DISKUZE K ČLÁNKU Horner: Nechte Hondu a Renault dohnat Mercedes

Honda i Renault bojují tuto sezonu s výkonností a spolehlivostí. Už v Rakousku přišly na řadu velké penalizace, když si piloti McLarenu po kvalifikaci museli pohoršit o 25 míst.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Horner: Nechte Hondu a Renault dohnat Mercedes

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 73, poslední 05.07.2015 13:04 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Mike17 (Hlasovalo 18 lidí) 25.06.2015 09:50
No zákaz foukání je podle mne celkem velký zásah… »
» Zix. (Hlasovalo 17 lidí) 24.06.2015 21:11
Jojo pamatuju ale naštěstí to nebyli nějak moc… »
» Mike17 (Hlasovalo 17 lidí) 25.06.2015 09:47
Souhlas, ať to povolí všem. »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Mike17

    Mike17

    93.99.87.XXX
    pro Odina:
    -Jak jsem říkal. I kdyby se Markovi omluvil milionkrát a líbal mu přitom nohy, stejně to vezmeš jako čin proti němu. Hodil sis ho do škatulky a ať řekne a udělá cokoliv nemůže to být jinak než špatně. O tom to celé je. 03
    1. Mohli mít problém s přezutím. Stačilo se zdržet o 1-2s a nikdo by nemohl říct ani popel. Nemuseli říkat do radia, že ho má pustit. Ano Webber musel v několika závodech Vettela pustit. Pokaždé, když šlo Sebovi o titul a Mark už neměl šanci. Celkem logické chování u každého týmu. Ne jak u Ferrari, když Massa uhýbal Alonsovi v prvním závodě. 03 A ne neimponuje mi to ani u RB. Jestli jsi to vyčetl někde mezi řádky. 12
    2. Já 1s neimportuju na použité. Ale Seb by ho stáhl do půlky stintu, to musely být měkké pořád rychlejší. Navíc pořád zapomínáš na to, že stint byl krátký a na konci závodu. Čím kratší stint, tím větší rozdíl mezi měkkou a tvrdou během celého stintu. Degradace by nebyla stajná jako na začátku. Není důvod, aby po 6-7 kolech měly být gumy na hadry. A schválně jsem se díval a pro Austrálii byla letos měkčí sada o 1,5s na kolo rychlejší.
    [odkaz na stránku]
    Ale tento bod je zbytečný. protože podle mne nikdo souboj nečekal, nebyl důvod počítat co by bylo kdyby.
    3. Já vycházím z toho, že Vettel je rychlejší než Kimi. A to se podle mne moc nezměnilo. Nebo Kimi za ty 2 roky zapomněl jezdit a Vettel naopak zrychlil? Ty tu odvozuješ, že byl Kimi v roce 2013 bůhvíjak rychlý. Ale ty víš, jak rychlé bylo jeho auto proti konkurenci? To jsi teda jediný. Prostě sis řekl, že Kimi byl rychlý stejně jako Vettel a v čem seděl naprosto přehlížíš. Teď sedí ve stejných autech a proto je srovnávám teď. Mě se zdá nesmysl posuzovat výkonost pilotů v různých vozech, tobě v různých letech. No tradičně se neshodneme.
    Ne, já neodmítám brát v úvahu pokles výkonnosti. Psal jsem o tom tu už v několikáté odpovědi za sebou. Ale ty opravdu čteš jen to co chceš, jinak bys to nemohl tolikrát přehlédnout. Jen tvrdím, že po 5-6 kolech by nebyly natolik v pr..., že by ho nemohl předjet (v půlce stintu budou ještě pořád rychlejší). I přes tu degradaci. Jsi schopen rozlišit tento názor od toho, že rozdíl v degradaci neuznávám vůbec??? Přesně takhle posuzuješ všechno. Buď je to bílé, nebo černé. Šedá neexistuje. 03

    + 12 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • odin

      odin

      77.240.96.XXX
      Problém je, že jsem nikde nezaregistroval omluvy Webberovi ze strany Hornera. Pouze Hornerovy řeči o tom, že jeho piloti (nikoliv pilot, ale piloti) nerozumí jejich kódům. A že si tedy s nimi bude muset promluvit a kódy zrušit. Po promluvě za zavřenými dveřmi Vettel prohlásil, že si Webber vyhrát nezasloužil a že by to udělal znovu. Zatímco Webber se spakoval a odjel do Austrálie. Ani nevím, zda s Hornerem mluvil...
      Tak jaká škatulka? Nepřevracíš náhodou všechno ty? A neobviňuješ mě z toho, co děláš sám?
      1) Proč pořád píšeš, co mohli jak udělat? Tohle jsou nesmysly. Rozhodli se tak jak se rozhodli podrazit Webbera. Kdyby ho zdrželi v boxech a já jsem to tu vytýkal, tak zase napíšeš, že to mohli udělat tak, jak to udělali a nikdo by nemohl říci ani popel....
      2) Všechny stinty MW z Malajsie byly 11-13 kol a SV dokonce 10-18kol Ale ten počáteční 18-ti kolový byl nejspíše úlet, kde SV ztratil. Jo a VS po předjetí MW mu také na čerstvých gumách ujel, zatímco po těch 7 kolech začal naopak MW stahovat SV. Tak že ten souboj bych neviděl tak jasně, jak ty tady tvrdíš.
      3)SV rychlejší než Kimi je. Ale nechápu jak to souvisí s tím, že pomalejší Kimi stahoval rychlejšího Seba o 0,2 sec/kolo na stejné kombinaci pneu jaké měli MW a SV? I kdyby měl Kimi rychlejší auto, než byl tehdy dominantní RedBull , tak pořád to není ona 1 sec/kolo, kterou ty rád operuješ. Já ti jenom chtěl dokázat, že i u rychlejšího auta je v závěru stintu problém stahovat 1 sec/kolo. Tady zase pro změnu ty máš zaškatulkovaného Seba, jako nejrychlejšího ze všech a ať se děje cokoliv, vždycky ti musí vyjít SV jako nejspravedlivější, nejrychlejší a nejlepší... Proto se uchyluješ k nesmyslům.
      Pro naprosté tupce to napíšu snad nejsrozumitelněji, jak to jde.
      Pokud by vedení RedBullů chtělo opravdu, aby v Malajsii 2013 vyhrál Webber, stačilo ho povolat k výměně před Vettelem a nespomalovat ho. Měl náskok 4 sec a další 4 mohl najet, tak jak to předvedl Seb během onoho kola na nových gumách. A i kdyby ho v polovině stintu Seb dohnal, předjíždění by mu dalo mnohem více práce na opotřebených pneumatikách. (Na nových zahřátých mu trvalo dvě kola, než Marka zdolal). A v závěru by Webberovy gumy byly v mnohem lepší kondici, tak že by jej mohl předjet zpět. Osobně si ale myslím, že by vůbec k nějakému předjíždění nedošlo, ani ze strany Seba, ani ze strany Marka.

      + 16 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        Mike17

        93.99.87.XXX
        On Horner se neměl za co přímo ZA SEBE omlouvat, když to podělal Vettel. Stačí si přečíst rozhovory po té (udělal jsem to) a lítosti nad tím jak to dopadlo z JEHO ÚST tam najdeš víc než dost. Včetně toho, že se Vettel Markovi omluvil (podle Hornera). Pro mne z toho plyne jediné. Všichni včetně Hornera a Webbera byli naštvaní na VETTELA. Prostě lítost ze strany týmu budeš stejně brát jako nahranou nebo něco podobného. Ať řekl Horner cokoliv, z čeho jasně vyplývá že ho to mrzí, stejně to budeš brát za lež. Tak proč to spolu máme vůbec řešit. Prostě škatulka s názvem "Horner=lhář". Já tu škatulku nemám. Někdy manipuluje, někdy má pravdu. Nedělám závěr na cokoliv proti (nebo pro) protože někdy lhal (nebo nelhal). Nebo mi připomeň, jakou škatulku mám. nějak mi to uniklo.
        1. Protože mohli udělat několik různých variant, při kterých by nevznikl v médiích žádný rozruch. A podle tebe si vybrali něco naprosto komplikovaného (několik rozhodnutí vzájemně se rušících), riskantního (došlo k souboji, který byl to poslední, co si přáli) a ze své "protěžované" (podle tebe) jedničky udělali pilota, na kterého lidé pískají. No nejsou úplní dementi??? Když mohli několika variantami dosáhnout stejného výsledku jednoduše, bezpečně a bez následků pro Vettela? Ty chápeš proč to tak udělali??? Prosím vysvětli mi to, mně takovou stupiditu hlava nebere. To by nevymyslel ani pacient doktora Chocholouška, natož šéf špičkového týmu.
        2. Ano 11-13 kol a mu by zbývalo na nejlehčí vůz jen 13. Takže asi by nebyly na hadry, když s nejtěžím autem ujel 18. Že? Ano stahoval. Proč by taky Vettel pár kol před cílem náskok zvyšoval. 4s náskoku je luxusně dostačujících. Nebo sis toho u jiných nevšiml, že se poslední kola šetří (pokud mají náskok)? Nebo je to najednou vyjímečné, protože je to RB?
        3. Jak to souvisí??? No přece jasně. Kdyby byl Kimi stejně rychlý jako Seb, tak by ho přece stahoval rychleji ne? A nemůžeš brát jeden závod jako důkaz. Já ti tu zase operuju Maďarskem, kde byl opačný extrém. Co si udělat nějaký průměr??? Když už mi vkládáš 1s po celý stint (ku... čti už pořádně!!!!!!!!!!!!!!!!). Já se bavím o tom, že by mu stačila v průměru 1s po dobu 7kol!!!!!!! Zbytek kol by stačilo dojet před Markem, už by nemusel být rychlejší vůbec!!!!!!!
        - Prosím, ocituj mne, kde píšu, že je Vettel nejrychlejší, nejspravedlivější, nejlepší...... Prosím, Prosím, Prosím, Prosím, Prosím, Prosím, Prosím, Prosím,Prosím, Prosím,Prosím,Prosím,Prosím,Prosím,Prosím,Prosím.
        Točíš to tu pořád už roky a nenejadeš to ani jednou nikde!!!!!!!!!!!!! Najdeš tu spoustu citací, kde tohle vyvracím.
        To je přesně ta tvoje škatulka! Mike17 řekl, že je Seb rychlejší jak Kimi= Vettela má za nejlepšího. Naprosto ti nevadí, že jsem to nikdy nikde netvrdil. A na tom stavíš všechno, co o něm napíšu. Vůbec ti nevadí, že třeba v tomto tématu jsem na straně proti Vettelovi!!!!! 12
        Stejně mne máš zařazeného, že ve všem obhajuju Hornera a naprosto ti uniká, že jsou věci, kde s ním nesouhlasím. Stejně tak u Bernieho, nebo Schumachera. Prostě škatulka za škatulkou. 12 Nevnímáš vůbec co píšu a VŽDYCKY (podle tebe) se zastávám Hornera, Vettela, Schumachera, Ecclestona, Rosberga atd. Jsem jednou ve škatulce, tak je naprosto jedno co píšu, jestli pro nebo proti.
        -Pokud RB počítal, že se nebude závodit, neměl absolutně za potřebí řešit kdo zastaví první. Bylo to NAPROSTO šumák. Kdyby Vettel neútočil, dojeli by "multi 21" do cíle. Rozhodli se nejspíš podle stavu gum pilotů. Naprosto logicky a rozumně. Jestli by ho pak Vettel předjel či ne, není v tomto už nijak podstatné. Já myslím, že ano. 03

        + 13 / − 5

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • odin

          odin

          77.240.96.XXX
          To je právě ono. Stačí si přečíst rozhovory. Část rozhovorů jsem ti skopíroval a tam to nebylo vůbec tak jasné, jak to vidíš ty. A jaký obrázek chceš, aby si včichni udělali. Dnešní F1 je plná PR kydů, které ty bereš jako fakta. Ale miku omyl je na tvé straně. To jsou pouhé pozlátka za které se celá F1 skrývá. Já se snažím jít za oponu a hledám to reálnější, zajímavější. Jenže to se tobě podobným nelíbí, protože tví hrdinové z tohoto pohledu vycházejí jako padouši.
          A lítost týmu? O jaké mluvíš. O té hrané PR lítosti, nebo o té skutečné? Webber jasně prohlásil, že ví, že se Sebovi zase nic nestane. A také po pohovoru s Hornerem vyšel ještě sebevědomější, než byl. Kdyby to bylo tak, jak ty tvrdíš, Webber by nikdy z RedBullu znechuceně neodešel. Tento podraz nebyl prvním a ani posledním, jenom už přetekl pohár jeho trpělivosti.
          1) Nepiš sem, co všechno mohli udělat. To je blbost. Jako kdybys napsal po neproměněné penaltě ve fotbalu, co všechno mohl exekutor udělat jinak, aby se neztrapňoval. Udělali to tak, jak se jim zdálo, že to bude nejlepší, nejvěrohodnější. A jsem přesvědčen, že kdyby to mohli vrátit, tak to udělají jinak. Ale výsledek by byl stejný.
          2)Ano s nejtěžším autem jel 18 kol, ale ztratil. Podle mne mu tým kompenzoval v závěru tuto jeho chybu. (jeho chybou myslím chybu týmu). A následuje opět tvoje manipulace. Ano u jiných jsem si všiml,že v závěru šetří, ale u Seba jsem si všiml, že v závěru zajíždí nejrychlejší kola. A teď to popři, ať je vidět, jaký jsi manipulátor.
          3) Právě koukám na trénink GP GB a Kimi je stejně rychlý jako Seb. V minulých závodních trénincích tomu bylo podobně. Ani jeden se nijak tomu druhému nevzdaloval. Pak ale vždycky přišla kvalifikace a Kimi měl tu problém s deštěm a pozdním výjezdem, tu problém s osycháním trati a předčasným ukončením jízdy, nebo měl připečenou sadu pneumatik. Problémy se v této sezóně Kimimu nějak ne a ne vyhnout. To není výmluva jen jeden z důvodů proč se Kimi jeví jako pomalejší. (Spíše bych řekl, že realita je taková, jakou jsi přepokládal před sezónou. To jest vyrovnaní a lehce lepší Seb.)
          Ano stačila by mu 1 sec. po dobu 7 kol, ale pak by musel ještě předvést předjetí na středně opotřebovaných pneumatikách. Na nových v plné síle mu to trvalo dva okruhy. Jak dlouho by mu to trvalo na sjetých? A předjel by ho vůbec? Dovolím si podobný úhybný manévr, jaký používáš ty. Bottase ani Massu letos nepředjel ani na gumách v lepší kondici. Kde bereš tu jistotu, že bu Webbera předjel?
          Nepros. Já také nepíšu o Hornerovi že je jenom lhář. A přesto mi podsouváš, že ho mám zaškatulkovaného jako lháře. Ale když začne tu svoji kampaň, tak se s radostí do něho strefím, neobhajuji jeho pomluvy. Také já jsem několikrát psal o Vettelovi, Schumacherovi, Ecclestonovi pozitivně a ty to rád přehlížíš. Mezi námi je jeden rozdíl. Já píšu pozitivně o těchto lidech zhruba tolikrát, jako ty negativně. Já jejich činy vidím více v negativním světle, zatímco ty v pozitivním.
          K poslednímu odstavci. Týmy se vždy rozhodují podle toho koho preferují na vítězství. Nikoliv podle stavu gum. On totiž jeden okruh navíc není taková tragedie ani poškození druhého pilota. Krom toho Vettel odjel na předposledních pneu 10 kol, zatímco Mark 13 kol. To mi chceš tvrdit, že Vettel měl po 10 kolách opotřebovanější gumy, než Webber po 13 kolech? Tak tomuhle argumentu už vůbec nerozumím. Nebo vlastně v tvém případě rozumím až moc dobře. Takových už jsem od tebe četl tuny. 03

          + 10 / − 14

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            Mike17

            93.99.87.XXX
            Hmm, vždyť to píšu. Jediný argument: Horner je lhář a všechno jen hraje. Ať řekne cokoliv, je to v neprospěch Webbera.
            Můžeš mi ocitovat z těch rozhovorů, kde někdo zpochybňuje vinu Vettela? Pak to nebudu vidět tak jednostraně. Ty svoji verzi zakládáš jen na tom, že Horner lže a na znechucenosti Marka. A tu si vysvětluješ jedině tak, že ho někdo podváděl, aniž by se o něčem takovém sám zmínil. Co třeba, že ho 4 roky poráží kolega? Nemůže to člověka demotivovat??? 12 Vždyť sám cituješ Webbera, jak říká že to Vettelovi projde. Proč to vůbec říkal, když ho nepodrazil Vettel, ale tým??? Jestli nic neprovedl Vettel, tak mu přece nemá co procházet! Ty v tom nevidíš rozpor? Tak mi dej něco konkrétního, z čeho vyplývá podraz týmu! Nic takového, že Mark byl naštvaný a ty jediný víš konkrétně proč.
            1a. Mohli ho při pitstopu zdržet. Každý závod se nějaký nepovede, stačila by 1s navíc. Nikdo by to nekomentoval, nebo aspoň rozhodně ne tolik. Bylo by to bez souboje a rizika.
            1b. Špatně upevnit kolo. Také se stává, ty jsi je z takového úmyslu obvinil později v závodech, kde to neměli vůbec za potřebí. Proč to neudělali v Malajsii, když šlo o vítězství? Nikdo (kromě tebe) to později nekomentoval.
            1c. Podhuštěné gumy. Jednoduché a nikdo by nic nepoznal.
            1d. Dát špatnou 1 gumu (víc ojetou). Nikdo by si ničeho nevšiml.
            1e. Povolat Marka ještě o kolo později. Seb by se před něj dostal hladce bez souboje. Neumějí počítat? Špatných strategií bývá. Mercedes jich měl letos nejmíň 7 v 8-mi závodech. 12
            1f. Zahlásit Markovi málo paliva. Nikdo by nic nepoznal. Vidíš podraz v každém hlášení o šetření palivem pro Marka. Proč to neudělali v době, kdy šlo o vítězství a dělali to v dobách, kdy jezdil daleko za Vettelem?
            1g. Nemuseli Marka zrychlovat. Kdyby tuto blbost nedělali, neměl by náskok 3,8s a Vettel by se dostal dopředu bez souboje.
            Vyjmenoval jsem ti 7 příkladů, jak se to dalo udělat jednoduše, bez pozornosti médií a nikdo by na jejich miláčka půl roku nepískal. Našel bych určitě ještě další. 13
            2. Když mu vydrželi 18 kol na začátku (byť mu na konci odcházely), musel by zvládnout na konci 13 kol s o 150kg lehčím vozem s prstem v nose. 03 Ne nepopírám, že je někdy jezdil. Dělal to každém závodě??? Nedělal to náhodou tak, že na konci gumy šetřil a pak si vystřihl jediné rychlé kolo? 13
            3. Ano Seb není brutálně lepší, ale přece jen rychlejší je.
            Neberu jistotu, ale mám domněnku. Protože tehdy se předjíždělo mnohem víc než letos a Malajsie není Bahrajn. Taky se ti nelíbilo, když jsem srovnával Bahrajn se Španělskem. 03
            Promiň, ale o Schumacherovi jsi max napsal, že patřil k lepším pilotům. SNAD jakýkoliv incident nebo srovnávání vidíš v jeho neprospěch. A o Berniem si nepamatuju (možná se to mohlo stát), že bys něco pozitivního napsal. To samé o Hornerovi, ikdyž jako šéf týmu je jistě schopný. Zkusím si dávat lepší pozor, kdy o nich promluvíš pozitivně. 03
            Já nevím, jestli měl lepší nebo horší gumy. Jezdec většinou říká, jak na tom jeho gumy jsou. Mohl si Vettel o výměnu říct (těžko říct jestli kvůli gumám, nebo plánoval Markovo podseknutí). Je na tom něco zvláštního? Vyjímečného? Nelogického? Každopádně pokud tým věřil v multi21, bylo naprosto jedno kdo vymění dřív. Nebyl naprosto žádný důvod něco řešit. 03

            + 13 / − 5

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • odin

              odin

              77.240.96.XXX
              Jedna věc jsou kecy a druhá věc jsou činy. Oba nevíme prakticky nic, co se stalo za "zavřenými dveřmi při pohovoru údajného viníka" Vettela s panem Hornerem. Ty tvrdíš jak byl celý tým na Vettela naštván. Proč po tomto rozhovoru Vettel prohlásil, že si Webber vahrát nezasloužil a že by to udělal znovu?

              Napíšu sem sled vyjádření Sebastiana Vettela a ty mi tam najdi logiku.
              Bezprostředně po závodě řekl: že o ničem nevěděl a že kdyby věděl, tak by nikdy nepředjížděl. Po stupních vítězů si sypal popell na hlavu a řekl že to podělal. Po "důrazné" domluvě Hornera řekl, že si Webber vyhrát nezasloužil a že by to udělal znovu.

              Co se podle tebe stalo při té debatě mezi Hornerem a Vettelem? Myslíš, že člověk, který dostane pořádně "za uši" okamžitě běží za novináři a říká takové věci? Jak to, že tohle Hornerovi nevadilo? Stačí v tom případě vůbec na svoji funkci?
              1) Já ti napíšu, abys podobné argumenty nepoužíval, neb jsou nesmyslné. A ty těch nesmyslů vymyslíš ještě více. 18
              Lidé, kteří o F1 něco vědí, chápou, že jsi opravdu vymýšlel nesmysly, které se stát nemohou, mnohdy jsou proti pravidlům.... ak si ušetři námahu a neztrapňuj se. 13
              2) Ano dělal to v každém závodě a občas se mu to nepodařilo a občas byl za to týmem pokárán.
              3)S první větou souhlas.S dalším souhlas s malými výhradami.
              S dalším odstavcem nesouhlas. O Schumacherovi jsem psal, že byl dobrý pilot, že by určitě nějaké tituly získal, ža jsem mu i fandil "proti Sennovi" , ale když předvedl, že je to stejný šmejd jako Senna, u mně jako sportovec skončil.
              Berniemu neupírám zásluhy na nové bezpečnější F1, ale jinak ho moc nemusím. To je fakt. S Hornerem mnohdy souhlasím, jenom mi u něho vadí nestálost názorů. Jestliže řekne: "naši piloti spolu mohou bojovat o vítězství" a pak dává pokyny rovnající se týmové režii ve prospěch jednoho, nebo druhého, je to u mě lhář. U tebe ne?
              Poslední odstavec. Tak proč tvrdíš, že měl horší pneu? Strategie nedělá pilot a už vůbec ne pilot během závodu. Opět nevíš co říkáš a jenom kličkuješ.

              + 15 / − 3

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Mike17

                Mike17

                93.99.87.XXX
                Na jedné straně říkáš, že jedna věc jsou kecy a druhá činy. A pak zase celou tvou teorii opřeš o kecy. 11 A kdyby aspoň něco naznačovaly, tak mlčím. Ale jediné co mi z nich vyplývá je to, že se Vettel příkazy neřídil. Tak co řešíš???
                Prostě po závodě mlžil, když viděl nasrání všech v týmu tak si sypal popel na hlavu. Potom, co se mu to několik dní rozleželo v hlavě pochopil, že udělal to samé co Webber rok předtím. A ano, Mark si vyhrát nezasloužil. Hornerovy to vadilo, ale co měl dělat? Nechat svého pilota bojujícího o titul nezávodit? 12
                1. Sorry, četl jsem "napiš" místo "nepiš". 12 Ale nechápu, že se mnou jmenované věci nemohly stát a přitom z VĚTŠINY z nich jsi obvinil sám RB jako poškozování Marka v jiných závodech. 12 12 12 A ty mi povídej něco o změnách názorů. 11 Co z toho je nereálné??? Prosím, řekni mi to, nechám se poučit. 01 Ale hlavně že ti nevadí, že měli 7 naprosto jednoduchých věcí, které mohli použít se stejným výsledkem a přitom by nikdo nediskutoval o podrazech na Webbera, nebylo by špiněno jméno RB a na Vettela by nikdo nepískal. A oni si vymyslí jedinou naprosto stupidní komplikovanou a s negativními důsledky pro image RB. No máš v tom jasno. Na jednu stranu je Horner geniální stratég, který vnutí konkurenci použití gum, které je připravilo o možnost titulu, na druhou stranu přehlédne možnosti hojně používané v minulosti a jednoduché pro pochopení i malého dítěte. No ne, že bys neměl Hornera zařazeného v krabičce "lump". 12
                2. Ne nedělal to v každém závodě. Proč to třeba neudělal v té Malajsii, když měl náskok??? A těch závodů bylo víc, kdy NK nezajel. 12 Prostě si to jen vnucuješ jako něco vyjímečného a ono není.
                3.Můžeš mi vyjmenovat, kdy musel Webber pustit Vettela a MĚL JEŠTĚ ŠANCI na titul? Mohli spolu bojovat o vítězství. Webber snad žádné závody nevyhrál? Dokonce přímo před Vettelem? Opět selektivní výpadky paměti? 12
                Opět čti pořádně!!! Psal jsem, že Vettel mohl HLÁSIT problémy s gumami. Vím naprosto přesně co říkám, jen ty tam čteš něco jiného. 20

                + 11 / − 7

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • odin

                  odin

                  77.240.96.XXX
                  Horner mohl klidně nechat svého pilota bojujícího o titul (ve druhém závodě sezóny?) nechat nezávodit. Měl v zásobě ještě druhého pilota, který mu mohl titul zajistit. Pro mne je situace v RedBullu 2013 stejná, jako situace v Mercedesu 2014, či 2015. Tým si může vybrat komu umožní zisk titulu. Fakt, že to neudělal opět podpírá moji teorii. Tak že nejenom o kecy mám svoji teorii opřenou. Loni v Mercedesu spolu jejich piloti mohli bojovat, za podmínky, že nebudou kolidovat mezi sebou. Vše fungovalo až do Spa. Tam Rosberg prořízl gumu Hamíkovi. Zdálo by se běžný závodní incident, ale on se přiznal, že tomu mohl zabránit, ale rozhodl se být stejně "tvrdý" jako Lewis. A od té doby skončily veškeré šance na zisk titulu pro Nica. Tým s ním jednoduše zametl. Také dál mohl závodit s Hamíkem, ale už nedostal šanci. Jenže u RedBullíků tomu je naopak. Tam je ten, který údajně podvádí a nerespektuje příkazy, podporován. Na oko se o něm Horner a spol. vyjádří kriticky, ale ani mu za jeho činy nevynadají. Prostě podlost, podvody a lži.
                  1) některé věci se teda stát nemohly. Absolutně nemohli jakkoliv manipulovat s pneumatikami. Od kauzy jsou tyto Hornerovy triky ošetřeny. 03 03
                  2) V Malajsii to neudělal,prtotože na to neměl v odpovídající kondici pneumatiky. O čem se tu s tebou asi pořád dohaduji?
                  3)Webber před Vettelem vyhrál naposledy v Brazílii 2011 (poslední závod sezóny), kdy měl Vettel titul dávno v kapse. Tak že nikoliv, že on nechával vítězit Vettela, když už o titul nebojoval, ale Vettel nechával vítězit Webbera, když měl své jasné. A před tím vyhrál v Monaku 2010. Další závod bylo ono Turecko, kdy si také jel pro vítězství a kdy ho Vettel sejmul. Od té doby Webber nesměl Vettelovi překážet, nebo s ním nedej Bože bojovat o vítězství. Proč vše převracíš?
                  Na jedné straně mě přesvědčuješ, že Vettel klidně zajede stint 18 kol a možná i víc se stejnou rychlostí a těžkým autem a na druhé straně po 10 kolech (nejkratší stint vůbec, nepočítámli nutnou výměnu přechodných gum) má problémy? Ty problémy jsou jen ve tvé hlavě. 13

                  + 7 / − 9

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Mike17

                    Mike17

                    93.99.87.XXX
                    To je tvůj názor. Nechat sedět lepšího z pilotů, když tehdy neměli žádnou indicii, že jejich vůz bude natolik dominantní (právě proto, že to byl 2.závod), by byla velká hloupost. Nemohl tenkrát tušit, že druhou půlku sezony všechny převálcují a Webber by na titul mohl i stačit (pokud by neměl problémy). Souhlasím jen s tím, že je v Mercedesu podobná situace. Jen to nevidím tak ostře. Pouze se starají, aby jezdci nebyli (pokud je to možné) v přímém souboji. A je to logické (ale neříkám, že se mi to líbí!!!). Být šéfem týmu, taky bych souboje omezil ve chvíli, kdy se kolegové na trati nerespektují a srážejí.
                    1. Ale to bylo před kauzou Silverstone!!!! 12 Co konkrétně nemohli tenkrát dělat? Vždyť tenkrát podle tebe samotného přehazovali gumy ze strany na stranu, přehušťovali nebo podhušťovali, měnili nepovoleně geometrii nebo už nevím co ještě jsi přišil právě RB. Tak to podle tebe dělali, ale že by to udělali v Malajsii je nereálné????? Nechceš si sjednotit na to konečně názor??? 1212121212
                    2. Ano i to je možné. Ale ani to nezkusil. Těch závodů, kdy to nedělal, bylo celkem hodně. 03
                    3. Sice to nebylo vítězství, ale mimo tvé údaje dojel těsně před Vettelem v Číně 2012 (nechápu, jak je možné, že ho nechali ukrást Sebovi 2 body 12), nebo dojel před ním v Brazílii. A taky těsně před ním v Německu 2011. Takže nechali je závodit? Nechali!!! 03
                    Proboha kde jsi zase vyčetl, že zajel Vettel 18-ti kolový stint se stejnou rychlostí???? Umíš vůbec číst????? Napsal jsem někde, že měl problémy ujet 10kol???? Kde to píšu????? Kde???????? Psal jsem, že si Vettel mohl říct o výměnu (z různých důvodů!!!). Chápu, že vidíš problémy v mé hlavě. Když mi tu pořád připisuješ naprosto jiné věci, než které píšu!!!!! Má vůbec cenu něco psát, když si z toho vytvoříš něco naprosto odlišného??? 13

                    + 11 / − 3

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • odin

                      odin

                      77.240.96.XXX
                      Souhlasím, že nemohli ve druhém závodě tušit, jak to bude a tak se rozhodli pro Vettela. Zajímavé, že v tomto případě chápeš, že tým nějak rozhodoval i když nevěděl jak to skončí. Ale v případě spatlané TR v Malajsii vymýšlíš spousty nesmyslů, jen abys dokázal, že to šlo udělat jinak. Tam se přeci také nějak rozhodli a nemohli tušit, co z toho bude.
                      1) Máš pravdu, tady jsem ulítl. 03
                      2)Řekl bych, že ti i zkusil a poznal, že to nejde, tak z toho vycouval. Ty pořád myslíš, že týmy vědí jak na tom jsou už po testech a jakýkoliv vývoj v chápání pneu ignoruješ. Na začátku sezóny se jezdí na více zastávek a gumy odchází rychleji. Až když týmy vše pochopí, uzpůsobí auta a jejich nastavení, tak zvládají klidně celý závod na jedinou povinou zastávku prakticky s jakýmikoliv pneu.
                      3)Čínu jsme probírali, tam na to Seb neměl pneu. Brazílie je poslední závod kdy bývá rozhodnuto, tak že viz předchozí můj názor. Jedině snad Německo. Tak to je opravdový důkaz na kterém můžeš postavit celou svoji teorii o vyrovnaných šancích o kterých Horner vždy hovořil. 11
                      Víš Miku, my spolu máme letitý problém v pohledu na tvé oblíbence. Ještě před 6 lety jsi nebyl ochoten uznat, že Horner lže. Dnes kdy tu při každé příležitosti rozporuji jeho prohlášení a činy, případně jeho protichůdná prohlášení, už opatrně přiznáváš, že "se ti ne všechno na jeho řečech líbí". 02
                      Ty ho máš ve škatulce "Mirek Dušín novodobé F1" a obviňuješ mne ze škatulkování, když si ho nestrkám do podobné škatulky jako ty. 13
                      Nakopíruji tvoji větu: "Když mu vydrželi 18 kol na začátku (byť mu na konci odcházely), musel by zvládnout na konci 13 kol s o 150kg lehčím vozem s prstem v nose."
                      Miku a co destikolový stint, ten zvládnout nemohl? Proč tedy nejel ten třináctikolový, když mu tak šel? Zajel by o dvě kola po Webberovi a nebylo by co řešit. 18 18 18

                      + 14 / − 6

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Mike17

                        Mike17

                        93.99.87.XXX
                        Ono to není primárně o tom, že se rozhodli pro Vettela. Kdyby ho nechali sedět, Markovi by to nijak nepomohlo (možná by v tom závodě získal bez Vettela i 2 body navíc, kdyby špatně nedotáhli to kolo). Ale Vettelovi by mohli zkazit titul (nevěděli, že bude na konci tak dominantní a vyhraje o 155b), tím že by ho připravili o 12 bodů. Po předchozí 3 roky byl ten lepší z nich (v roce 2010 se štěstím). A představ si, že na konci roku 2013 by Vettel skončil druhý o několik bodů. Řekl bych, že Horner by dostal okamžitého a pochopitelného padáka, že připravil RB takovým rozhodnutím o titul. Vůbec se nedivím, že ho sedět nenechali. Já bych si takové riziko na sebe taky nevzal.
                        1. Smekám a děkuji, že jsi to uznal. 03
                        2. OK, na tom se neshodneme.
                        3. To Německo nebylo jediným závodem, kdy jezdili za sebou. Ale jistě se snažili, aby spolu ti dva po těch zkušenostech nepřišli moc k souboji. Na druhou stranu nikdy Mark neslyšel nic o pouštění, pokud měl šanci na titul.
                        -Odine před 6-ti lety jsem tento server ještě asi ani neznal. A před 5-ti lety, se mi rozhodnutí o Markově křídle také nelíbilo, stejně jako třeba nucení Marka neútočit na Seba v Silverstone. Takže ne, ani tenkrát jsem s Hornerem ve všem nesouhlasil. Uznávám ho jako inteligentního a schopného šéfa týmu. A jako šéf týmu dělá manipulace a intriky, které jsou ve prospěch týmu. Líbí se mi to? Ne!!! Chápu to? Ano!!! To, že ho nějak zbožňuju je jen tvůj výklad. 03
                        -Ano tu větu jsem napsal. A všimni si, že jsem nepsal o stejné rychlosti, ale že jsem v závorce napsal, že mu gumy odcházely!!! To znamená, že na konci nejel tak rychle a proto jsem NEPSAL O STEJNÉ RYCHLOSTI!!!
                        A stejně tak jsem NEPSAL, že by 11 kol nezvládl!!! Nebo můžeš hodit citaci? Měl za sebou 10kol a zbývalo 14. Další kolo měl zřejmě naplánovanou zastávku Mark. Mohl tedy jet po 12 kolech. Takže měl na výběr 12:12, nebo 10:14 kolům. Já bych si vybral taky 10:14, když je na konci auto o dalších 30kg lehčí a tudíž gumy míň žere. Je naprosto běžné, že se na koci závodu stinty prodlužují, nebo ne? Takže je celkem rozumné, že chtěl zastávku v tomto kole. Co ti na tom přijde nepochopitelné? 13

                        + 11 / − 6

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
  • Zix.

    Zix.

    XXX
    Je sice pravda, že tahle situace je hodně blbá a nudná, tedy to není dobrá reklama.
    Ale je kravina trestat Mercedes nebo kohokoliv jinýho za to, že udělali nejlepší motor. Nikdo nikomu nebránil, aby někdo jinej začal taky tak brzo vyvíjet a udělat je tak dobrý.

    Mě jako fanouškovi Red Bullu nebo určitě komukoliv od nich by se taky nelíbilo, kdyby se šlo proti jejich týmu a to jenom proto, že odváděli celý roky nejlepší práci (v letech 2010-2013).

    + 16 / − 10

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      XXX
      Tak jako fanoušek RB si jistě pamatuješ, jak se po každé vítězné sezoně RB měnily pravidla v oblasti, v které RB vynikal.
      Trestat Mercedes je nesmysl, ale u nových motorů nemělo být zmražení vývoje. Duncan66 to vystihl celkem přesně.

      + 12 / − 14

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Pepan

        Pepan

        XXX
        Tak ať se povolí vývoj motorů, ale u všech. To, co navrhovala Monisha, že se povolí vývoj všem s výjimkou Mercedesu, je fakt na palici. Přitom Sauber používá motory Ferrari, takže by teoreticky měli být skoro stejně dobří jako "fabrika".

        + 12 / − 14

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Zix.

        Zix.

        XXX
        Jojo pamatuju ale naštěstí to nebyli nějak moc velký změny. Teď by se u motorů museli změnit výrazně, jinak Mercedes bude stále na vrcholu a hlavně díky motorům.
        A je pravda že neměli zmrazovat vývoj, to byla největší kravina u nových motorů. Navíc je k tomu omezili na tak malej počet. Se divim že jim rovnou nedaj motor na celej rok, blbci.

        + 17 / − 6

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          93.99.87.XXX
          No zákaz foukání je podle mne celkem velký zásah do konstrukce. A změna pravidel po roce 2013 je jedna z největších za celou historii. Já ani nechci nějakou větší změnu pravidel, jen zmrazení vývoje u fungl nových motorů, které mají navíc vydržet po 5-ti závodech je kravina. Logicky muselo dojít k tomu, co nastalo a chápu týmy s Renaultem, že se jim to nelíbí. Mně jako divákovi taky ne. 03

          + 18 / − 8

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
      • erdedy

        erdedy

        XXX
        Netusim ako toto vyriesia a hlavne ci sa vobec "chce" niekomu... Roesenie je prakticky jednoduche - upravit pravidla, konkr. uvolnit vyvoj pre vsetkych, dat im ale zasa "nejake" uzsie mantinely - napr. obmedzenie nejakych (hlavne) "exotickych" materialov apod. nech sa to viac podoba na "obyc" produkciu. Urcite nie zmensovat pocet motorov na sezonu - to by bolo vsetko este pomalsie (kazdy by setril "jak o zavod" 12 )

        Ale - nebol to nahodou Mercedes, ktoremu rozmrazili vyvoj v DTM za ucelom dotiahnutia sa na konkurenciu? 03

        Urcite treba zrusit nezmysly s zetonami (aspon na cas) a uplne povolit vyvoj (aspon na cas). Ci pre dvoch alebo pre vsetkych, to uz je na nich.

        Este jedna vec - totonžyslanienautomobiliek, to je ten problem - posledne roky je to uz len sutaz v utracani "...jedno kolko to stoji...". Bernie to avizoval davno - zakazeme "toto" najdu si nieco "ine", kde mozu utratit (stejne) nehorazne ciastky aj za uplne prkotiny. Mechanizmus kontroly nakladov neexistuje a tak to dopadlo ako dopadlo.
        Tusim posledny "pomer" pri motoroch V8(?) bol 10mil € za 0,1s na kolo? Uz si nepamätam. Fakt ale je, ze vtedy sa zmrazilo az ked bol +/- kazdy motor na tom priblizne rovnako. Tu sa ide obmedzovat nieco, co este nebolo ani poriadne odskusane, ani netusia este presne "kde" je nejaky "strop" tejto technologie. Pri opacnom pohlade - zasa - trebalo nam toto? Uz roky dozadu sme tu premyslali nad cenou tejto techniky a... nemylili sme sa. Ba dokonca niektore "firmy" do toho investovali este viac ako vtedajsie "najoptimistickejsie" odhady. 03 Ako inak, ked sa do toho "obuju" automobilky... Paradoxne povodne "kvoli uspore nakladov"...
        Uplne genialne je to, ze aj ten (pre mna najdolezitejsi) parameter - "brutalny zvuk" sa im podarilo genialne "odpojit"... 18
        Fakt som zvedavy, co sa udeje.

        Posledna vec - RedBull - raz som tu daval taky "maly" zoznam veci, ktore sa kvoli RB okamzite riesili a aj v prebiehajucej v sezone... 02 Takze mi vychadza, ze teraz to niekomu "vyznamnemu" nepasuje, preto sa len donekonecna analyzuje/rozpocitava/natahuje/hlasuje/odklada na neurcito a furt dookola... Pritom riesenia existuju, nie su az take tazke/nedostupne (aspon čiastočné/prechodné). Nuz ale "kvoli uspore nakladov, zachrane sportu a chudobnejsich teamov"... sa to proste neda... 03

        + 13 / − 13

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • erdedy

          erdedy

          XXX
          Sorry za preklepy a zkomoleniny 03

          Za vsetky aspon jedna:
          "totonžyslanienautomobiliek" = "toto zmyslanie automobiliek" 20

          + 13 / − 13

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
      • odin

        odin

        77.240.96.XXX
        Konečně rozumnější názor od tebe u článku o Hornerovi. Jen dodám, že pravidla se většinou pouze upřesňovala. A pro RedBullácké plačky připomínám, že se občas stalo, že FIA nepotrestala hornerův tým za evidentní porušení pravidel.
        S ostatním souhlas. Také bych na nějakou dobu (cca 2 roky?) "rozmrazil", ale všem. Podle mne každý vývoj má někde strop. A ten, kdo je s vývojem nejdál nedosahuje takových pokroků. Tak že naděje na stažení Merglu by jistě byla.
        Současný stav pravidel je pouhé zakonzervování rozdílů. Žetony-nežetony. Však Ferrari stáhlo náskok hlavně kvůli "objevení díry v pravidlech". A šachováním s homologací, kdy vlastně vyrobili jiný motor.

        + 14 / − 13

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama