DISKUZE K ČLÁNKU Světlo naděje pro McLaren: Button byl v Melbourne v zatáčkách čtvrtý nejrychlejší

Oficiální web Formule 1 nabízí pro předplatitelé internetové aplikace F1 Access hodnocení průjezdu zatáček (cornering rating). Podle něj byl Jenson Button v Austrálii celkově čtvrtým nejrychlejším pilotem.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Světlo naděje pro McLaren: Button byl v Melbourne v zatáčkách čtvrtý nejrychlejší

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 24, poslední 24.03.2015 12:00 Vložte komentář

Nejlepší názory

» jon (Hlasovalo 31 lidí) 23.03.2015 14:29
:-) Jestli ten motor rozjedou, tak se z toho… »
» Pepan (Hlasovalo 28 lidí) 23.03.2015 15:00
Ta nižší maximálka je pochopitelná. Když měli o… »
» Limbi (Hlasovalo 12 lidí) 23.03.2015 15:17
Ono zas když nastavíš velký přítlak a nemáš… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

            • Fanda.LH

              85.93.124.XXX
              Ty argumenty s tím nijak nesouvisí...

              1) V Monaku jezdí všichni s max. přítlakem, ať mají silný motor nebo ne... Přesto bych si nedovolil tvrdit, že ten rozdíl v zatáčkách je podstatný... Není to tak docela pravda... I když jezdí s max. přítlakem, tak rozhodující je trakce tzn. motor, mechanická přilnavost... Díky tomu např. úplně ožili vozy Ferrari a Mclaren LH v Monaku 2009... Kimi dojel 3. Massa 4. a bohužel LH to pohřbil už v kvalifikaci, jinak byl kandidát na vítězství...

              - Čím vyšší rychlost tím větší odpor ale i přítlak... Proto hlavní roli nehraje v Monaku (Jak se mylně mnozí domnívají), ale na okruzích s rychlými zatáčkami jako je Suzuka, Barcelona a další... S nastavením vysokého přítlaku vyhrál Vettel i v Monze. Ztrátu z 1. a 3. sektoru vykompenzoval v sektoru prostředním...

              2) RB zvolil odlišné nastavení... Williams tak jezdil od začátku sezóny, taky to dělal proto aby mohl vůbec někoho předjet ? Ne jen zvolili jinou strategii a RB se inspiroval. Je troufalé tvrdit ,že nepatřil k nejrychlejším... Právěže to v 2. polovině sezóny nebyla pravda... Ostatně Ricci dosáhl nejvyšší rychlosti v Monze... A bohužel teď nedohledám jak tomu bylo v Belgii a jinde, ale vpředu byli...

              PS: Tvrdit, že slabý motor můžeš kompenzovat nastavením vyššího přítlaku, je nesmysl...

              + 6 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Fanda.LH

                85.93.124.XXX
                Tak jsem něco našel:

                Belgie:
                [odkaz na stránku]

                Rusko:
                [odkaz na stránku]

                Monza:
                [odkaz na stránku]

                + 2 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
              • Mike17

                Mike17

                93.99.87.XXX
                1. V Monaku jezdí opravdu všichni s max přítlakem. Právě proto, že se na rovinkách sotva dosáhne 300 a jsou tam pouze 2 ne moc dlouhé rovinky a spousta zatáček. Trakce samozřejmě důležitá je, stejně jako tah motoru, odpružení, nastavení pře(nedo-)táčivosti atd. Ale i přítlak, který s tou trakcí souvisí. Kdyby netlačil auto k zemi, trakce by byla horší.
                Samozřejmě, že nejvíc působí v rychlých zatáčkách. Ale v Suzuce nebo Barceloně se používá nakonec střední (kompromisní) nastavení přítlaku. Proč? Protože jsou tam dlouhé rovinky, na kterých auto s vysokým přítlakem dosáhne mnohem menší rychlosti. A to je prvávě problém Mclarenu. Ten dosáhne s tímto výkonem o hodně menší rychlost a tudíž přítlakem neztratí tolik. Prostě na rovince, kde se dá jet 300km/h neztratíš tolik času, jako tam kde se dá jet 350km/h. Zatímco při průjezdu zatáčkou se menší výkon neprojeví vůbec. Když dáš přítlak vyšší, průjezd zatáčkou bude rychlejší, rychlost na rovince menší a tím menší rozdíl v rychlosti je mezi začátkem a konce rovinky. Čím menší rozdíl je, tím míň ti chybí nedostatek výkonu. Už mi rozumíš?
                2. O tom kdo proč jak nastavoval přítlak můžeme spekulovat dlouho a stejně nám to nikdo přesně neřekne a neshodneme se. Odkazy jsou pěkné, ale mám jednu otázku. To jsi vybral ty, kde byl RB nejpomalejší? Asi ne že? Jedna vlaštovka jaro nedělá a jak je vidět tak i na těchto tebou vybraných odkazech RB v rychlosti zrovna nevyniká (na 2 nejrychlejší tým trochu bída). Trochu se divím, že jsi nenašel to USA, kde jel Vettel jako jediný s křídlem používaným výhradně pro Monzu.
                PS: Výkon nahradit nejde, ale nastavit auto s hodně malým výkonem tak, aby čas doháněl na rovinkách (nízký přítlak), by byla hodně velká pitomost. 03

                + 1 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
  • eracer

    62.168.11.XXX
    hehe zajímavé ale aspon něco no...uvidíme jak jim to půjde.

    + 12 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Red Bull bude muset zabrat, soupeři mu dýchají na záda

Monako bude podle Marka pro Red Bull náročnou výzvou, varuje před McLarenem i Ferrari

Speciální zbarvení McLarenu pro GP Monaka jako pocta Ayrtonovi Sennovi

McLaren vzdává hold Sennovi, do Monaka přijíždí ve speciálním zbarvení + VIDEO

Carlos Sainz přijíždí do boxů po svém vítězství v Austrálii

"Mohli jsme vyhrát," lituje Ferrari po nasazení novinek v Imole. Leclerc viní Red Bull a McLaren z 'podivností'

Lando Norris se stává sběratelem trofejí (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

George Russell prohrál týmový duel, ale získal bod útěchy

GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

Max Verstappen získal v Imole osmou pole-position v řadě, jako druhdy legendární Ayrton Senna

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

Piastrimu úspěch na Imole poněkud zhořkl (ilustrační foto)

Pořadí na startu GP Emilia Romagna se mění, Piastri přišel o první řadu

Sergio Pérez si připsal další nepovedený výkon

GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

Fernando Alonso si před kvalifikací řádně zkomplikoval život

McLaren vyhrál v dramatickém závěru poslední, dvakrát přerušený trénink

Nico Hülkenberg si vyzkoušel trať v Imole vůbec poprvé ve své kariéře (ilustrační foto)

Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama