Boullier: Vyšší počet motoru představuje levnější řešení. Co na to šéfové ostatních týmů?

Petr Hlawiczka, 20. dubna 2015, 06:50 Google+

Navýšením počtu pohonných jednotek na jezdce se bude 14. května zabývat Strategická skupina Formule 1. Podle závodního ředitele by to nemuselo vést k vyšším nákladům, ale paradoxně by to pro týmy mohlo být levnější řešení.

Počet komentářů:  15 komentářů (Poslední 27.04. 08:16) Napište svůj názor
Renault

Renault | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

Pravidla povolují letos využití maximálně čtyř pohonných jednotek pro každý vůz. Kvůli problémům se spolehlivostí ale někteří výrobci motorů v čele s Renaultem žádají o navýšení jejich počtu na loňských pět. Týmy s tím souhlasí, ty menší se však obávají nárůstu nákladů o 750 000 až 1 milion Eur. K tomu by ale nemusel dojít.

"Zatím jsem ten návrh neviděl, bude probírán v rámci strategické skupiny. Myslím si, že si musíme počat na její výsledek. Předpokládá a doufám, že bude rozumný," uvádí Eric Boullier, jehož McLaren letos přesedlal z Mercedesu na Hondu, která se letos do F1 po 6 letech vrátila, a proto s novým formátem motorů teprve sbírá zkušenosti.

"I když je Honda v letošním ročníku nová a možná se se spolehlivostí trápíme, i když asi o něco méně než můj kolega [Rob White z Renaultu] zde, tak si ale myslím, že by to bylo vítané a levnější řešení nasadit pátý motor, protože si podle mě všichni výrobci motorů uvědomili, že získání vysoké a spolehlivé výkonnosti stojí spoustu peněz," upozorňuje závodní ředitel McLarenu.

honda
Honda je pro navýšení počtu motorů (foto: Honda Racing F1)

Rob White uznává: "Víme, že sportovní pravidla hovoří o čtyřech motorech. Je zřejmé, že my je nadměrně spotřebováváme a budeme se s tím muset nějak po krocích vyrovnat a přizpůsobit se režimu penalizací. Pokud se pravidla v průběhu sezóny změní, přizpůsobíme tomu naše plánování.

Nedokážu si představit, že by mělo jít o velmi komplikovaný návrh. Myslím, že v pravidlech je jedno místo, kde bychom místo čtyřky vložili pětku. Jak bychom se s tím vyrovnali, to podle mě bude v průběhu sezóny zřejmé," pokračuje zástupce Renaultu.

Sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff nechtěl zabíhat do podrobností: "Návrh jsme předali FIA, je u nich a myslím, že bude probrán na příštím setkání strategické skupiny." Šéf Ferrari Maurizio Arrivabene se k němu připojuje: "Jak říká Toto, inženýři od pohonných jednotek se sejdou, promluví si o tom návrhu a pak se probere v rámci strategické skupiny 14. května."

pohonne jednotky - stav
Aktuální stav použitých součástí pohonných jednotek po
nedělních opravách před Velkou cenou Bahrajnu

A co na to zástupci menších týmů? Šéfka Sauberu Moniša Kaltenbornová říká: "Jakožto zákaznický tým z pohledu motorů se samozřejmě řídíme tím, co řekne náš dodavatel motorů [Ferrari], pro nás jsou však pravidla daná. Minulý rok jsme se s motorem tolik natrápili.

Někteří výrobci motorů odvádějí lepší práci, jiní ne, a každou sezónu se to zkrátka liší. My se tedy bavíme o tom, zda musíme mít dodatečný motor - protože menší týmy zajímají především náklady tohoto opatření, a za jakých podmínek bude zaveden a co to má dělat."

Šéf Manoru John Booth dodává: "My jsme naprosto spokojeni se čtyřmi motory, ale pravidla je  občas třeba pro dobro sportu změnit, a tohle může být jeden z těchto případů. Jsem si ale jistý tím, že to bude v rámci strategické skupiny probráno."

Vytisknout

Diskuze: Boullier: Vyšší počet motoru představuje levnější řešení. Co na to šéfové ostatních týmů?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 15, poslední 27.04.2015 08:16 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 15 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Hamilton, Lewis

Hamilton jako hrozbu vnímal spíše Rosberga než Ferrari

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  2. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  3. Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

  4. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  5. SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

  6. SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud