DISKUZE K ČLÁNKU Force India: O polovinu levnější V8 se stejným výkonem si to mohou rozdávat s V6 motory

Force Indii se zamlouvá nápad na zavedení V8 atmosférických motorů, které by byly levnější, ale přitom by měly dostatek výkonu na to, aby mohly soutěžit se současnými přeplňovanými V6.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Force India: O polovinu levnější V8 se stejným výkonem si to mohou rozdávat s V6 motory

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 46, poslední 30.04.2015 14:41 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Pepan (Hlasovalo 11 lidí) 29.04.2015 07:55
Na mě pořád ta jejich iniciativa působí dojmem … »
» Hr3bec (Hlasovalo 11 lidí) 29.04.2015 08:49
Ono zase na druhou stranu je nesmyslné i to … »
» Pepan (Hlasovalo 8 lidí) 29.04.2015 11:02
Zkusme si shrnout, jak by to vypadalo v praxi? … »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

rock

37.188.142.XXX
Nemohu potvrdit ani vyvrátit, pohledal jsem po světě, našel jsem různé zdroje s různými cenami. Podle některých zdrojů je navýšení ceny asi 2x, podle jiných >3x.

+ 2 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

rock

37.188.142.XXX
Joe Saward loni psal, že:

-Mercedes: 26 milionů dolarů
-Ferrari: 30 milionů dolarů
-Renault: 36 milionů dolarů

takže těch 17-23 mil. by mohlo být tak v eurech, ale spíš v librách... A V8 na konci své éry stály 10 mil USD.

+ 2 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

78.98.39.XXX
v8 sa predavali za 8-10mil. cosworth mozno menej ale ten uz okrem marussie nepouzival nikto
tieto motory idu po 17mil. u mercedesu a u predrazeneho renaultu za 23mil.
takze jediny kto predava takmer 3x drahsie je renault

+ 2 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

wrt

88.80.244.XXX
......... Dvojtaktný osemvalec by bol ešte lacnejší a výkonnejší. Len koho by to zaujímalo. Ak chcú hľadať lacnejšiu koncepciu, tak prosím. Stačí zadať maximálnu spotrebu paliva a motorov. Obávam sa, že by vývoj a výsledky vyšli oveľa drahšie.

+ 2 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Pepan

Pepan

89.24.157.XXX
P.S. Jo a dík za fanj pokec.01

+ 3 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Pepan

Pepan

89.24.157.XXX
To nemusí být jenom v kontextu F1. Ale já ty týmy fakt nechápu. Kdyby se všechny malé týmy domluvily, sbalily by se a odešly, co by mohl Bernie a FIA dělat? Šli by do levnější série a bylo by to. Já sice Bernieho nemusím, ale souhlasím s ním v jedné věci. Sám řekl, že když měl tým F1, tak utratil pouze tolik, kolik měl na účtě. A o tom to je. Oni si nechali něco vnutit, nebránili se a teď nadávají.

+ 3 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

rock

82.117.159.XXX
Tak ony původně měly být ty motory trochu jiný a trochu levnější. Ale jasně, nechali si to vnutit, alternativa byla sbalit se a vypadnout. To já jenom jakých významů může v kontextu F1 nabývat slůvko "fér".

+ 3 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Pepan

Pepan

89.24.157.XXX
Řekněme si na rovinu, že slabší týmy měly dost času, aby řekly, že tato verze pohonné jednotky je pro ně nepřijatelná a mohly z F1 před nasazením hybridů vycouvat. A pokud by naráz z F1 odešlo třeba 5-6 týmů, nebo aspoň tím odchodem pohrozily, pochybuji, že by se ty hybridy nasadily. Jenže oni si nechali ty drahé motory vnutit a teď brečí, že na to nemají.

+ 2 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

rock

37.188.142.XXX
Úplně stejně fér, jako prosadit do pravidel pohonné jednotky skokově dražší možná trojnásobně, přičemž (finančně) slabší týmy do toho neměly co mluvit - a přitom je to coby fixní náklad ovlivní (a taky ovlivnilo) nejvíc.

+ 4 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

rock

37.188.142.XXX
OK, s duálními pravidly máte asi pravdu (ty i Pepan). Ale stojím si za
- tím, co jsem napsal výš v 16:20
- tím, že automobilky Renault, Mercedes a Honda nejsou pro F1 potřebné a jejich účast je kontraproduktivní, protože jim na srdci leží propagace vlastní sériové výroby a ne dobro F1
- tím, že jejich zástupci by proto možná, MOŽNÁ, mohli mít poradní roli při tvorbě pravidel, ale rozhodně ne hlasovací právo
- což se ostatně týká i zástupců jednotlivých týmů
- a za tím, že závodní sérii drtivě rychlejší než cokoliv ostatního, co se pohybuje na okruzích, lze postavit i za zlomek nákladů. Klidně třeba 20% současných. Pro porovnání, IndyCar se odhadem pohybuje někde na úrovni 5-10% nákladů F1.

+ 0 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

93.99.87.XXX
OK, hledat to nebudu, budu ti věřit. 03

+ 1 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Pepan

Pepan

89.24.157.XXX
Mě ty hybridy taky nenadchly, ale na rovinu , bylo by to fér třeba vůči Hondě, která se teď trápí, aby ho vyladila a až bude fungovat, tak by se hybridy zrušily?

+ 4 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Pepan

Pepan

89.24.157.XXX
Psal jsem o současné době.. Ať se podívám na kteroukoliv sérii, neexistuje tam dualita. Jsou jednotná pravidla pro všechny účastníky

+ 3 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Jens

78.157.160.XXX
Já myslím, že je mnohem více láká podobně silná konkurence než účast v sériích o několika třídách s rádobytýmy typu bývalého Caterhamu, HRT či současného Manoru. To není lákavé ani pro sponzory.

+ 4 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Jens

78.157.160.XXX
Baterie musí vážit 20 - 25 kg, najdeš to v článku 5.4.3 tech. pravidel. S účinností elektromotorů jinak souhlas.

+ 4 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

rock

37.188.142.XXX
Ale abych byl upřímný, máš pravdu. Dal bych stejná pravidla pro všechny. Ta by ale nezahrnovala hybridy v jejich současné podobě.

+ 1 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

rock

37.188.142.XXX
To už jsme samozřejmě na půdě bezuzdných spekulací. Já tomu, že by automobilky utrácely prachy v nové bezejmenné sérii (kde je navíc otázka, jestli by tam měly slabý soupeře, takže šance skončit na chvostu by byla větší než doteď), moc nevěřím. Lépe řečeno vůbec nevěřím.
Proto jsem tak skeptický k tomu, že by nějaká konkurenční série -dražší série, zaměření na hitech- byla vůbec životaschopná.

+ 1 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

rock

37.188.142.XXX
F1 skoro 40 let (až do zákazu turba)?

+ 5 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

93.99.87.XXX
O pravidle 25kg baterií nevím, ale technické předpisy neznám natolik, abych to popíral. Účinnost elektromotorů je už roky přes 90%, tudíž několikanásobný pokrok je nemožný. Kapacita baterií na 1kg se zvýšit mohla, ale také se mi nechce věřit v mnohanásobné zvýšení.
Samozřejmě hmotnost zvýšilo více věcí (třeba chlazení), tak se to těžko posuzuje. Ale je mi to celkem jedno. 03

+ 1 / − 5

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Jens

109.81.245.XXX
ERS se používá nejen s dvakrát vyšším výkonem, ale během kola může uvolnit až 10násobné množství energie (4 MJ). to nikterak nepopírá to, že problém nebyl v bateriích, jak nesmyslně tvrdí Eliška Punková. Kdyby tehdy byl problém v bateriích, těžko by týmy požadovaly výkonnější KERS. Ale nějakého pokroku dosaženo bylo, protože dnes baterie váží stále - nesmí být těžší než 25 kg. Hmotnost vozů se zvýšila kvůli něčemu jinému. 03

+ 5 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Red Bull bude muset zabrat, soupeři mu dýchají na záda

Monako bude podle Marka pro Red Bull náročnou výzvou, varuje před McLarenem i Ferrari

Speciální zbarvení McLarenu pro GP Monaka jako pocta Ayrtonovi Sennovi

McLaren vzdává hold Sennovi, do Monaka přijíždí ve speciálním zbarvení + VIDEO

Carlos Sainz přijíždí do boxů po svém vítězství v Austrálii

"Mohli jsme vyhrát," lituje Ferrari po nasazení novinek v Imole. Leclerc viní Red Bull a McLaren z 'podivností'

Lando Norris se stává sběratelem trofejí (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

George Russell prohrál týmový duel, ale získal bod útěchy

GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

Max Verstappen získal v Imole osmou pole-position v řadě, jako druhdy legendární Ayrton Senna

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

Piastrimu úspěch na Imole poněkud zhořkl (ilustrační foto)

Pořadí na startu GP Emilia Romagna se mění, Piastri přišel o první řadu

Sergio Pérez si připsal další nepovedený výkon

GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

Fernando Alonso si před kvalifikací řádně zkomplikoval život

McLaren vyhrál v dramatickém závěru poslední, dvakrát přerušený trénink

Nico Hülkenberg si vyzkoušel trať v Imole vůbec poprvé ve své kariéře (ilustrační foto)

Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama