DISKUZE K ČLÁNKU Renault v Bahrajnu testuje nové MGU-K, Honda ladí spolehlivost

Týmy po závodě v Bahrajnu na okruhu zůstávají, dnes a zítra v Sákhíru budou společně testovat. Zatímco se Honda zaměřuje na řešení spolehlivosti své slabé pohonné jednotky, většině jde o navyšování výkonnosti.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Renault v Bahrajnu testuje nové MGU-K, Honda ladí spolehlivost

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 29, poslední 26.04.2017 13:57 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Situs (Hlasoval 1 člověk) 18.04.2017 09:24
Také to tak vidím. Myslím že pro Hondu je to… »
» uzivatel001639 (Hlasoval 1 člověk) 18.04.2017 12:47
Nejde o optimismus, ten tu asi uz po roce 2016… »
» Adi (Hlasoval 1 člověk) 18.04.2017 12:54
TO, co píšeš, je spíše tvé přání, než nějaká… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

Petr

Petr

109.81.245.XXX
Chlapi víme. Stejně jako v rallye - optické čidlo pro měření rychlosti. Oproti Pitotovým trubicím měří nejen v podélném směru, ale také v příčném (skluz v zatáčkách). Software potom pomíc dalších dat z vozu dokáže spočítat, jak se vyvíjí během víkendu přilnavost asfaltu, jak ovlivňují změny v nastavení či směs pneumatik limit adheze. Pomáhá to nastavit auto tak, aby co nejméně klouzalo, a šetřit pneumatiky.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
huhukoktejl

huhukoktejl

37.48.13.XXX
A nebo by se v pripade uspechu Sauber dal velmi snadno pretvorit na Team Honda F1 ... tohle by s McL urcite neslo ... Prechod k Sauberu by bylo vysvobozeni i pro Hondu

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
airwar1939

airwar1939

176.74.128.XXX
To co říkáš je z velké části PR Hondy, realita je bohužel tři roky zcela odlišná... Honda bude konkurenci dotahovat minimálně dva, ale spíše tři roky.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
airwar1939

airwar1939

176.74.128.XXX
Tak Mercedes začal současný motor vyvíjet v roce 2010 - v roce 2014 po čtyřech letech vývoje dominoval. Honda začala s vývojem v roce 2013, v roce 2017 po čtyřech letech vývoje má problém ujet závodní vzdálenost.

Mercedes už také několikrát zásadně předělal určité části motoru, stejně tak Ferrari i Renault ale po většinou jim to funguje, Honda má v současnosti větší výkonnostní odstup než ne začátku roku 2015. Výsledky konce roku 2016 výkonnost hodně optimisticky zkreslují, protože většina týmů už od přelomu jaro-léto ukončila vývoj, a Mercedes u motoru rovněž. Takže to stahování ztráty na střed pole vypadalo sice lichitivě, ale realita byla jiná.

Na konci roku 2016 byl McLaren na úrovni Williamsu v závodě a o nějaké 0,3 sekundy pomalejší v kvalifikaci, letos s novými vozy je ztráta na Williams cca. 1,5-2 sekundy, na čelo pole přes 3 sekundy.

Jasně že se letos Honda zlepší, a opět se dotáhne do středu pole, ale to je dost málo, na ty ambice co měli.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jiras

jiras

188.75.128.XXX
Jenže jak dlouho to bude Hondu bavit tímhle stylem? Aby to nezabalili po další takové propadákové sezóně. Stačí vzpomenout, co se dělo když odešlo BMW, taky to Peter Sauber dával dokupy jen tak tak.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Radon

Radon

84.242.97.XXX
Chlapi nevíte, co to na Toro Rosso za předním křídlem svítí na asfalt? Mysllím hlavně při "setmělých" trénincích. Něco takového prý používají rally auta na testech - sleduje to prý skutečnou rychlost (protože se kola často protáčejí. Ale u F1 mi to nedává smysl.. Díky

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Pikaso

Pikaso

62.240.164.XXX
tak nakonec 17. bombice. To toho natestovali.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Pikaso

Pikaso

62.240.164.XXX
Co k poledni, teď je to teprve legrajda. Hodně bych se divil, kdyby se něco změnilo i zejtra. Jestli daj 30 kol bude to bomba. Teď jich maj šest.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Adi

Adi

176.74.140.XXX
Renault, že posledních deset let nic nedokázal? :D :D Tak to jo. 4x titul, a nejúspěšnější motor té doby je asi málo. ERS Hondy bylo i loni nejslabší. Jedinej, kterej opakovaně tvrdí, že mají ERS na úrovni Mercedesu byl Hasegawa a byla to samozřejmě hovadina. Ilien nepřichází od Ferrari. Naposledy spolupracoval s Renaultem a ti tu spolupráci ukončili, protože v ní nebyl očekávaný přínos. Je pravda, že Renault podfinancoval vývoj a měl do hybrid éry naskočit hned a né až po dvou letech. No ale přes to všechno mají po 64 závodech hybrid éry stejný počet vítězství jako Ferrari a i když na špičku momentálně něco ztrácí, je zde reálná predikce, že je může relativně brzy dohnat. Honda je tak moc v zadeli, že jsou jen krůčky od úprku z F1 jako zpráskaní psi. Prosím, El_Senore, napiš mi, jaký je poslední špičkový motor Hondy v F1?

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel001639

uzivatel001639

89.111.73.XXX
Ale kde byl ten unik, tezko rici 03
Klidne si muzem myslet, ze na hadici, ze to je u McL neumi pripojit 18 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel001639

uzivatel001639

89.111.77.XXX
Stejne tak ty jsi optimista, ze Renault neco dokaze. a to i presto, ze vsichni vime ze poslednich 10 let si proste na spicku neskrta. To co bylo pred 20 lety nema cenu komentovat. V ere V8 celou dobu RB rikal, ze musi nesuatle dohanet spickovym aerem nedostatek vykonu Renaultu, takze ztrata vykonu nebyla zanedbatelna. V hybridni ere rovnez dost velka ztrata, mozna jeste vetsi ez drive. Takze bych to videl tak, ze za poslednich cca 10 zadna slava a pritom jsou v F1 neustale a celou dobu poslednich 20 let vyvijela. To jsou fakta.
Honda nastoupila nedavno a je to tedy ostuda o tom zadna.
To ze jim ted narychlo predelany motor nefunguje asi neni prekvapeni. To ze ICE nema vykon a zere jde ruku v ruce, to se zmeni predkomurkovym zapalovanim, o kterem Honda rikala, ze jim na jednom valci fungovalo. O tom Ilienovi se to rika, ale pochybuji, ze jim neco nabidne a ze by ho Honda k necemu pustila, kdyz nedavno ukoncili spolupraci s nekym od Ferrari nebo odkud. ERS rozhodne loni nebyl spatny, urcite ne nejhorsi. Pokud si najdes prispevky PH, tak jasne rika, ze jejich ERS patri k nejlepsim. Jetsli je ted spolehlivostni problem, tak jedine diky predelani komplet motoru. Je ale jasne, ze tady Honda nema problem.
[odkaz na stránku]
Jinak jsem rad, ze se muze Honda s nekym porovnavat. Jsem zvedav jak bude vypadat vykon motoru na konci roku.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Adi

Adi

176.74.140.XXX
TO, co píšeš, je spíše tvé přání, než nějaká realita. Vím, si nekonečný optimista a budíž ti to k dobru, ale nalejme si čistého vína. Renault je nejúspěšnější výrobce atmosferických motorů v éře 1989 - 2013. V 90. letech měli nejlepší a nejvýkonější motor, na konci V10 éry měli taktéž skvělý motor. V8 éru neměli nikdy motor s největším špičkovým výkonem (byť rozdíly byli marginální), měli svšak nejlepší spotřebu, prý i průběh a samozřejmě, ve foukání motorem byli nejlepší. Nyní v hybridní éře na tom nebyl Renault na na chvíli tak mizerně jako Honda celé své působení. Ten nevývoj v r. 2015 byl dán hlavně hysterickým Red Bullem a celkovou nejistotou ohledně dalšího působení Renaultu v F1. I přes to měli splehlivost od cca Barcelony na nejvyšší úrovni, v r. 2016 k tomu přidali výkon, vrátili RB na 2. místo a udrželi nejlepší spolehlivost mezi všemi výrobci. Nyní mají komlet nový koncept, aby mohli bojovat s Ferrari a Mercedesem. Ten koncept jim na rozdíl od Hondy drží (ano, MGU-K nasadí až nyní, ale to se bavíme o 0,2s) a mají jasný vývojový plán a deklarovaný potenciál na zlepšení. Pro Renault Sport F1 oddělení (jak závodní tým, tak továrna na motory) dělají nejlepší lidi z Renaultu, Missanu, Infiniti, Samsungu. Ta společnost propojuje myšlení a inženýrské školy od Británie, přes Francii, Švýcarsko až po japonskou motorou školu. Nic z toho Honda nemá. Nyní pro ně začal dělat Ilien, který dle kuoláru nebyl schopen nic moc nabídnout Renaultu, ale je to rozhodně lepší než nic. Honda MUSÍ změnit firemní kulturu, musí se otevřít světu. Musí sehnat nutně dalšího zákazníka. Momentálně jsou na dně a nebýt toho, že Mclaren má trpělivost cca o 3 vesmíry větší než RB, tak už v F1 není. Mě netěší situace Hondy, ale s ostatními výrobci, ani s Renaultem to vůbec nelze srovnávat. Co se tak ví, tak Honda ještě ani nenasadila předkomůrkové / turbulentní zapalování, mají nižšní efektivitu celé PJ, ICE mají nejhorší, ERS mají nejhorší a mají největší spotřebu.

Doufal jsem, že na testech aspoň něco najezdí a odzkouší...no a oni mění motor po 2 kolech, nový motor, novou specifikaci! Popravdě. Toto nemá s F1 nic splečného, toto není profesionální. Jsou zde 3. rok a jsou na tom hůře než na začátku... Mrzí mě to :( Je mi líto Alonsa. Je více než jisté, že po sezóně končí...

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Jindrich K.

Jindrich K.

89.102.157.XXX
Ano dvě kola to je u Hondy skoro úspěch ne ? Vzhledem k tomu, že se jim už stává, že ani neodstartujou do závodu, tak myslím, že dvě kola v testech zaslouží poplácání po rameni 02 07

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel001639

uzivatel001639

89.111.77.XXX
Zatim ty testy v Podani McL-Hondy slusna komedie. Treba ale chteli zkusit rovnou nejakou tu novinku z Japonska. Tak radsi vyhodili ten starej nespolehlivej motor 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel001639

uzivatel001639

89.111.77.XXX
Nejde o optimismus, ten tu asi uz po roce 2016 neni, ale vira je stale, preci jen ten losnky pokrok byl docela slusny po prvnim roce. Honda letos predelala komplet motor, takze jedou dnes od nuly. Proto ty problemy, ktere se dali asi cekat. Porovnej s jak dlouho vyvijenou specifikaci jezdi Mercedes a jak Honda. Honda necely rok a Mercedes kolik, 7let??? To ze trochu ztratila je dano tim, ze nefunguje to co melo fungovat, ale to bych neresil. Pracujou na tom a nikde neni dano, ze to nerozchodi, tak jak jim to chodilo u toho jednovalce. Treba kdyz se podivame na ERS, tak loni, ikdyz na nem delali nejmene patril U Hondy k tomu nejlepsimu, tzn. v druhem roce vyvoje. Letos s nim ma Renault stale problem. Renault nasadil starsi specifikaci MGU-K, Honda ale starsi MGU-H nasadit nemuze, protoze ten letosni asi neni kompatibilni s novym motorem. Rekl abych, ze se Mercedes nikam dopredu extra neposunul, proto to vyrovnani startovniho pole. Chtelo by to, aby Honda rozchodila to co melo priparvene pro letosek a pristi rok by to bylo zase zajimavejsi. Je treba ted pockat na odpoved Hondy, ale urcite tam nechrapou.

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Adi

Adi

176.74.140.XXX
Výměna motoru - nová specifikace Honda, která doletěla z Japonska včera vydržela 2 instalační kola, poté objevili problém s únikem vody. 05

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel001639

uzivatel001639

89.111.73.XXX
Ten boj Renaultu o vitezstvi trochu hapruje s uvahou ze ostatni budou zase opet jinde.
Porovnej tu hysterii u Hondy, kdy pusobila v F1 prvni rok, letos je to treti a pororovnej to s Renaultem, ktery uz tako kolik 10 let neumi udelat vykonove spickovy motor(neustale za konkurenci zaostava) a predloni to byl jeste dost nespolehlivy motor. Honda je na tom tak nejak podobne spatne, je tu kratsi dobu, tak je na tom hure. Je ale prave otazka, kdo se dosatne na tu spciku rychleji, Honda ma oproti Renaultu jeste pomalu petiletku k dobru 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
tom11

tom11

77.48.94.XXX
ta tabulka s časy a počty kol k poledni je fakt zajímavá. u Ferrek mladej o kousíček rychlejší, než matador Vettel ( i když každý testuje něco jiného, je to zajímavé ). a u McL, kde naplno pracují na spolehlivosti, mají ujetá 2 ( slovy DVĚ ) kola 09

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
tom11

tom11

77.48.94.XXX
přesně takhle jsem to myslel a mám za to, že takto byl myšlen i nedávný článek, který jsem tu četl.
navíc - pokud by se konečně Hondě zadařilo a v Sauberu fungovala, moly by se ucházet o dodávky ambicioznějším týmům.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
huhukoktejl

huhukoktejl

37.48.13.XXX
Naopak, pro Sauber by byla Honda zlaty dul. Predevsim, Sauber potrebuje finance a pokud by meli motor zdarma a treba jeste neco dostali, bylo by to to nejlepsi co by se Sauberu mohlo prihodit. Vydelala by na tom i Honda, protoze Sauber nema ambice delat podia.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama