Měly by zákaznické týmy hradit výrobcům motorů náklady na vývoj? Sauberu se to nelíbí

Petr Hlawiczka, 22. dubna 2015, 06:35 Google+

Šéfce Sauberu, Moniše Kaltenbornové, se nelíbí vysoké ceny, za které musí ve Formuli 1 odebírat od výrobců pohonné jednotky. Špatně je podle ní i to, že do ní zahrnují také své náklady na vývoj.

Počet komentářů:  33 komentářů (Poslední 24.04. 18:27) Napište svůj názor
Honda

Honda | foto: Honda Racing F1

Sdílejte článek

V Bahrajnu se opět hovořilo o změně formátu motorů kvůli jejich vysoké ceně. Podle Bernieho Ecclestona se musí F1 "naléhavě" vrátit k V8 motorům a zbavit se současných V6. Po jednáních ale dodal, že by akceptoval zachování současných pohonných jednotek, pokud dojde ke snížení nákladů.

Od roku 2017 se plánuje další změna - přechod na silnější pohonné jednotky o výkonu 1000 koní, jejich formát by se ale měnit neměl: zůstanou zachovány současné V6. Ty v současné době ale zákazníky stojí ročně až 18 milionů liber (690 mil. Kč), což u menších týmů tvoří významnou část jejich rozpočtů.

"Pro nás jako pro zákaznický tým jsou u motorů nejdůležitějším faktorem jejich náklady. Motory kdysi hodně zvyšovaly náklady a mnoho let se nám dařilo tomu unikat. Ale nyní jsme žel zpět tam, kde jsme byli kdysi, což není moc citlivé," stěžuje si šéfka Sauberu, který používá pohonné jednotky Ferrari.

Náklady na vývoj
Podle ní je také špatné to, že zákazníci musí výrobcům hradit i vývoj motorů, které by automobilky u svých týmů stejně nasadily: "Jako zákazník plně chápu to, že výrobce potřebuje ukázat svou jádrovou technologii a nejnovější technologii, měly by ale zůstávat na cenově dostupné úrovni."

sauber
Ceny za motory v F1 dosahují závratných sum, menší týmy sotva přežívají
(foto: Sauber Motorsport AG)

"Nemyslím si, že bychom měli být využívání k tomu, abychom financovali jejich výzkum a vývoj, protože by ten motor stejně vyrobili. Nikdy se nedočkáte toho, že by Mercedes používal motor Ferrari či naopak," dodává Kaltenbornová pro Autosport.

Vytisknout

Diskuze: Měly by zákaznické týmy hradit výrobcům motorů náklady na vývoj? Sauberu se to nelíbí

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 33, poslední 24.04.2015 18:27 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 33 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Button, Jenson

Boullier: To nejhorší období je za námi

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

  2. "Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud