Vozy budou v roce 2018 o dalších 5 kg těžší, Halo se objeví i v nižších sériích

Petr Hlawiczka, 27. července 2017, 06:30 Google+

Zavedení ochrany kokpitu Halo už nezle zvrátit poté, co byla schválena na poslední schůzce FIA s týmy. S ročním zpožděním se objeví také v juniorských formulových šampionátech, minimální hmotnost vozů naroste o 5 kg.

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 28.07. 06:29) Napište svůj názor
Lewis Hamilton s ochranou kokpitu Halo loni v Singapuru

Lewis Hamilton s ochranou kokpitu Halo loni v Singapuru | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

Povinná minimální hmotnost vozů loni vzrostla o 26 kg ze 702 na 726 kg. Příští rok se opět navýší, tentokrát o 5 kg. Usuzovat z toho, že Halo váží pouze 5 kg, je však mylné - s jeho váhou se totiž počítalo už v přírůstku před letošní sezónou. Na něj zřejmě připadalo přibližně 10 kg, 6 kg na širší pneumatiky a dalších 10 kg na širší křídla a podlahu.

Kvůli nové ochraně kokpitu se změní také pravidla pro statické testy v oblasti kokpitu, jenž musí být ve třech místech jejího ukotvení posílen: bude muset vydržet tlak 116 kN shora ve vertikálním směru, 46 kN zepředu a 93 kN zboku. Ochranný oblouk nad hlavou jezdce musí vydržet ze tří směrů tlak 90, 60 a 50 kN, přední část před volantem 75 kN.

FIA také zvýší čas potřebný pro únik jezdce z kokpitu, ten má narůst z pěti na 8 - 10 sekund.

img-responsive

Budoucí, 4. verze, má mít ladnější křivky - týmy si mohou tvar horní části upravit tak, aby to mělo co nejmenší dopad na jejich aerodynamiku | foto: Red Bull Content Pool

Příští rok bude nasazena 4. verze Halo, loni jsme mohli při testech pozorovat její 2. verzí, která měla širší kruh než ta prvotní. Třetí verze určená pro letošní ročník skončí nejspíše někde v muzeu. Týmy si u budoucí verze budou moci upravit horní část - "obléct ji" podle svých aerodynamických představ, čelní nosník bude o něco tenčí.

Zatím však není jasné, kdo bude tuto ochranu kokpitu vyrábět. Ví se pouze to, že nepůjde o žádný ze současných týmů F1. Půjde o standardizovaný díl FIA, a zřejmě i lukrativní byznys, protože její zavedení od roku 2019 plánuje také pro nižší série počínaje Formulí 2.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Vozy budou v roce 2018 o dalších 5 kg těžší, Halo se objeví i v nižších sériích

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 28.07.2017 06:29 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Kimi Räikkönen a Sebastian Vettel v kvalifikaci v Brazílii

Ferrari by odchodem z Formule 1 ušetřilo 2,9 miliardy korun

Fernando Alonso s Toyotou TS050 Hybrid při testech v Bahrajnu

VIDEO: Alonsův debut s vozem LMP1 při testech s Toyotou v Bahrajnu

Pierre Gasly a Brendon Hartley - nová sestava Toro Rosso pro rok 2018

Toro Rosso oznamuje své jezdce pro rok 2018

Ferrari má na svém kontě další rekord, tentokrát v oblasti sběratelství

Nevíte co s penězi? Kupte si třeba vůz, ve kterém Schumacher vyhrál GP Monaka

Lance Strolla v Brazílii zradila technika

"Strollovi by pomohl pomalejší týmový kolega," domnívá se Villeneuve. Williams jej brání

reklama
  • Pátek

    • 1. Trénink (10:00 - 11:30)
    • 2. Trénink (14:00 - 15:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (11:00 - 12:00)
    • Kvalifikace (14:00)
  • Neděle

    • Závod (14:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Pierre Gasly v Austinu

"Politika a peníze." Gasly přesto věří, že mu Toro Rosso dá v F1 příští rok…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Deficit Hondy? "Úžasný," hodnotí Alonso. "Toro Rosso se má čeho obávat!"

  2. Vettel i přes rychlou stíhací jízdu Hamiltona jako hrozbu nevnímal, naznačil slabinu Ferrari

  3. Ferrari mělo podepsat Verstappena, s Räikkönenem nikdy titul nevyhrají, tvrdí Briatore

  4. Hamilton: Vozy v roce 2018 budou těžké jako autobusy, 3 motory na sezónu stojí za prd

  5. Villeneuve opět nešetřil kritikou: Bottasův výkon byl trapný, je prostě jen týmovou dvojkou

  6. Toro Rosso oznamuje své jezdce pro rok 2018

reklama