DISKUZE K ČLÁNKU Horner: Nechte Hondu a Renault dohnat Mercedes

Honda i Renault bojují tuto sezonu s výkonností a spolehlivostí. Už v Rakousku přišly na řadu velké penalizace, když si piloti McLarenu po kvalifikaci museli pohoršit o 25 míst.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Horner: Nechte Hondu a Renault dohnat Mercedes

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 73, poslední 05.07.2015 13:04 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Mike17 (Hlasovalo 18 lidí) 25.06.2015 09:50
No zákaz foukání je podle mne celkem velký zásah… »
» Zix. (Hlasovalo 17 lidí) 24.06.2015 21:11
Jojo pamatuju ale naštěstí to nebyli nějak moc… »
» Mike17 (Hlasovalo 17 lidí) 25.06.2015 09:47
Souhlas, ať to povolí všem. »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

              • odin

                odin

                77.240.96.XXX
                Pepane, v mnoha věcech mi mluvíš z duše. Jenom dodám, že přesně takhle to začínalo v případě změny konstrukce pneumatik uprostřed sezóny. Jenom obsazení bylo malinko jiné. RedBullíci potřebovali návrat k původní konstrukci pneu na které měli založen aero a foukání. Tak se spojili s Mercedesem, kterému nefungovaly pneu v žádné sezóně a začali tu svoji propagandu. Dnes také naoko lobují i za Hondu...
                A Malajsie byl podvod týmu, kdy z Webbera udělali neschopného idiota. To jsou Hornerovo-Markovské praktiky. Loni ve Spa Rosberg zničil závod svému týmovému kolegovi. Přiznal, že mohl kontaktu zabránit a dostal od týmu takový "céres", že se z toho do konce sezóny nevzpamatoval. (Nebo ho tým odřízl od šance získat titul?) V případě Malajsie si s Vettelem Horner pohovořil za zavřenými dveřmi tak "ostře", že Seb druhý den prohlásil, " udělal bych to znovu". Mně z toho divadýlka vychází, že Vettel se cítil bezprostředně po závodě více vinen, než po "důrazné domluvě šéfa týmu".

                + 7 / − 3

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Pepan

                  Pepan

                  89.24.157.XXX
                  Já jsem tam ještě zapomněl napsat, že když jsem počítal, tak Webber vyhrál ve formuli jedna deset závodů. To ať se na mě někteří diskutující nezlobí, ale špatného pilota si představuji úplně jinak. A co se týče těch Hornerových proklamací, mi to fakt připomíná komunistickou éru, kdy nějaký hlásný trouba mluvil jménem většiny, která si myslela úplně něco jiného, ale nesměla se ozvat. Myslím si, že mluvčí Hondy má pusu a mluvit umí. Až bude chtít něco říct, tak to řekne a nemusí spoléhat na ubrečeného Hornera.

                  + 3 / − 3

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • odin

                    odin

                    77.240.96.XXX
                    Horner - hlásná trouba. To jsi trefil přesně. 11 A srovnání s komunistickou érou také. I tam veškerá prohlášení byla jakoby v zájmu všeho lidu, ale měla za cíl, vlastní prospěch. Na Hornera to dokonale sedí. 01
                    Webber špatný pilot nebyl a není. Klidně mohl mít 1-2 tituly místo Vettela. Stačilo by mu k tomu pouze větší preference týmu na úkor Seba. Po čtyři roky tomu bylo přesně naopak. Preferovaný byl Vettel na úkor Webbera. A lidé, kteří čerpají pouze ze statistik, mají jasno. "Nejlepší je Schumacher, pak Fangio, Prost s Vettelem, Stewart,Lauda,Senna, atd. Piloti, kteří nemají žádný titul jsou tragédi.
                    Jak jednoduché, ale zároveň hloupé...

                    + 4 / − 3

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                • Mike17

                  Mike17

                  93.99.87.XXX
                  Trochu ti v tom lítá logika. Jestli se cítil Vettel vinen, pak musel mít pocit, že něco špatného udělal. Ale ty přece tvrdíš, že to byl komplot vedení RB, ne Vettelův podraz! RB Webbera zrychloval, pak zpomaloval, pak "rekordně" rychle přezul a pak si to špatně spočítal a místo za Vettela ho vypustil před něj, aby svedli nesmyslný souboj. Za co by se proboha pak měl Vettel cítit provinile????? 12
                  Za zmatky šéfů jestli mají Webbera zrychlovat nebo zpomalovat? Za "vlastně nechtěnou" rychlou Webberovu zastávku v boxech?? Za to, že místo klidné jízdy pro vítězství musel o něj svádět souboj??? Za to, že jel po svém pitstopu moc rychle???? Za co????? 12 12 12

                  + 1 / − 2

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Pepan

                    Pepan

                    89.24.157.XXX
                    Vettel věděl že se hraje na něj a předjetím Marka, navzdory oficiálnímu tvrzení o držení pozic, nic neriskoval. Prostě nad ním drželi ochrannou ruku. Jenom si zkus vzpomenout na situaci, kdy vozy RB vedly závod a Mark byl v čele. Markovi inženýr řekl, ať jede v režimu šetření paliva, zatímco Vettelovi řekli, ať jede, co to dá. Mark pak udělal obranný manévr, vozy se střetly a RB přišel nejen o double, ale i o vítězství v závodě. Tyhle sviňárny u Mercedesu nikdy nebyly.

                    + 2 / − 1

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Mike17

                      Mike17

                      93.99.87.XXX
                      Nepopírám, že měl Vettel u RB lepší postavení. Ano Vettel nic neriskoval a zachoval se sobecky. S tím souhlasím. Narážel jsem na tvrzení Odina, že dohodu neporušil Vettel, ale podrazil ho tým. Jestli to tak bylo, pak Vettel neměl důvod se cítit nijak provinile.
                      Ano vzpomínám si, že Markovi hlásili šetření paliva. Dotaz? Nemohlo to být tak, že mu docházelo palivo??? 03
                      Nevím jaké sviňárny kde jsou. Hlášení o omezení spotřeby jsem zaslechl posledně i u Mercedesu. Taky podraz? Nevidím mezi situací u pilotů mezi RB a Mercedesem žádný rozdíl. V obou případech mají své preferované jedničky a v obou případech je nechají závodit, pokud to nějak neohrožovalo úspěch týmu.

                      + 1 / − 2

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                  • odin

                    odin

                    77.240.96.XXX
                    Podrazy se těžko logicky mapují, pokud nepřistoupíš na to, že šlo o podraz.
                    Tak opět nakopíruji pár vět. Zajimavé na tom je, že v nich Vettel mluví pokaždé jinak. Proč asi?
                    Hned po závodě bylo z obličeje Sebastiana Vettela patrné, že není moc šťastný: "Chtěl bych zůstat u pravdy - nebyl jsem obeznámen se situací, jinak bych tak velké riziko nepodstoupil. Pokud bych všechno věděl, tak bych se nepokoušel nikoho předjíždět v době, kdy jsem předjíždět neměl.
                    Před tím, než jsme vystoupili na podium proběhl krátký rozhovor, jehož obsah mě šokoval. Není jednoduché to pro mě přiznat. Ale tohle je pravda."

                    Z první trojice dorazil jako první Mark Webber. Vždy jsem si rozhovory s ním užívala. Je inteligentní, pozorný a má široký pohled na sport i celý svět. Nejsem si jistá, zda to přichází s věkem, nebo je to tím, že se přestěhoval tak daleko od domova, aby si splnil své sny, ale vždy dává upřímné a jasné odpovědi a to je vše, co tazatel může žádat," uvedla.
                    Bylo prý jasné, že byl Australan plný emocí, snažil se ovládat, ale jednoznačně chtěl zdůraznit svůj názor.
                    "Muvil o respektu mezi ním a Vettelem, o tom, jak musel nechat Vettela zvítězit ještě v dobách, kdy týmová režie byla zakázaná. A když jsem se ho zeptala, zda se domnívá, že někdy bude moci bojovat o zisk titulu, pokud zůstane u Red Bullu, odvětil, že tu stejnou otázku si kladl ve zbývajících patnácti kolech závodu."
                    "A tak přišel na řadu Vettel. Nejprve jsem se ujistila, že dostal příkaz nepředjet Marka. Zní to jednoduše, ale ta otázka formovala zbytek interview. Řekl, že takový příkaz dostal a jakmile to řekl, mohla jsem se ho zeptat, proč se rozhodl to rozhodnutí týmu ignorovat.
                    Vždy jsem si myslela, že to Vettel před kamerou umí a je radost s ním mluvit, ale jak ten rozhovor pokračoval a on si uvědomil, jaký příběh se z toho stal, začal vypadat čím dál podivněji a na konci dokonce zahanbeně," shrnuje svůj pocit z rozhovoru skotská novinářka.
                    Zatímco Mark tam podle ní stál v celé své výšce a byl rozzlobený a zklamaný, Sebastian prý měl svěšenou hlavu, vypadal kajícně a nechal se slyšet, že to zkazil a že se mu nebude moc dobře spát.
                    Vítězný Sebastian Vettel se veřejně omlouval za svůj hlad po vítězství, zatímco Mark Webber se ani nesnažil skrývat své znechucení nad počínáním týmového kolegy. Na stupních vítězů pak jen rezignovaně poznamenal, že „Seb se nakonec rozhodl sám a dostane se mu jako obvykle ochrany, tak už to chodí."

                    A o nevýhodné strategii pro vedoucího v závodě Webbera jsme už mluvili mockrát. 02

                    + 2 / − 1

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • odin

                      odin

                      77.240.96.XXX
                      Pro mne důkaz, že Vettel byl okamžitě po konci závodu "zpracováván" , když nejdříve řekne, že informace neměl a na stupních řekne, že je měl. Horner po tomto závodě řekl že jeho piloti nerozumí kódům. Těch nejasností a rozporů tam je celkem dost. A když si uvědomíš, že dnešní piloti by se bez týmových informací ani nerozjeli, pak ti musí být jasné, kdo za tím vězí. Vettel to není. 03

                      + 2 / − 1

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Mike17

                        Mike17

                        93.99.87.XXX
                        No evidentně pro tebe ty rozhovory dávají naprosto jiný význam než mě. Pro mne z toho čiší jasné přiznání vlastní chyby Vettela. Proč by jinak měl mít pocit zahanbenosti??? Že splnil příkaz týmu? Tobě to dává smysl? Je tam dokonce naprosto doslova napsáno, že se Mark nesnažil skrývat znechucení nad počínáním TÝMOVÉHO KOLEGY!!!!! Nehledě na to, že mezi koncem závodu a pozávodní konferencí proběhlo jen pár minut a všichni 3 pódioví jezdci s Hornerem byli pohromadě. To Vettelovi Horner něco hustil do hlavy a Webber s Hamiltonem si ničeho nevšimli??? A pokud to byla hra, Horner s Vettelem by po odchodu z F1 měli jít do Holywoodu. To co podle tebe předvedli je hodno hned několika Oskarů. To totální nasrání Hornera (když vlastně měl být naprosto spokojený) a pocit zahanbení (když vlastně všechno udělal jak měl) zahráli oba naprosto famózně. 01 Ovšem Webber by si zasloužil taky jednoho za vedlejší roli, když fantasticky zahrál nasrání na Vettela. 11
                        Z toho co jsi uvedl neukazuje na týmovou režii ve Webberův neprospěch naprosto nic. A že Vettel změnil názor? No bodejť ne. Něco pořádně pos..., tak se z toho snažil nejdřív vykroutit a pak pochopil, že to okecat nejde. No to je fakt záhada. 20
                        Hornerova poznámka jen dokresluje, jak to všechno bylo, když sarkasticky dodal, že nechápe, když piloti nerozumí tak jednoduchým kódům. 12
                        Ano, všechno to do sebe zapadá přesně tak, jak to pochopil celý svět kromě Odina. Včetně průběhu GP a toho, že by tak stupidně a komplikovaně TR neprováděl ani ten nejvě+tší debil. A to Horner opravdu není. 03

                        + 1 / − 1

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • odin

                          odin

                          77.240.96.XXX
                          Já vždy dávám na první dojem. A pokud Vettel po vystoupení z auta řekne, že o ničem nevěděl a až po rozhovoru s vedením týmu (mimochodem mluvil s Neweyem), změní svoji výpověď, věřím tomu, co řekl původně.
                          Tvá teorie o Vettelových výmluvách kulhá. Jak vysvětlíš, že po "důrazném pohovoru s vedením týmu" prohlásil, že by to udělal znovu? To Horner chtěl aby vyhrál Webber a když mu to Seb zhatil, tak jej ještě pochválil, aby mu vlil elán do žil? Tak nasraný rozhovor si představuji jinak. Pravdu máš v jediném. Horner je komediant s ambicemi na Oscara.
                          Vše byla jen fraška v režii Hornera. Jak průběh závodu, tak pozávodní komedie okolo a dokonce i zmiňovaný "rozhovor za zavřenými dveřmi".
                          Jak vysvětlíš ty a celý svět, že povolali Vettela k pitstopu před svým kolegou, který v té době vedl závod? Když nechtěli aby o vítězství přišel. Podle Odina je jednoznačně výhodnější strategie při těchto pravidlech dřívější pitstop. Všichni to tak praktikují. Na nových gumách totiž lze nějaký ten čas nahnat, než odbaví druhého pilota. (Vettelovi se podařilo stáhnout dokonce 4,5 sec.)
                          Kdyby Webbera povolali před Vettelem a dokázal najet oněch 4,5 sec. Tak po odbavení druhého Seba by měl náskok 9 sec. Což by mu na patnáct kol mělo stačit. Ovšem za předpokladu, že by se nestalo to samé, o čem píše Pepan. Že by mu tým naordinoval šetření, zatímco Sebovi jízdu na hraně. Hamíkovi loni trvalo 13 kol než stáhl 5 sec. na Rosberga. Když oba piloti spolu opravdu soupeří,
                          náskok se stahuje těžko (po pár desetinkách). Nikoliv po 4,5 sec. 03
                          Jo a abych ještě nezapoměl, rozdílné směsi pneu určitě nedávaly v každém kole celou 1 sec. S přibývajícími koly měkčí gumy odcházejí rychleji a vše se překlopí ve prospěch tvrdších. Tak že by si to celý svět měl trochu přehodnotit. Ale já nevěřím, že celý svět je tak hloupý, jak ty tvrdíš. 13

                          + 2 / − 1

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • Mike17

                            Mike17

                            93.99.87.XXX
                            -No v tom je právě problém. Ty dáváš na dojmy, já na to, co lidé říkají a dělají. Ano byl to Newey, vnutil se mi tam ksichtík totálně nasraného Hornera z boxů.
                            -Nikdo Vettela, pokud si vzpomínám, nechválil. Nejspíš mu došlo, že Webber udělal dřív to samé a taky se nijak neomlouval a mluvil o tom, že je závodník aby závodil a ne šetřil kolegu. Lidi často pod vlivem emocí řeknou něco, co pak po přemýšlení přehodnotí. Je to celkem lidské a běžné.
                            -Jak vysvětlím, že povolali Vettela dřív? No naprosto normálně. Asi měl gumy v horší stavu (požádal o to?) a Webber měl dostatečný náskok na to, aby vyjel i po pitstopu před ním (což se také stalo). Jednak nebylo to 4,5s (nějak ten čas pořád zvyšuješ), ale 3,8s pokud si vzpomínám. A ano, na fungl nových měkkých proti ojetým tvrdým to není nic nereálného. V boxech se Webber nezdržel, tak proč obviňuješ za pomalou Markovu jízdu boxy? A přitom ho tam mohli velice jednoduše zdržet, kdyby chtěli. Ale oni neeee, přezují ho za něco pod 3s. Tak hrozně se snažili Marka zdržet, že jim to přezouvání šlo hrozně rychle 12. Opět máš chyby ve výpočtech. Na tvrdých gumách by nebyl Webber o tolik rychlejší jako Seb na měkkých. Po těch letech bys už mohl rozlišovat, že měkší a tvrdší gumy jsou různě rychlé. Stáhnout za 15 kol 7-8s je naprostá pohoda. Stačí se podívat před každým závodem, o kolik je měkčí směs rychlejší. Bývá to kolem 1s na kolo. A tvůj argument o konci stintu by byl relevantní, kdyby to bylo na začátku závodu nebo při delším stintu. 15 kol na úplném konci závodu (s lehkým vozem) nevyžadují nějakou drastickou péči. 7s je v pohodě, stačí se podívat na Rosberga v loňském Maďarsku. 03
                            Tvůj příklad s Hmíkem je o ničem, když ignoruješ rozdílné směsi a rozdíl mezi ojetými a novými (proč asi?). Úplně taky igoruješ fakt, že ho přezuli nejspíš také dřív proto, že nikdo nečekal útok. Tak to bylo přece jedno. A taky fakt, ře Webber nikdo o podrazu týmu nic neřekl, ani nenaznačil. To jako zaměstnanec Porsche natolik miluje Hornera, že to dál tají? A dokonce o nich mluví celkem pěkně. Aspoň na to, že ho 4 roky jen podráželi. 12

                            + 1 / − 3

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                            • odin

                              odin

                              77.240.96.XXX
                              Tradičně pleteš páté přes deváté. Nebereš v úvahu dobu, kdy k tomu došlo a spoustu dalších indicií. To o čem se dohadujeme se stalo v Malaisii, tedy při druhém závodu sezóny, kdy žádný tým neměl tak dokonalou představu, jak fungují pneu. A srovnáváš to s Maďarskem, tedy polovinou sezóny, kdy se už běžně jezdí na jeden pitstop a týmy vědí,co od gum očekávat.
                              Rozdíly mezi směsmi a mezi ojetými a novými evidentně ignoruješ ty. Pokud by Webber zajel k pitu první, pak by svůj náskok, po odbavení Vettela, ještě zvýšil. (Shodneme se alespoň na tomto?) A ke stažení jeho náskoku by Vettel potřeboval jezdit velmi rychlá kola nějakou dobu. (Uvedl jsem příklad Hamika, abys to nebagatelizoval a netvrdil, že by ho dal během tří kol). Za tuto dobu (cca 10-12 kol) by si nejspíše zničil ty své měkké. (Ostatně Vettel dokázal zničit své nové měkké, když naháněl Lewise během tří kol.) Myslíš, že na odrovnaných měkkých gumách by Webbera předejel tak jednoduše, jako po výjezdu na nových? A to nepočítám možnost zdržrní v provozu. Nedělej ze Seba supermana, tím opravdu není. 13

                              + 3 / − 1

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                              • Mike17

                                Mike17

                                93.99.87.XXX
                                A co, že to byl druhý závod. kolik směsi vydrží zjistili při prvním volném tréninku v Austrálii, nebo ještě líp v předsezonních testech.
                                Ano, Mark by svůj náskok ještě zvýšil. Snad to taky píšu!!!!!! Nebo proč jinak bych psal, že by musel Vettel stáhnout 7-8s, kdybych nepočítal se zvýšením skutečných 4s? A netuším, proč by neměl Vettel náskok dohnat. 7s za 14 kol by byla naprosto normální hodnota. Můžu klidně použít i to Maďarsko. Rosberg Hamiltona stahoval rychlostí 3-4s na kolo (to ti podivné nepřišlo, zatímco Vettelovy 4s považuješ za zázrak) po dobu NĚKOLIKA kol a za menší počet kol stáhl celou jednu zastávku!!!! Tedy nějakých 25s!!!!!!! Ano, Hamilton jezdil za pomalejším vozem, ale ne o několik sekund pomalejším. 7s za 14 kol je pro měkčí sadu naprosto v pohodě. Jsou v průměru o sekundu rychlejší a běžně se na nich jezdí více jak 15 kol i na začátku závodu s plnou nádrží, natož tak na konci s lehkým vozem.
                                A je to celé o ničem. Stáj nepředpokládala žádný útok, tak nebyl vůběc důvod nějak řešit, kdo pojede do boxů první. Kdyby Vettel neútočil, bylo by to přece naprosto jedno. 20
                                Prostě nemáš jediný logický argument, který by tuto tvoji verzi podporoval, jen tvé pocity a čtení mezi řádky. Všechno (časy na kolo, časy zastávek, zrychlování Webbera, souboj na trati, kterému se šlo bez problémů vyhnout, naštvání aktérů i pozávodní komentáře) svědčí pro verzi, kterou všichni kromě tebe přijali bez problémů a pochybností. Jestli se Vettel zachoval správně, nebo jestli měl být potrestán je věc druhá. 03

                                + 1 / − 3

                                ohodnotit kladně záporně

                                Reagovat Nahlásit
                                • odin

                                  odin

                                  77.240.96.XXX
                                  Aha, tak z první tvojí věty mi je jasné, že tady s tebou žádná smysliplná debata nebude. Klidně se spolu s Hornerem uspokojuj svými fabulacemi. Cos napsal prostě není pravda. Tak to v F1 nefunguje.
                                  To by musel RBR mít letos jeden z nejspolehlivějších motorů, kdyby bral výsledky z předsezóních testů vážně. Ne, ne Miku, tvé představy jsou daleko mimo realitu.

                                  + 3 / − 1

                                  ohodnotit kladně záporně

                                  Reagovat Nahlásit
                                  • Mike17

                                    Mike17

                                    93.99.87.XXX
                                    Odine! Na tom zjistit, jak dlouho gumy vydrží není nic složitého. Prostě je dáš na auto a jezdíš dokud je nezničíš. A podruhé je zkusíš trochu šetřit a zjistíš rozdíl. Možná je pak zkoušíš šetřit víc nebo míň. Není to nic, na co by nestačil jeden den. Není k tomu potřeba 12 dní testů a několik dní volných tréninků, kvalifikací a závodů. Je to trochu rozdíl, proti testům nových dílů, vyladění celého podvozku a zakomponování motoru.
                                    Každopádně rozdíl mezi novými měkkými a starými tvrdšími bývá několikavteřinový KAŽDÝ ZÁVOD. Jen v případě Malajsie ti to připadá neskutečné. Není to zas tak dávno, kdy jsem tě na podobnou skutečnost upozornil u Mercedesu. V jiných případech, než u RB sis toho ani nevšiml. Prostě jen hledáš záminky pro svoji teorii a všímáš si stejných věcí jen tehdy, pokud hrají ve tvůj prospěch. Úplně stejně najdeš příklady, kdy někdo na měkčích gumách za stint udělal 7-8s na kolegu. Není to nic zázračného, ani vyjímečného. Je to naprosto logický a běžný fakt.
                                    Prostě nemáš jediný relevantní údaj, který by ukazoval na podvod ze strany RB. Nejlepší co máš, je dřívější pitstop Vettela, ale ve chvíli kdy se nemělo bojovat, to byl naprosto logický krok. Na druhou stranu pro neuposlechnutí Vettela svědčí hned několik věcí, které jsi nedokázal vysvětlit jinak, než že u RB pracují pomatení blbci a velice talentovaní herci. Webber je buď totálně tupý, že na to nepřišel, nebo slepě zamilovaný do Hornera, když se o tom po 2 letech od výpovědi nikdy ani nezmínil (na rozdíl od jiných věcí). Prostě argumenty zaujatého antifandy. 03

                                    + 1 / − 2

                                    ohodnotit kladně záporně

                                    Reagovat Nahlásit
                                    • odin

                                      odin

                                      77.240.96.XXX
                                      Je vidět, že o technické problematice v F1 nevíš vůbec nic. A jenom se naivně domníváš.
                                      Každá směs funguje v nějakém pracovním režimu (okně). Pokud tento pracovní režim směsi nevytvoříš, nefunguje, nebo ji zničíš. A právě zjišťování optimálních podmínek a způsob jejich zajištění, dělá inženýrům největší problémy. Kolikrát jsme v minulosti slyšeli povzdechy, že musí pochopit pneumatiky. A to ne po testech, ale během rozběhnuté sezóny. Pusť si GP Austrálie z té doby a uslyšíš, jak inženýři Lotusu na Kimiho řvali do rádia, aby zahříval gumy.
                                      Ale nebudu se tu dlouze rozepisovat a vysvětlovat. Nastuduj si a pak pohovoříme. 03

                                      + 4 / − 1

                                      ohodnotit kladně záporně

                                      Reagovat Nahlásit
                                      • Mike17

                                        Mike17

                                        93.99.87.XXX
                                        Samozřejmě, že je výdrž gum závislá na teplotě a povrchu tratě. Od toho právě slouží ty volné tréninky.
                                        To, že to byl druhý závod nemění vůbec nic na tom, že 4s rozdílu mezi novou měkou a starou trvrdou gumou není žádná vyjímka. Ani tehdy, ani dnes.
                                        A zrovna tak to nemění nic na tom, že 7s na stint s rozdílnými směsmi není také nic neobvyklého. Ani tehdy, ani dnes.
                                        A ani to, že když jede druhý jezdec dřív do boxů než první, není nic neobvyklého ani tehdy, ani dnes.
                                        Jen uhýbáš, protože nemáš objektivní argumenty. 13

                                        + 1 / − 2

                                        ohodnotit kladně záporně

                                        Reagovat Nahlásit
                                        • odin

                                          odin

                                          77.240.96.XXX
                                          Ale Miku, takhle jednoduché to není.Většina kritiků Pirelli si to představuje takhle jednoduše. Teplota tratě jistě hraje též roli, ale ty by pak na tom musely být všechny týmy stejně, kdyby záleželo pouze na teplotě trati. Proč tedy např.v minulosti Lotus měl raději teplo a naopak Mergl, nebo RBR nikoliv? Záleží na kci aut, na jejich nastavení i na jízdě pilotů.
                                          Proč mi tu argumentuješ rozdílem mezi novými měkkými pneu a starými tvrdými? On snad Webber jel na starých tvrdých? (Měl nové tvrdé, ne?) A naopak já tvrdím, že po 15 kolech jsou nové měkké opotřebované tak, že přdjíždění na nich je mnohem horší, než po výjezdu z pitstopu a jednokolovém zahřátí. Což ty ignoruješ.

                                          + 2 / − 0

                                          ohodnotit kladně záporně

                                          Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama