Vozy budou v roce 2018 o dalších 5 kg těžší, Halo se objeví i v nižších sériích

Petr Hlawiczka, 27. července 2017, 06:30 Google+

Zavedení ochrany kokpitu Halo už nezle zvrátit poté, co byla schválena na poslední schůzce FIA s týmy. S ročním zpožděním se objeví také v juniorských formulových šampionátech, minimální hmotnost vozů naroste o 5 kg.

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 28.07. 06:29) Napište svůj názor
Lewis Hamilton s ochranou kokpitu Halo loni v Singapuru

Lewis Hamilton s ochranou kokpitu Halo loni v Singapuru | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

Povinná minimální hmotnost vozů loni vzrostla o 26 kg ze 702 na 726 kg. Příští rok se opět navýší, tentokrát o 5 kg. Usuzovat z toho, že Halo váží pouze 5 kg, je však mylné - s jeho váhou se totiž počítalo už v přírůstku před letošní sezónou. Na něj zřejmě připadalo přibližně 10 kg, 6 kg na širší pneumatiky a dalších 10 kg na širší křídla a podlahu.

Kvůli nové ochraně kokpitu se změní také pravidla pro statické testy v oblasti kokpitu, jenž musí být ve třech místech jejího ukotvení posílen: bude muset vydržet tlak 116 kN shora ve vertikálním směru, 46 kN zepředu a 93 kN zboku. Ochranný oblouk nad hlavou jezdce musí vydržet ze tří směrů tlak 90, 60 a 50 kN, přední část před volantem 75 kN.

FIA také zvýší čas potřebný pro únik jezdce z kokpitu, ten má narůst z pěti na 8 - 10 sekund.

img-responsive

Budoucí, 4. verze, má mít ladnější křivky - týmy si mohou tvar horní části upravit tak, aby to mělo co nejmenší dopad na jejich aerodynamiku | foto: Red Bull Content Pool

Příští rok bude nasazena 4. verze Halo, loni jsme mohli při testech pozorovat její 2. verzí, která měla širší kruh než ta prvotní. Třetí verze určená pro letošní ročník skončí nejspíše někde v muzeu. Týmy si u budoucí verze budou moci upravit horní část - "obléct ji" podle svých aerodynamických představ, čelní nosník bude o něco tenčí.

Zatím však není jasné, kdo bude tuto ochranu kokpitu vyrábět. Ví se pouze to, že nepůjde o žádný ze současných týmů F1. Půjde o standardizovaný díl FIA, a zřejmě i lukrativní byznys, protože její zavedení od roku 2019 plánuje také pro nižší série počínaje Formulí 2.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Vozy budou v roce 2018 o dalších 5 kg těžší, Halo se objeví i v nižších sériích

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 28.07.2017 06:29 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

McLaren při loňské prezentaci nového auta

Po Ferrari zveřejňuje datum odhalení nového vozu také McLaren, Mercedes a Toro Rosso

Kevin Magnussen s Haasem v Mexiku

Haas si v prvních sezónách v F1 vede lépe než Force India, myslí si spokojený Magnussen

U Renaultu se kompresor i MGU-H nacházejí v zadní části motoru

McLaren vyřešil jiné uspořádání pohonné jednotky Renaultu. V čem se liší od Hondy?

Räikkönen, Kimi

Personální změny v Itálii: Räikkönen má nového inženýra, Toro Rosso opouští šéf aerodynamiky

Martin Whitmarsh

Bývalý šéf McLarenu Martin Whitmarsh se vrací do F1

Sergej Sirotkin se dočkal vytoužené příležitosti

Williams potvrzuje Strolla se Sirotkinem, Kubica rezervním jezdcem

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Pierre Gasly v Austinu

"Politika a peníze." Gasly přesto věří, že mu Toro Rosso dá v F1 příští rok…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Newey o tom, proč odmítl pohádkové nabídky Ferrari i Mercedesu

  2. "Pohonné jednotky v F1 nejsou drahé," argumentuje Prost. A hned sklízí kritiku

  3. McLaren vyřešil jiné uspořádání pohonné jednotky Renaultu. V čem se liší od Hondy?

  4. Personální změny v Itálii: Räikkönen má nového inženýra, Toro Rosso opouští šéf aerodynamiky

  5. Po Ferrari zveřejňuje datum odhalení nového vozu také McLaren, Mercedes a Toro Rosso

  6. Bývalý šéf McLarenu Martin Whitmarsh se vrací do F1

reklama

Zprávy odjinud