Pirelli neplní zadání, pneumatiky jsou příliš trvanlivé. Rýsuje se změna

Petr Hlawiczka, 14. července 2015, 06:50 Google+

Sportovní ředitel Pirelli, Paul Hembery, by se rád vrátil ke dvěma až třem zastávkám na závod. Pneumatiky jsou zatím příliš trvanlivé a týmy si často vystačí pouze s jednou zastávkou.

Počet komentářů:  14 komentářů (Poslední 19.07. 11:58) Napište svůj názor
Vydrží toho letos pneumatiky až příliš mnoho?

Vydrží toho letos pneumatiky až příliš mnoho? | foto: McLaren

Sdílejte článek

Požadavek na 2 - 3 zastávky neplníme, nemůžeme testovat
"Nejsme tam, kde bychom letos měli být. A je pravdou, že požadavek zní na dvě či tři [zastávky na závod]. Netrefujeme to tedy přesně," uznává Hembery po letošním poklesu zastávek. Čím to je?

"Nemáme totiž žádnou možnost testovat. Nula. Je tedy v pořádku nás žádat o určité věci, musíme mít ale možnost, abychom mohli odvádět svou práci. Pro příští rok bychom chtěli učinit změny, abychom se vrátili ke dvěma či třem zastávkám.

Musíme ale také dosáhnout dohody, která by nám umožnila testovat pro získání informací, abychom zajistili, že k tomu skutečně dojde," pokračuje sportovní ředitel Pirelli.

img-responsive

Pirelli neplní zadání: 2 - 3 zastávky na závod | foto: Pirelli

Grosjean by se rád vrátil k vysoké degradaci z roku 2012
Pilot Lotusu Romain Grosjean před nějakou dobou uvedl, že by byl rád, kdyby se Pirelli vrátilo k rychle se opotřebovávajícím pneumatikám z roku 2012, kdy se mohli snadno dostat zcela mimo výkonnostní úroveň pneumatik.

"Upřednostňoval jsem to, když jsme o tom museli přemýšlet a když jsme mohli změnit způsob, jakým degradovaly. Na startu to znamenalo, že když jste byli o něco šetrnější, pak jste nad ostatními měli výhodu a mohli jste se pokusit o předjetí. to se mi líbilo. Myslím, že kdybyste se zeptali Felipeho [Massy], tak by vám řekl opak. Já věřím, že to vytvářelo šance pro předjetí," sděluje své dojmy francouzský pilot.

Hembery s ním souhlasí, nechtěl by však, aby výkonnost pneumatiky odešla na konci stintu tak rapidně, pokud by piloti propásli ten správný okamžik pro zajetí do boxů.

img-responsive

Romain Grosjean by se rád vrátil k rychleji degradujícím pneumatikám, letos toho snesou moc | foto: Lotus F1 Team

Pneumatiky už nedegradují? "Jsme tomu blízko"
"Zřejmě by nešlo o takový extrém, ale [Grosjean] má celkem pravdu. Různí lidé mají odlišné názory. Existují takoví, kteří nechtějí, aby pneumatiky degradovaly a oni mohli tlačit, což je zřejmě blízko stavu, který máme nyní," přiznává znatelné zlepšení, ke kterému došlo v oblasti životnosti pneumatik při jízdě na limitu.

"Jiní chtějí, aby piloti na ně měli větší vliv, jak navrhl Romain. Aby jízdní styl a schopnosti vedly k rozdílu. Já si tedy myslím, že budeme zřejmě někde uprostřed," dodává Hembery pro Sky Sports.

Vytisknout

Diskuze: Pirelli neplní zadání, pneumatiky jsou příliš trvanlivé. Rýsuje se změna

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 14, poslední 19.07.2015 11:58 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 14 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Uvolní Daniel Ricciardo příští rok své místo některému z mladších pilotů?

"Máme luxusní problém." Marko jmenuje talentované mladíky, kteří by mohli brzy debutovat v F1

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

Max Verstappen a Sergio Pérez určitě neměli v Monacu důvod k úsměvým (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

Předloni pole-position Leclercovi štěstí nepřinesla - bude se letos moci radovat s monackým princem z lepšího výsledku?

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

  • Pátek

    • 1. Trénink (19:30 - 20:30)
    • 2. Trénink (23:00 - 00:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (18:30 - 19:30)
    • Kvalifikace (22:00)
  • Neděle

    • Závod (20:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Motory

"Mistři klepání" o zlepšení motoru: 40% efektivita, odezva na plyn do 100 ms

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

  2. FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

  3. "Máme luxusní problém." Marko jmenuje talentované mladíky, kteří by mohli brzy debutovat v F1

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud