Pravidla širších a rychlejších vozů pro rok 2017 schválena

Robert RoBertino Pavelka, 24. února 2016, 15:05 Google+

Boj o novou podobu F1 vstupuje do finální fáze. FIA po svém úterním zasedání se Strategickou skupinou F1 a Komisí F1 odhalila podrobnosti posledního návrhu, jehož výsledkem mají být širší a rychlejší vozy. K dispozici jsou přesné rozměry.

Počet komentářů:  7 komentářů (Poslední 25.02. 08:32) Napište svůj názor
Jak se změní monoposty pro rok 2017 (ilustrační foto)

Jak se změní monoposty pro rok 2017 (ilustrační foto) | foto: FIA

Sdílejte článek

Ačkoliv je zřejmé, že Mercedes, Red Bull a Toro Rosso s uvedenými hodnotami nesouhlasili a hlasovali proti takzvanému "modelu McLaren" (blížší informace zde), návrh měl dostatečnou podporu, aby prošel přes Komisi F1. Případné alternativní řešení by muselo být schváleno většinovým podílem, pokud se tak do 30. dubna 2016 nestane, vstoupí v platnost níže uvedené technické detaily.

Základní změny ve specifikaci vozů:

Sezóna 2016 2017
Přední pneu 245 mm 305 mm
Zadní pneu 325 mm 405 mm
Rozchod kol (zavěšení) 1800 mm 1800 mm
Přední křídlo (šírka) 1650 mm 1800 mm
Zadní křídlo (šířka) 750 mm 950 mm
Zadní křídlo (výška) 950 mm 800 mm
Karosérie (šířka)  1600 mm 1800 mm
Hmotnost (včetně pneu) 702 kg 722 kg

Střídmý odhad praví, že tyto změny zajistí v sezóně 2017 vyšší rychlost přibližně o tři vteřiny na kolo oproti vozům, které uvidíme v roce 2016, přičemž parametry zatížení budou spadat do přijatelných hodnot používaných pneumatik.

Motory

Výrobci pohonných jednotek a FIA nadále hodlají debatovat o otázkách snížení nákladů a jistotách dodávek agregátů.

Je zřejmé, že nadále panují rozdíly v názorech o potřebách automobilek, aby byly schopny obhospodařit stanovený počet týmů, jakož i zajistit výkony jednotlivých ohonných jednotek. Současně se jak výrobci tak FIA zaměřují na otázku zvýšení hladiny hluku motorů.

Kryté kokpity - koncept Halo

FIA potvrdila, že řešení krytu kokpitu, zvané Halo koncept, by s největší pravděpodobností mělo být připraveno pro úvod sezóny 2017.

"Všechny zúčastněné strany na této otázce pracují společně, aby byla proměněna v realitu. Koncept Halo je v současné době preferovanou eventualitou. Další možnosti, jako například transparentní ochrana kokpitu, budou nadále prověřovány a vyhodnocovány," praví se v oficiálním vyjádření FIA. 

Google+ Vytisknout

Diskuze: Pravidla širších a rychlejších vozů pro rok 2017 schválena

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 7, poslední 25.02.2016 08:32 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 7 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Sergej Sirotkin se dočkal vytoužené příležitosti

Williams potvrzuje Strolla se Sirotkinem, Kubica rezervním jezdcem

Kimi Räikkönen při tréninku v Itálii

"Inženýři jsou hodně v pohodě, do super rychlého auta jsme dali vše," říká prezident Ferrari

Sergio Pérez pevně věří, že by u špičkového týmu mohl získat titul

"Mám na to vyhrávat tituly, čeká mě velmi důležitý rok." Pérez touží po špičkovém týmu

Stoffel Vandoorne s McLarenem MCL32 v Mexiku

McLaren to proti Red Bullu a Renaultu bude mít těžké, myslí si Mansell

Pohonná jednotka Renaultu

"Pohonné jednotky v F1 nejsou drahé," argumentuje Prost. A hned sklízí kritiku

Mercedesy na čele Velké ceny Abú Zabí 2017

Rozpočtové stropy samotné vysoké náklady v F1 nevyřeší, domnívá se Todt

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Eric Boullier se s novým formátem kvalifikace ztotžňuje

Boullierovi se nový systém kvalifikace zamlouvá. Bude méně předvídatelná

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso dělá se sportovními vozy chybu, upozorňuje Webber

  2. McLaren je hrozbou, uvědomuje si Lowe. Poslední vývoj Williamsu si ale pochvaluje

  3. Newey o tom, proč odmítl pohádkové nabídky Ferrari i Mercedesu

  4. Kvjat našel útočiště u Ferrari, stává se jeho vývojovým jezdcem

  5. "Pohonné jednotky v F1 nejsou drahé," argumentuje Prost. A hned sklízí kritiku

  6. Bojí se Pirelli konkurence? "Válka pneumatik by F1 uškodila," tvrdí

reklama

Zprávy odjinud