DISKUZE K ČLÁNKU Force India: O polovinu levnější V8 se stejným výkonem si to mohou rozdávat s V6 motory

Force Indii se zamlouvá nápad na zavedení V8 atmosférických motorů, které by byly levnější, ale přitom by měly dostatek výkonu na to, aby mohly soutěžit se současnými přeplňovanými V6.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Force India: O polovinu levnější V8 se stejným výkonem si to mohou rozdávat s V6 motory

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 46, poslední 30.04.2015 14:41 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Pepan (Hlasovalo 11 lidí) 29.04.2015 07:55
Na mě pořád ta jejich iniciativa působí dojmem … »
» Hr3bec (Hlasovalo 11 lidí) 29.04.2015 08:49
Ono zase na druhou stranu je nesmyslné i to … »
» Pepan (Hlasovalo 8 lidí) 29.04.2015 11:02
Zkusme si shrnout, jak by to vypadalo v praxi? … »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Pepan

    Pepan

    89.24.157.XXX
    Na mě pořád ta jejich iniciativa působí dojmem že socky chtějí vyhrát šampionát. Je to formule jedna, královna motorsportu. Pokud na to nemají, ať jdou do levnější série, ale situace, kdy vedle sebe budou dva druhy motorů a ten levnější bude díky úpravě pravidel, výkonově srovnatelný s tím dražším, je nesmyslná. Na mě to celé začíná působit stejným dojmem jako když se kdysi, za totáče, jezdil v RVHP Pohár míru a přátelství na okruzích. Mělo to neskutečně nesmyslný bodový systém, kdy body získávaly i auta na zadních pozicích a pokud někdo dojel dvakrát na dvacátém místě, měl zhruba stejný počet bodů jako ten, co jednou vyhrál a jednou odpadl pro poruchu. A tady je to stejné. Pokud prosadí tuhle dualitu, dal bych tam podmínku, že stejně jako hybridní motory, tak i t V8 budou mít na závod 100kg paliva. A ať se s tím poperou jak chtějí.

    + 11 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • rock

      37.188.142.XXX
      "Je to formule jedna, královna motorsportu"

      Řekl ti to v té poslední větě: zrovna teď je to platforma pro propagaci a vývoj motoru, který vyhovuje čtyřem automobilkám.

      Umělé zvýhodňování levných motorů by bylo nevyvážené, ale současný stav je nevyvážený na opačnou stranu. Ty motory se tváří jako efektivní se spotřebou 100kg na závod, ale opak je pravdou. Jsou úžasně neefektivní. Takže OK, pravidlo vycházející z tvého, akorát upravené:

      dneska stojí sada motorů na sezónu pro jedno auto řekněme 10 mil. E (a to jsem optimista). Každé auto projede v závodě 100 kg paliva a v trénincích a kvalifikacích dalších možná 300 kg. Dohromady 400 kg za víkend, 20 víkendů => 8000 kg paliva za rok. Při 3 E za kg (proč by F1 neměly jezdit na produkční stooktanový benzín, co se dá koupit u každé lepší pumpy?) 24 000 E za palivo za rok.
      Takže vezměme osmiválcový motor s KERSem, omezme jeho cenu včetně spotřeby na 10 024 000 E na rok (když už teda chceme rovná pravidla) a vzhůru do závodění.

      + 1 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • 1

        178.255.168.XXX
        Pokud si dobře pamatuju, tak pravidlo o palivu hovoří v tom smyslu, že použité palivo musí být shodné s 95% (číslo si nepamatuju přesně) s palivem zakoupeným u benzinové pumpy ve státě, kde se pořádá závod, pokud má v tom státě prodejce paliva zastoupení. Takže to tak úplně volný není...

        + 0 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • mi88ki

          mi88ki

          165.72.200.XXX
          Tak to mají štěstí,že nejezdí u nás. To by taky nemuseli vůbec nastartovat.
          Jo a kdo rozhoduje od jaké pumpy ten národní benál dovezou ? Ministr hospodářství ?

          + 0 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • rock

          37.188.142.XXX
          Jo jo, něco takovýho tam bylo, akorát jsem si nebyl (a nejsem) jistý, jestli to pořád platí.
          Ale chtěl jsem tím naznačit něco o efektivitě jednotek a o tom, za jakou cenu jsou výkladní skříní pokroku motorismu a co je vlastně v té výkladní skříni vidět; že honba za 100kg na závod je absurdní při ceně a životnosti celé pohonné jednotky. Totéž platí i o ekologii (emise CO2 jsou koneckonců v přímé úměře se spáleným benzínem).

          + 1 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Pepan

            Pepan

            89.24.157.XXX
            Nejparadoxnější na tom je, že se honí za úsporou paliva v závodě a kolik stovek tun paliva ten cirkus spotřebuje na to, aby objel celý svět, vlastně nikoho nezajímá.

            + 2 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Pierre Gasly byl v úvodní chvíli závodu krajně rozčilen.

GP MONAKA: Závod je přerušen dřív, než pořádně začal - velká kolize Péreze a obou Haasů

Předloni pole-position Leclercovi štěstí nepřinesla - bude se letos moci radovat s monackým princem z lepšího výsledku?

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

Sergio Pérez opět ukázal svou odvrácenou tvář - skončit v Q3 není určitě v jeho situaci záviděníhodné

KVALIFIKACE GP MONAKA: Leclerc má třetí domácí pole-position, Verstappen skončil mimo TOP5

Valtteri Bottas si v ulicích Monte Carla tentokrát příliš nezajezdil

GP MONAKA: V třetím tréninku se Leclerc ještě zlepšil, ostatní mu zatím nestačí

Charles Leclerc se před domácími příznivci v druhém tréninku vytáhl

GP Monaka: v druhém tréninku se nejlépe dařilo Leclercovi, Russell měl potíže, Red Bull nepřesvědčil

Lewis Hamilton v zádově v Austrálii

První trénink byl stříbrný. Díky Hamiltonovi

Red Bull bude muset zabrat, soupeři mu dýchají na záda

Monako bude podle Marka pro Red Bull náročnou výzvou, varuje před McLarenem i Ferrari

Speciální zbarvení McLarenu pro GP Monaka jako pocta Ayrtonovi Sennovi

McLaren vzdává hold Sennovi, do Monaka přijíždí ve speciálním zbarvení + VIDEO

Carlos Sainz přijíždí do boxů po svém vítězství v Austrálii

"Mohli jsme vyhrát," lituje Ferrari po nasazení novinek v Imole. Leclerc viní Red Bull a McLaren z 'podivností'

Lando Norris se stává sběratelem trofejí (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama