DISKUZE K ČLÁNKU

Předjíždění ubylo, jízda v závěsu je náročnější. Nestačí ani 2,5 sekundy mezi vozy

Piloti mají za sebou první závod, proto mohou po Austrálii hodnotit dopad nových pravidel na předjíždění a jízdu těsně za sebou v zatáčkách. Podle očekávání je letos situaci podstatně horší.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Předjíždění ubylo, jízda v závěsu je náročnější. Nestačí ani 2,5 sekundy mezi vozy

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 35, poslední 28.03.2017 09:43 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Adi (Hlasovali 4 lidé) 27.03.2017 11:01
Když se podíváte jak vypadají auta nyní a jak… »
» rock (Hlasovali 3 lidé) 27.03.2017 11:12
Hmm. Druhý auto má v zatáčkách větší potíže… »
» Michal Š. (Hlasovali 3 lidé) 27.03.2017 11:51
O předjíždění starost opravdu nemám, jsou okruhy… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Stavebniny O.

    Stavebniny O.

    109.81.208.XXX
    Závody jsou od toho, aby se závodilo a né aby se jezdilo do kola.Ten kdo nekouká jen na F1 a sleduje motorky nebo jiné okruhové závody F2,WTCC,INDY a jiné ,tak jasně ví, že tam jsou situace kde vztávají vlasy z adrenalinu. F1 sleduji už přez 20 let a musím říci ,že je to nudné až na pár okruhů. A stejně se vždy podívám jestli se něco nezměnilo k lepšímu a pořád doufám.

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Michal Š.

    Michal Š.

    194.228.13.XXX
    O předjíždění starost opravdu nemám, jsou okruhy kde to půjde hůř a okruhy kde to půjde líp. Spíš je mi zle z DRS a dříve i ze záměrně rychle odcházejíchích pneu. Teď se může aspoň za někým držet a pokusit se i třeba víckrát než si odepsat gumy po jednom pokusu jako tomu bylo donedávna. Mimochodem, pro ty terý jsou závdoy F1 nuda... proč se na to teda díváte?

    + 3 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Loqenc

      Loqenc

      77.240.177.XXX
      Teď to zas bude totální uspávačka jako před několika lety. Po prvních boxech bude jasno. Druhé boxy nebudou, protože pneu vydrží víc. A navíc tím, že pojedou na jednu zastávku budou muset šetřit gumy, takže pojedou opět opatrně. Jak včera, když nejezdili nic moc rychle a ke konci např. Kimi zajel nejrychlejší kolo a pak zase nic moc rychlost.

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • rock

      rock

      37.188.138.XXX
      Protože
      1.proti loňsku nuda skokově vzrostla (a bojím se, že trend je daný) teprve včera
      2.kdybych se nedíval, tak bych nemohl konstatovat, že to byla nuda. Podle tvé logiky bys nikdy nemohl narazit na negativní hodnocení čehokoliv. To je divný, ne?
      3.protože setrvačnost dlouholetého sledování je velká a po jednom závodě to nezabalím. Ani po jedné sezóně
      4.protože jsem si kvůli F1 zaplatil příslušný programový balíček, tak to přece nenechám propadnout, že 03

      + 3 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Adi

    Adi

    176.74.140.XXX
    Když se podíváte jak vypadají auta nyní a jak vypadali do roku 2009, je jasné, že předjíždění ubyde, protože na začátku tohoto milénia byla auta velmi rychlá a aerodynamicky velmi pokročilá. Ano, používaly se jiné pohonné jednotky, ale nebyly výkonější než nyní, byly pouze hlučnější. Dost lidí si na tuto éru pamatuje jako na super závody, skvělé souboje. Já si pamatuju mnoho opravdu velmi nudných závodů. Truliho jako brzdu i o 1,5s rychlejších aut, Schumiho, který po startu pláchl a taky si pamatuju, že na Mercedes se sázelo, kolik kol vydrží než odejde :) Časy se mění, dnes je Formule o mnoho techničtější, má složitější pravidla, složitější motory, vývoj se přesunul z dráhy do kanceláří. Jestli někdo čekal, že takto aerodynamicky koncipovaný monopost bude trhat na městském okruhu rekordy v počtu předjetí, tak se asi zbláznil. Počkejme na Čínu, Bahrain nebo Kanadu, jestli tam bude ukrtná nuda, je něco špatně, ale v to já nevěřím. Myslím si, že po letech konečně uvidíme opravdové souboje a né sterilní objíždění v DRS zónách. Momentální F1 je sexy, zní dobře a sezóna snad bude zajímavá a vyrovnaná! :)

    + 4 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • rock

      rock

      37.188.138.XXX
      Hmm. Druhý auto má v zatáčkách větší potíže udržet se prvního? Tak to by se mohlo stát, že na klasických okruzích s větším zastoupením středně rychlých a rychlých zatáček to zhoršení bude ještě zřetelnější. První pojede jak po kolejích a pronásledovatel nebude mít přítlak a bude mu to plavat.

      + 3 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Adi

        Adi

        176.74.140.XXX
        No a díky DRS ho na kilometrové rovince neobjede, ale pouze dojede a bude to souboj na brzdách. Toť ideální plán. Jestli se tak stane, to si musíme chvíli počkat.

        + 0 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Petr

          Petr

          109.81.245.XXX
          Tvůj ideální plán trochu selhává na DRS detekci (proti loňsku zůstává 1 sekunda).

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Adi

            Adi

            176.74.140.XXX
            Ani bych neřekl Peťo. Jen pro příklad - Ocon za Alonsem měl DRS k dispozici téměř každé kolo, stačilo o cca 300 až 400 m delší rovinku než je cílovka v Albert Parku a takových rovinek se v kalendáři vyskytuje požehnaně.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Petr

              Petr

              109.81.245.XXX
              To sis vzal špatný příklad. Pominu to, že srovnáváš s nejpomalejším vozem na roštu, důležité je to, že Alonso měl poškozené auto (začalo to předním levým brzdovým kanálkem hned v úvodu, což během závodu vedlo k poškození podlahy a nakonec k odstoupení), navíc musel se svou Hondou mnohem více šetřit palivo než Ocon poháněný Mercedesem. Tento příklad tedy spíše dokládá opačnou věc - předjíždí se mnohem hůře. A propo, kolik kilometrových rovinek v kalendáři máme?

              + 2 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Adi

                Adi

                176.74.140.XXX
                No, shodneme se, že být rovinka v Melbourne delší, tak Ocon ani Hulk by neměli problém Alonsa udolat podstatně dříve. Myslím, že i souboj Kvyat vs Perez na konci (kde se bavíme dle dosavadních ukazatelů o dvou porovnatelných balících) by taky např v Číně mohl vypadat jinak. Musím znovu zopakovat, asi nikdo nečekal, že tyto monoposty budou trhat rekordy v předjíždění. Dal bych pilotům šanci ukázat, co dovedou alespoň ještě dva, tři závody, poté bych případně přistoupil k berličkám v podobě delších DRS zón, případně extrémnější volby pneumatik. Zatím jsem optimista a věřím, že úprava pravidel tímto směrem nebude nutná.

                + 0 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Petr

                  Petr

                  109.81.245.XXX
                  Dobrá, zapmněl jsem ještě na chybu Alonsa v posledním sektoru, která jim ho umožnila předjet - jinak by si škrtli až poté, co zmizel v boxech. Jinak jak dlouhá by podle tebe ta rovinka měla být? 03

                  A abys to nepochopil špatně, podle mě předjíždění není nemožné - v příštím závodě to bude zase o něco lepší. Ale já jsem se nenudil ani tentokrát, hodně mě bavil i tento závod v Melbourne (nejen díky tomu, že vyhrál někdo jiný než Hamilton).

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • jumpman

                    jumpman

                    92.62.237.XXX
                    já si osobně myslím, že piloti jsou už tak zvyklí na to, že mají k dispozici DRS a že když zatlačí, tak se jim z pneu stane bláto, že mají strach se o něco vůbec pokusit. Až si skutečně zvyknou na chování monopostů v závodním režimu, tak se dočkáme i odvážnějších manévrů a bude to předjetí, které bude vybojované, nebude to objetí soupeře, který se nemá možnost bránit. V albert parku se vždycky předjíždělo ztěžka a letošek to jenom potvrdil

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
        • Loqenc

          Loqenc

          77.240.177.XXX
          Toho brzdění bude taky méně, protože jsou menší rychlosti na rovinkách a větší v zatáčkách.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          93.99.87.XXX
          Kromě jedné "maličkosti" co ti napsal Petr, by bylo dobré se podívat, kolik bylo "objetí" v DRS zóně a kolik bylo předjetí ostatních. Pokud si to dobře pamatuji, to druhé bylo mnohem častější. A to často pouze díky tomu, že se v DRS zóně pilot dostal k vozu před sebou. 03

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Adi

            Adi

            176.74.140.XXX
            A jak víš, že to nebude fungovat stejně i letos? Podle mě ubude objíždění na úkor dojíždění, tedy následných soubojů v zatáčkách za DRS zónou.

            + 0 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              93.99.87.XXX
              No myslím si (nebo pro mne je to zcela zřejmé), že DRS bude mít menší vliv. Zatáčky vyjíždí s větším odstupem, takže mají víc co dohánět.
              Takže proti loňsku: Když loni někdo někoho pouze objel na rovince, dnes bude rád, když ho dostane na brzdy. Když někdo loni někoho dostal na konci až na brzdy, případně to dokončil v zatáčce, letos ho prostě nepředjede, protože do zatáčky vjede kus za ním.
              Tady zlepšení nečekám a už vůbec ne zvýšení počtu objetí (pokud neprodlouží zóny). Jak bylo vidět včera, objetí se můžeme dočkat jedině u předjíždění nejpomalejšího vozu pole a ještě bude muset být poškozené, aby to klaplo. 03

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • jumpman

                jumpman

                92.62.237.XXX
                piloti si hlavně musí zvyknout, že když zkusí nějaký manévr, který se nepovede, tak si nezlikvydují totálně pneu a jejich závod bude v loji...

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Mike17

                  Mike17

                  93.99.87.XXX
                  To máš jistě pravdu. Ale aby nějaký manévr vůbec mohli zkusit, musí se dostat aspoň vedle soupeře. Což bude asi ten největší problém. Nikoho nepřejedeš tak, že do zatáčky přijedeš za ním a během zatáčky ho začneš předjíždět. To pak narážíš na ten problém se ztrátou přítlaku díky vozu před tebou. Tedy pokud dotyčný nemá poruchu nebo se nejede na vodě. 03

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit

Aktuálně

McLaren při loňské prezentaci nového auta

Po Ferrari zveřejňuje datum odhalení nového vozu také McLaren, Mercedes a Toro Rosso

Kevin Magnussen s Haasem v Mexiku

Haas si v prvních sezónách v F1 vede lépe než Force India, myslí si spokojený Magnussen

U Renaultu se kompresor i MGU-H nacházejí v zadní části motoru

McLaren vyřešil jiné uspořádání pohonné jednotky Renaultu. V čem se liší od Hondy?

Räikkönen, Kimi

Personální změny v Itálii: Räikkönen má nového inženýra, Toro Rosso opouští šéf aerodynamiky

Martin Whitmarsh

Bývalý šéf McLarenu Martin Whitmarsh se vrací do F1

Sergej Sirotkin se dočkal vytoužené příležitosti

Williams potvrzuje Strolla se Sirotkinem, Kubica rezervním jezdcem

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama