DISKUZE K ČLÁNKU ANALÝZA: Hledá se 5 sekund. Jak je to se zrychlením letošních vozů F1?

Fanoušci F1 se občas ptají, kde je to letošní kýžené zrychlení nových monopostů. Hledají ho ve srovnáních s časy z loňské sezóny a docházejí k mylným závěrům. Dnes se ve spolupráci s Mercedesem podíváme na to, jak je to s oněmi pěti sekundami a o kolik letos monoposty skutečně zrychlily?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: ANALÝZA: Hledá se 5 sekund. Jak je to se zrychlením letošních vozů F1?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 19, poslední 11.05.2017 14:34 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Petr (Hlasovali 4 lidé) 10.05.2017 21:43
Ano, s tím svým zkresleným srovnáním jsi tady už… »
» Petr (Hlasovali 4 lidé) 10.05.2017 22:57
K pneu: v kvalifikaci v Barceloně měkkou směs… »
» rock (Hlasovali 3 lidé) 10.05.2017 16:00
"...Pravidla byla poprvé v historii napsána… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

Fanda.LH

Fanda.LH

194.228.208.XXX
Emotikony jsem věnoval současné F1...

Spa jsem si nevybral z několika důvodů... První z nich je, že je to nejdelší okruh, dále ho považuji za okruh rychlostní, spíše bych ho srovnával s Monzou a ne s Barcelonou... Jaká odborná veřejnost... Samotnou Barcelónu máš v článku, Silverstone a Japonsko jsou k ní přirovnávány... Za tu dobu co to sleduju, to zmiňují komentátoři, píše se tak o nich v článcích atd. Zas tak moc na tom, že se zrychlilo netrvám...

Tvrdost a opotřebení spolu souvisí, ale tak jednoduché to jistě nebude... Jak si vysvětlit srovnání Pirelli x Bridgestone... 2010 x 2011... V roce 2010 byly gumy nezničitelné a 2011 pravý opak... Chceš tvrdit, že to je celé o tvrdosti ?? Že Bridge byly diamantové gumy, navzdory tomu, že byly rychlejší ? Jasně vozy 2011, byly těžší než ty 2010, ale zase měly KERS a pomalejší byly neúměrně nárustu hmostnosti..

Ano F1 už pomalu nesledují... Více o ní čtu, než se na ní dívám, je to smutné, ale je to tak... 20... Byly doby, kdy jsem sledoval i tréninky. To skončilo, když jsem začal chodit do práce... Po roce 2012 jsem přestal sledovat kvalifikace, protože první půlku sezóny absolutně nebyly relevantní... A od roku 2014 sleduji závody méně a měně... Letos jsem viděl Čínu a Rusko... Zbytek jen v sestřihu... Zkrátka chuť sledovat, se pozvolna vytrácí... Za mě top sezóny 2010, 2012... S hybridy přišla důstojnější max. rychlost, ale Mercedes skončil na čele sám s velkým odstupem... Přesto si stojím za tím, že to bylo lepší než dnes a souboje LH s NR byly napínavé a když ne ty, tak za nimi se bojovalo slušně... Dnes je to katastrofa a těžko se s tím smiřuji, však F1 sleduji cca 23 let...

+ 0 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr

Petr

109.81.245.XXX
Nikde tě neoznačuji za povrchního diváka, ten závěr jsem myslel obecně, ale pokud jsi to vztáhl na sebe, tak s tím žel nic nenadělám. Kdybych létal někde v oblacích, tak ti tady neodpovídám. A žel zbytečně mrhám svým časem, když si článek ani pořádně nepřečteš a omíláš si stále ty své nesmysly - meziročně (2015 vs 2016) k žádnému razantnímu zvýšení rychlosti vozů nedošlo.

Okruhy sis vybral dle sebe, víme proč. Pokud mi to chceš vyvrátit, tak jaká "odborná veřejnost" a kde cituje zrovna ty čtyři? Cožpak mezi ta nejlepší měřítka nepatří třeba to Spa? Ale chápu, proč se ti nehodí do krámu.

Tvrdost a opotřebení spolu souvisí, nevím, kde jsi přišel na opak. Bavíme se tady o časech pole position, tak proč do toho pleteš závodní tempo? A 40 % zrychlení dělají pneumatiky? Přitom stačilo kouknout do článku. Pokud tě F1 nudí, tak se na ní nedívej - škoda tvého času a zbytečně si tady pak vyléváš svou frustraci. A k těm tvým závěrečným emotikonům, kterými jsi mě odměnil - příště si dám tedy větší pozor, na koho budu reagovat.

+ 3 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

37.188.177.XXX
To povrchně sis mohl odpustit...

Vybral jsem okruhy, které považuji za měřítko výkonnosti a řekl bych, že jsou tak vnímány odbornou veřejností, fakt jsem neporovnával všechny kvalifikace 15 16...

Na to zda měkčí pneu 16 měly dopady na závodní tempo jsi neodpověděl... Chtěl jsem tím naznačit, že tvrdost a opotřebení spolu nemusí jít ruku v ruce... Tak proč ji řešit ?

Moje cesta je špatná... Ano nej. závody jsou na mokru... Ale jak chápat rozpor... Když na jednu stranu se ti líbí změny pro letošní sezónu, kde se přilnavost pneu má postarat o 40% zrychlení a tím, že moje cesta je špatná, když její součástí je větší přilnavost pneu... Bez radikální změny aero je to špatná cesta ? Zatímco s ní je to v pohodě ?

Ze své zkušenosti vím, že čím lepší / více info máš, tím je to zajímavější... Umím si představit, že lidi s informacemi znejvyšších míst mohli být napjatí zda Bottasovi pneu vydrží nebo ne... Spoustu zajímavých informací nám sem dodáváš a za to ti dík, ale mohl by ses vrátit trochu na zem, cose týče hodnocení ostatních jakožto povrchních diváků...

Já oceñuji, že spolu bojují 2 týmy, ale zatím je to jen boj na dálku... V soubojích kolo na kolo je nevidíme a nevidíme v nich ani střed pole 02 02

+ 0 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
ondrazig

ondrazig

109.81.210.XXX
Zrychlení je super, ale ...... jízda v závěsu je nemožná, předjíždění žádné, opravdu toto je cesta kterou se chce F1 vydat ? krouzit 50 kol s rozestupem 1.5 sec a víc ? Ne děkuji !

+ 0 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr

Petr

78.157.167.XXX
K pneu: v kvalifikaci v Barceloně měkkou směs určitě něbylo nutné šetřit. Jde o špičkovou výkonnost, o jasnou výhodu v čase na kolo, kterou oproti středně-tvrdé nabídla (cca 1 sekunda na kolo).

Okruhy jsi vybral zcela záměrně, ale podle mě z jiného důvodu - tam, kde jsi našel největší rozdíly v časech kvalifikace 2015 vs. 2016, to asi nebyla náhoda. Nebo chceš říct, že taková Čína, Rakousko nebo Brazílie nemají rychlé zatáčky? Nebo Spa - že nejsou citlivé na aerodynamiku?

Nechápu, proč ti zrychlení vozů a úbytek předjížděcích manévrů vadí, ale proti gustu žádný dišputát. Tebou navrhovaná cesta zvyšovaním přilnavosti gum je špatná - to by závodění zhoršilo. Podívej se, jaká je to zábava, když prší - cestou by naopak bylo snižování přilnavosti.

Předjíždění je letos o něco méně, ale je náročnější, piloti si ho musí vybojovat, nestačí už zmáčknout čudlík. Souboje jsou vyrovnané, na čele 2 týmy, probíhá rychlý vývoj, v každém závodě zajímavé novinky... Připouštím, že pro některé lidi, kteří F1 sledují povrchně, to může být nuda, je t věc názoru. Mě například bavilo i Rusko.

+ 4 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

194.228.79.XXX
Aby bylo jasno, tak si tě vážím Petře a respektuji tvé příspěvky... Takže jestli tě štvou mé názory a postoje, tak tě ujišťuji, že mám zájem o diskuzi...

S pneu máš jistě pravdu. Byly měkčí... Ale bylo nutné je více šetřit ?? Nebo vyžadovaly kratší stinty... ? Mám pocit, že ne, ale ověřené to nemám... Takže pokud tomu tak nebylo, tak nevidím důvod si cokoli přičítat... Byly to zkrátka rychlejší gumy...

Okruhy jsem vybral zcela záměrně... Vybral jsem okruhy, kde jsou rychlé zatáčky, tedy ty okruhy, kde by se měla projevit nejvíce pravidla 2017... Takže očekáváme zrychlení 5 sec ve Španělsku, takže tj zrychlení za 2 roky 5 sec. tak jsem chtěl dokázat, že loni vozy zrychlily o 2 sec bez razantní změny...

Já se nechci přít o to, zda jsou současné vozy rychlejší... Mně vadí, způsob jakým toho bylo dosaženo => Udělal se velký krok zpět tzn. do dob před sezónou 2009, kdy se situace ohledně předjíždění razantně zlepšila... Větší přítlak, trvanlivější gumy = totální smrt závodění na trati... Ještě ať přidají tankování a poslední může zhasnout... To i ti největší snílci tady přestanou závody sledovat...

Byl bych jednoznačně za pokračování loňských pravidel a zrychlení bych hledal v odlehčení vozů, navyšováním výkonu motorů, zvyšováním přilnavosti pneu...

Jak jsem psal... V Barceloně očekávám závod bez předjíždění, vždy to tam bylo hodně těžké a teď to bude znovu prakticky nemožné... A proč vlastně ?? Kvůli zrychlení vůči roku 2015 ? 20 20

+ 1 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr

Petr

78.157.167.XXX
Ano, s tím svým zkresleným srovnáním jsi tady už jednou přispěl a myslím, že jsme na to reagoval (popř. někdo z mnoha našich erudovaných čtenářů). Zajímalo by mě, proč jsi do toho svého srovnání nezahrnul také Čínu, Belgii, Brazílii nebo Rakousko? 03 Průměrné zrychlení 2016 vs. 2015 dělalo 1,6 sekundy!

Navíc opomíjíš jeden důležitý fakt: změnu pneumatikových pravidel. Byly zavedeny tři směsi, jedna o stupeň měkčí, takže si dále odečti sekundu, kolik ti z těch tvých 2 sekund zbyde, hmm? Docela bída, viď? Sezóna 2016 nenaznačila nic, co nám tady popisuješ - spíše naopak: bez výraznější změny pravidel by to nešlo!

A jinak se podívej znovu na úvod článku: cíl nebyl zrychlení 2017 x 2016, ale 2015 x 2017! Počkej si na tento víkend či na Spa.. Zkrátka hodnoť po sezóně. Ještě bych tě chtěl upozornit, že letos jsou směsi podstatně (o stupeň až dva) tvrdší než loni - dle tvého stylu argumentace proto očekávám, že si další 1,5 sekundy přičteš. 04

+ 4 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

92.62.237.XXX
jako tvoje názory jsou dost k smíchu. Jakej souboj u mercedesu? Myslíš tu standartní TR aby jim moc nesáhla FIA do pravidel? Nebo objetí nešťastníka pomocí DRS? Nebo objetí jiného nešťastníka, jelikož měl o dvě kola starší gumy? Tomu říkaš souboj?????????
Ne souboj znamená, že oba piloti musí něco předvést, ne jen čekat na opotřebení materiálu a doufat že soupeři to přestane jet dřív...

+ 3 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

37.188.142.XXX
Pohled jezdců není důležitý... Potřebujeme je dostat pod tlak, aby dělali chyby... Současné vozy to nedokážou, spíš naopak... Předjíždění je zabité... Jasně když se jezdec ze špičky propadne na chvost, tak se něco uděje, ale jinak nic... Co se týče jízdy v závěsu, tak ta je dost problematická... Bottas měl před Vettelem po většinu závodu pohodlný náskok, pak mu odešly gumy a snad se mohlo něco stát, ale nestalo... Za celý závod tak nebyl jedinný korektní předjížděcí manévr a všichni kroužili v rozestupech... Ham v jednu chvíli dotahoval KR a pak to vzdal s tím, že raděj pošetří motor... Uvidíme kdo další k tomu bude takto přistupovat... 02 2014, 2015 jsme viděli několik tvrdých soubojů táhnoucích se mnoho kol... Brazilie 2014 a marná snaha LH předje NR... Manévr nevyšel, ale bojovali v těsném závěsu téměř celý závod... O tom se nám dnes ani nezdá...

+ 2 / − 6

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Situs

Situs

85.70.164.XXX
Z pohledů jezdců asi ano, z pohledů estetiky jak píšeš ano, z pohledu rychlosti ano, i když se možná čekalo ještě více, z pohledu předjíždění - no ono je to hodně o změně pneumatik, kde se jezdí na jednu zastávku, ještě bych si počkal, doufám že ještě přijde pořádnej dlouhej souboj kolo na kolo. Bottas s Vettelem nebyl posledně od toho tak daleko, já myslím že se ještě dočkáme pěknejch soubojů.

+ 3 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

213.175.51.XXX
To je asi všem jasné, že potenciál min. vozů není nevyčerpatelný, ale je otázkou, zda ta změna za to stála...

+ 1 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Situs

Situs

85.70.164.XXX
Myslím že o zrychlení v minulém roce se postaraly (mimo vývoj PU) především o stupeň měkčí pneumatiky. Ale jinak letošní změna aera je teprve na počátku, a v této oblasti teď bude prostor pro další zrychlování ještě několik let.

+ 3 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

213.175.51.XXX
Povedla se jim jen jedna věc... A to, že vozy vypadají lépe... Každá radikální změna pravidel změnila rozložení sil... A to, že je to vyrovnanější mezi Ferrari a Mercedesem není zásluha pravidel... Klidně mohl dominovat někdo jiný nebo to mohl být stále Mercedes... Ale závody jsou teď horší, vždyť se prakticky nedá předjíždět... A týmy tomu přizpůsobují strategie => Kolegové se budou pouštět, do boxů v okamžiku, kdy nehrozí, že vyjedu za někým jiným...

+ 1 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

213.175.51.XXX
Jsem rád, že reaguješ... Psal jsem ti příklady srovnání 2015 a 2016 v jiné diskuzi...

Španělsko 2015 PP NR 1:24.681 2016 PP LH 1:22.000
Japonsko 2015 PP NR 1:32.584 2016 PP NR 1:30.647
Britanie 2015 PP LH 1:32.248 2016 PP LH 1:29.287

Tady máš příklady meziročního zrychlení, je to okolo 2 sec... Tedy cca to co má za cíl zrychlení 2017 x 2016...

+ 1 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr

Petr

78.157.167.XXX
Bez změny pravidel by k takovému zrychlení nedošlo, rok 2016 nic takového nenaznačil.

+ 3 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr

Petr

78.157.167.XXX
Myslel jsem pravidla týkající se aera, šasi. Uvádíš pouze zvyšování objemů motorů, k němuž letos nedošlo.

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
virtual

virtual

193.165.236.XXX
Musím říct, že to, že zrychlení není přesně slibovaných 5 vteřin mi vůbec nevadí a snahu o větší atraktivitu oceňuju. Nicméně neusnout na vavřínech, pořád je dost co zlepšovat, namátkou zvuk motoru, schopnost těsné jízdy za soupeřem, výdrž pneumatik atd.

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
rock

rock

82.117.159.XXX
"...Pravidla byla poprvé v historii napsána tak, aby došlo ke zvýšení jejich výkonnosti, nikoliv k jejich zpomalení či ke zvýšení bezpečnosti..."

Odkud se vlastně vylouplo tohle tvrzení? Dyť to není pravda, ani vzdáleně. Vím přinejmenším o dvou velkých změnách v pravidlech, který šly čistě po zvýšení rychlosti:
1966 1.5 l atm. -> 3.0 l atm. (+1.5 l přepl.)
1987 3.0 l atm. -> 3.5 l atm. (turba nechávám stranou)

+ 3 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

37.188.142.XXX
Závody jsou nudné a rychlost mírným zklamáním.... Srovnaní s 2015 možná bylo v zadání, ale proč se šlo touto cestou, když to šlo i bez změny pravidel jak 2016 naznačil... Barcelona bude další závod bez předjetí...

+ 1 / − 8

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama