DISKUZE K ČLÁNKU Force India: O polovinu levnější V8 se stejným výkonem si to mohou rozdávat s V6 motory
Force Indii se zamlouvá nápad na zavedení V8 atmosférických motorů, které by byly levnější, ale přitom by měly dostatek výkonu na to, aby mohly soutěžit se současnými přeplňovanými V6.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Force India: O polovinu levnější V8 se stejným výkonem si to mohou rozdávat s V6 motory
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
wrt
07:09 30.04.2015 88.80.244.XXX
......... Dvojtaktný osemvalec by bol ešte lacnejší a výkonnejší. Len koho by to zaujímalo. Ak chcú hľadať lacnejšiu koncepciu, tak prosím. Stačí zadať maximálnu spotrebu paliva a motorov. Obávam sa, že by vývoj a výsledky vyšli oveľa drahšie.
Pepan
20:02 29.04.2015 89.24.157.XXX
To nemusí být jenom v kontextu F1. Ale já ty týmy fakt nechápu. Kdyby se všechny malé týmy domluvily, sbalily by se a odešly, co by mohl Bernie a FIA dělat? Šli by do levnější série a bylo by to. Já sice Bernieho nemusím, ale souhlasím s ním v jedné věci. Sám řekl, že když měl tým F1, tak utratil pouze tolik, kolik měl na účtě. A o tom to je. Oni si nechali něco vnutit, nebránili se a teď nadávají.
Pepan
18:32 29.04.2015 89.24.157.XXX
Řekněme si na rovinu, že slabší týmy měly dost času, aby řekly, že tato verze pohonné jednotky je pro ně nepřijatelná a mohly z F1 před nasazením hybridů vycouvat. A pokud by naráz z F1 odešlo třeba 5-6 týmů, nebo aspoň tím odchodem pohrozily, pochybuji, že by se ty hybridy nasadily. Jenže oni si nechali ty drahé motory vnutit a teď brečí, že na to nemají.
rock
18:14 29.04.2015 37.188.142.XXX
OK, s duálními pravidly máte asi pravdu (ty i Pepan). Ale stojím si za
- tím, co jsem napsal výš v 16:20
- tím, že automobilky Renault, Mercedes a Honda nejsou pro F1 potřebné a jejich účast je kontraproduktivní, protože jim na srdci leží propagace vlastní sériové výroby a ne dobro F1
- tím, že jejich zástupci by proto možná, MOŽNÁ, mohli mít poradní roli při tvorbě pravidel, ale rozhodně ne hlasovací právo
- což se ostatně týká i zástupců jednotlivých týmů
- a za tím, že závodní sérii drtivě rychlejší než cokoliv ostatního, co se pohybuje na okruzích, lze postavit i za zlomek nákladů. Klidně třeba 20% současných. Pro porovnání, IndyCar se odhadem pohybuje někde na úrovni 5-10% nákladů F1.
- tím, co jsem napsal výš v 16:20
- tím, že automobilky Renault, Mercedes a Honda nejsou pro F1 potřebné a jejich účast je kontraproduktivní, protože jim na srdci leží propagace vlastní sériové výroby a ne dobro F1
- tím, že jejich zástupci by proto možná, MOŽNÁ, mohli mít poradní roli při tvorbě pravidel, ale rozhodně ne hlasovací právo
- což se ostatně týká i zástupců jednotlivých týmů
- a za tím, že závodní sérii drtivě rychlejší než cokoliv ostatního, co se pohybuje na okruzích, lze postavit i za zlomek nákladů. Klidně třeba 20% současných. Pro porovnání, IndyCar se odhadem pohybuje někde na úrovni 5-10% nákladů F1.
rock
16:18 29.04.2015 37.188.142.XXX
To už jsme samozřejmě na půdě bezuzdných spekulací. Já tomu, že by automobilky utrácely prachy v nové bezejmenné sérii (kde je navíc otázka, jestli by tam měly slabý soupeře, takže šance skončit na chvostu by byla větší než doteď), moc nevěřím. Lépe řečeno vůbec nevěřím.
Proto jsem tak skeptický k tomu, že by nějaká konkurenční série -dražší série, zaměření na hitech- byla vůbec životaschopná.
Proto jsem tak skeptický k tomu, že by nějaká konkurenční série -dražší série, zaměření na hitech- byla vůbec životaschopná.
Mike17
16:06 29.04.2015 93.99.87.XXX
O pravidle 25kg baterií nevím, ale technické předpisy neznám natolik, abych to popíral. Účinnost elektromotorů je už roky přes 90%, tudíž několikanásobný pokrok je nemožný. Kapacita baterií na 1kg se zvýšit mohla, ale také se mi nechce věřit v mnohanásobné zvýšení.
Samozřejmě hmotnost zvýšilo více věcí (třeba chlazení), tak se to těžko posuzuje. Ale je mi to celkem jedno.
Samozřejmě hmotnost zvýšilo více věcí (třeba chlazení), tak se to těžko posuzuje. Ale je mi to celkem jedno.
Jens
14:52 29.04.2015 109.81.245.XXX
ERS se používá nejen s dvakrát vyšším výkonem, ale během kola může uvolnit až 10násobné množství energie (4 MJ). to nikterak nepopírá to, že problém nebyl v bateriích, jak nesmyslně tvrdí Eliška Punková. Kdyby tehdy byl problém v bateriích, těžko by týmy požadovaly výkonnější KERS. Ale nějakého pokroku dosaženo bylo, protože dnes baterie váží stále - nesmí být těžší než 25 kg. Hmotnost vozů se zvýšila kvůli něčemu jinému.
Nadcházející závod 26.5.2024
GP Monaka78 kol (260.286 km)
Circuit de Monaco
-
Pátek
- 1. Trénink (13:30 - 14:30)
- 2. Trénink (17:00 - 18:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (12:30 - 13:30)
- Kvalifikace (16:00)
-
Neděle
- Závod (15:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí
dní | hod | min | sek