DISKUZE K ČLÁNKU Renault v Bahrajnu testuje nové MGU-K, Honda ladí spolehlivost

Týmy po závodě v Bahrajnu na okruhu zůstávají, dnes a zítra v Sákhíru budou společně testovat. Zatímco se Honda zaměřuje na řešení spolehlivosti své slabé pohonné jednotky, většině jde o navyšování výkonnosti.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Renault v Bahrajnu testuje nové MGU-K, Honda ladí spolehlivost

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 29, poslední 26.04.2017 13:57 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Situs (Hlasoval 1 člověk) 18.04.2017 09:24
Také to tak vidím. Myslím že pro Hondu je to… »
» uzivatel001639 (Hlasoval 1 člověk) 18.04.2017 12:47
Nejde o optimismus, ten tu asi uz po roce 2016… »
» Adi (Hlasoval 1 člověk) 18.04.2017 12:54
TO, co píšeš, je spíše tvé přání, než nějaká… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • airwar1939

    airwar1939

    176.74.128.XXX
    Tak Mercedes začal současný motor vyvíjet v roce 2010 - v roce 2014 po čtyřech letech vývoje dominoval. Honda začala s vývojem v roce 2013, v roce 2017 po čtyřech letech vývoje má problém ujet závodní vzdálenost.

    Mercedes už také několikrát zásadně předělal určité části motoru, stejně tak Ferrari i Renault ale po většinou jim to funguje, Honda má v současnosti větší výkonnostní odstup než ne začátku roku 2015. Výsledky konce roku 2016 výkonnost hodně optimisticky zkreslují, protože většina týmů už od přelomu jaro-léto ukončila vývoj, a Mercedes u motoru rovněž. Takže to stahování ztráty na střed pole vypadalo sice lichitivě, ale realita byla jiná.

    Na konci roku 2016 byl McLaren na úrovni Williamsu v závodě a o nějaké 0,3 sekundy pomalejší v kvalifikaci, letos s novými vozy je ztráta na Williams cca. 1,5-2 sekundy, na čelo pole přes 3 sekundy.

    Jasně že se letos Honda zlepší, a opět se dotáhne do středu pole, ale to je dost málo, na ty ambice co měli.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Radon

    Radon

    84.242.97.XXX
    Chlapi nevíte, co to na Toro Rosso za předním křídlem svítí na asfalt? Mysllím hlavně při "setmělých" trénincích. Něco takového prý používají rally auta na testech - sleduje to prý skutečnou rychlost (protože se kola často protáčejí. Ale u F1 mi to nedává smysl.. Díky

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      109.81.245.XXX
      Chlapi víme. Stejně jako v rallye - optické čidlo pro měření rychlosti. Oproti Pitotovým trubicím měří nejen v podélném směru, ale také v příčném (skluz v zatáčkách). Software potom pomíc dalších dat z vozu dokáže spočítat, jak se vyvíjí během víkendu přilnavost asfaltu, jak ovlivňují změny v nastavení či směs pneumatik limit adheze. Pomáhá to nastavit auto tak, aby co nejméně klouzalo, a šetřit pneumatiky.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Pikaso

    Pikaso

    62.240.164.XXX
    Co k poledni, teď je to teprve legrajda. Hodně bych se divil, kdyby se něco změnilo i zejtra. Jestli daj 30 kol bude to bomba. Teď jich maj šest.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • tom11

    tom11

    77.48.94.XXX
    ta tabulka s časy a počty kol k poledni je fakt zajímavá. u Ferrek mladej o kousíček rychlejší, než matador Vettel ( i když každý testuje něco jiného, je to zajímavé ). a u McL, kde naplno pracují na spolehlivosti, mají ujetá 2 ( slovy DVĚ ) kola 09

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Adi

      Adi

      176.74.140.XXX
      Výměna motoru - nová specifikace Honda, která doletěla z Japonska včera vydržela 2 instalační kola, poté objevili problém s únikem vody. 05

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • uzivatel001639

      uzivatel001639

      89.111.77.XXX
      Zatim ty testy v Podani McL-Hondy slusna komedie. Treba ale chteli zkusit rovnou nejakou tu novinku z Japonska. Tak radsi vyhodili ten starej nespolehlivej motor 03

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Jindrich K.

      Jindrich K.

      89.102.157.XXX
      Ano dvě kola to je u Hondy skoro úspěch ne ? Vzhledem k tomu, že se jim už stává, že ani neodstartujou do závodu, tak myslím, že dvě kola v testech zaslouží poplácání po rameni 02 07

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • airwar1939

    airwar1939

    176.74.128.XXX
    Obdivuji Váš neutuchající optimismus. ale Honda vylepšuje spolehlivost a výkon své PU už třetí sezonu, letos má zbrusu nový motor ale oproti první sezoně výkonnostně na špičku ztratila, místo aby náskok stáhla. Pokud by se během cca. půl roku podařilo Hondě opravdu připravit nový motor, který bude mít výkonnostní potenciál a rozumnou spolehlivost, bude to trvat ještě tak dva roky ladění než začnou v¨být skutečně konkurenceschopní. Ferrari teprve po třech letech valepšování dotáhlo Mercedes, Renaultu k tomu pořád ještě dost schází. Honda má výkonnostní ztrátu cca. 100-150 koní, což je z hlediska technologického zaostávání minimálně 2-3 roky vývoje aby tu ztrátu dorovnali... ale za 2-3 roky může být konkurence zase jinde.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Adi

      Adi

      176.74.140.XXX
      Přesně tak. Oddělení Hondy začlo intenzivně pracovat na F1 od roku 2013. V prvním roce opakovaně tvrdili, že jejich nástup o rok později je hlavně taktická záležitost. Navíc měli díky Mclarenu v r. 2014 přístup k datům Mercedesu. 3. sezónu předvádí ostudu. Je smutné, když fandové Hondy pokládájí ročník 2016 za dobrý i přes to, že Honda měla nejmenší výkon a nejhorší spolehlivost.
      Podle mě je největší problém Hondy nedostatek tvrdých dat - ostatní výrobci mají 3x až 4x tolik dat, navíc z různých šasi. Celá koncepce exklzivního dodavatele je podle mě špatně a je to hlavní příčína toho, v jakým srabu nyní jsou. DOkážeš si představit tu hysterii, kdyby podobně "kvalitní" práci předváděl Renault? To by bylo posměšků a blbých narážek na "francouze"... no a když sme u toho Renaultu, mám radost z pokroku jejich šasi a vývojovou křivokou vývoje jejich PJ. Nyní jsou cca 40 ps za Mercedesem a Ferrari, když to do cca Kanady, či Baku stáhnou na polovinu a RB poladí své aero, mají reálnou šanci bojovat o vítězství a tovární Renault o 4. místo v PK s Williamsem.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • uzivatel001639

        uzivatel001639

        89.111.73.XXX
        Ten boj Renaultu o vitezstvi trochu hapruje s uvahou ze ostatni budou zase opet jinde.
        Porovnej tu hysterii u Hondy, kdy pusobila v F1 prvni rok, letos je to treti a pororovnej to s Renaultem, ktery uz tako kolik 10 let neumi udelat vykonove spickovy motor(neustale za konkurenci zaostava) a predloni to byl jeste dost nespolehlivy motor. Honda je na tom tak nejak podobne spatne, je tu kratsi dobu, tak je na tom hure. Je ale prave otazka, kdo se dosatne na tu spciku rychleji, Honda ma oproti Renaultu jeste pomalu petiletku k dobru 03

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Adi

          Adi

          176.74.140.XXX
          TO, co píšeš, je spíše tvé přání, než nějaká realita. Vím, si nekonečný optimista a budíž ti to k dobru, ale nalejme si čistého vína. Renault je nejúspěšnější výrobce atmosferických motorů v éře 1989 - 2013. V 90. letech měli nejlepší a nejvýkonější motor, na konci V10 éry měli taktéž skvělý motor. V8 éru neměli nikdy motor s největším špičkovým výkonem (byť rozdíly byli marginální), měli svšak nejlepší spotřebu, prý i průběh a samozřejmě, ve foukání motorem byli nejlepší. Nyní v hybridní éře na tom nebyl Renault na na chvíli tak mizerně jako Honda celé své působení. Ten nevývoj v r. 2015 byl dán hlavně hysterickým Red Bullem a celkovou nejistotou ohledně dalšího působení Renaultu v F1. I přes to měli splehlivost od cca Barcelony na nejvyšší úrovni, v r. 2016 k tomu přidali výkon, vrátili RB na 2. místo a udrželi nejlepší spolehlivost mezi všemi výrobci. Nyní mají komlet nový koncept, aby mohli bojovat s Ferrari a Mercedesem. Ten koncept jim na rozdíl od Hondy drží (ano, MGU-K nasadí až nyní, ale to se bavíme o 0,2s) a mají jasný vývojový plán a deklarovaný potenciál na zlepšení. Pro Renault Sport F1 oddělení (jak závodní tým, tak továrna na motory) dělají nejlepší lidi z Renaultu, Missanu, Infiniti, Samsungu. Ta společnost propojuje myšlení a inženýrské školy od Británie, přes Francii, Švýcarsko až po japonskou motorou školu. Nic z toho Honda nemá. Nyní pro ně začal dělat Ilien, který dle kuoláru nebyl schopen nic moc nabídnout Renaultu, ale je to rozhodně lepší než nic. Honda MUSÍ změnit firemní kulturu, musí se otevřít světu. Musí sehnat nutně dalšího zákazníka. Momentálně jsou na dně a nebýt toho, že Mclaren má trpělivost cca o 3 vesmíry větší než RB, tak už v F1 není. Mě netěší situace Hondy, ale s ostatními výrobci, ani s Renaultem to vůbec nelze srovnávat. Co se tak ví, tak Honda ještě ani nenasadila předkomůrkové / turbulentní zapalování, mají nižšní efektivitu celé PJ, ICE mají nejhorší, ERS mají nejhorší a mají největší spotřebu.

          Doufal jsem, že na testech aspoň něco najezdí a odzkouší...no a oni mění motor po 2 kolech, nový motor, novou specifikaci! Popravdě. Toto nemá s F1 nic splečného, toto není profesionální. Jsou zde 3. rok a jsou na tom hůře než na začátku... Mrzí mě to :( Je mi líto Alonsa. Je více než jisté, že po sezóně končí...

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • uzivatel001639

            uzivatel001639

            89.111.77.XXX
            Stejne tak ty jsi optimista, ze Renault neco dokaze. a to i presto, ze vsichni vime ze poslednich 10 let si proste na spicku neskrta. To co bylo pred 20 lety nema cenu komentovat. V ere V8 celou dobu RB rikal, ze musi nesuatle dohanet spickovym aerem nedostatek vykonu Renaultu, takze ztrata vykonu nebyla zanedbatelna. V hybridni ere rovnez dost velka ztrata, mozna jeste vetsi ez drive. Takze bych to videl tak, ze za poslednich cca 10 zadna slava a pritom jsou v F1 neustale a celou dobu poslednich 20 let vyvijela. To jsou fakta.
            Honda nastoupila nedavno a je to tedy ostuda o tom zadna.
            To ze jim ted narychlo predelany motor nefunguje asi neni prekvapeni. To ze ICE nema vykon a zere jde ruku v ruce, to se zmeni predkomurkovym zapalovanim, o kterem Honda rikala, ze jim na jednom valci fungovalo. O tom Ilienovi se to rika, ale pochybuji, ze jim neco nabidne a ze by ho Honda k necemu pustila, kdyz nedavno ukoncili spolupraci s nekym od Ferrari nebo odkud. ERS rozhodne loni nebyl spatny, urcite ne nejhorsi. Pokud si najdes prispevky PH, tak jasne rika, ze jejich ERS patri k nejlepsim. Jetsli je ted spolehlivostni problem, tak jedine diky predelani komplet motoru. Je ale jasne, ze tady Honda nema problem.
            [odkaz na stránku]
            Jinak jsem rad, ze se muze Honda s nekym porovnavat. Jsem zvedav jak bude vypadat vykon motoru na konci roku.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Adi

              Adi

              176.74.140.XXX
              Renault, že posledních deset let nic nedokázal? :D :D Tak to jo. 4x titul, a nejúspěšnější motor té doby je asi málo. ERS Hondy bylo i loni nejslabší. Jedinej, kterej opakovaně tvrdí, že mají ERS na úrovni Mercedesu byl Hasegawa a byla to samozřejmě hovadina. Ilien nepřichází od Ferrari. Naposledy spolupracoval s Renaultem a ti tu spolupráci ukončili, protože v ní nebyl očekávaný přínos. Je pravda, že Renault podfinancoval vývoj a měl do hybrid éry naskočit hned a né až po dvou letech. No ale přes to všechno mají po 64 závodech hybrid éry stejný počet vítězství jako Ferrari a i když na špičku momentálně něco ztrácí, je zde reálná predikce, že je může relativně brzy dohnat. Honda je tak moc v zadeli, že jsou jen krůčky od úprku z F1 jako zpráskaní psi. Prosím, El_Senore, napiš mi, jaký je poslední špičkový motor Hondy v F1?

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
    • uzivatel001639

      uzivatel001639

      89.111.77.XXX
      Nejde o optimismus, ten tu asi uz po roce 2016 neni, ale vira je stale, preci jen ten losnky pokrok byl docela slusny po prvnim roce. Honda letos predelala komplet motor, takze jedou dnes od nuly. Proto ty problemy, ktere se dali asi cekat. Porovnej s jak dlouho vyvijenou specifikaci jezdi Mercedes a jak Honda. Honda necely rok a Mercedes kolik, 7let??? To ze trochu ztratila je dano tim, ze nefunguje to co melo fungovat, ale to bych neresil. Pracujou na tom a nikde neni dano, ze to nerozchodi, tak jak jim to chodilo u toho jednovalce. Treba kdyz se podivame na ERS, tak loni, ikdyz na nem delali nejmene patril U Hondy k tomu nejlepsimu, tzn. v druhem roce vyvoje. Letos s nim ma Renault stale problem. Renault nasadil starsi specifikaci MGU-K, Honda ale starsi MGU-H nasadit nemuze, protoze ten letosni asi neni kompatibilni s novym motorem. Rekl abych, ze se Mercedes nikam dopredu extra neposunul, proto to vyrovnani startovniho pole. Chtelo by to, aby Honda rozchodila to co melo priparvene pro letosek a pristi rok by to bylo zase zajimavejsi. Je treba ted pockat na odpoved Hondy, ale urcite tam nechrapou.

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • airwar1939

        airwar1939

        176.74.128.XXX
        To co říkáš je z velké části PR Hondy, realita je bohužel tři roky zcela odlišná... Honda bude konkurenci dotahovat minimálně dva, ale spíše tři roky.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Pikaso

    Pikaso

    77.104.210.XXX
    Škoda, že to neuvidí v Japonsku. Nejdřív to chce výkon, pak teprve spolehlivost. Obráceně to prostě nefunguje a nevím k čemu je mi v závodech F1 spolehlivý slimák. Každý závodník raději pojede 10 kol na špoičce a odpadne z prvního nebo prostě dobrého místa s vědomím, že příště na to zase bude mít, ale kroužit 50 kol skoro poslední a koukat na to jak jsem na rovince o 30 km/h pomalejší než ostatní ani dojezd do cíle nezachrání.

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • uzivatel001639

      uzivatel001639

      89.111.77.XXX
      Souhlas, ale vezmi si, že v prvních závodech McL okupoval bodované pozice, což je zázrak. Proto dle mého chtějí minimalizovat škody a aspoň dojíždět a přitom aspoň testovat.
      U nového motoru čekám fakt velký posun, protože stávající stav je dost bídný. Výkon tedy přijde až s novým motorem, do té doby nemá cenu tento motor řešit, je to škoda slov, dost velké zklamání. Začínám si myslet, že spojení McL-Honda závisí už jen na pokroku s novým motorem. Řekl bych, že už se McL s Hondou domluvili, buď to pojede s novým motorem v létě slušně nebo příští rok adios. Možná proto teď Hasegawa nechce nic říkat dopředu a chtějí to mít opravdu doladěné. Uvidíme.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Maxe čeká náročný závěr sezóny

Verstappena čeká v Brazílii další penalizace, Pérezova budoucnost je dle Marka otevřená

Max Verstappen se pozvolna stává doslova personou non grata (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě v Mexiku

Juki Cunoda si po Mexiku může připsat titul „vrchní rozbíječ“ - byť ne vždy byla vina na jeho straně (ilustrační foto)

Drama se vším všudy, Verstappen potrestán, Sainz jr. dominoval

Valtteri Bottas po dlouhé době okusil pocit postupu do Q2

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci - lkaní kvůli červené vlajce, Verstappen i Norris jsou skromní

Oscar Piastri bude chtit na mexickou kvalifikaci rychle zapomenout

Kvalifikaci možná překvapivě vyhrál Sainz jr., selhání Péreze a Piastriho

Oscar Piastri v závodě v Maďarsku

Závěrečný trénink na GP Mexika v režii McLarenu

Součástí druhého tréninku byl test pneumatik Pirelli pro příští rok

Druhý trénink také červený, Verstappen v problémech, Sainz jr. naopak v pohodě

Oliver Bearman se opět posadil do Ferrari, ale mnoho štěstí neměl

Dvě červené vlajky, Leclercův vůz poškozen, nejvíc se smál Russell

George Russell s Mercedesem W15

Mercedes vysvětluje výkonnostní špičky, které způsobily katastrofu. V Mexiku se sveze Antonelli

Dovolte nám vzpomínku na jednoho pozapomenutého pilota F1

F1 se rozloučila s nejrychlejším leteckým ředitelem, nestal se novým Huntem

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama