McLaren připouští, že mu po změně motoru bude dohnání Red Bullu zřejmě chvíli trvat

Petr Hlawiczka, 17. října 2017, 06:30 Google+

Závodní ředitel Eric Boullier potvrzuje, že přechod na jiného dodavatele pohonných jednotek není jednoduchou záležitostí. Na dohnání Red Bullu, který má s Renaultem desetileté zkušenosti, bude nějaký čas potřebovat - jeho výkonnost ale bude mnohem lepší než s Hondou.

Počet komentářů:  51 komentářů (Poslední 19.10. 09:47) Napište svůj názor
Daniel Ricciardo s Red Bullem v Suzuce

Daniel Ricciardo s Red Bullem v Suzuce | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

Britský tým s ní letos ukončí partnerství, během něhož mu za poslední tři roky nebyla schopna poskytnout konkurenceschopný ani spolehlivý motor, od příštího ročníku má proto s Renaultem vysoká očekávání - chtěl by bojovat o pódia.

Podle Boulliera ale McLaren sotva bude končit před Red Bullem hned od počátku sezóny: "Když máte s partnerem desetiletý vztah, tak začínáte úplně někde jinde než my. My jsme ale nyní v procesu, kdy toto partnerství budujeme. Nějakou dobu to potrvá, jsme nicméně motivování k tomu, abychom odváděli co nejlepší práci."

Partnerství s Renaultem oznámil až v polovině září, proto se dostal s vývojem nového monopostu stavěného kolem francouzské pohonné jednotky minimálně do dvoutýdenního skluzu: "Samozřejmě, že to je výzva. Teď musíme pracovat 24 [hodin] / 7 [dní] v týdnu, abychom se pokusili dohnat pár týdnů od doby, kdy mělo rozhodnutí ideálně padnout. Ale 2 týdny se dohnat dají," řekl tehdy Boullier.

img-responsive

McLaren usilovně pracuje na přípravě nového vozu, příští rok začne poznávat motor, s kterým má Red Bull již spoustu zkušeností | foto: McLaren

"Jsme McLaren, existujeme kvůli vítězstvím, proto uděláme všechno, abychom toho dosáhli," pokračuje před Velkou cenou Spojených států závodní ředitel týmu, který stále nemá potvrzeného druhého jezdce pro příští sezónu. Čeká totiž na definitivní rozhodnutí Fernanda Alonsa, který by mohl ještě tento týden oznámit prodloužení smlouvy s McLarenem.

Pokud se to povede, bude mít vše potřebné k úspěchu. "Když máte celý balík, což zahrnuje dobrý motor, nejlepší auto, lidi a pilota, pak byste měli vyhrávat. Jsme tedy pod stejným tlakem. Pokud má jiný tým stejný motor a vy ho neporážíte, pak víte, že je se zbytkem balíku něco špatně," dodává Boullier s odkazem na jejich bitvu s Red Bullem příští rok, který také využívá pohonné jednotky Renault.

Jeho dceřiná stáj Toro Rosso přechází k Hondě, jejímž cílem pro sezónu 2018 je také boj o pódia.

Google+ Vytisknout

Diskuze: McLaren připouští, že mu po změně motoru bude dohnání Red Bullu zřejmě chvíli trvat

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 51, poslední 19.10.2017 09:47 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 51 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nedostatek investic se podepsal na stavu továrny Renaultu

Za soupeři jsme zaostávali o 10 let, přiznává šéf Renaultu, který se stále zlepšuje

Toro Rosso při testech pneumatik v Abú Zabí

Toro Rosso už při stavbě vozu vidí přínosy partnerství s Hondou, věří v silný a spolehlivý motor

Start závodu v Brazílii

Mercedes se s Ferrari v názorech na F1 100% shoduje

McLaren při loňské prezentaci nového auta

Po Ferrari zveřejňuje datum odhalení nového vozu také McLaren, Mercedes a Toro Rosso

Kevin Magnussen s Haasem v Mexiku

Haas si v prvních sezónách v F1 vede lépe než Force India, myslí si spokojený Magnussen

U Renaultu se kompresor i MGU-H nacházejí v zadní části motoru

McLaren vyřešil jiné uspořádání pohonné jednotky Renaultu. V čem se liší od Hondy?

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Fernando Alonso je s McLarenem před závodním víkendem v USA optimistou

Alonso je optimistou, McLaren s Hondou tuší v USA největší šanci z posledních 4…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Po Ferrari zveřejňuje datum odhalení nového vozu také McLaren, Mercedes a Toro Rosso

  2. McLaren vyřešil jiné uspořádání pohonné jednotky Renaultu. V čem se liší od Hondy?

  3. "Pohonné jednotky v F1 nejsou drahé," argumentuje Prost. A hned sklízí kritiku

  4. Za soupeři jsme zaostávali o 10 let, přiznává šéf Renaultu, který se stále zlepšuje

  5. Personální změny v Itálii: Räikkönen má nového inženýra, Toro Rosso opouští šéf aerodynamiky

  6. Bývalý šéf McLarenu Martin Whitmarsh se vrací do F1

reklama

Zprávy odjinud