DISKUZE K ČLÁNKU Ferrari se táže FIA na legálnost zavěšení Mercedesu, mezi týmy to vře

Vedoucí týmy Formule 1 možná budou muset na poslední chvíli předělat své systémy zavěšení kol poté, co Ferrari zaslalo Mezinárodní automobilové federaci (FIA) stížnost na technologii, kterou používá Mercedes.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Ferrari se táže FIA na legálnost zavěšení Mercedesu, mezi týmy to vře

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 29, poslední 05.01.2017 11:46 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Petr (Hlasovali 4 lidé) 03.01.2017 20:37
Základní princip jsem popisoval už dávno: http:/… »
» Petr (Hlasovali 4 lidé) 04.01.2017 07:44
V článku jsem to dovysvětlil. Třetí pružinu… »
» Petr (Hlasovali 4 lidé) 04.01.2017 07:46
To nikdo neví, protože ten princip ale velmi… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Frciiik

    Frciiik

    109.164.23.XXX
    Možná to bude blbý dotaz, ale jak teď Ferrari ví, jaké bude mít Mercedes příští rok zavěšení? Podle toho letošního?

    + 3 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      109.81.245.XXX
      To nikdo neví, protože ten princip ale velmi dobře fungoval a dosahoval lepší výkonnosti než ostatní řešení, tak lze očekávat, že s ním budou pokračovat. Je to logičtější než očekávat, že z ničeho nic udělají krok zpět. Ferrari se nyní datzuje na zavěšení, s nímž Mercedes končil sezónu 2016.

      + 4 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Frciiik

        Frciiik

        109.164.23.XXX
        Díky za odpověď 01

        + 1 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Easy

        Easy

        81.18.194.XXX
        Ferrari tedy v této otázce nahradilo technické delegáty FIA, když až doteď řešení Mercedesu nikomu nevadilo - tedy pokud o jeho fungování měla FIA vůbec nějaké tušení. Kdyby Ferrari chtělo hodně škodit konkurenci, mohli to vytáhnout v průběhu loňské sezóny. Další ročník ještě nezačal a už mi hodnocení FIA přijde opět značně nekonzistentní.

        + 0 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • tom11

          tom11

          77.48.94.XXX
          pokud FIA neměla tušení, co a jak na autě funguje, tak by to bylo hodně špatné. ale jestli dobře čtu, tak je v článku uvedeno, že " Mistrovský tým patří mezi ty, kdo vyvinuli zcela legální hydraulický systém.... ". takže až doposud legální byl a předpokládám, že se souhlasem FIA. je otázkou zda po případném dalším ( kolikátém už ) upřesnění pravidel bude legální i nadále...
          co se "škůdcovství" ferrari týká, tak myslím, že to načasovali pro sebe ideálně. kdyby to udělali v sezoně, je velmi pravděpodobné, že by se o tom nějaký čas debatovalo, rozhodovalo, případně se proti rozhodnutí odvolávalo a velmi pravděpodobně by sezonu všichni dojeli tak, jak ji dojeli. svým dotazem v tomto čase dostávají konkurenci pod tlak. oni určitě mají rozpracované obě varianty. pochybuji, že ti, co vloni legální systém používali, pracují i na zavěšení bez něj.....
          to, že je FIA ve svém rozhodování nekonzistentní, tak v to je právě ta její konzistentnost 03 a to se sice týká hlavně incidentů na trati, ale ty teď v pauze nejsou zrovna moc viditelné.
          každopádně jsem moc zvědav, jak to dopadne.

          + 1 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Situs

            Situs

            85.70.164.XXX
            Já si myslím že teď jak je to postavené (nelegálnost systemu v dopise) tak ty systémy musej z aut pryč. Nevím přesně kde je mez mezi legálností a nelegálností u těch systémů, ale ten systém co Ferrari popsalo je to co má Mercedes (v jisté míře asi i RBull) ten má jistě velkej problém a myslím že ostatní také. Jestli s tím Ferrari opravdu počítalo tak se opravdu mohli připravit konzervativněji od začátku a teď z toho budou velmi těžit.

            + 1 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • Easy

            Easy

            83.12.98.XXX
            Jestli by se o tom jen debatovalo bez jakýchkoli změn, tak to je jenom tvůj odhad. Každopádně pokud to Ferrari takhle načasovalo a měli připravenou záložní variantu, tak je to jedině chytrý postup. Zejména FIA by si měla zamést před vlastním prahem a řešit věci komplexně a ne dle nálady a počasí.

            + 1 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • tom11

              tom11

              77.48.94.XXX
              že pravidla by měla být jasná, daná pokud možno fyzikálními dobře měřitelnými veličinami a co nejjednodušší, tak o tom jsme tu debatovali už před drahným časem. v tom asi panuje všeobecná shoda. jen najít někoho, kdo toho bude schopen.... 05

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
  • Milan B.

    Milan B.

    88.80.244.XXX
    Ako funguje ten veľký sklon RB?

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      78.157.167.XXX
      Základní princip jsem popisoval už dávno: [odkaz na stránku]
      FIA nyní v podstatě zakázala trik Mercedesu se zavěšením rekuperujícím energii, které nasadili v polovině loňské sezóny - na což se dotazovalo Ferrari

      + 4 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • dannak

        dannak

        89.103.144.XXX
        Chapu to tedy spravne, ze Mercedes v polovine sezony (2016) nasadil na auto neco, co je sice az nyni povazovano za nelegalni, ale podle clanku pravidel, ktery uz tou dobou v platnosti byl ? Tzn. pokud je to ted povazovano za nelegalni a nedoslo ke zmene prislusneho clanku, muselo dojit uz pri uvedeni k jeho poruseni => nelegalni auto ?
        Napada tak me analogie napr. s atletikou, kde plati obecny zakaz dopovat. S odstupem casu se treba prijde na to, ze nekdo rok dva zpatky dopoval, ale neco, co tenkrat neumeli najit, tzn. neumeli dokazat, ze porusil pravidla. A pak se treba i zpetne odebiraji medaile.

        + 0 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Petr

          Petr

          109.81.245.XXX
          Ne tak docela. Spousta věcí byla v F1 zakázána až dodatečně, po upřesnění pravidel (podobný článek byl po roce vztáhnut například na F-kanál McLarenu, na zpevnění příliš ohebných předních křídel a pod.). Analogie s atletikou tedy není moc vhodná.

          + 2 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • tom11

            tom11

            77.48.94.XXX
            zkusme tedy fotbal. v jedné sezoně bylo dosaženo několik branek, které nebyly pro "mrtvý" ofside uznány. po sezoně byla upřesněna pravidla a takové branky jsou od té doby za určitých podmínek platné. zpětně ale ty góly nikdo neuzná....
            to je asi přesnější přirovnání, ne?

            + 0 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
  • Situs

    Situs

    85.70.164.XXX
    Psal jsem již dříve že za článek 3.15 může FIA schovat co se jí zamane. Je jasné že když byl zakázán FRIC (nebo foukání motorem) na tomto základě, tak jakýkoliv další systém pracující na jakémkoliv principu, který vám zlepšuje aerodynamické vlastnosti vozu v průběhu jízdy tím že mění aerodynamické vlastnosti, je možné prohlásit též za nelegální. Pak už je to jen o politice a vlivu který máte. Pokud tento systém teď bude považován za nelegální, tak Ferrari využilo zajímavou chvíli, neb ostatní co na tom makaj teď vše budou moci zahodit a moc toho už s čistým papírem nezvládnou. Není divu že to vře.

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • tom11

      tom11

      77.48.94.XXX
      máš pravdu. pod tenhle článek pravidel se dá schovat dost věcí. když to dovedeme do absurdna, tak při brzdění jde předek auta dolů a tím se mění jeho aerodynamické vlastnosti - čili brzdy jsou v F1 nelegální.........
      je s velkým podivem, že o tom, s čím jezdí celou sezonu konkurence mají ostatní poměrně dobrou představu a nikdo to celý rok nenapadl. v tomto bodě se pravidla letos nemění a najednou to vytáhnou! z taktického hlediska skvělý tah, ale ze sportovního hlediska by bylo férovější se je snažit porazit svojí dobrou prací při vývoji a na trati a ne intrikami v zákulisí. no, jsem fakt zvědavý, jak to FIA vyřeší.

      + 2 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Situs

        Situs

        85.70.164.XXX
        Ani točit volantem nesměj neb otáčej kolama a mění tok vzduchu 12. Ne, sranda, je jasné že některé věci jsou vedlejší efekt, a něco vyloženě slouží na to aero, já třeba nechápu že FIA tu náhražku za FRIC nechala, a teď bych nechápal proč najednou nenechala. Pak to jen smrdí.

        + 3 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • jumpman

          jumpman

          178.255.168.XXX
          mě přijde, že mercedes musí mít s FIA vážně nadstandartní vztahy, protože pokud řešení na které se ferrari dotázalo, bude ferrari zamítnuto jako nelegální, ale mercedes s ním absolvoval celou loňskou sezonu... no vážně to dost páchne...

          + 1 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • airwar1939

            airwar1939

            176.74.128.XXX
            Já v tom tedy nic páchnoucího nevidím, podle toho obrázku má Mercedes pro každé zavěšení jeden tlumič s pružinou a pak zároveň mezi levým a pravým zavěšením třetí tlumič s pružinou. Takže se jedná jednoznačně o součást zavěšení a vstahovat na to článek 3.15 je totální hovadina.

            PS: To mohou dle článku 3,15 spíš zakázat motor, brzdy a volant, ty ovlivňují aero víc. I samotné tlumiče a ramena ovlivňují aero, při stejné logice by auta měli mít pevné neodpružené zavěšení a k tomu bych dal pro jistotu ještě dřevěná loukoťová kola, protože deformujícíse pneu jsou opět pohyblivý aero prvek. Doufám že chápeš tu absurditu?

            + 1 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Petr

              Petr

              109.81.245.XXX
              V článku jsem to dovysvětlil. Třetí pružinu používají všichni. Mercedes a Red Bull ale používají řešení hydraulicky ovládané. To dokáže využít pohyb zavěšení a energii takto získanou použít později, když je to zapotřebí (výhodné pro aerodynamiku).

              + 4 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama