Motory Red Bullu pro rok 2017: Zadní dvířka k Hondě jsou stále otevřená

iM2, 21. května 2016, 22:35 Google+

Nová dohoda s Renaultem ještě "není definitivní", řekl teď Helmut Marko. Red Bull by si díky novému pravidlu mohl vynutit spolupráci s japonskou Hondou.

Počet komentářů:  16 komentářů (Poslední 26.05. 12:48) Napište svůj názor
Rýsuje se u Red Bull ještě jiný dodavatel než Renault?

Rýsuje se u Red Bull ještě jiný dodavatel než Renault? | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

Mohli bychom se dočkat něčeho podobného jako vloni, kdy se dlouho nevědělo, jestli bude Red Bull se svými oběma týmy v F1 pokračovat, protože nemohl najít dodavatele pohonných jednotek? Pomocí Red Bullu by mohlo být nové pravidlo o možnosti vynucení dodávek V6 hybridních agregátů pro jednotlivé zákazníky, které FIA brzy představí. "Je tu teď jasné pravidlo," řekl poradce Red Bullu, dr. Helmut Marko. Svůj tým vidí v komfortní situaci. 

Nechtěl totiž ani potvrdit, že bude rakouský tým v příští sezoně pokračovat s agregáty Renaultu, které si letos přejmenovává dle svého sponzora na TAG Heuer. "Neviděl bych to tak definitivně," říká Marko, který tak brzdí zvěsti o tom, že prodloužení smlouvy by mělo být jen formalitou a že Renault měl informovat FIA o tom, že by chtěl dodávat Red Bullu agregáty i příští rok. Red Bull má teď, zdá se, v rukou silnou páku. "Je příjemné, že při vyjednávání víme, že máme alternativu."

Tato alternativa má jméno Honda, která je zatím exkluzivním partnerem McLarenu. Japonci mohou být v budoucnu opravdu zajímavou alternativou, vždyť letos dokázali pohonné agregáty o slušný krok zlepšit. Pokud by se tedy Red Bull nedohodl s Renaultem a poprosil by FIA o přidělení nějakého motoru, musela by jim FIA přidělit Hondu, jako výrobce, který má nejmenší počet zákazníků - a to za výhodnou fixní cenu. "Je to skutečně možné," říká Marko. 

img-responsive

Helmut Marko (vpravo) je tvrdý manažer, který se nebojí jít do do sporů a do rizika... | foto: Red Bull Content Pool

Ani u Hondy tuto myšlenku přímo nevyvrací: "Nevedeme žádná konkrétní vyjednávání, ale jsou tu rozhovory s některými týmy," řekl Jusuke Hasegawa, sportovní šéf Hondy. "Myslím, že máme nějaký závazek něco společnosti Formule 1 přinést. Takže připravujeme naše zdroje. Ale nejsme ještě dostatečně silní na to, abychom dodávali více týmům."

Nová aerodynamická pravidla vidí Marko jako šanci pro Milton Keynes, kde už roky spoléhají na uznávaného Adriana Neweyho. "Až přijdou nová pravidla, tak může mít některý tým zlatý klíč. Ale z pravidla je to tak, že ti, kteří mají dobrý vývojový mančaft, jsou vpředu. A tento náskok si udrží rok nebo dva." Marko ale počítá také s Mercedesem a Ferrari: "Jsou to opět velké týmy, které přináší ta nejlepší řešení."

img-responsive

...na druhou stranu podívejme se na to, jak se mu povedla sázka na Maxe Verstappena u Red Bullu, který potřeboval jen jednu Grand Prix k tomu, aby vyhrál | foto: Red Bull Content Pool

Markovi se ale procedura definování nových pravidel pro F1 a možné dorovnání výkonnosti motorů nelíbí. "Ta procedura je špatná. Když se podíváte na MotoGP, tak tam je Carmelo Ezpeleta, který rozhoduje a reguluje výkon motorů. Je škoda, když jsou tu týmy lidí a nejsou schopni posoudit věci tak, aby byly po vůli sportu."

Vytisknout

Diskuze: Motory Red Bullu pro rok 2017: Zadní dvířka k Hondě jsou stále otevřená

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 16, poslední 26.05.2016 12:48 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 16 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Red Bull v Barceloně naznačil, že je třeba s ním počítat

Bude moci Red Bull bojovat s Mercedesem? Renault přiveze dva nové motory

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  2. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  3. Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

  4. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  5. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  6. Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud