Pirelli bude na stížnosti reagovat rychleji. Proč zaostává za Michelinem či Bridgestonem?

Petr Hlawiczka, 21. listopadu 2016, 06:30 Google+

Pirelli bude moci podle svého sportovního ředitele Paula Hemberyho v příští sezóně reagovat rychleji na kritiku ze strany pilotů. Vysvětluje také důvody, proč nemohli připravit tak kvalitní pneumatiky, jako v minulosti Michelin či Bridgestone.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Esteban Gutiérrez ve Velké ceně Brazílie za Fernandem Alonsem

Esteban Gutiérrez ve Velké ceně Brazílie za Fernandem Alonsem | foto: Haas F1 Team

Sdílejte článek

Po Velké ceně Brazílie si celá řada pilotů stěžovala na "příšerné" pneumatiky do deště - například Romain Grosjean, který havaroval při nájezdu na startovní rošt, Marcus Ericsson, Kevin Magnussen či Kimi Räikkönen. Vozy se těžko řídily i na rovinkách, kde se potýkaly s aquaplaningem.

Před pár lety vozy generovaly vyšší přítlak, proto bylo snadnější se s ním vyrovnat. Navíc má současná generace s přeplňovanými hybridními pohonnými jednotkami vyšší výkon a krouticí moment a dosahuje vyšších rychlostí. Přesto pneumatiky Pirelli za mokra nejsou na úrovni Michelinu či Bridgestoneu před několika lety.

Během války pneumatikářů uprostřed minulého desetiletí měli týmy s různými výrobci smlouvy (např. Bridgestone s Ferrari, Michelin s Renaultem, Williamsem a McLarenem) a intenzívně se testovalo - všechny druhy směsí a konstrukcí, u pneumatik do deště i různé druhy vzorků.

img-responsive

Před deseti lety týmy při testování intenzívně spolupracovali s výrobci pneumatik, testování nebylo pravidly omezeno | foto: Scuderia Ferrari

Například Michelin během jednoho dne deštivého testu vyzkoušel 18 - 20 různých sad, které se lišili v pevnosti, vzorku i směsi. Během tohoto procesu se snažil vyřadit ty, které pro nebyly správné pro mokré závody. Jenže Pirelli během sezóny nemůže ani testovat, ani nemá k dispozici reprezentativní monopost. To by se nyní mělo konečně změnit.

Podle Hemberyho k vývoji lepších pneumatik do deště pomohou testy v průběhu sezóny: "Měli jsme [jen] čtyři nebo pět dní jízd za simulovaného deštivého počasí, kdy jsme zkrápěli různé okruhy, které jsme navštívili, abychom připravili správné pneumatiky do deště pro další rok, a netestovali jsme ale se správnými auty."

"Budoucí auta nevyrazí dříve než v únoru/březnu, takže půjde o průběžný proces. Výhodou, kterou budeme tentokrát mít ve srovnání s předchozími roky, je to, že budeme moci testovat v průběhu sezóny s aktuálními vozy - a to je obrovská změna," pochvaluje si sportovní ředitel Pirelli.

img-responsive

Piloti měli v Brazílii problémy i s jízdou na rovinkách | foto: Sauber Motorsport AG

"Samozřejmě nemůžeme říct, že vše bude od prvního dne perfektní. Jsem si jistý tím, že přijdeme na nějaká překvapení, alespoň však teď máme příležitost pracovat na změně během roku. To je pro nás absolutně skvělá situace poté, co jsme v uplynulých třech letech nemohli testovat ani jeden den," pokračuje pro Autosport Hembery.

A co říká na kritiku pilotů po závodě v Brazílii? "Zdá se, že si Max vedl dobře, byl působivý. Pokud jde o mě, právě jsme zažili jeden z nejlepších závodů za našich šest let v F1, takže to z diváckého hlediska moc špatně nevypadalo.

Příští rok pro nás po přechodu na širší pneumatiky bude první výzvou překonání aquaplaningu. Na to se můžeme zaměřit při simulacích a získat ponětí o absolutních úrovních. Pak to bude o získání správných úrovní přilnavosti, což bude tvořit velkou část naší práce v průběhu příštího roku a také v roce 2018," dodává Hembery.

Vytisknout

Diskuze: Pirelli bude na stížnosti reagovat rychleji. Proč zaostává za Michelinem či Bridgestonem?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Rob Smedley v Německu

Smedleymu u Williamsu ubyde práce, s odchodem Massy to nesouvisí

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  2. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  3. Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

  4. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  5. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  6. Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud