Analýza hmotností: Nejlehčí je Kubica s Brawny (aktualizováno)

Petr Hlawiczka, 31. října 2009, 17:34 Google+

FIA před chvíli zveřejnila váhy jednotlivých monopostů, opět se proto podíváme, jaké má kdo vyhlídky do zítřejšího závodu, s jakou strategií piloti pojedou a jak si skutečně vedlo nejlepších deset v dnešní kvalifikaci, pokud bychom přihlédli k množství paliva, s nímž odpoledne vyrazili.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Massa, Felipe

Massa, Felipe | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Lewis Hamilton není nejlehčím mužem dne – ač po kvalifikaci nahlas vzdychal, že měl jet vzhledem k náskoku s větším množstvím paliva. Nejlehčí vůz má Robert Kubica, jenž si veze pouze 49,5 kg benzínu. Svou váhou mu jsou blízcí i oba Brawny, kterým v Arábii v závěru sezóny rychlost schází. Red Bully jsou na tom velmi dobře, s těžšími vozy obsadili místa hned za Hamiltonem.

K prasknutí je napěchován palivem Romain Grosjean, jenž si veze přes 105 kg paliva, což představuje kolem 145 litrů benzínu – že by Renault závěr sezóny pojal již jako test pro příští rok, kdy vstoupí v platnost zákaz dotankovávání během závodu? Solidní porci napráskají mechanici Renaultu i Fernandu Alonsovi (103,3 kg).

 

Pokud časy zajeté v poslední části kvalifikace upravíme o množství paliva (vycházel jsem z počtu 10 kg = +0,4 vteřiny na kolo), mírně se smrskne náskok Hamiltona před Vettelem – ale pořad je to propastných půl vteřiny. Lewis dnes vydrtil nejen kolegu se stejným vozem, ale celý zbytek startovního pole.

Po korekci by si hodně polepšil Jarno Trulli, jenž by se dostal na čtvrtou příčku před velmi lehké Brawny, kteří si na Itala budou muset v závodě dát velký pozor. Podle mě si je ale stejně podá, nejpozději při své první zastávce v boxech (pokud nedojde k nějakým nepředvídaným událostem).
Ke změně by došlo i u pilotů BMW, kde by si pořadí prohodili Kubica s Heidfeldem. Němec to má velmi dobře rozjeté, veze si o 10 kg paliva více a je velmi pravděpodobné, že se před Poláka dostane.

Mírným zklamání bylo působení komparsistů Buemiho a zejména Rosberga ve finálové části, nicméně je možné, že s danou technikou předvedli maximum.


Závod je vypsán na 55 kol, zastávky v boxech by měl zahájit nejlehčí Kubica s Barrichellem v 16. kole. Po nich bude stavět Button, o kolo později Hamilton s Webberem, pak Trulli, Buemi a Vettel. Ve dvacátém kole se v boxech dále objeví Heidfeld s Rosbergem. Po těchto zastávkách by měl na chvíli (cca 10 kol) nastat klid.

Od 30. kola se zde začnou objevovat piloti jedoucí zřejmě jen na jednu zastávku, počínaje oběma jezdci Ferrari, i když i zde je možnost, že by se mohli v boxech objevit podruhé, protože 25 kol může být na měkčí směs příliš. U posledních tří - Nakajimy, Alonsa a Grosjeana – je však jediná zastávka podle mě víceméně jistá.


Google+ Vytisknout

Diskuze: Analýza hmotností: Nejlehčí je Kubica s Brawny (aktualizováno)

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Felipe Massa je jedním z kruhu užších kandidátů na místo pro rok 2018

Williams zužuje seznam možných adeptů na místo vedle Strolla

Kimi Räikkönen stále cítí šanci

Räikkönen: Ferrari ztratilo šanci na titul? To je jen výmysl novinářů

Na Monze se Hamilton dostal do čela kvalifikačních statistik, ale...

Ach ty rekordy! Hamilton může být první, ale také až pátý...

Stoffel Vandoorne si ve Velké ceně Singapuru dojel pro svůj životní výsledek v F1

Vandoorne píše o rozchodu s Hondou a nejlepším víkendu kariéry, mrzí ho prohra s Palmerem

Renault

FIA zpřísňuje pravidla pro motory, mění systém superlicence a definuje detaily Halo

Charles Leclerc dostane významnou příležitost u Sauberu

Leclerc za Sauber odjede 4 páteční tréninky. Blíží se vstup Alfy Romeo do F1? + VIDEO

Felipe Massa v Singapuru

Massův sloupek: Nejlepší zpráva víkendu pro Williams a posouzení kolize Vettela s Maxem

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Rosberg, Nico

Klasika: Pomalý Nakajima a Rosberg v Top10

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Katastrofa, všechno špatně!" Italská média mohutně kritizují Ferrari a Vettela

  2. Mercedes neví, proč byl v Singapuru najednou tak rychlý. O viníkovi kolize má Lauda jasno

  3. Vettel se dle Verstappena neomluvil. Co vidí na dohře incidentu jeho otec?

  4. "Alonso chce zůstat, zbývá doladit pár detailů." Boullier o trpkém rozchodu s Hondou a důsledcích

  5. Webber v Singapuru nechápal komisaře, Hamiltona "chránil" Senna

  6. Vettel měl zřejmě Verstappena v mrtvém úhlu, domnívá se Hamilton + VIDEO

reklama