DISKUZE K ČLÁNKU Světlo naděje pro McLaren: Button byl v Melbourne v zatáčkách čtvrtý nejrychlejší

Oficiální web Formule 1 nabízí pro předplatitelé internetové aplikace F1 Access hodnocení průjezdu zatáček (cornering rating). Podle něj byl Jenson Button v Austrálii celkově čtvrtým nejrychlejším pilotem.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Světlo naděje pro McLaren: Button byl v Melbourne v zatáčkách čtvrtý nejrychlejší

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 24, poslední 24.03.2015 12:00 Vložte komentář

Nejlepší názory

» jon (Hlasovalo 31 lidí) 23.03.2015 14:29
:-) Jestli ten motor rozjedou, tak se z toho… »
» Pepan (Hlasovalo 28 lidí) 23.03.2015 15:00
Ta nižší maximálka je pochopitelná. Když měli o… »
» Limbi (Hlasovalo 12 lidí) 23.03.2015 15:17
Ono zas když nastavíš velký přítlak a nemáš… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

AAA

147.229.208.XXX
No ja by som z toho zas tak nadšený nebol. Minulý rok mal Red Bull vraj najlepšiu aerodynamiku a ako dopadol. Ferrari sa zas rozhodlo ísť cestou Williamsu a preferuje top speed a začína sa to vyplácať. Okrem iného rýchlosť v zátačkách je strašne obecný pojem. Alonso je známy svojim štýlom, že obetuje nájazd aby mal dobrý výjazd a dobrý top speed, robí to už niekoľko rokov a je považovaný za najlepšieho pilota.

Ďalej netreba zabúdať, že Renault trpí zlou ovladatelnosťou, vďaka čomu sa piloti nemôžu pri prejazde zákrutou hrať s plynom a prejazd je tým pádom pomalší. Takže keď hovoríme, že McLaren má zlý top speed vďaka motoru tak môžeme rovnako povedať aj, že Red Bull má zlý prejazd zákruty vďaka motoru. To znamená, že Red Bull má dobré aero a to neguje fakt, že McLaren musí byť lepší v prítlaku.

Ďalej ešte ten top speed. Samozrejme čím nižší top speed tým menšia šanca, že netrafíte brzdný bod a prejazd zákrutou je plynulý a hladký.

+ 3 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

78.98.215.XXX
v kvalifikacii mali najlepsiu maximalku williamsi
v pretekoch sa pred massu sice dostal erikson ale ten isiel viac zastavkovu strategiu a jazdil cely(okrem prveho kola) cas na na novych softoch
pri rovnakej strategii by na massovu maximalku rozhodne nemal

takze ano williams ma najlepsiu maximalku

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonymouse

82.119.113.XXX
áno, dáva to logiku. otázne, že či z tej pomalej rýchlosti na rovinkách ešte viac ukrojiť vyšším prítlakom?

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

93.99.87.XXX
1. V Monaku jezdí opravdu všichni s max přítlakem. Právě proto, že se na rovinkách sotva dosáhne 300 a jsou tam pouze 2 ne moc dlouhé rovinky a spousta zatáček. Trakce samozřejmě důležitá je, stejně jako tah motoru, odpružení, nastavení pře(nedo-)táčivosti atd. Ale i přítlak, který s tou trakcí souvisí. Kdyby netlačil auto k zemi, trakce by byla horší.
Samozřejmě, že nejvíc působí v rychlých zatáčkách. Ale v Suzuce nebo Barceloně se používá nakonec střední (kompromisní) nastavení přítlaku. Proč? Protože jsou tam dlouhé rovinky, na kterých auto s vysokým přítlakem dosáhne mnohem menší rychlosti. A to je prvávě problém Mclarenu. Ten dosáhne s tímto výkonem o hodně menší rychlost a tudíž přítlakem neztratí tolik. Prostě na rovince, kde se dá jet 300km/h neztratíš tolik času, jako tam kde se dá jet 350km/h. Zatímco při průjezdu zatáčkou se menší výkon neprojeví vůbec. Když dáš přítlak vyšší, průjezd zatáčkou bude rychlejší, rychlost na rovince menší a tím menší rozdíl v rychlosti je mezi začátkem a konce rovinky. Čím menší rozdíl je, tím míň ti chybí nedostatek výkonu. Už mi rozumíš?
2. O tom kdo proč jak nastavoval přítlak můžeme spekulovat dlouho a stejně nám to nikdo přesně neřekne a neshodneme se. Odkazy jsou pěkné, ale mám jednu otázku. To jsi vybral ty, kde byl RB nejpomalejší? Asi ne že? Jedna vlaštovka jaro nedělá a jak je vidět tak i na těchto tebou vybraných odkazech RB v rychlosti zrovna nevyniká (na 2 nejrychlejší tým trochu bída). Trochu se divím, že jsi nenašel to USA, kde jel Vettel jako jediný s křídlem používaným výhradně pro Monzu.
PS: Výkon nahradit nejde, ale nastavit auto s hodně malým výkonem tak, aby čas doháněl na rovinkách (nízký přítlak), by byla hodně velká pitomost. 03

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Pepa

78.45.168.XXX
výkon No, na cílové čáře měli stejnou rychlost jako mercedes, to mají tak obří výkon, když to otevřou?

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Kapor

194.160.178.XXX
Presne tak,.. ...to auto je aerodynamicky postavené veľmi dobre a slabinou je pohonná jednotka, ktorú mal Jenson nastavenú pre závod, na 65% plánovaného výkonu, čo v zátačkách stačilo, ale na rovinkách v žiadnom prípade, preto ak sa zvýši spoľahlivosť a postupne sa pohonná jednotka dostane v závode na 100% plánovaného výkonu, nie je pochýb, že McLaren bude do konca roku v každom závode konkurencieschopný a určite bude bodovať. 01 Aby sa tak stalo čo najskôr, beží non-stop program spoľahlivosti ako vidieť Honde na tom veľmi záleží, aby čo najskôr sa dostali tam, kde chcú byť. 01

+ 11 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Api

109.81.245.XXX
O čom?

+ 3 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Fanda.LH

85.93.124.XXX
Tak jsem něco našel:

Belgie:
[odkaz na stránku]

Rusko:
[odkaz na stránku]

Monza:
[odkaz na stránku]

+ 2 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Fanda.LH

85.93.124.XXX
Ty argumenty s tím nijak nesouvisí...

1) V Monaku jezdí všichni s max. přítlakem, ať mají silný motor nebo ne... Přesto bych si nedovolil tvrdit, že ten rozdíl v zatáčkách je podstatný... Není to tak docela pravda... I když jezdí s max. přítlakem, tak rozhodující je trakce tzn. motor, mechanická přilnavost... Díky tomu např. úplně ožili vozy Ferrari a Mclaren LH v Monaku 2009... Kimi dojel 3. Massa 4. a bohužel LH to pohřbil už v kvalifikaci, jinak byl kandidát na vítězství...

- Čím vyšší rychlost tím větší odpor ale i přítlak... Proto hlavní roli nehraje v Monaku (Jak se mylně mnozí domnívají), ale na okruzích s rychlými zatáčkami jako je Suzuka, Barcelona a další... S nastavením vysokého přítlaku vyhrál Vettel i v Monze. Ztrátu z 1. a 3. sektoru vykompenzoval v sektoru prostředním...

2) RB zvolil odlišné nastavení... Williams tak jezdil od začátku sezóny, taky to dělal proto aby mohl vůbec někoho předjet ? Ne jen zvolili jinou strategii a RB se inspiroval. Je troufalé tvrdit ,že nepatřil k nejrychlejším... Právěže to v 2. polovině sezóny nebyla pravda... Ostatně Ricci dosáhl nejvyšší rychlosti v Monze... A bohužel teď nedohledám jak tomu bylo v Belgii a jinde, ale vpředu byli...

PS: Tvrdit, že slabý motor můžeš kompenzovat nastavením vyššího přítlaku, je nesmysl...

+ 6 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

90.176.130.XXX
Williams neměl nejlepší top speedy

+ 2 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

93.99.87.XXX
Chápu co tím myslíš, ale dovolím si namítnou 2 argumetny:
1. Čím vyšší rychlost na rovince, tím větší odpor vzduchu nastavení s vyšším přítlakem způsobuje. Když to dovedu do extrému, pokud budou na rovinkách dosahovat jen 100km/h, rozdíl mezi nízkým a vysokým přítlakem bude minimální, ale v zatáčkách bude rozdíl podstatný. Nebo jinak řečeno, proto se v Monacu jezdí s větším přítlakem než v Monze.
2. RB snižoval přítlak z jediného důvodu. Aby byl schopen vůbec někoho na rovince předjet. Příklad. Udělali to hlavně v USA, kde Vettel (jen Vettel, Ricci ne) startoval s křídlem z Monzy. Proč? Protože startoval z posledních míst na roštu. I tak nepatřil k nejrychlejším vozům na rovinkách, spíš k těm pomalejším. Obávám se, že Mclaren neschopnost předjíždění v Melbourne netrápilo. 03
Ale souhlasím, uvidíme až budou mít plný výkon. Já zas tipuju, že nebudou mít ani na Williams, ani na Ferrari.

+ 3 / − 10

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Fanda.LH

85.93.124.XXX
Ta logika dost pokulhává... Může to fungovat spíše opačně, že kdo má výkon navíc, tak si může dovolit nastavit vyšší přítlak... A nebo viz. loňský RB, který nižší výkon vynahrazoval naopak nižším nastavením přítlaku...

To co tvrdíte, je proti veškeré logice... Dal bych ruku do ohně za to, že Mclaren měl +- stejnou úroveň přítlaku jáko jeho konkurenti... V zatáčkách byli rychlí protože mají dobré šasi a na rovinkách pomalí, protože mají špatný motor...

+ 11 / − 5

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

93.99.87.XXX
Na rozdíl od některých souhlasím.
Jednak když nedosáhnu takové rychlosti na rovinkách, nemám takový odpor a tudíž větší přítlak nesníží rychlost o tolik.
Zadruhé pokud nemám dostatek výkonu na dostatečné zrychlení, řešením je vyšší rychlost v zatáčce. Je menší rozdíl mezi minimální rychlostí v zatáčce a maximální na rovince.
Takže logicky předpokládám, že až budou mít plný výkon, přítlak se sníží a rychlost v zatáčkách bude proti konkurenci o něco nižší než teď. 04

+ 4 / − 9

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Mitsubis

78.157.160.XXX
On plácá nesmysly všude, 100 banů trollovi. 04

+ 4 / − 9

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

89.111.77.XXX
Souhlas. Jen je tu ten bod vykon x pritlak a prave v zatackach toho vykonu bude potreba mene nez na rovinkach ve 350km/h03
Bez toho aniz bychom videli do pozadi nemuzem zatim rici vubec nic03
Verim, ze Honda ten motor bude mit vykonove na urovni Mercedesu, mozna i pres, takze snad do konce sezony vse poladi a uvidime jak jim to auto pojede, jak dobre je udelany oproti Mercedesu

+ 6 / − 6

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Fanda.LH

194.228.208.XXX
Tyhle dedukce jsou naprosto kouzelné...03 02 02

+ 4 / − 13

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

78.98.215.XXX
williams v zakrutach druhe najlepsie auto, v maximalnych rychlostiach najlepsie auto, ale na mercedes aj tak strati 1.5s?

+ 7 / − 6

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Limbi

Limbi

147.228.41.XXX
Ono zas když nastavíš velký přítlak a nemáš motor, který ti to auto z té zatáčky vytáhne, tak je to k ničemu a ještě zpomalíš. Musí se najít top point, tedy nejvýhodnější bod křížení výkonu motoru a přítlaku. Samotný přítlak je vlastně aerodynamická brzda, takže se moc nevyplatí ho nastavovat na max. Navíc auto McLarenu je údajně stavěno na minimální odpor (podobně jako williams loni) takže toho přítlaku klidně můžou generovat míň než ostatní a stejně budou rychlejší. Otázkou je zda auto s nízkým odporem je lepší než auto s vysokým odporem, které má více přítlaku. Chtěl bych možná jen do jednoho závodu vidět, jak by si mclaren vedl s motorem mercedes popř s jeho výkonem. Podle mě by byl na úrovni ferrari.

+ 12 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Pepan

Pepan

89.24.157.XXX
Ta nižší maximálka je pochopitelná. Když měli o dvě stě koníků méně, nemohli na rovinkách stačit. Myslím si, že v polovině sezóny bude patřit McLaren k příjemným překvapením.

+ 28 / − 6

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

dannak

193.245.34.XXX
Ono je ale otazka, co to znamena. Je vzdycky vyhodnejsi obetovat rychlost na rovince na oltar prujezdu zatacek ? Tohle se lisi okruh od okruhu. A nakonec se pocita celkovy cas, nikoli nejaka komponenta celkoveho casu na kolo, resp. zavod.
Tim nechci McL nijak snizovat, jen si myslim, ze ostatni staje klidne mohli kalkulovat s vetsim ziskem na rovince a proto nastavili nizsi pritlak; napr. Ferrari, Sauber...
Uvidime v dalsich zavodech, jsem na ne zvedav a jako fanda Ferrari jim preji a doufam, ze se tento tradicni rival brzy zvedne.

+ 11 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama