argumentace proto očekávám, že si další 1,5 sekundy přičteš. 04

            + 4 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Fanda.LH

              Fanda.LH

              194.228.79.XXX
              Aby bylo jasno, tak si tě vážím Petře a respektuji tvé příspěvky... Takže jestli tě štvou mé názory a postoje, tak tě ujišťuji, že mám zájem o diskuzi...

              S pneu máš jistě pravdu. Byly měkčí... Ale bylo nutné je více šetřit ?? Nebo vyžadovaly kratší stinty... ? Mám pocit, že ne, ale ověřené to nemám... Takže pokud tomu tak nebylo, tak nevidím důvod si cokoli přičítat... Byly to zkrátka rychlejší gumy...

              Okruhy jsem vybral zcela záměrně... Vybral jsem okruhy, kde jsou rychlé zatáčky, tedy ty okruhy, kde by se měla projevit nejvíce pravidla 2017... Takže očekáváme zrychlení 5 sec ve Španělsku, takže tj zrychlení za 2 roky 5 sec. tak jsem chtěl dokázat, že loni vozy zrychlily o 2 sec bez razantní změny...

              Já se nechci přít o to, zda jsou současné vozy rychlejší... Mně vadí, způsob jakým toho bylo dosaženo => Udělal se velký krok zpět tzn. do dob před sezónou 2009, kdy se situace ohledně předjíždění razantně zlepšila... Větší přítlak, trvanlivější gumy = totální smrt závodění na trati... Ještě ať přidají tankování a poslední může zhasnout... To i ti největší snílci tady přestanou závody sledovat...

              Byl bych jednoznačně za pokračování loňských pravidel a zrychlení bych hledal v odlehčení vozů, navyšováním výkonu motorů, zvyšováním přilnavosti pneu...

              Jak jsem psal... V Barceloně očekávám závod bez předjíždění, vždy to tam bylo hodně těžké a teď to bude znovu prakticky nemožné... A proč vlastně ?? Kvůli zrychlení vůči roku 2015 ? 20 20

              + 1 / − 4

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Petr

                Petr

                78.157.167.XXX
                K pneu: v kvalifikaci v Barceloně měkkou směs určitě něbylo nutné šetřit. Jde o špičkovou výkonnost, o jasnou výhodu v čase na kolo, kterou oproti středně-tvrdé nabídla (cca 1 sekunda na kolo).

                Okruhy jsi vybral zcela záměrně, ale podle mě z jiného důvodu - tam, kde jsi našel největší rozdíly v časech kvalifikace 2015 vs. 2016, to asi nebyla náhoda. Nebo chceš říct, že taková Čína, Rakousko nebo Brazílie nemají rychlé zatáčky? Nebo Spa - že nejsou citlivé na aerodynamiku?

                Nechápu, proč ti zrychlení vozů a úbytek předjížděcích manévrů vadí, ale proti gustu žádný dišputát. Tebou navrhovaná cesta zvyšovaním přilnavosti gum je špatná - to by závodění zhoršilo. Podívej se, jaká je to zábava, když prší - cestou by naopak bylo snižování přilnavosti.

                Předjíždění je letos o něco méně, ale je náročnější, piloti si ho musí vybojovat, nestačí už zmáčknout čudlík. Souboje jsou vyrovnané, na čele 2 týmy, probíhá rychlý vývoj, v každém závodě zajímavé novinky... Připouštím, že pro některé lidi, kteří F1 sledují povrchně, to může být nuda, je t věc názoru. Mě například bavilo i Rusko.

                + 4 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Fanda.LH

                  Fanda.LH

                  37.188.177.XXX
                  To povrchně sis mohl odpustit...

                  Vybral jsem okruhy, které považuji za měřítko výkonnosti a řekl bych, že jsou tak vnímány odbornou veřejností, fakt jsem neporovnával všechny kvalifikace 15 16...

                  Na to zda měkčí pneu 16 měly dopady na závodní tempo jsi neodpověděl... Chtěl jsem tím naznačit, že tvrdost a opotřebení spolu nemusí jít ruku v ruce... Tak proč ji řešit ?

                  Moje cesta je špatná... Ano nej. závody jsou na mokru... Ale jak chápat rozpor... Když na jednu stranu se ti líbí změny pro letošní sezónu, kde se přilnavost pneu má postarat o 40% zrychlení a tím, že moje cesta je špatná, když její součástí je větší přilnavost pneu... Bez radikální změny aero je to špatná cesta ? Zatímco s ní je to v pohodě ?

                  Ze své zkušenosti vím, že čím lepší / více info máš, tím je to zajímavější... Umím si představit, že lidi s informacemi znejvyšších míst mohli být napjatí zda Bottasovi pneu vydrží nebo ne... Spoustu zajímavých informací nám sem dodáváš a za to ti dík, ale mohl by ses vrátit trochu na zem, cose týče hodnocení ostatních jakožto povrchních diváků...

                  Já oceñuji, že spolu bojují 2 týmy, ale zatím je to jen boj na dálku... V soubojích kolo na kolo je nevidíme a nevidíme v nich ani střed pole 02 02

                  + 0 / − 4

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Petr

                    Petr

                    109.81.245.XXX
                    Nikde tě neoznačuji za povrchního diváka, ten závěr jsem myslel obecně, ale pokud jsi to vztáhl na sebe, tak s tím žel nic nenadělám. Kdybych létal někde v oblacích, tak ti tady neodpovídám. A žel zbytečně mrhám svým časem, když si článek ani pořádně nepřečteš a omíláš si stále ty své nesmysly - meziročně (2015 vs 2016) k žádnému razantnímu zvýšení rychlosti vozů nedošlo.

                    Okruhy sis vybral dle sebe, víme proč. Pokud mi to chceš vyvrátit, tak jaká "odborná veřejnost" a kde cituje zrovna ty čtyři? Cožpak mezi ta nejlepší měřítka nepatří třeba to Spa? Ale chápu, proč se ti nehodí do krámu.

                    Tvrdost a opotřebení spolu souvisí, nevím, kde jsi přišel na opak. Bavíme se tady o časech pole position, tak proč do toho pleteš závodní tempo? A 40 % zrychlení dělají pneumatiky? Přitom stačilo kouknout do článku. Pokud tě F1 nudí, tak se na ní nedívej - škoda tvého času a zbytečně si tady pak vyléváš svou frustraci. A k těm tvým závěrečným emotikonům, kterými jsi mě odměnil - příště si dám tedy větší pozor, na koho budu reagovat.

                    + 3 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Fanda.LH

                      Fanda.LH

                      194.228.208.XXX
                      Emotikony jsem věnoval současné F1...

                      Spa jsem si nevybral z několika důvodů... První z nich je, že je to nejdelší okruh, dále ho považuji za okruh rychlostní, spíše bych ho srovnával s Monzou a ne s Barcelonou... Jaká odborná veřejnost... Samotnou Barcelónu máš v článku, Silverstone a Japonsko jsou k ní přirovnávány... Za tu dobu co to sleduju, to zmiňují komentátoři, píše se tak o nich v článcích atd. Zas tak moc na tom, že se zrychlilo netrvám...

                      Tvrdost a opotřebení spolu souvisí, ale tak jednoduché to jistě nebude... Jak si vysvětlit srovnání Pirelli x Bridgestone... 2010 x 2011... V roce 2010 byly gumy nezničitelné a 2011 pravý opak... Chceš tvrdit, že to je celé o tvrdosti ?? Že Bridge byly diamantové gumy, navzdory tomu, že byly rychlejší ? Jasně vozy 2011, byly těžší než ty 2010, ale zase měly KERS a pomalejší byly neúměrně nárustu hmostnosti..

                      Ano F1 už pomalu nesledují... Více o ní čtu, než se na ní dívám, je to smutné, ale je to tak... 20... Byly doby, kdy jsem sledoval i tréninky. To skončilo, když jsem začal chodit do práce... Po roce 2012 jsem přestal sledovat kvalifikace, protože první půlku sezóny absolutně nebyly relevantní... A od roku 2014 sleduji závody méně a měně... Letos jsem viděl Čínu a Rusko... Zbytek jen v sestřihu... Zkrátka chuť sledovat, se pozvolna vytrácí... Za mě top sezóny 2010, 2012... S hybridy přišla důstojnější max. rychlost, ale Mercedes skončil na čele sám s velkým odstupem... Přesto si stojím za tím, že to bylo lepší než dnes a souboje LH s NR byly napínavé a když ne ty, tak za nimi se bojovalo slušně... Dnes je to katastrofa a těžko se s tím smiřuji, však F1 sleduji cca 23 let...

                      + 0 / − 2

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

McLaren při loňské prezentaci nového auta

Po Ferrari zveřejňuje datum odhalení nového vozu také McLaren, Mercedes a Toro Rosso

Kevin Magnussen s Haasem v Mexiku

Haas si v prvních sezónách v F1 vede lépe než Force India, myslí si spokojený Magnussen

U Renaultu se kompresor i MGU-H nacházejí v zadní části motoru

McLaren vyřešil jiné uspořádání pohonné jednotky Renaultu. V čem se liší od Hondy?

Räikkönen, Kimi

Personální změny v Itálii: Räikkönen má nového inženýra, Toro Rosso opouští šéf aerodynamiky

Martin Whitmarsh

Bývalý šéf McLarenu Martin Whitmarsh se vrací do F1

Sergej Sirotkin se dočkal vytoužené příležitosti

Williams potvrzuje Strolla se Sirotkinem, Kubica rezervním jezdcem

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama