Analýza hmotností: Nejlehčí je Kubica s Brawny (aktualizováno)

Petr Hlawiczka, 31. října 2009, 17:34 Google+

FIA před chvíli zveřejnila váhy jednotlivých monopostů, opět se proto podíváme, jaké má kdo vyhlídky do zítřejšího závodu, s jakou strategií piloti pojedou a jak si skutečně vedlo nejlepších deset v dnešní kvalifikaci, pokud bychom přihlédli k množství paliva, s nímž odpoledne vyrazili.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Analýza hmotností: Nejlehčí je Kubica s Brawny (aktualizováno) - anotačné foto

Massa, Felipe | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Lewis Hamilton není nejlehčím mužem dne – ač po kvalifikaci nahlas vzdychal, že měl jet vzhledem k náskoku s větším množstvím paliva. Nejlehčí vůz má Robert Kubica, jenž si veze pouze 49,5 kg benzínu. Svou váhou mu jsou blízcí i oba Brawny, kterým v Arábii v závěru sezóny rychlost schází. Red Bully jsou na tom velmi dobře, s těžšími vozy obsadili místa hned za Hamiltonem.

K prasknutí je napěchován palivem Romain Grosjean, jenž si veze přes 105 kg paliva, což představuje kolem 145 litrů benzínu – že by Renault závěr sezóny pojal již jako test pro příští rok, kdy vstoupí v platnost zákaz dotankovávání během závodu? Solidní porci napráskají mechanici Renaultu i Fernandu Alonsovi (103,3 kg).

 

Pokud časy zajeté v poslední části kvalifikace upravíme o množství paliva (vycházel jsem z počtu 10 kg = +0,4 vteřiny na kolo), mírně se smrskne náskok Hamiltona před Vettelem – ale pořad je to propastných půl vteřiny. Lewis dnes vydrtil nejen kolegu se stejným vozem, ale celý zbytek startovního pole.

Po korekci by si hodně polepšil Jarno Trulli, jenž by se dostal na čtvrtou příčku před velmi lehké Brawny, kteří si na Itala budou muset v závodě dát velký pozor. Podle mě si je ale stejně podá, nejpozději při své první zastávce v boxech (pokud nedojde k nějakým nepředvídaným událostem).
Ke změně by došlo i u pilotů BMW, kde by si pořadí prohodili Kubica s Heidfeldem. Němec to má velmi dobře rozjeté, veze si o 10 kg paliva více a je velmi pravděpodobné, že se před Poláka dostane.

Mírným zklamání bylo působení komparsistů Buemiho a zejména Rosberga ve finálové části, nicméně je možné, že s danou technikou předvedli maximum.


Závod je vypsán na 55 kol, zastávky v boxech by měl zahájit nejlehčí Kubica s Barrichellem v 16. kole. Po nich bude stavět Button, o kolo později Hamilton s Webberem, pak Trulli, Buemi a Vettel. Ve dvacátém kole se v boxech dále objeví Heidfeld s Rosbergem. Po těchto zastávkách by měl na chvíli (cca 10 kol) nastat klid.

Od 30. kola se zde začnou objevovat piloti jedoucí zřejmě jen na jednu zastávku, počínaje oběma jezdci Ferrari, i když i zde je možnost, že by se mohli v boxech objevit podruhé, protože 25 kol může být na měkčí směs příliš. U posledních tří - Nakajimy, Alonsa a Grosjeana – je však jediná zastávka podle mě víceméně jistá.


Google+ Vytisknout

Diskuze: Analýza hmotností: Nejlehčí je Kubica s Brawny (aktualizováno)

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

FOTO: Pátek v Malajsii - Mercedes ostatním ukazuje na rozpáleném asfaltu záda - anotačno foto

FOTO: Pátek v Malajsii - Mercedes ostatním ukazuje na rozpáleném asfaltu záda 0

Vettel: Ferrari musí být ohledně našich šancí v Malajsii realistické - anotačno foto

Vettel: Ferrari musí být ohledně našich šancí v Malajsii realistické 0

Wolff ohledně chápání týmu zvolil příměr k Hvězdným válkám. Na čí straně chce být? - anotačno foto

Wolff ohledně chápání týmu zvolil příměr k Hvězdným válkám. Na čí straně chce být? 0

Hořlavé drama v boxech Sepangu komentuje aktér Magnussen a expilot Brundle - anotačno foto

Hořlavé drama v boxech Sepangu komentuje aktér Magnussen a expilot Brundle 1

"Jedno kvalifikační kolo a dost." Alonso se bude dívat na televizi - anotačno foto

"Jedno kvalifikační kolo a dost." Alonso se bude dívat na televizi 2

Button má jisté výhrady k 1. tréninkům, dělá mu problém i povrch trati - anotačno foto

Button má jisté výhrady k 1. tréninkům, dělá mu problém i povrch trati 0

Bottasovy problémy s bezpečnostním pásem mohou mít hlubší důsledky - anotačno foto

Bottasovy problémy s bezpečnostním pásem mohou mít hlubší důsledky 0

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. ROSBERG, 2. HAMILTON, 3. RI... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Klasika: Pomalý Nakajima a Rosberg v Top10

Klasika: Pomalý Nakajima a Rosberg v Top10

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Koho považuje Alonso za nejlepšího týmového kolegu?

  2. Räikkönen není mistrem světa náhodou

  3. Chystá se nová éra Formule 1, proto se zamysleme, jakým směrem se bude ubírat

  4. Rosberg v 1. tréninku před Hamiltonem, za nimi obě Ferrari a Alonso, Renault hořel

  5. Kalendář Formule 1 pro rok 2017 je schválen. Kolik uvidíme závodů?

  6. Za McLaren a proti Alonsovi? Proč to Vandoorne bude mít podle Buttona těžké

reklama