Analýza hmotností: Nejlehčí je Kubica s Brawny (aktualizováno)

Petr Hlawiczka, 31. října 2009, 17:34 Google+

FIA před chvíli zveřejnila váhy jednotlivých monopostů, opět se proto podíváme, jaké má kdo vyhlídky do zítřejšího závodu, s jakou strategií piloti pojedou a jak si skutečně vedlo nejlepších deset v dnešní kvalifikaci, pokud bychom přihlédli k množství paliva, s nímž odpoledne vyrazili.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Analýza hmotností: Nejlehčí je Kubica s Brawny (aktualizováno) - anotačné foto

Massa, Felipe | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Lewis Hamilton není nejlehčím mužem dne – ač po kvalifikaci nahlas vzdychal, že měl jet vzhledem k náskoku s větším množstvím paliva. Nejlehčí vůz má Robert Kubica, jenž si veze pouze 49,5 kg benzínu. Svou váhou mu jsou blízcí i oba Brawny, kterým v Arábii v závěru sezóny rychlost schází. Red Bully jsou na tom velmi dobře, s těžšími vozy obsadili místa hned za Hamiltonem.

K prasknutí je napěchován palivem Romain Grosjean, jenž si veze přes 105 kg paliva, což představuje kolem 145 litrů benzínu – že by Renault závěr sezóny pojal již jako test pro příští rok, kdy vstoupí v platnost zákaz dotankovávání během závodu? Solidní porci napráskají mechanici Renaultu i Fernandu Alonsovi (103,3 kg).

 

Pokud časy zajeté v poslední části kvalifikace upravíme o množství paliva (vycházel jsem z počtu 10 kg = +0,4 vteřiny na kolo), mírně se smrskne náskok Hamiltona před Vettelem – ale pořad je to propastných půl vteřiny. Lewis dnes vydrtil nejen kolegu se stejným vozem, ale celý zbytek startovního pole.

Po korekci by si hodně polepšil Jarno Trulli, jenž by se dostal na čtvrtou příčku před velmi lehké Brawny, kteří si na Itala budou muset v závodě dát velký pozor. Podle mě si je ale stejně podá, nejpozději při své první zastávce v boxech (pokud nedojde k nějakým nepředvídaným událostem).
Ke změně by došlo i u pilotů BMW, kde by si pořadí prohodili Kubica s Heidfeldem. Němec to má velmi dobře rozjeté, veze si o 10 kg paliva více a je velmi pravděpodobné, že se před Poláka dostane.

Mírným zklamání bylo působení komparsistů Buemiho a zejména Rosberga ve finálové části, nicméně je možné, že s danou technikou předvedli maximum.


Závod je vypsán na 55 kol, zastávky v boxech by měl zahájit nejlehčí Kubica s Barrichellem v 16. kole. Po nich bude stavět Button, o kolo později Hamilton s Webberem, pak Trulli, Buemi a Vettel. Ve dvacátém kole se v boxech dále objeví Heidfeld s Rosbergem. Po těchto zastávkách by měl na chvíli (cca 10 kol) nastat klid.

Od 30. kola se zde začnou objevovat piloti jedoucí zřejmě jen na jednu zastávku, počínaje oběma jezdci Ferrari, i když i zde je možnost, že by se mohli v boxech objevit podruhé, protože 25 kol může být na měkčí směs příliš. U posledních tří - Nakajimy, Alonsa a Grosjeana – je však jediná zastávka podle mě víceméně jistá.


Google+ Vytisknout

Diskuze: Analýza hmotností: Nejlehčí je Kubica s Brawny (aktualizováno)

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Čím hodlá Toro Rosso kompenzovat deficit loňského motoru Ferrari? - anotačno foto

Čím hodlá Toro Rosso kompenzovat deficit loňského motoru Ferrari? 0

Honda vyčerpala 7 žetonů, v Belgii nasadí nový motor - anotačno foto

Honda vyčerpala 7 žetonů, v Belgii nasadí nový motor 0

Představení Belgie, skvostu mezi okruhy F1: Dostane se Ferrari zpět za Mercedes? - anotačno foto

Představení Belgie, skvostu mezi okruhy F1: Dostane se Ferrari zpět za Mercedes? 0

McLaren: Novou jezdeckou sestavu nesmí ovlivnit emoce - anotačno foto

McLaren: Novou jezdeckou sestavu nesmí ovlivnit emoce 1

Nico Rosberg: Jak vidí Lewise, jeho chování v Maďarsku a co si myslí o životě - anotačno foto

Nico Rosberg: Jak vidí Lewise, jeho chování v Maďarsku a co si myslí o životě 1

Čtyři týmy v Belgii otestují ochranu kokpitu Halo, chystají se nové motory - anotačno foto

Čtyři týmy v Belgii otestují ochranu kokpitu Halo, chystají se nové motory 0

Ve Spa se opět řeší otázka vyjíždění z trati, mění se některé pasáže - anotačno foto

Ve Spa se opět řeší otázka vyjíždění z trati, mění se některé pasáže 5

reklama
  • Pátek

    • 1. Trénink (10:00 - 11:30)
    • 2. Trénink (14:00 - 15:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (11:00 - 12:00)
    • Kvalifikace (14:00)
  • Neděle

    • Závod (14:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. ROSBERG, 3. RI... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama
reklama

Doporučujeme

Klasika: Pomalý Nakajima a Rosberg v Top10

Klasika: Pomalý Nakajima a Rosberg v Top10

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda: Čísla Mercedesu jsou neuvěřitelná, Renault zlepšením překvapil

  2. Pirelli: Reakce na širší pneumatiky jsou ohromně pozitivní + FOTO

  3. VIDEO: Řev motoru ve Spa roku 1970? To musíte vidět

  4. VIDEO: Nebezpečná legenda Spa? Záběry, které děsí... Závod z roku 1955

  5. Hamilton si penalizaci vybere zřejmě v Monze + stav motorů před Spa

  6. Kimi Räikkönen: Moje cesta od Sauberu k Ferrari (část I.)

reklama