DISKUZE K ČLÁNKU Měly by zákaznické týmy hradit výrobcům motorů náklady na vývoj? Sauberu se to nelíbí

Šéfce Sauberu, Moniše Kaltenbornové, se nelíbí vysoké ceny, za které musí ve Formuli 1 odebírat od výrobců pohonné jednotky. Špatně je podle ní i to, že do ní zahrnují také své náklady na vývoj.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Měly by zákaznické týmy hradit výrobcům motorů náklady na vývoj? Sauberu se to nelíbí

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 33, poslední 24.04.2015 18:27 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Pepan (Hlasovalo 6 lidí) 22.04.2015 14:53
Nějak Monishu nechápu. Každý výrobce do ceny… »
» Pepan (Hlasovali 5 lidé) 22.04.2015 15:24
Protože tohle by vedlo k dalším komplikacím v… »
» Pepan (Hlasovali 3 lidé) 22.04.2015 18:25
Já si myslím, že F1 by měla být pouze jedna a… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Syntexis

    37.48.42.XXX
    Urcite by to znamenalo komplikovanejsi pravidla, nekdo by v tom mohl videt i fakticke vytvoreni dvou odlisnychtrid v ramci F1, ale zda se mi, ze by to bylo levnejsim resenim, po kterem vsichni volaji

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Syntexis

      37.48.42.XXX
      To mela byt reakce na Pepana 15:24 nize... Blbej mobil :)

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Pepan

        Pepan

        89.24.157.XXX
        Já si myslím, že F1 by měla být pouze jedna a nějaké kategorie bych tam necpal. Jednou je to královna motorsportu a ta by měla být jediná a jedinečná..

        + 3 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • rock

          82.117.159.XXX
          Jedna kategorie dovedená ad absurdum znamená značkovou sérii... anebo je možnost otevřít pravidla tak, aby se těch řešení (a jejich kombinací) nabízelo mnoho. Ať si každý má možnost promyslet, jestli raději drahej hitech motor, nebo levnější jednoduchej. Pravidlo 107% (který bych klidně přitvrdil na řekněme 104%) provede selekci beznadějných řešení samo.

          + 4 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Pepan

            Pepan

            89.24.157.XXX
            Nemyslím si, že by F1 měla jít třeba cestou Le Mans, kde startuje mnoho kategorií. U vytrvalostních závodů se nejede na doraz jako v efjedničkách, kde leckdy rozhoduje o umístění desetinka sekundy a pohyb mnohem pomalejších vozů na trati je pro ty rychlé výrazně nebezpečnější. Stanovil bych jednu kategorii, ale smysluplnou a dost. To pravidlo 107% bych asi taky přitvrdil, protože se mi zdá příliš benevolentní.

            + 2 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • odin

              odin

              77.240.96.XXX
              Pánové promiňte mi to, ale trochu "nevhodně" se zamíchám do vaší diskuze. Pobavilo mne, jak přitvrzujete 107% a přitom realita je úplně jinde. V současnosti většinou komisaři tolerují nesplnění limitu a vozy k závodu běžně pouštějí. A za druhé, kdyby se limit přitvrdil, pak by se mohlo stát, že by startovalo jen pár aut. A koukat na prořídlé startovní pole alá GP USA 2005, by příliš atraktivní nebylo.
              Ale chápu, že vaše úvahy byly spíše z oblasi "přání". Současná F1 je nějaká s nějakými pravidly a určitě ji nikdo nebude měnit "od základu".Ono je otázkou, zda by toto "přání" vůbec prošlo. Zda někdo vůbec chce "dobrodružství", ať už "bez omezení", nebo "s více kategoriemi".V současnosti je to začarovaný kruh. A všechno o penězích. Pár automobilek chce vydělat na úspěchu a reklamě, tak do toho cpou prachy horem, dolem bez ohledu na finanční stropy. A pro zákaznické týmy se stává závodění neúnosně předražené, tudíž nedostupné. Obávám se, že selekce bude, ale nikoliv přes přísnějších 107%. Podle mne příchází selekce finanční. Která může pohltit i třeba takového giganta, jakým je McLaren.

              + 2 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • rock

                37.188.135.XXX
                Ale přece nejde v téhle debatě o to, jestli to reálně někdo chce nebo jestli by to prošlo. Nikdo z nás nemá hlasovací právo v té správné skupině subjektů, takže je to celé jen na čistě akademické úrovni a tak k tomu taky přistupuji. Když Platón popisoval ve svých spisech utopii, mělo to reálnější základy, než naše debaty.

                + 2 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
  • Pepan

    Pepan

    89.24.157.XXX
    Nějak Monishu nechápu. Každý výrobce do ceny svého výrobku kalkuluje cenu vývoje. Ať už je to výrobce dětských plenek, nebo aut. Akorát že při velké sérii výrobků je cena vývoje na jednotku procentuálně mnohem menší než u motorů do F1, kdy je vyrobeno jenom několik kusů..

    + 6 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • wrt

    88.80.244.XXX
    ........ Jasne, nielen motory, ale aj gumy, palivo a vôbec všetko. Až pôjdem do obchodu, tak budem žiadať, aby mivývoj odpočítali.

    + 4 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • eR

    62.245.107.XXX
    Já si nedokážu představit, který výrobce motorů by se chtěl v dnešní době vracet k atmosférám V8. Možná tak Cosworth.

    Pro výrobce je F1 především marketingový projekt, takže se potřebují prosadit s něčím co ukazuje jejich technologickou vyspělost a pokrok. Těžko by utrácely miliony na vývoj V8 pro F1, když klasické atmosféry jsou v současné době de facto na konci životního cyklu (což si musíme přiznat ať už k nim máme jakékoliv sympatie pro jejich zvuk, snadnou údržbu a spolehlivost).

    + 3 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Syntexis

      37.48.42.XXX
      Vrta mi hlavou, proc nikdo nenavrhuje povoleni jak atmo V8, tak zaroven V6 hybrid. Starsi reseni pro zakaznicke tymy, usetri a maji spolehlivy motor, ktery vsak neni na jedno kolo tak rychly jako V6 hybrid o vykonu 1000 koni, ktery by pouzivali automobilky, resp.kazdy, kdo si to zaplati. Pripadnou nerovnovahu a nevyhodu lze osetrit nejakymi benefitypro jednu nebo druhoustranu, napr.vetsi pocet motoru na sezonu, nebo motory navic pro patecni treninky...

      + 3 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Pepan

        Pepan

        89.24.157.XXX
        Protože tohle by vedlo k dalším komplikacím v pravidlech a snahou by mělo být je zjednodušit a ne naopak.

        + 5 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    80.87.214.XXX
    Ja sa ani Monischi nečudujem,... ...lebo ak sa stretnú dvaja právnici, sú z toho 3 názory. 18 Ale v podstate každá produkcia, aj v cukrárni je spojená s nákladmi a premietnutá do cien výrobkov na plánované obdobie. 01 Lebo po čase sa zmení sortiment, podľa marketingového prieskumu, formy, rúry atď., na pečenie sa opotrebujú a treba investovať zas do ďalšieho vybavenia, kde určujúci je rozpočet, ktorý mi hovorí, či to cukráreň unesie, alebo nie, na rozdiel od F1, kde břídilové z FIA, zabudli, že aby som mohol niečo meniť, rozhodujúci je rozpočet a nie chtíč ! 02

    + 20 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • chufu

    94.112.132.XXX
    ne tak docela Je to obchod jako každý jiný. Jeden nabízí, druhý kupuje. Kupujícího nikdo nenutí kupovat. Je proto zbytečné plakat do médií, je potřeba sjednat si vyhovující podmínky a když tak jít tam, kde nabízí lepší. Pokud se tohle bude regulovat, jakože by se našla spousta příživníků, kteří by se rádi tohoto procesu účastnili, pak můžeme vykročit směle vpřed k socialismu nejen pod vlajkou EU, ale i F1.

    + 8 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • dannak

      193.245.34.XXX
      Ono to ale není tak jednoduché, podstatě je to oligopolní trh, s malým počtem výrobců a extrémními náklady na vstup, a podobné trhy v zásadě regulovány jsou a to z celkem dobrých důvodů - protože v tomto malém počtů výrobců moc nefunguje (cenová) konkurence.
      Tzn. že malý tým vlastně nemá alternativu, než kupovat relativně hodně drahé motory.
      Z jiného úhlu pohledu by bylo velmi zvláštní, aby výrobce nepromítl náklady vývoje produktu do jeho koncové ceny. Minimálně by tedy zákazník měl na nákladech vývoje participovat. A jak moc, to je na dohodě dodavatel-odběratel, což je opět o té alternativě.

      + 5 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Fanda.LH

        194.228.208.XXX
        F1 není otázkou života a smrti, těžko to takhle soudit... Navíc Sauber se tady vyplakává a pak se chová k pilotům hůř než výrobci k zákazníkům... Sedaček je málo, pilotů hodně... Kdo platí, ten jede...

        + 7 / − 4

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Pepan

          Pepan

          89.24.157.XXX
          Ona brečet musí. Ty peníze, které musí zaplatit VDG, jí budou časem chybět.

          + 2 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • Nasir

          213.216.61.XXX
          Tak ono to spolu souvisí. Mají sotva na zaplacení motorů a základního vývoje auta, takže pak odrbávají piloty a nejspíš nejenom piloty. Kdyby nebyli v takovém srabu, tak to nedělají. Zcela férové řešení by asi bylo odejít, ale to by spoustu fandů mrzelo a určitě nejenom skalních fandů Sauberu.

          + 4 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama