DISKUZE K ČLÁNKU Mercedes: Nemůžeme si dovolit polevit - Ferrari udělalo velký pokrok, Williams je také silný

Mercedes před druhým závodem sezóny nehodlá polevit - chce další vítězství. Uvědomuje si, že konkurence nespí a že jejich vůz v jistých oblastech stále není tam, kde by chtěli.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Mercedes: Nemůžeme si dovolit polevit - Ferrari udělalo velký pokrok, Williams je také silný

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 49, poslední 27.03.2015 13:47 Vložte komentář

Nejlepší názory

» achmed-cz (Hlasovalo 10 lidí) 25.03.2015 10:05
jojo Ferrari udělalo velký pokrok. Loni Alonso… »
» Mike17 (Hlasovalo 6 lidí) 25.03.2015 09:02
pokrok? Já myslel, že demagogii používají jen u… »
» JOCHEN RINDT (Hlasovali 5 lidé) 25.03.2015 10:06
Všechno je jinak. To jako měl Mercedes zhazovat… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • JOCHEN RINDT

    JOCHEN RINDT

    88.102.230.XXX
    Všechno je jinak. To jako měl Mercedes zhazovat ostatní,podle mě se chová sportovně a fair.

    + 5 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • achmed-cz

    achmed-cz

    212.24.138.XXX
    jojo Ferrari udělalo velký pokrok. Loni Alonso na Rosberga ztratil 35s, Vettel letos 34,5s

    + 10 / − 7

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • XR

      109.81.245.XXX
      Ono se to nezdá, ale udělalo. Je třeba se podívat na okolnosti závodů, které srovnáváme, např:
      1. Rychlejšímu z pilotů Mercedesu (Hamiiltonovi) hned na začátku odešel motor.
      2. Letos safety car hned na začátku, loni ho negoval později - Alonso měl v tu dobu ztrátu už 21,5 sekundy. SC kroužil až do 15. kola. Ztráta Ferrari by tedy byla za srovnatelných okolností jako letos mnohem vyšší.
      3. Letos se Vettel zasekl za Massou, dostal se před něj přes boxy až v 21. kole (36 % závodu).

      + 11 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        Mike17

        93.99.87.XXX
        Máš v tom jistě pravdu. Jen je tu jedna celkem zásadní otázka: Jel letos Mercedes v závodě na plný výkon?

        + 2 / − 11

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • XR

          109.81.245.XXX
          Koukám, že je stejně zásadní, jako vloni. 03

          + 9 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            Mike17

            93.99.87.XXX
            Tvoje námitka byla naprosto oprávněná a já loňský pozdější výjezd SC nezohlednil (což byla jistě chyba). Massa Vettela nejspíš taky trochu zbrzdil, nicméně podle pozdějšího průběhu závodu Vettel o moc rychlejší nebyl.
            Na druhou stranu se podívej na srovnání kvalifikace a závodu. Loni vyhrál Lewis kvaldu o 0,3s před Riccim a 0,5 před Kevinem. V závodě to bylo víceméně taky 0,5s na kolo na Kevina i Ricciho. Když započítáš ten SC tak dokonce o něco víc než 0,6s. A letos? Kvalda přes 1,4s a závod zhruba 0,6s. Ptám se kam se podělo těch 0,8s? Že by Mercedes zapracoval na managementu penumatik negativním stylem? Já si myslím, že ne. 03

            + 1 / − 12

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • XR

              109.81.245.XXX
              Miku, jak můžeš porovnávat loňskou hodně mokrou kvalifikaci, kde se výkonnostní rozdíly mezi motory smývají, se letošní suchou? To můžeš rovnou tvrdit, že se letos Mercedes v kvalifikacích zrychlil o 18 sekund! A ať tě to ani nepokouší srovnávat loňskou suchou Q1 (pro ušetření tvého řasu: Riciardo v ní byl o sekundu rychlejší než Hamilton). 03

              Druhá věc - porovnej si čisté rychlosti závodu, které tady uvádějí, což je celkem relevantní údaj (viz letos tady: [odkaz na stránku] - tab č. 2).

              Pro zjednodušen vynechám Kevina i Ricciho, které zmiňuješ, a budu se soustředit na to, proč vzniklo toto vlákno, tj. na ztrátu Ferrari na Mercedes. Loni byl v čisté rychlosti (tj. bez těch SC, out/in-laps) o více než sekundu na kolo rychlejší, letos jen o 6 desetin.

              V rychlosti na kolo tedy Ferrari stáhlo Mercedes o 4 desetiny - opakuji: na kolo, ne na celý závod! Udělalo tedy dost velký pokrok udělalo, jen ten letošní i loňský výsledek je okolnostmi trochu maskován.

              + 8 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Mike17

                Mike17

                93.99.87.XXX
                Uznávám, že mokrá kvalifikace není úplně srovnatelná. Podle čeho to tedy chceš srovnávat? Sám jsi napsal, že Q1 také ne.
                Budu kontrovat stejným způsobem. Alonso se loni taky zasekl, pro změnu nebyl schopen nějakou dobu předjet (nejen) Hülkenberga. A podle náskoku v cíli ho brzdil víc než Massa Vettela. Kromě toho, že tu SC fázi podle autora článku prokaučovali. To jistě také ovlivnilo průměrnou rychlost na kolo. 03
                Můžeš se tedy podívat na další závody. Nějaký pokrok u Ferrari znatelný není (Malajsie 35s bez SC, Bahrajn 32s se SC, Čína 25s se SC)
                Podle mne ukazuje kvalifikace realitu líp, právě proto, že nevyjíždí SC, jezdci se nevozí za někým pomalejším a každý se snaží zajet to nejrychlejší kolo.
                Rozdíl je naprosto minimální i proti dalším závodům.
                A pořád si myslím, že letošní závod Mercedes nastavil svoje motory na nějakou ohleduplnější mapu. Byli by sami proti sobě, kdyby dali všem kolo a některým bodujícím i 2, jak naznačuje rychlost v kvalifikaci. 03

                + 1 / − 9

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • XR

                  109.81.245.XXX
                  Podle té čisté rychlosti, nic lepšího zatím není. Vettel ale jel letos ke konci na údržbu, jak šlo vidět i z jiných dat (průjezdy zatáčkami) - věděl, že na Mercedesy nemá - ujížděly mu s každým kolem. Ale dobře, pokud bych bral tvůj argument, že byli loni Alonso blokován stejně jako letos Vettel jinými jezdci, pak je zde stále to velké zlepšení: 0,4 s/kolo.

                  Dívat se na další závody z roku 2014 je bezpředmětné, když srovnávám, kolik stáhlo LETOS Ferrari na Mercedes oproti loňsku. Nemám je s čím srovnat, jela se zatím jen Austrálie.Jestli tím chceš ukázat, že Ferrari loni nedělalo pokrok - budiž, s tím problém nemám.

                  Pokud podle tebe ukazuje lépe realitu kvalifikace, dobře - pak si musíme počkat na první srovnání suchá - suchá. A jsem si jistý, že se tam projeví to, co říkám - Ferrari udělalo mnohem větší pokrok než 0,7s/závod, jak tady tvrdíte.

                  A co si ty myslíš o mapování Mercedesu, to se na mě nezlob, to není argument. Já si taky myslím spoustu věcí, ale protože jsou snadno zpochybnitelné, raději zůstaňme alespoň u čísel. 03

                  + 12 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Mike17

                    Mike17

                    93.99.87.XXX
                    Čistou rychlost ovlivňujou piloti kolem a také počasí. Ale souhlasím s tvou námitkou, že vynecháme spekulace a zůstaneme u čísel.
                    Jedno jsem vypočítal. Průměrný odstup Ferrari v kvalifikacích za loňský rok vyšel zhruba (zaokrouhloval jsem na desetiny) 1.12s. Bráno ze suchých kvalifikací, abys to bral jako relevantnější (kupodivu i s mokrými je ten odstup 1,31s 04 ). Jasně, okruhy jsou různé. Jen Austrálie není natolik vyjímečný (jako Spa nebo Rakousko) okruh, že by nesnesl srovnání s ostatními. Můžeme se bavit o nějaké desetince tam nebo onam, ale těch 1,4 z Austrálie na velký posun k lepšímu nevypadá.
                    Jasně, uvidíme v dalších závodech. 03

                    + 1 / − 7

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • XR

                      109.81.245.XXX
                      Promiň, žil jsem v domění, že Achmed toto vlákno začal ztrátou v závodě, nikoliv v kvalifikaci . Proto jsem celou dobu zaměřoval na ZÁVODNÍ rychlost, ne kvalifikační. A proto jsem ani nesouhasil s tím, že Ferrari udělalo pokrok jen o 0,5 s/závod.

                      Jenže kvalifikace a závod jsou dvě různé disciplíny, body se udělují za závod - proto se soustředím na ně. Možná proto se týmy ve vývoji zaměřují na optimalizaci balíku pro vzdálenost závodu spíše než na rychlost na jedno kolo s prázdným vozem. Teď jen doufám, že se nenajde někdo, kdo začne srovnávat dle nejrychlejších kol v závodě.

                      Ale i kdybych předstíral, že jsme se tedy bavili o kvalifikacích - opět chceš srovnávat letošní suchou s loňskou mokrou, o 20 sekund pomalejší kvalifikací? Nebo těch letošních 1,4 sekund srovnáváš s posledním loňskou kvalifikací v Abú Zabí, kde Ferrari ztratilo 1,8 sekundy, a opět ti to nepřijde jako zlepšení? 03

                      Já tedy souhlasím pouze s tvou poslední větou - a jsem si celkem jistý tím, co se snažíš rozporovat - letos Ferrari udělalo mnohem větší pokrok než půl sekundy na celý závod.

                      + 10 / − 1

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Mike17

                        Mike17

                        93.99.87.XXX
                        Pokud jde o kavlifikace, srovnával jsem to s průměrem ze SUCHÝCH kvalifikací. 14 různých kvalifikací považuji za celkem slušný statistický vzorek, který eliminuje nezvyklé odlišnosti. Podle toho vypadá Australská kvalifikace spíš jako krok zpět, než zlepšení.
                        Ale budiž, závod je opravdu něco jiného než kvalifikace. Ale vzhledem k mnohem většímu množství faktorů ovlivňujících výsledek (SC, předjíždění, poruchy..) bych nechal tedy hodnocení na dobu, až těch závodů proběhne víc a budeme moci udělat nějaký relevantní průměr. Taky si myslím, že udělalo větší pokrok než 0,5s za celý závod, ale jsem si celkem jistý, že neudělalo takový pokrok, který by měl vyvolat u Mercedesu sebemenší obavu z toho, že by nějak ohrozily jejich vozy. 03

                        + 1 / − 7

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • XR

                          78.157.160.XXX
                          Když byl loňských (jiných kvalifikací než v Melbourne, kterou jsi původně uváděl jako příklad, tedy s letoškem nikterak nesrovnatelných) průměr 1,4 a v Melbourne letos ztratili 1,4 s, tak z toho usuzuješ, že to je "spíš jako krok zpět?" Já tuto statistiku považuji za zcela irelevantní a nechci se tím dále zabývat - jen jsem se tě snažil pochopit a jako zhoršení mi to zkrátka nepřijde.

                          Ale abych to shrnul: jsem rád, že jsi mi konečně dal zapravdu: Ferrari udělalo pokrok větší činí pouhý rozdíl v letošním a loňském závodě, jak jste původně tvrdili. 04

                          To, že by měl být tak velký, aby u Mercedesu vyvolával nějaké obavy z ohrožení jejich vozů, nikdo netvrdil. Zbytečně to tedy podle mě v závěrečné pokusu o logické zakončení posouváš do země nikoho. Vnímám to proto pouze jako maskovací manévr. 03

                          + 6 / − 1

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • Mike17

                            Mike17

                            93.99.87.XXX
                            Pochopil jsi to špatně. Průměrný odstup z loňska byl 1,12s (ne 1,4!!!), letos v Melbourne 1,4s. TO považuji za krok spíš zpět. Ale uznávám, že Melbourne může být nad průměrem. Ale jo, relevantní data teprve přijdou.
                            Ferrari možná udělalo pokrok, ale ne výrazný, jak bylo zmíněno v článku, ale spíš "kosmetický" (v porovnání s Mercedesem!!!). A je jedno, jestli to bude dělat v celém závodě 0,5s nebo 5s. Prostě bude Mercedes o parník jinde pořád. 03
                            Horner zveličuje dominanci Mercedesu, Mercedes se zase snaží budit dojem, že bude mít nějaké soupeře. Oba dělají vše pro svůj prospěch. 03

                            + 1 / − 7

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                            • XR

                              78.157.160.XXX
                              Dobře, už chápu, cos těmi kvalifikačními čísly myslel. Pak se tedy rozcházíme v tom, že já na rozdíl od tebe snížení ztráty na Mercedes o 0,4 s/kolo považuji za větší než "kosmetický" pokrok. Dokonce bych řekl, že Ferrari zřejmě udělalo přes zimu největší pokrok ze všech týmů. Asi to je tím, že podle mě není "jedno," jestli to v celém závodě dělá 0,5s nebo 25s - já v tom vidím znatelný rozdíl. Že je Mercedes pořád o parník napřed, o tom to nebylo - to ostatně nikdo nerozporoval.

                              + 7 / − 1

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                              • Mike17

                                Mike17

                                93.99.87.XXX
                                Aspoň v něčem jsme se pochopili. 04
                                V něčem ne. Já to totiž nevěřím v těch 0,4s. Když se podíváš na kometář z roku 2014, pak se Alonso vozil od restartu SC (v 16. kole) ve vláčku za Hulkem až do jeho výměny ve 33. kole. Tedy podobně dlouho (17 kol) jako Vettel za Massou (20 kol). Rozdíl je v tom, že Vettel pak najel za 33 kol na Massu 3,6s (0,11s na kolo), Alonso na Hulka za 25 kol 15s (0,6s na kolo). Je celkem zřejmé, kdo koho víc brzdil a to vše se projevilo v "průměrném kole". A navíc se do průměrného kola počítá i část před SC. A hádej za kým se celou dobu vozil Alonso nějakých 12 kol? Když jsem to dal do kalkulačky, pak mi vyšlo že Vettel ztratil za Massou 2,2s, Alonso 17,4s. Rozdíl si vyděl počtem kol bez SC a přezouvání (50?) a vyjde ti rozdíl něco přes 0,3s, o které by byl Alonso loni rychlejší. Jo, můžeme spekulovat kdo to jak šetřil, ale to už bysme se nedrželi čísel. 03
                                Takže pro mne je to "kosmetické zlepšení", protože je rozhodně menší než 0,4s na kolo, podle mne menší než 0,1s. 04
                                Ale rozsoudí nás až další závody. 03

                                + 1 / − 7

                                ohodnotit kladně záporně

                                Reagovat Nahlásit
                                • XR

                                  78.157.160.XXX
                                  OK, tak pokrok ve vzájemném chápání tady je, ale jen částečný. 03 Můžeme se bavit o tom, jak kdo jezdil naplno (Vettel v závěru letošní Austrálie ne - viz jeho rychlost v zatáčkách) a jak dlouho kdo koho brzdil (letos Vettela Massa, loni Alonsa Hulkenberg), jaký mohl být teoreticky ideální čas, ale když se přidržíme bez spekulací dat, která máme, vyjdou ti opravdu ty 0,4s.

                                  Loni byl totiž Rosberg o 1,011s rychlejší než Alonso (porovnávám nejrychlejší jezdce Mercedesu vs. Ferrari) v čisté průměrné rychlosti na kolo (bez SC, in/out-lap), letos Hamilton o 0,609s rychlejší než Vettel. Meziroční zlepšení Ferrari proti Mercedesu? 0,402s. Tedy žádná kosmetická desetina.

                                  + 7 / − 0

                                  ohodnotit kladně záporně

                                  Reagovat Nahlásit
                                  • Mike17

                                    Mike17

                                    93.99.87.XXX
                                    No já bych zase namítl, že on to Vettel ani tak nešetřil, jako mu spíš odcházely gumy, což by vysvětlovalo stejně dobře jeho rychlost v zatáčkách. 12
                                    Pokud bych tedy měl vzít poze čísla (bez nějakého zdržování či šetření), pak by mi určitě férověji vycházel vybudovaný náskok od konce SC fáze: Vettel ztratil 34,5s:55koly=0,627s, Alonso 35,2:42koly=0,838s. Rozdíl 0,211s. Není to sice 0,1s, ale není to ani 0,4s. To je pro mne na hranice "kosmetické změny. 12
                                    Hele takhle by jsme si mohli hrát s čísly dlouho a stejně by jsme se neshodli. Necháme to na ty další závody a porovnáme to. 04
                                    Díky za diskusi. 03

                                    + 1 / − 7

                                    ohodnotit kladně záporně

                                    Reagovat Nahlásit
                                    • XR

                                      78.157.160.XXX
                                      Tak berme čísla taková, jaká jsou, bez nějakého tvého či mého zkreslování. V diskusi není třeba klesat na úroveň domněnek, nedejte je zaměňovat za argumenty: Vettelovi pneumatiky totiž neodcházely, jak si můžeš všimnou z jeho vyjádření - dobře věděl, že o zlato nepojede, tak kontroloval odstup za sebou, aby měl pódium.

                                      K tomu tvému rozdílu - loni SC nevyjížďěl v prvním kole, ale později - Alonsovi tak pomohl zlikvidovat manko 21,5 s! To si přičti k těm svým číslům, pak budeš mnohem blíže pravdy.

                                      Ale na tvých či mých číslech ostatně vůbec nezáleží: čisté průměrné rychlosti loni najdeš tady: [odkaz na stránku] - srovnej s letošními [odkaz na stránku] Pak chápu, proč chceš diskusi končit - fakta nepustí. 03 Jak vidíš, žádná tvá desetina, ale rozhodně přes 4 desetiny - a to je velký pokrok!

                                      + 7 / − 1

                                      ohodnotit kladně záporně

                                      Reagovat Nahlásit
                                      • Mike17

                                        Mike17

                                        93.99.87.XXX
                                        - V prohlášení Vettela nic takového. Úplne stejně to mohly šetřit i Mercedesy. Bylo několik kol před koncem jasné (pro mne většinu závodu), že Nico Lewise nijak neohrozí. To už jsme zase u spekulací.
                                        - Ano, proto jsem to u Alonsa nedělil 55-ti, ale 42. Protože byl restart v 16-tém kole (58-16=42). Těch prvních 21,5s není manko ani tak na Alonsa, jako na Hulkenberga, který měl za sebou dlouhý vláček včetně Alonsa a to po celou dobu!!! To se pak můžeme bavit o náskoku na FI, ne o náskoku na Ferrari.
                                        - Ty průměrné čisté rychlosti srovnávají víc náskok Mer na FI v roce 2014 s náskokem Mer na Fer(případně Will) letos. Protože VĚTŠINU takto měřených kol strávil loni Alonso zaseknutý za Hulkem. Proto pro mne je toto číslo nejmíň vypovídající z těch všech výpočtů, které jsme tu probírali. To už se tu můžeme bavit o zmíněných nejrychlejších kolech závodu. Mají podobně mizivou vypovídající hodnotu. 03
                                        Pokud máš pocit, že je tato diskuse ještě něčím přínosná, můžeme v tom pokračovat. Já chci skončit jen proto, že už se tu opakujeme a ke společnému výsledku stejně nedospějeme. 03
                                        Jediné na čem se asi shodneme je to, že po více závodech to bude přesnější.

                                        + 1 / − 7

                                        ohodnotit kladně záporně

                                        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama