DISKUZE K ČLÁNKU Red Bull hrozí odchodem z F1, partnerství s Renaultem v krizi

Red Bull se po sérií mistrovských titulů po přechodu na hybridní pohonné jednotky v minulém roce nedaří. Nespokojenost s Renaultem a dominancí Mercedesu narůstá, proto nyní rakouská stáj začíná hrozit odchodem z Formule 1.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Red Bull hrozí odchodem z F1, partnerství s Renaultem v krizi

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 68, poslední 23.03.2015 11:59 Vložte komentář

Nejlepší názory

» odin (Hlasovalo 38 lidí) 15.03.2015 22:45
Typický RedBull Co čekat od výrobce limonád?… »
» Lord Mystic (Hlasovalo 29 lidí) 15.03.2015 21:50
trapáci shrňme si to - renault postavil špatný… »
» hixaxon (Hlasovalo 28 lidí) 15.03.2015 20:53
ticho po pěšině Maaamíííí, bůůůů, smrk-smrk, oni… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Jedi

    193.85.230.XXX
    To jako za to, že Red Bull nemá růžové vztahy se svým obchodním partnerem (Renault), může FIA? Aha 12 Tohle bych od takové světové cool značky teda nečekal 11

    + 8 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • zlo

    176.253.19.XXX
    ... 1) Těžce nesympatické fňukání.
    2) Ukazují na Renault (zřejmě oprávněně), ale co vlastní boty? Kde je slibovaný aero balík s krátkým nosem, který měl přinést zrychlení o 0,8s na kolo? Kdo může za to, že nejsou schopní projít crash testy?
    3) RB se pohyboval na hraně/za hranou pravidel podstatně více než Mercedes. Tam, kde to šlo (FRIC), FIA už zasáhla. Jejich motor je zřejmě učebnicově předpisový a očividně se nenachází v šedé zóně - na rozdíl od pohyblivé aerodynamiky, která byla na papíře vždy zakázána. Zásahy zde byly i dříve, citelnější a proti jiným týmům (renault 2006).
    4) Renault V8 možná pár koní na Mercedes a Ferrari ztrácel, ale měl jiné skvělé vlastnosti. Navíc Lotus, resp. Renault bývaly na speed trapu nejrychlejší týmy. Ve V8 éře nešlo kvůli omezovači pouze o přítlak ale jeho kombinaci s nastavením převodů - RB jezdil nejen na krátký přítlak, ale také na velmi krátké převody.

    Několik otázek:
    1) Je problémem Renaultu v tuto chvíli jen špatný software, nebo jednoduše propastně ztrácejí i výkonem? (Horner v tomto ohledu není relevantní zdroj.)
    2) "Abychom vůbec mohli vyjet, musíme omezit 80-100 koní." Co toto znamená?
    3) Je Ricciardův první motor na odpis?

    + 14 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Face

      37.188.231.XXX
      Já myslím ze motor bude v základě ok, ani Renault přece na druhý pokus neudělá stejné chyby.
      Problém bude v softwaru a hlavně schopnosti techniků přimět takto složité součásti ke spolupráci. Proste ten tým neumí pracovat s high-tech a to se bohužel nezmění.
      Asi bude muset Red Bull počkat ještě rok na zmrazení a potom Renault ostatní dožene. Nebo postavit vlastní.
      Jak jsem už psal, historie se opakuje.
      Rozhodně se nedivím Red Bullu, já bych řval taky...

      + 10 / − 5

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      93.99.87.XXX
      Odpovědi:
      1. Pokud Horner není relevantní zdroj, pak stačí kouknout na vyjádření Renaultu. Sami přiznávají mnohem menší výkon (50-60k)
      2. Asi otázka překladu, není to jednozněčné, jestli výkon úmyslně snižují, nebo ho prostě nemají.
      3. I kdyby nebyl na odpis, znamená to, že 2 ze 4 motorů jsou první specifikace. Na vylepšení už mají jen 2 (bez trestu). A pravděpodobně aspoň jedna jeho část už použít nepůjde.

      + 3 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • odin

    odin

    77.240.96.XXX
    Typický RedBull Co čekat od výrobce limonád? Psal jsem to už před čtyřmi roky, že až přestanou vítězit odejdou z F1, tak jako odešel Benetton. Podle mne žádná škoda F1 jejich odchodem nevznikne (alespoň z pohledu lidí, kteří F1 fandí). Já jsem si vždycky více vážil lidí, pro které je závodění srdcovka, než lidí kteří na závodech parazitují.
    Co dodat k vydírání Marka a Hornera? Pokud vám (RedBulláci) náhle velký výkon motoru zabíjí pneumatiky, zkuste kampaň na jejich změnu. Jste v tom hodně dobří, už jednou jste se díky ní stali mistry světa.
    Pokud vám nefunguje software, udělejte něco se svými lidmi, které jste do Renaultu prosadili loni.
    Moc rád bych věděl, kde Horner zjistil konkrétní data výkonnosti šasi Sauberu? Když bezostyšně tvrdí, že jejich (RedBullácé) šasi je o půl sekundy rychlejší, než šasi Sauberu. Že by další špionáž? Pokud vím, tak loňské křídlo není vše, nehledě k tomu, že šásko musí vyhovovat letošním pravidlům.
    Každý rok stejný scénář. Na začátku sezóny kampaň RedBullu snažící se získat, respektive poškodit soupeře. Letos tohle, loni průtokoměry, předloni pneumatiky...02

    + 38 / − 11

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fishbed64

      90.177.31.XXX
      Tak Sauber je na tom financne dost spatne pres zimu toho moc neudelali aerodinamika je skoro stejna jako loni tady ma Red bull opravdu velkou vyhodu...rozdil bude urcite minimalne tech 0,5 vteriny a vic...Red bull ma ocividne nejvetsi problem s "driveabilitou" Renaultu kterej ma dost neplynulej prubeh vykonu tim padem prokluz a nici jim to zrejme daleko vic pneu...Kazdopadne je dobre ze je tak tradicni tym jako Sauber zpatky v boji o body. 01

      + 11 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • odin

        odin

        77.240.96.XXX
        Já si "příčiny" ničení pneu dokážu představit a nemám v čem ti oponovat. Na druhou stranu se zkus zamyslet proč tomu tak je? Proč to RedBulláci zjistili až teď, když v testech tyto problémy neměli? Podle mne proto, že jezdili se starší verzí (vylepšeného?) motoru a kvůli "snížení počtu žetonů" pro Hondu donutili Renault nasadit motor, který není vyladěn. A kdo ví, jakou lumpárnu alá mapování s Renaultem připravují. Ale to už zase spekuluji.
        A jejich šasí? Vždyť před nedávnem otevřeně přiznávali, že jde o přechodné řešení a pracují na krátkém nosu, který by měl jejich auto vylepšit a zrychlit. Jenže ten nos se jim nějak nedaří protlačit přes nárazové testy. Za to také nese vinu Renault? Potažmo FIA? Jediné s čím souhlasím s Redbullem je, že jejich neschopnost je důvodem k opuštění F1. Buď budou ochotni a schopni bojovat se svými problémy bez neustálých stížností, nářků, vydírání a intrik, nebo budou muset odejít a věnovat se mistrovství světa v cvrkání kuliček. Já jich postrádat rozhodně nebudu, tak jako nepostrádám Benetton. Jsou jié týmy, které by mi chyběly, nebo dokonce mi chybí. Jen namátkou McLaren, Ferrari, Williams, Brabham, Tyrrell...

        + 13 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Adi

        Adi

        176.74.130.XXX
        Zvláštní, že jsme nic o problémech s "driveabilitou" Renaultu neslyšeli v testech...

        + 2 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Karel

          109.81.245.XXX
          Ale slyšeli. Po Jerezu si Red Bull stěžoval, bylo to i tady. Přiznal to i Renault ve své oficiální zprávě. V posledním testu v Barceloně se to ale zlepšilo, v Melbourne to bylo horší než tam.

          + 2 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
    • erdedy

      erdedy

      195.80.166.XXX
      Odine cao!
      Vsmini si, ze problem SW nikde neni "zdorazneny".03 Pritom je to to prve co cloveka napadne pri zozname symptomov. A neni zdorazneny kvoli prave tomu, co si napisal v nasl. vete. Ale debata pokracuje dalej v duchu - to "len" R. je ten zly.03

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • odin

        odin

        77.240.96.XXX
        Zdravím na Slovensko erdedy.
        Mně je neustálé vydírání a nasazování "psích hlav" bytostně odporné. Proto se tu často nelichotivě vyjadřuji o RedBullu. K obrovské nevoli jejich obdivovatelů. Někdy mi nejde na rozum, jak mohou, jinak slušní lidé, obdivovat a zastávat se RedBulláckých intrik?
        Je jasné, že Renault má se svým motorem problémy, ale do jaké míry je to POUZE jeho vina a do jaké míry, byl do problémů "natlačen", je přísně tajné.
        A debaty zde s některými fans? (to je na dlouhou debatu 18 18 18 )
        Když se člověk snaží trochu přemýšlet nad tím, co mu týmy a jejich bossové servírují, bývá často označován zdejšími fans za spekulanta.03 Bohužel spousta lidí je z dob totality stále "nesvobodných" a vyhovuje jim "oficiální názor", který jediný je ten správný.03 Další si nechtějí nic pamatovat, ani o ničem přemýšlet. Pak "veřejné mínění" podporuje intrikáře a pomlouvače typu Marko-Horner. Renault drží ústa, neb si je svých nedostatků vědom. A možná, že má Redbulláků už také plné zuby a půjde svojí cestou. Uvidíme.
        Každopádně by si měli soudruzi od RedBullu nejprve zamést před svým vlastním prahem, ale to jsem tu už psal před třemi roky...05

        + 10 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Fishbed64

    90.177.31.XXX
    Red bull sem nikdy nemel rad ,ale timhle u me klesli na sami dno ubozaci...dobre jim tak at si to taky uzijou...Ferrari palec nahoru celou zimu drzeli tlamu a tvrde makali maj druhy nejrychlesi auto...Mclaren coz je muj nej tym sem fanda nekdy od roku 1997 zatim samo obrovsky zklamani ale verim ze to Honda da rychle dohromady sasi podle vyjadreni jezdcu i dat ma Mclaren hodne slusny,bohuzel soucasny pohony jednotky hrajou v celkovim vykonu daleko vetsi roli nez driv,je to hodne videt u Sauberu kterej s nic moc aerodinamikou diky podstatne vylepsenymu motoru Ferrari trhnul 14 bodu...11

    + 29 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Biblbrox

    94.138.104.XXX
    Vettel může být nakonec rád, že ho z RB vykopli. Začalo to Multi21 a dalšími upřednostnováními Webbera a nakonec mu dali křivé auto o výkonu, že ho předjížděl nový vyvolený Riccardo o 15 km/hod vyšší rychlosti a když se s tím začal Vettel vyrovnávat, naordinovali mu takovou taktiku, že i na Markýze se váleli smíchy. Ferrari také může být rádo, místo samuraje má ve Vettlovi dalšího Schumiho, mechanika - pilota.

    + 11 / − 29

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Lord Mystic

    Lord Mystic

    92.62.227.XXX
    trapáci shrňme si to - renault postavil špatný motor a red bull druhé nejlepší šasi. strašně byli překvapeni že nevítězí, jen občas. další rok se všichni včetně bídného ferrari zlepšili jen renault ne - a red bull volá po zásahu fia ať mercedes zaříznou. to je fakt trapárna prvního stupně.

    + 29 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Libor

    89.190.61.XXX
    To je strašný... vynechá zapalování a hned se pokazí skvělá převodovka od Red Bullu14
    Ale on ten problém nebude jenom v motoru, v zatáčce č.3 bylo celkem vidět, jak auto Ricardovi oproti Raikonenovi nedrželo.

    + 15 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Speciální zbarvení McLarenu pro GP Monaka jako pocta Ayrtonovi Sennovi

McLaren vzdává hold Sennovi, do Monaka přijíždí ve speciálním zbarvení + VIDEO

Carlos Sainz přijíždí do boxů po svém vítězství v Austrálii

"Mohli jsme vyhrát," lituje Ferrari po nasazení novinek v Imole. Leclerc viní Red Bull a McLaren z 'podivností'

Lando Norris se stává sběratelem trofejí (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

George Russell prohrál týmový duel, ale získal bod útěchy

GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

Max Verstappen získal v Imole osmou pole-position v řadě, jako druhdy legendární Ayrton Senna

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

Piastrimu úspěch na Imole poněkud zhořkl (ilustrační foto)

Pořadí na startu GP Emilia Romagna se mění, Piastri přišel o první řadu

Sergio Pérez si připsal další nepovedený výkon

GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

Fernando Alonso si před kvalifikací řádně zkomplikoval život

McLaren vyhrál v dramatickém závěru poslední, dvakrát přerušený trénink

Nico Hülkenberg si vyzkoušel trať v Imole vůbec poprvé ve své kariéře (ilustrační foto)

Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Lando Norris zkoušel zpočátku konstrukční prvky, takže k měřeným časům se dostal až v druhé části tréninku (ilustrační foto)

Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama