Nové rozměry vozů schváleny, v oblasti motorů se ještě čeká

Robert RoBertino Pavelka, 26. dubna 2016, 20:25 Google+

Formule 1 si musí několik dní počkat, aby se vyjasnila pravidla pohonných jednotek. Rozhodnutí v úterý (26. 4.) nepadlo, protože na klíčové schůzce nebylo dost lidí.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 28.04. 06:20) Napište svůj názor
Vzhled vozů se od roku 2017 změní

Vzhled vozů se od roku 2017 změní | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Sdílejte článek

Strategická skupina F1 a Komise F1 se setkala v Biggin Hill v naději, že se povede odsouhlasit balíček změn pravidel zaměřených na rychlejší vozy a řešení motorů, u nichž se podaří snížit náklady a zvýšit výkonnost.

Poté, co byly na počátku tohoto roku předběžně schváleny širší a větší vozy především Mercedes avizoval, že úpravy rozměrů vozů v podstatě není potřeba dělat. Ze schůzky ale vyplývá, že se navrhované změny týkající se nových rozměrů nebudou měnit, protože k tomu není důvod. Jiná je situace v oblasti motorů, protože schůzka nevedla ke konečnému schválení nových pravidel ohledně agregátů. Zatímco Strategická skupina F1 schválila vizi dvouletého plánu, během kterého se sníží náklady zavedením kvóty tří motorů ročně a zajištěním dodávek všem týmům, záležitost neprošla skrze Komisi F1.

Formální hlasování nemohlo proběhnout kvůli nedostatku členů Komise F1, sestávající se z FOM, FIA, týmů, sponzorů a promotérů, kteří měli signovat patřičná pravidla. Soudí se, že hlavní příčinou je absence některých zúčastněných včetně promotérů, kteří nemohli na schůzku přicestovat.

Během několika dnů však proběhne elektronické hlasování, při němž se rozhodne, zda plán výrobců motorů a další změny, jako například zvýšení maximálního limitu paliva, bude schválen. Předpokládá se, že by elektronické hlasování mohlo být uzavřeno koncem tohoto týdne.

Srovnání současného vozu s návrhem pro rok 2017 shora

Srovnání současného vozu s návrhem pro rok 2017 shora | zdroj: Giorgio Piola

Jak tedy budou vypadat konkrétní změny? Podívejte se na ně v malém přehledu. V závorce jsou uvedeny dosavadní hodnoty:

Pneumatiky:
Přední - 305 mm šíře (245 mm)
Zadní - 405 mm šíře (325 mm)

Zavěšení:
Šířka: 2000 mm (1800 mm)
Ramena:  náběh +/- 10° (+/- 5°)

Přední křídlo:
Šířka: 1800 mm (1650 mm), tvar ubíhající dozadu
Koncovky zjednodušené ( - )

Zadní křídlo:
Šířka / výška: 950 mm / 800 mm, (750 mm / 950 mm)
Koncovky zkosené při pohledu zboku (obdélníkové)

Srovnání současného vozu s návrhem pro rok 2017 zezadu

Srovnání současného vozu s návrhem pro rok 2017 zezadu | zdroj: Giorgio Piola

Podlaha:
1600 mm maximální šíře (1400 mm),
1400 mm minimálnší šíře (1300 mm)
referenční rovina - začíná 430 mm za přední nápravou (330 mm)
dřevěná deska - zastrčená pro úsporu hmotnosti (homogenní)
Difuzor - 175 mm výška (125 mm), 1050 mm šířka (1000 mm), začíná 175 mm před zadní nápravou (souběžně se zadní nápravou)

Karosérie:
Šířka: 1600 mm max. (1400 mm max.)
Bočnice: náběžná hrana ubíhající dozadu při pohledu shora (bez omezení)
Deflektory - menší vyloučená zóna umožňující větší deflektor (velká vyloučená zóna za předními koly)

Hmotnost: 722 kg max. + pneumatiky (přibližně 5 kg) (702 kg max.)

Boční srovnání současného vozu s návrhem pro rok 2017

Boční srovnání současného vozu s návrhem pro rok 2017 | zdroj: Giorgio Piola

Vytisknout

Diskuze: Nové rozměry vozů schváleny, v oblasti motorů se ještě čeká

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 28.04.2016 06:20 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Booth, John

Toro Rosso představuje nového závodního ředitele - Johna Bootha

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

  2. Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

  3. Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

  4. GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

  5. SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

  6. GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud