DISKUZE K ČLÁNKU Světlo naděje pro McLaren: Button byl v Melbourne v zatáčkách čtvrtý nejrychlejší
Oficiální web Formule 1 nabízí pro předplatitelé internetové aplikace F1 Access hodnocení průjezdu zatáček (cornering rating). Podle něj byl Jenson Button v Austrálii celkově čtvrtým nejrychlejším pilotem.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Světlo naděje pro McLaren: Button byl v Melbourne v zatáčkách čtvrtý nejrychlejší
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
AAA
12:00 24.03.2015 147.229.208.XXX
No ja by som z toho zas tak nadšený nebol. Minulý rok mal Red Bull vraj najlepšiu aerodynamiku a ako dopadol. Ferrari sa zas rozhodlo ísť cestou Williamsu a preferuje top speed a začína sa to vyplácať. Okrem iného rýchlosť v zátačkách je strašne obecný pojem. Alonso je známy svojim štýlom, že obetuje nájazd aby mal dobrý výjazd a dobrý top speed, robí to už niekoľko rokov a je považovaný za najlepšieho pilota.
Ďalej netreba zabúdať, že Renault trpí zlou ovladatelnosťou, vďaka čomu sa piloti nemôžu pri prejazde zákrutou hrať s plynom a prejazd je tým pádom pomalší. Takže keď hovoríme, že McLaren má zlý top speed vďaka motoru tak môžeme rovnako povedať aj, že Red Bull má zlý prejazd zákruty vďaka motoru. To znamená, že Red Bull má dobré aero a to neguje fakt, že McLaren musí byť lepší v prítlaku.
Ďalej ešte ten top speed. Samozrejme čím nižší top speed tým menšia šanca, že netrafíte brzdný bod a prejazd zákrutou je plynulý a hladký.
Ďalej netreba zabúdať, že Renault trpí zlou ovladatelnosťou, vďaka čomu sa piloti nemôžu pri prejazde zákrutou hrať s plynom a prejazd je tým pádom pomalší. Takže keď hovoríme, že McLaren má zlý top speed vďaka motoru tak môžeme rovnako povedať aj, že Red Bull má zlý prejazd zákruty vďaka motoru. To znamená, že Red Bull má dobré aero a to neguje fakt, že McLaren musí byť lepší v prítlaku.
Ďalej ešte ten top speed. Samozrejme čím nižší top speed tým menšia šanca, že netrafíte brzdný bod a prejazd zákrutou je plynulý a hladký.
anonym
11:19 24.03.2015 78.98.215.XXX
v kvalifikacii mali najlepsiu maximalku williamsi
v pretekoch sa pred massu sice dostal erikson ale ten isiel viac zastavkovu strategiu a jazdil cely(okrem prveho kola) cas na na novych softoch
pri rovnakej strategii by na massovu maximalku rozhodne nemal
takze ano williams ma najlepsiu maximalku
v pretekoch sa pred massu sice dostal erikson ale ten isiel viac zastavkovu strategiu a jazdil cely(okrem prveho kola) cas na na novych softoch
pri rovnakej strategii by na massovu maximalku rozhodne nemal
takze ano williams ma najlepsiu maximalku
Mike17
09:52 24.03.2015 93.99.87.XXX
1. V Monaku jezdí opravdu všichni s max přítlakem. Právě proto, že se na rovinkách sotva dosáhne 300 a jsou tam pouze 2 ne moc dlouhé rovinky a spousta zatáček. Trakce samozřejmě důležitá je, stejně jako tah motoru, odpružení, nastavení pře(nedo-)táčivosti atd. Ale i přítlak, který s tou trakcí souvisí. Kdyby netlačil auto k zemi, trakce by byla horší.
Samozřejmě, že nejvíc působí v rychlých zatáčkách. Ale v Suzuce nebo Barceloně se používá nakonec střední (kompromisní) nastavení přítlaku. Proč? Protože jsou tam dlouhé rovinky, na kterých auto s vysokým přítlakem dosáhne mnohem menší rychlosti. A to je prvávě problém Mclarenu. Ten dosáhne s tímto výkonem o hodně menší rychlost a tudíž přítlakem neztratí tolik. Prostě na rovince, kde se dá jet 300km/h neztratíš tolik času, jako tam kde se dá jet 350km/h. Zatímco při průjezdu zatáčkou se menší výkon neprojeví vůbec. Když dáš přítlak vyšší, průjezd zatáčkou bude rychlejší, rychlost na rovince menší a tím menší rozdíl v rychlosti je mezi začátkem a konce rovinky. Čím menší rozdíl je, tím míň ti chybí nedostatek výkonu. Už mi rozumíš?
2. O tom kdo proč jak nastavoval přítlak můžeme spekulovat dlouho a stejně nám to nikdo přesně neřekne a neshodneme se. Odkazy jsou pěkné, ale mám jednu otázku. To jsi vybral ty, kde byl RB nejpomalejší? Asi ne že? Jedna vlaštovka jaro nedělá a jak je vidět tak i na těchto tebou vybraných odkazech RB v rychlosti zrovna nevyniká (na 2 nejrychlejší tým trochu bída). Trochu se divím, že jsi nenašel to USA, kde jel Vettel jako jediný s křídlem používaným výhradně pro Monzu.
PS: Výkon nahradit nejde, ale nastavit auto s hodně malým výkonem tak, aby čas doháněl na rovinkách (nízký přítlak), by byla hodně velká pitomost.
Samozřejmě, že nejvíc působí v rychlých zatáčkách. Ale v Suzuce nebo Barceloně se používá nakonec střední (kompromisní) nastavení přítlaku. Proč? Protože jsou tam dlouhé rovinky, na kterých auto s vysokým přítlakem dosáhne mnohem menší rychlosti. A to je prvávě problém Mclarenu. Ten dosáhne s tímto výkonem o hodně menší rychlost a tudíž přítlakem neztratí tolik. Prostě na rovince, kde se dá jet 300km/h neztratíš tolik času, jako tam kde se dá jet 350km/h. Zatímco při průjezdu zatáčkou se menší výkon neprojeví vůbec. Když dáš přítlak vyšší, průjezd zatáčkou bude rychlejší, rychlost na rovince menší a tím menší rozdíl v rychlosti je mezi začátkem a konce rovinky. Čím menší rozdíl je, tím míň ti chybí nedostatek výkonu. Už mi rozumíš?
2. O tom kdo proč jak nastavoval přítlak můžeme spekulovat dlouho a stejně nám to nikdo přesně neřekne a neshodneme se. Odkazy jsou pěkné, ale mám jednu otázku. To jsi vybral ty, kde byl RB nejpomalejší? Asi ne že? Jedna vlaštovka jaro nedělá a jak je vidět tak i na těchto tebou vybraných odkazech RB v rychlosti zrovna nevyniká (na 2 nejrychlejší tým trochu bída). Trochu se divím, že jsi nenašel to USA, kde jel Vettel jako jediný s křídlem používaným výhradně pro Monzu.
PS: Výkon nahradit nejde, ale nastavit auto s hodně malým výkonem tak, aby čas doháněl na rovinkách (nízký přítlak), by byla hodně velká pitomost.
Kapor
09:36 24.03.2015 194.160.178.XXX
Presne tak,.. ...to auto je aerodynamicky postavené veľmi dobre a slabinou je pohonná jednotka, ktorú mal Jenson nastavenú pre závod, na 65% plánovaného výkonu, čo v zátačkách stačilo, ale na rovinkách v žiadnom prípade, preto ak sa zvýši spoľahlivosť a postupne sa pohonná jednotka dostane v závode na 100% plánovaného výkonu, nie je pochýb, že McLaren bude do konca roku v každom závode konkurencieschopný a určite bude bodovať. Aby sa tak stalo čo najskôr, beží non-stop program spoľahlivosti ako vidieť Honde na tom veľmi záleží, aby čo najskôr sa dostali tam, kde chcú byť.
Fanda.LH
21:46 23.03.2015 85.93.124.XXXFanda.LH
21:38 23.03.2015 85.93.124.XXX
Ty argumenty s tím nijak nesouvisí...
1) V Monaku jezdí všichni s max. přítlakem, ať mají silný motor nebo ne... Přesto bych si nedovolil tvrdit, že ten rozdíl v zatáčkách je podstatný... Není to tak docela pravda... I když jezdí s max. přítlakem, tak rozhodující je trakce tzn. motor, mechanická přilnavost... Díky tomu např. úplně ožili vozy Ferrari a Mclaren LH v Monaku 2009... Kimi dojel 3. Massa 4. a bohužel LH to pohřbil už v kvalifikaci, jinak byl kandidát na vítězství...
- Čím vyšší rychlost tím větší odpor ale i přítlak... Proto hlavní roli nehraje v Monaku (Jak se mylně mnozí domnívají), ale na okruzích s rychlými zatáčkami jako je Suzuka, Barcelona a další... S nastavením vysokého přítlaku vyhrál Vettel i v Monze. Ztrátu z 1. a 3. sektoru vykompenzoval v sektoru prostředním...
2) RB zvolil odlišné nastavení... Williams tak jezdil od začátku sezóny, taky to dělal proto aby mohl vůbec někoho předjet ? Ne jen zvolili jinou strategii a RB se inspiroval. Je troufalé tvrdit ,že nepatřil k nejrychlejším... Právěže to v 2. polovině sezóny nebyla pravda... Ostatně Ricci dosáhl nejvyšší rychlosti v Monze... A bohužel teď nedohledám jak tomu bylo v Belgii a jinde, ale vpředu byli...
PS: Tvrdit, že slabý motor můžeš kompenzovat nastavením vyššího přítlaku, je nesmysl...
1) V Monaku jezdí všichni s max. přítlakem, ať mají silný motor nebo ne... Přesto bych si nedovolil tvrdit, že ten rozdíl v zatáčkách je podstatný... Není to tak docela pravda... I když jezdí s max. přítlakem, tak rozhodující je trakce tzn. motor, mechanická přilnavost... Díky tomu např. úplně ožili vozy Ferrari a Mclaren LH v Monaku 2009... Kimi dojel 3. Massa 4. a bohužel LH to pohřbil už v kvalifikaci, jinak byl kandidát na vítězství...
- Čím vyšší rychlost tím větší odpor ale i přítlak... Proto hlavní roli nehraje v Monaku (Jak se mylně mnozí domnívají), ale na okruzích s rychlými zatáčkami jako je Suzuka, Barcelona a další... S nastavením vysokého přítlaku vyhrál Vettel i v Monze. Ztrátu z 1. a 3. sektoru vykompenzoval v sektoru prostředním...
2) RB zvolil odlišné nastavení... Williams tak jezdil od začátku sezóny, taky to dělal proto aby mohl vůbec někoho předjet ? Ne jen zvolili jinou strategii a RB se inspiroval. Je troufalé tvrdit ,že nepatřil k nejrychlejším... Právěže to v 2. polovině sezóny nebyla pravda... Ostatně Ricci dosáhl nejvyšší rychlosti v Monze... A bohužel teď nedohledám jak tomu bylo v Belgii a jinde, ale vpředu byli...
PS: Tvrdit, že slabý motor můžeš kompenzovat nastavením vyššího přítlaku, je nesmysl...
Mike17
20:01 23.03.2015 93.99.87.XXX
Chápu co tím myslíš, ale dovolím si namítnou 2 argumetny:
1. Čím vyšší rychlost na rovince, tím větší odpor vzduchu nastavení s vyšším přítlakem způsobuje. Když to dovedu do extrému, pokud budou na rovinkách dosahovat jen 100km/h, rozdíl mezi nízkým a vysokým přítlakem bude minimální, ale v zatáčkách bude rozdíl podstatný. Nebo jinak řečeno, proto se v Monacu jezdí s větším přítlakem než v Monze.
2. RB snižoval přítlak z jediného důvodu. Aby byl schopen vůbec někoho na rovince předjet. Příklad. Udělali to hlavně v USA, kde Vettel (jen Vettel, Ricci ne) startoval s křídlem z Monzy. Proč? Protože startoval z posledních míst na roštu. I tak nepatřil k nejrychlejším vozům na rovinkách, spíš k těm pomalejším. Obávám se, že Mclaren neschopnost předjíždění v Melbourne netrápilo.
Ale souhlasím, uvidíme až budou mít plný výkon. Já zas tipuju, že nebudou mít ani na Williams, ani na Ferrari.
1. Čím vyšší rychlost na rovince, tím větší odpor vzduchu nastavení s vyšším přítlakem způsobuje. Když to dovedu do extrému, pokud budou na rovinkách dosahovat jen 100km/h, rozdíl mezi nízkým a vysokým přítlakem bude minimální, ale v zatáčkách bude rozdíl podstatný. Nebo jinak řečeno, proto se v Monacu jezdí s větším přítlakem než v Monze.
2. RB snižoval přítlak z jediného důvodu. Aby byl schopen vůbec někoho na rovince předjet. Příklad. Udělali to hlavně v USA, kde Vettel (jen Vettel, Ricci ne) startoval s křídlem z Monzy. Proč? Protože startoval z posledních míst na roštu. I tak nepatřil k nejrychlejším vozům na rovinkách, spíš k těm pomalejším. Obávám se, že Mclaren neschopnost předjíždění v Melbourne netrápilo.
Ale souhlasím, uvidíme až budou mít plný výkon. Já zas tipuju, že nebudou mít ani na Williams, ani na Ferrari.
Fanda.LH
19:37 23.03.2015 85.93.124.XXX
Ta logika dost pokulhává... Může to fungovat spíše opačně, že kdo má výkon navíc, tak si může dovolit nastavit vyšší přítlak... A nebo viz. loňský RB, který nižší výkon vynahrazoval naopak nižším nastavením přítlaku...
To co tvrdíte, je proti veškeré logice... Dal bych ruku do ohně za to, že Mclaren měl +- stejnou úroveň přítlaku jáko jeho konkurenti... V zatáčkách byli rychlí protože mají dobré šasi a na rovinkách pomalí, protože mají špatný motor...
To co tvrdíte, je proti veškeré logice... Dal bych ruku do ohně za to, že Mclaren měl +- stejnou úroveň přítlaku jáko jeho konkurenti... V zatáčkách byli rychlí protože mají dobré šasi a na rovinkách pomalí, protože mají špatný motor...
Mike17
18:33 23.03.2015 93.99.87.XXX
Na rozdíl od některých souhlasím.
Jednak když nedosáhnu takové rychlosti na rovinkách, nemám takový odpor a tudíž větší přítlak nesníží rychlost o tolik.
Zadruhé pokud nemám dostatek výkonu na dostatečné zrychlení, řešením je vyšší rychlost v zatáčce. Je menší rozdíl mezi minimální rychlostí v zatáčce a maximální na rovince.
Takže logicky předpokládám, že až budou mít plný výkon, přítlak se sníží a rychlost v zatáčkách bude proti konkurenci o něco nižší než teď.
Jednak když nedosáhnu takové rychlosti na rovinkách, nemám takový odpor a tudíž větší přítlak nesníží rychlost o tolik.
Zadruhé pokud nemám dostatek výkonu na dostatečné zrychlení, řešením je vyšší rychlost v zatáčce. Je menší rozdíl mezi minimální rychlostí v zatáčce a maximální na rovince.
Takže logicky předpokládám, že až budou mít plný výkon, přítlak se sníží a rychlost v zatáčkách bude proti konkurenci o něco nižší než teď.
anonym
15:57 23.03.2015 89.111.77.XXX
Souhlas. Jen je tu ten bod vykon x pritlak a prave v zatackach toho vykonu bude potreba mene nez na rovinkach ve 350km/h
Bez toho aniz bychom videli do pozadi nemuzem zatim rici vubec nic
Verim, ze Honda ten motor bude mit vykonove na urovni Mercedesu, mozna i pres, takze snad do konce sezony vse poladi a uvidime jak jim to auto pojede, jak dobre je udelany oproti Mercedesu
Bez toho aniz bychom videli do pozadi nemuzem zatim rici vubec nic
Verim, ze Honda ten motor bude mit vykonove na urovni Mercedesu, mozna i pres, takze snad do konce sezony vse poladi a uvidime jak jim to auto pojede, jak dobre je udelany oproti Mercedesu
Limbi
15:17 23.03.2015 147.228.41.XXX
Ono zas když nastavíš velký přítlak a nemáš motor, který ti to auto z té zatáčky vytáhne, tak je to k ničemu a ještě zpomalíš. Musí se najít top point, tedy nejvýhodnější bod křížení výkonu motoru a přítlaku. Samotný přítlak je vlastně aerodynamická brzda, takže se moc nevyplatí ho nastavovat na max. Navíc auto McLarenu je údajně stavěno na minimální odpor (podobně jako williams loni) takže toho přítlaku klidně můžou generovat míň než ostatní a stejně budou rychlejší. Otázkou je zda auto s nízkým odporem je lepší než auto s vysokým odporem, které má více přítlaku. Chtěl bych možná jen do jednoho závodu vidět, jak by si mclaren vedl s motorem mercedes popř s jeho výkonem. Podle mě by byl na úrovni ferrari.
dannak
14:58 23.03.2015 193.245.34.XXX
Ono je ale otazka, co to znamena. Je vzdycky vyhodnejsi obetovat rychlost na rovince na oltar prujezdu zatacek ? Tohle se lisi okruh od okruhu. A nakonec se pocita celkovy cas, nikoli nejaka komponenta celkoveho casu na kolo, resp. zavod.
Tim nechci McL nijak snizovat, jen si myslim, ze ostatni staje klidne mohli kalkulovat s vetsim ziskem na rovince a proto nastavili nizsi pritlak; napr. Ferrari, Sauber...
Uvidime v dalsich zavodech, jsem na ne zvedav a jako fanda Ferrari jim preji a doufam, ze se tento tradicni rival brzy zvedne.
Tim nechci McL nijak snizovat, jen si myslim, ze ostatni staje klidne mohli kalkulovat s vetsim ziskem na rovince a proto nastavili nizsi pritlak; napr. Ferrari, Sauber...
Uvidime v dalsich zavodech, jsem na ne zvedav a jako fanda Ferrari jim preji a doufam, ze se tento tradicni rival brzy zvedne.
Aktuálně
Nadcházející závod 5.5.2024
GP Miami57 kol (308.326 km)
Miami International Autodrome
-
Pátek
-
Sobota
- Závod (18:00 - 19:00)
Max VERSTAPPEN - Kvalifikace (22:00 - 23:00)
- Závod (18:00 - 19:00)
-
Neděle
- Závod (22:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek