Renault v Bahrajnu testuje nové MGU-K, Honda ladí spolehlivost

Petr Hlawiczka, 18. dubna 2017, 06:30 Google+

Týmy po závodě v Bahrajnu na okruhu zůstávají, dnes a zítra v Sákhíru budou společně testovat. Zatímco se Honda zaměřuje na řešení spolehlivosti své slabé pohonné jednotky, většině jde o navyšování výkonnosti.

Počet komentářů:  29 komentářů (Poslední 26.04. 13:57) Napište svůj názor
Fernando Alonso při tréninku v Bahrajnu

Fernando Alonso při tréninku v Bahrajnu | foto: McLaren

Sdílejte článek

Renault letos sice přišel s kompletně přepracovanou pohonnou jednotkou, používá v ní ale loňský motorgenerátor pro rekuperaci kinetické energie (MGU-K). Je o 5 kg těžší než nová verze, jenže ta měla v předsezónních testech problémy se spolehlivostí. Francouzský tým ji upravil a dnes s ní bude jezdit v Bahrajnu.

Renault testuje nové MGU-K, chce ho nasadit už v Rusku
Pokud bude vše v pořádku, tak on a jeho dva zákaznické týmy (Red Bull a Toro Rosso) ušetří 6 kg (o 1 kg je lehčí nová nádoba na vzduch), které budou moci věnovat lepšímu vyvážení svých monopostů už v příštím v závodě v Rusku.

"Bude to na zákaznících, jestli se pro to rozhodnou. Podle všech testů tento týden by k tomu mohlo dojít v Soči. MGU-K může být zpět na dráze celkem rychle. Trochu to pomůže s hmotností a s vnitřním uspořádáním, proto je dobré, když takové věci máte zpět. Také bude fajn jezdit s kompletní konfigurací pro rok 2017. Zvyšuje to důvěru v naší schopnost nasazovat vylepšení vozu a motoru," komentuje ředitel Renaultu Cyril Abiteboul.

img-responsive

Nico Hülkenberg vyráží z boxů k testování aerodynamiky | foto: Renault Sport F1

Nový výkonnější motor nejpozději v Ázerbájdžánu
Uvědomuje si, že spolehlivost je základ: "Jakmile máte spolehlivost pod kontrolou, tak věřím, že můžeme přinášet další věci a dostávat více z paliva, více z oleje. Existuje spousta oblastí, v nichž se dočkáme pokroku."

Jak jsme vás již dříve informovali, Renault pro květnový závod ve Španělsku připravuje novou specifikaci pohonné jednotky, která bude disponovat vyšším výkonem: "Stále na tom pracujeme. Rozhodně jde vylepšení, které chceme mít do léta, do sedmého či osmého závodu. Důležité je, aby to bylo v souladu a alokačním plánem motorů. Jakmile se objeví problém se spolehlivostí, musíte nasazení motoru uspíšit. Musíme to pozorovat a monitorovat, abych dodrželi plán," pokračuje ředitel Renaultu, který v neděli v Bahrajnu letos zásluhou Hülkenberga poprvé zabodoval.

img-responsive

Vnitřní uspořádání pohonné jednotky Renault | foto: HaJ

Honda řeší spolehlivost, prověří nové nápady
Japonský výrobce zažil o víkendu v Bahrajnu obrovské zklamání, když musel měnit třikrát MGU-H a Stoffel Vandoorne se kvůli problému s tlakem vody nepostavil ani na startovní rošt.

"Stále potřebujeme několik dní na to, abychom zjistili, co se stalo. Nejprve jsme si mysleli, že to bylo třetím závodem, i když každý díl má vydržet více. Jenže Stoffel dostal úplně nový MGU-H, takže nešlo jen o ujetou vzdálenost. Moc si přejeme zjistit, čím to bylo. Nevíme. Velmi nás překvapilo, že tady máme tyto problémy," přiznává sportovní ředitel Hondy Jusuke Hasegawa.

Dobře ví, že nutně potřebují vyřešit spolehlivost, bez které se závodit nedá: "Potřebujeme dát něco k testování, i kdyby to mělo být poslední den... Vyzkoušíme si nějaké nápady," pokračuje Hasegawa. Nepůjde však o žádná výkonnostní vylepšení či "zcela nový motor."

img-responsive

Pohonná jednotka Honda RA616H | foto: Honda Racing F1

Na otázku, kdy ho můžeme očekávat, odpovídá stále vyhýbavě: "Rozhodli jsme se to neprozrazovat. Mám svůj cíl, ale protože není hotový, tak to neřekneme. Nechci fanouškům zavdávat důvody pro příliš vysoká očekávání, proto raději počkám."

Honda však nechce být příliš konzervativní ve své ambici dosáhnout co nejrychlejšího pokroku po zklamání z úvodních závodů sezóny: "V této situaci nemůžeme čekat. Opravdu potřebujeme nějaká zlepšení."

Testují nováčci i závodní pilot
První den v Bahrajnu za volant ze závodních jezdců usedají Marcus Ericsson (Sauber), Romain Grosjean (Haas), Lewis Hamilton (Mercedes), Nico Hülkenberg (Renault), Daniel Ricciardo (Red Bull), Lance Stroll (Williams) a Sebastian Vettel (Ferrari).

Z rezervních pilotů dostávají příležitost Alfonso Celis (Force India), Sean Gelael (Toro Rosso), Antonio Giovinazzi (Ferrari) a Oliver Turvey (McLaren). Ferrari jezdí s dvěma vozy, jeden je k dispozici Pirelli, které se věnuje vývoji pneumatik pro rok 2018.

Aktualizace (17:15 hod):

Google+ Vytisknout

Diskuze: Renault v Bahrajnu testuje nové MGU-K, Honda ladí spolehlivost

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 29, poslední 26.04.2017 13:57 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 29 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Daniel Ricciardo při tréninku v Baku

Šílený závod plný nehod v Baku vyhrál Ricciardo před Bottasem a Strollem

Lance Stroll v kvalifikaci v Baku

Co stojí za Strollovým zlepšením? Soukromé testy

Nejlepší jezdci po kvalifikaci v Baku

FOTO: Sobota v Baku, kvalifikace pod taktovou Mercedesu

Kvalifikace v Baku

Hamilton dominuje ve všech sektorech, na rovinkách nejrychlejší Red Bull - přes 356 km/h

Městský okruh v Baku

GRAFIKA: Startovní rošt v Baku po penalizacích Alonsa, Sainze a Vandoornea

Kolem Sauberu se množí rozporuplné informace

Nejde o "demolici" Sauberu, uklidňují situaci zástupci Longbow Finance

Lewis Hamilton byl opět o

Hamilton jako z jiné planety: kvalifikaci vyhrál s ohromujícím náskokem

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VETTEL, 2. HAMILTON, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Max Verstappen na tiskové konferenci

Verstappen se omlouvá Brazilcům, které podle Massy urazil

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. V Baku začaly nejlépe Red Bully, Vettel třetí, Pérez v závěru tvrdě boural + VIDEO

  2. Mercedes nás nespasí a ve startovním poli se dočkáme řady změn, hlásá Alonso

  3. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Vettel se nechce vymlouvat

  4. Kaltenbornová u Sauberu končí, důvody jsou známy. Kdo ji nahradí?

  5. "Zlomyslný" Rosberg využíval všechny zbraně, tvrdí šéf Mercedesu. Co na to Nico?

  6. Proč zajel Hamilton v závěru Velké ceny Kanady nejrychlejší kolo?

reklama