DISKUZE K ČLÁNKU Michelin nechtěl jít do vysoké degradace, proto účast v F1 odmítl
Michelin se nechal slyšet, že zamítl svůj návrat do F1 jako výhradní dodavatel poté, co byl požádán o to, aby vytvořil pneumatiky s vysokou degradací, čímž by okořenil závody.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Michelin nechtěl jít do vysoké degradace, proto účast v F1 odmítl
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
odin
16:58 09.03.2015 77.240.96.XXX
Livetiming jsem také nenašel. Možná je ještě brzy.
Já Sport1 mám už dost dlouho kvůli NHL a fotbalům. Legendy nahrávám, pokud to stíhám. Oni si totiž dělají, co chtějí. Nedodržují avizovanou programovou nabídku, tak že místo premiéry dávají reprízy jiných dílů. Těžko se vše "chytá" (něco mám 2x, něco zase vůbec ne) Tak se mi zdá, že nás nespokojené s Novou ještě Sport1 přesvědčí, že může být ještě hůře. Jinak se to nechá stáhnout na uložto, ale příšerně to kostičkuje. Vezmu to s sebou na sraz a pokud bude zájem můžeme něco skouknout.
Já Sport1 mám už dost dlouho kvůli NHL a fotbalům. Legendy nahrávám, pokud to stíhám. Oni si totiž dělají, co chtějí. Nedodržují avizovanou programovou nabídku, tak že místo premiéry dávají reprízy jiných dílů. Těžko se vše "chytá" (něco mám 2x, něco zase vůbec ne) Tak se mi zdá, že nás nespokojené s Novou ještě Sport1 přesvědčí, že může být ještě hůře. Jinak se to nechá stáhnout na uložto, ale příšerně to kostičkuje. Vezmu to s sebou na sraz a pokud bude zájem můžeme něco skouknout.
Mike17
08:49 09.03.2015 93.99.87.XXX
Nemám Sport1 a kvůli F1 se mi nechce platit celý balíček. Chystám se opět sledovat RTL. Ale asi přijdu i o něco zajímavého, jako je tento pořad. Snad to budou vysílat i jinde.
Nevíš, jestli se dá stáhnout někde oficiální livetiming? Nemůžu ho zatím najít.
Nevíš, jestli se dá stáhnout někde oficiální livetiming? Nemůžu ho zatím najít.
Mike17
16:44 08.03.2015 93.99.87.XXX
Těžko říct. Já nevím, o kterém výroku Vettela mluvíš, v jakém kontextu o tom mluvil (jestli to nebylo třeba o období do roku 2010, nebo o kvalifikaci atd.). Ale o tom, jak se pilot staral o gumy čteš po každém závodě neustále. To, že se o ně starají znamená, že nejedou tak, jak by naplno jeli. Hlášky typu "pomaleji to nejde" sice letos nejsou, ale o tom jak šetří gumy mluví stále. A celkem pochybuju, že by Vettel byl jediný (nebo jeden z mála), který by jezdil naplno.
Ano, tvrdé jsou pomalejší, ikdyž víc vydrží, ale i o ty musí piloti pečovat. Fakt netuším, jak moc je to omezuje v jízdě. Rád bych se o tom dověděl víc, ale poslední dobou (jestli vůbec) jsem nečetl nikoho nějak podrobněji popisovat starosti o gumy. Asi to teď není tak brutální jako třeba v Číně 2013, ale i kdyby byla degradace poloviční, pořád ještě jde o spousty sekund, které se šetřením asi vyplatí získat. A mám strach, že letos budou vozy přes 2s na kolo rychlejší než loni, což se na vyšší degradaci musí nutně podepsat.
Uvidíme. Beru tvůj názor, ale já bych fakt byl raději, kdybych viděl více jízdy na hraně.
Ano, tvrdé jsou pomalejší, ikdyž víc vydrží, ale i o ty musí piloti pečovat. Fakt netuším, jak moc je to omezuje v jízdě. Rád bych se o tom dověděl víc, ale poslední dobou (jestli vůbec) jsem nečetl nikoho nějak podrobněji popisovat starosti o gumy. Asi to teď není tak brutální jako třeba v Číně 2013, ale i kdyby byla degradace poloviční, pořád ještě jde o spousty sekund, které se šetřením asi vyplatí získat. A mám strach, že letos budou vozy přes 2s na kolo rychlejší než loni, což se na vyšší degradaci musí nutně podepsat.
Uvidíme. Beru tvůj názor, ale já bych fakt byl raději, kdybych viděl více jízdy na hraně.
odin
14:48 08.03.2015 77.240.96.XXX
Miku, v tomto případě opravdu nemám problém s tvým pohledem na věc. Prakticky s většinou souhlasím. Reagoval jsem jen kvůli tomu, abych bez emocí poukázal na šablonu dle které diskutuješ i v jiné diskuzi.
Tak jenom detaily.
Piloti se nemohou bát jít do soubojů. To by byl jejich konec. Opatrnost jízdy mimo závodní stopu bývá většinou způsobena množstvím úlomků z pneumatik. (Mimochodem to je jedna z mála věcí, která mi na řízené degradaci vadí). Jinak bych řekl, že piloti jezdí tak rychle, agresívně, jak jim to dovolí podmínky (včetně pneumatik). Prostě jestliže je tvrdší směs např o 1 sec/kolo pomalejší, než měkká, pak můžou jezdit jakkoliv agresívně na tvrdších a stejně nezajedou rychleji, než na měkkých. To jsou jen zástupné problémy, které hledáš. Práce s těmito pneumatikami vyžaduje asi jistá specifika, která někdo respektuje a jiný nikoliv. Pak se to hází na pneu, jak mezi piloty, tak mezi jejich fans.
Aniž bych chtěl vířit emoce, dám příklad. Vettel nedávno tvrdil jak jezdil na limitu a jak tento pocit potřebuje opět mít. A přitom v těchto dobách jsme se několikrát přeli o tom, že pneu jízdu na limitu nedovolí. Tak jak to tedy je? Mám věřit Vettelovi, nebo tobě a podobným odpůrcům?
Znovu podotýkám, že nemám vůbec nic proti tvému názoru a tvému přání, jak jsi jej prezentoval.
Tak jenom detaily.
Piloti se nemohou bát jít do soubojů. To by byl jejich konec. Opatrnost jízdy mimo závodní stopu bývá většinou způsobena množstvím úlomků z pneumatik. (Mimochodem to je jedna z mála věcí, která mi na řízené degradaci vadí). Jinak bych řekl, že piloti jezdí tak rychle, agresívně, jak jim to dovolí podmínky (včetně pneumatik). Prostě jestliže je tvrdší směs např o 1 sec/kolo pomalejší, než měkká, pak můžou jezdit jakkoliv agresívně na tvrdších a stejně nezajedou rychleji, než na měkkých. To jsou jen zástupné problémy, které hledáš. Práce s těmito pneumatikami vyžaduje asi jistá specifika, která někdo respektuje a jiný nikoliv. Pak se to hází na pneu, jak mezi piloty, tak mezi jejich fans.
Aniž bych chtěl vířit emoce, dám příklad. Vettel nedávno tvrdil jak jezdil na limitu a jak tento pocit potřebuje opět mít. A přitom v těchto dobách jsme se několikrát přeli o tom, že pneu jízdu na limitu nedovolí. Tak jak to tedy je? Mám věřit Vettelovi, nebo tobě a podobným odpůrcům?
Znovu podotýkám, že nemám vůbec nic proti tvému názoru a tvému přání, jak jsi jej prezentoval.
Mike17
10:53 08.03.2015 93.99.87.XXX
Je pravda, že loni jsem nezaznamenal slova: "dopr... pomaleji už jet nemůžu."
Netuším na kolik % maximálních možností jezdí, ale jasné je, že ne na 100%. Jinak by je tolik nešetřili.
A myslím že bojí. Samozřejmě ne vždy, ale je vidět jak opatrně se snaží někoho vybrzdit, nebo jak opatrně jedou mimo závodní stopu, aby nedošlo k prokluzu. Jak fatální následky má větší probrždění ukázal třeba Rosberg v Soči. Jak katastrofické následky to mělo, když obětoval 22-25s při zajetí do boxů v prvním kole. A zas tolik dýmu to nebylo. Tohle je špatně. Ano, velké probrždění by mělo mít nějaké drobné následky na stavu gum, ale ne takové, aby se musely hned vyměnit. Z toho je celkem evidentní, že si piloti dávají velký pozor na to, aby k tomu nedošlo a čím víc zkušeností s gumami mají, tím víc si uvědomují, jak obrovská ztráta je postihne za agresivnější útok. A podle mne je to na trati v poslední době vidět. Raději se za někým vozí několik kol (pokud nemají rozdílné směsi), než by podnikli útok, který je ve finále bude stát třeba 10s.
Netuším na kolik % maximálních možností jezdí, ale jasné je, že ne na 100%. Jinak by je tolik nešetřili.
A myslím že bojí. Samozřejmě ne vždy, ale je vidět jak opatrně se snaží někoho vybrzdit, nebo jak opatrně jedou mimo závodní stopu, aby nedošlo k prokluzu. Jak fatální následky má větší probrždění ukázal třeba Rosberg v Soči. Jak katastrofické následky to mělo, když obětoval 22-25s při zajetí do boxů v prvním kole. A zas tolik dýmu to nebylo. Tohle je špatně. Ano, velké probrždění by mělo mít nějaké drobné následky na stavu gum, ale ne takové, aby se musely hned vyměnit. Z toho je celkem evidentní, že si piloti dávají velký pozor na to, aby k tomu nedošlo a čím víc zkušeností s gumami mají, tím víc si uvědomují, jak obrovská ztráta je postihne za agresivnější útok. A podle mne je to na trati v poslední době vidět. Raději se za někým vozí několik kol (pokud nemají rozdílné směsi), než by podnikli útok, který je ve finále bude stát třeba 10s.
odin
20:14 07.03.2015 77.240.96.XXX
Ne, ne, Miku, v tomto případě tě nepodezírám z účelového názoru.
Jen bych řekl, že nikdo z nás není schopen reálně a pravdivě posoudit, kolik maximálního výkonu Pirelli v minulých sezónách opravdu vydrželo. Vždycky se kritizovaly v úvodu sezón (mimochodem i Horner si přihřál polívčičku) a když týmy pochopily jak fungují, bylo rázem po kritice. A tak to bylo každou sezónu, co Pirelli vstoupilo do F1 se svými pneumatikami na přání FIA. Máš pravdu, že loňská sezóna byla výjimkou.
K tvému "přání" nemám výhrady, snad až na jedinou. Nemyslím si, že by se piloti báli soubojů kvůli opotřebení pneu. Při předjíždění asi na žádné opotřebení nemyslí.
Jen bych řekl, že nikdo z nás není schopen reálně a pravdivě posoudit, kolik maximálního výkonu Pirelli v minulých sezónách opravdu vydrželo. Vždycky se kritizovaly v úvodu sezón (mimochodem i Horner si přihřál polívčičku) a když týmy pochopily jak fungují, bylo rázem po kritice. A tak to bylo každou sezónu, co Pirelli vstoupilo do F1 se svými pneumatikami na přání FIA. Máš pravdu, že loňská sezóna byla výjimkou.
K tvému "přání" nemám výhrady, snad až na jedinou. Nemyslím si, že by se piloti báli soubojů kvůli opotřebení pneu. Při předjíždění asi na žádné opotřebení nemyslí.
Mike17
18:51 07.03.2015 93.99.87.XXX
Nevím, jestli máš v té první větě pravdu nebo ne. Může to tak být, na druhou stranu jsem viděl konstantní úbytek rychlosti (kolem 0,5s na kolo) od druhého po tuším 10-té kolo (to byly jistě už zahřáté). Teoreticky to může být zničením "nezahřátých" gum. Nevím. Pitstopů podle mne ubylo hlavně z důvodů loňského konzervativního přístupu Pirelli (nebo aspoň před sezonou prohlašovali, že směsi budou "pro jistotu" tvrdší). Letos očekávám výrazné zrychlení vozů a tím zase rychlejší degradaci. Ale přít se o to nechci, natolik tomu zase nerozumím.
Já si myslím, že kdyby připravili ne tolik degradující směsi a povolili tankování, dosáhlo by se podobného efektu. A přitom by mohli jezdci jezdit naplno.
Víš jak by to bylo kráááásný, kdyby jsme zase viděli při závodech driftování při výjezdu ze zatáček, velké probržďování při snaze někoho vybrzdit. Jezdci by neměli strach pustit se do pořádného souboje jako teď, protože by jim nehrozilo, že si zničí gumy natolik, že budou o sekundy na kolo pomalejší. To by byla náááádhera.
O to mi jde a je jedno, kdo by na nich vyhrával.
Já si myslím, že kdyby připravili ne tolik degradující směsi a povolili tankování, dosáhlo by se podobného efektu. A přitom by mohli jezdci jezdit naplno.
Víš jak by to bylo kráááásný, kdyby jsme zase viděli při závodech driftování při výjezdu ze zatáček, velké probržďování při snaze někoho vybrzdit. Jezdci by neměli strach pustit se do pořádného souboje jako teď, protože by jim nehrozilo, že si zničí gumy natolik, že budou o sekundy na kolo pomalejší. To by byla náááádhera.
O to mi jde a je jedno, kdo by na nich vyhrával.
odin
18:00 07.03.2015 77.240.96.XXX
Jenže degradace po prvním kole vzniká, když pilot jede maximum na nepřipravených (nezahřátých) pneumatikách. Většinou tomu tak bylo v dobách prvních závodů sezón, kdy týmy nechápaly, jak pneu fungují. Jakmile to pochopily a dokázaly auta přizpůsobit, bylo po degradacích v prvních kolech. A také výrazně ubylo Pitstopů. Prostě ty pneu od Pirelli fungují dobře, když se s nimi správně zachází.
Pro mne je podstatné, zda jít cestou umělých "vychytávek/překážek", nebo zda nechat soutěžit bez omezení. Já se trochu bojím, že "umělotiny" jsou pro atraktivitu závodů nezbytné.
Pro mne je podstatné, zda jít cestou umělých "vychytávek/překážek", nebo zda nechat soutěžit bez omezení. Já se trochu bojím, že "umělotiny" jsou pro atraktivitu závodů nezbytné.
Mike17
17:41 07.03.2015 93.99.87.XXX
Jo, to jsou ta nedorozumnění. Ty se díváš na to, jestli něco rozporuju v pozitivním nebo negativním hledisku, ale absolutně nevnímáš CO rozporuju. V tomto případě názor, že by se bez takovýchto gum vrátila F1 v počtu předjíždění před rok 2010. Což není pravda!!!
K článku jako takovému nemám důvod se vyjadřovat, Michelin chápu.
A vadí mi degradace po prvním kole, nevadila by mi taková, jak jsem napsal.
K článku jako takovému nemám důvod se vyjadřovat, Michelin chápu.
A vadí mi degradace po prvním kole, nevadila by mi taková, jak jsem napsal.
odin
17:25 07.03.2015 77.240.96.XXX
OK. Tak že pokud tomu dobře rozumím, jsi pro umělou degradaci pneumatik?
Protože článek je o nechuti Michelinu jít cestou umělé degradace. Původní názor v tomto vlákně od wrt se s tímto názorem stotožňuje. Jaro mu odporuje a ty reaguješ na názor Jara v negativním smyslu. Čili bych předpokládal, že jsi se přidal k názoru wrt(a).
To jsou ta nedorozumění mezi námi. K článkům se nijak nevyjádřuješ a rozporuješ vyjádření diskutérů, kteří reagují přímo na článek.
Protože článek je o nechuti Michelinu jít cestou umělé degradace. Původní názor v tomto vlákně od wrt se s tímto názorem stotožňuje. Jaro mu odporuje a ty reaguješ na názor Jara v negativním smyslu. Čili bych předpokládal, že jsi se přidal k názoru wrt(a).
To jsou ta nedorozumění mezi námi. K článkům se nijak nevyjádřuješ a rozporuješ vyjádření diskutérů, kteří reagují přímo na článek.
Mike17
10:28 07.03.2015 93.99.87.XXX
Myslím, že jsme si na to téma už psali a přesně jsem napsal, co bych si přál. Ale dobře, bez nějakých emocí ti normálně odpovím.
Přál bych si to, co už tu bylo za éry Bridgestone-Michelin. Nevadí mi, když gumy vydrží jen 10 kol, jako i tehdy. Ale musí se na nich dát těch 10 kol závodit, ne udržovat, nejezdit rychlé zatáčky příliš rychle, nebo brzdit velmi opatrně, aby náhodou nevznikl malý čmoudík (nadsázka), který by znamenal nucené zajetí do boxů. Není problém vyrobit 4 různě rychlé směsi, které vydrží různou dobu a přitom vydrží několik kol kvalifikačního tempa. V těch dobách byly také závody, kdy se přezouvalo třeba 4x. A přitom nikdo nemluvil o tom, je je potřeba starat se o gumy a nebyl vidět úbytek rychlosti už po prvním rychlém kole.
Promiň, ale s DRS a ERS nehrozí vláčky jako v té době. Stejně tak i povinnost použít 2 směsi není problém přece zachovat a vytvoří se podobné rozdíly mezi gumami, jako jsou teď. Samozřejmě Monako je Monako, tam ani DRS moc nepomůže. Ale v ostatních závodech to nehrozí.
Přál bych si to, co už tu bylo za éry Bridgestone-Michelin. Nevadí mi, když gumy vydrží jen 10 kol, jako i tehdy. Ale musí se na nich dát těch 10 kol závodit, ne udržovat, nejezdit rychlé zatáčky příliš rychle, nebo brzdit velmi opatrně, aby náhodou nevznikl malý čmoudík (nadsázka), který by znamenal nucené zajetí do boxů. Není problém vyrobit 4 různě rychlé směsi, které vydrží různou dobu a přitom vydrží několik kol kvalifikačního tempa. V těch dobách byly také závody, kdy se přezouvalo třeba 4x. A přitom nikdo nemluvil o tom, je je potřeba starat se o gumy a nebyl vidět úbytek rychlosti už po prvním rychlém kole.
Promiň, ale s DRS a ERS nehrozí vláčky jako v té době. Stejně tak i povinnost použít 2 směsi není problém přece zachovat a vytvoří se podobné rozdíly mezi gumami, jako jsou teď. Samozřejmě Monako je Monako, tam ani DRS moc nepomůže. Ale v ostatních závodech to nehrozí.
odin
08:36 07.03.2015 77.240.96.XXX
S tím se dá souhlasit. Ale pořád by se jednalo o umělou degradaci. Článek prezentuje názor Michelinu, že do takového rozhodnutí nechtěl jít. Opět by mne zajímal tvůj názor. Jsi pro to, aby se jezdilo s pneumatikami, které mají uměle stanovenou dobu výdrže (ponechejme stranou jak dlouhá ta doba je)? A nebo si přeješ aby se jezdilo s nejkvalitnějšími pneu, které vydrží celý závod? Podle mne otázka zní přesně takto. A většina lidí to také tak cítí a také se k tomu vyjadřuje.
Opět sis vybral jednoho diskutujícího (nebo jeden názor) a přesvědčuješ nás tu o tom, že současný stav je špatný, protože Pirelli vydrží 8 kol, zatímco ty bys chtěl aby vydrželo 20 kol.
Prosím tě napiš jasně, pro co jsi. Umělá degradace, (jedno za jak dlouho), nebo soutěž kvality (výdrž po celý závod)?
Ono totiž, když se nebude zajíždět do boxů utrpí závody na dramatičnosti. Vypadnou prvky strategie, nepředvídatelných chyb třetích osob a velmi pravděpodobně budou všechny závody vypadat jako v Monaku. Rozhodovat se bude v kvalifikaci a první kolo po startu. Pak už se vše jenom odkrouží. Ideální stav pro diváky. Co více si přát.
Opět sis vybral jednoho diskutujícího (nebo jeden názor) a přesvědčuješ nás tu o tom, že současný stav je špatný, protože Pirelli vydrží 8 kol, zatímco ty bys chtěl aby vydrželo 20 kol.
Prosím tě napiš jasně, pro co jsi. Umělá degradace, (jedno za jak dlouho), nebo soutěž kvality (výdrž po celý závod)?
Ono totiž, když se nebude zajíždět do boxů utrpí závody na dramatičnosti. Vypadnou prvky strategie, nepředvídatelných chyb třetích osob a velmi pravděpodobně budou všechny závody vypadat jako v Monaku. Rozhodovat se bude v kvalifikaci a první kolo po startu. Pak už se vše jenom odkrouží. Ideální stav pro diváky. Co více si přát.
wrt
15:43 06.03.2015 88.80.244.XXX
Predbiehanie umelým spôsobom je niečo iné ako predbiehanie rovnocenných súperov. Spočiatku je atraktívne, ale časom je to nezaujímavé. Neviem si to predstaviť v inom športe, napríklad v atletike. Alebo v boxe, keby jeden súper mal povinne zniesť úder do brady.
Mike17
15:15 06.03.2015 93.99.87.XXX
Zdánlivě díky gumám, ale větší podíl na to má fakt, že jsou povinné 2 různé směsi díky kterým jsou různě rychlé vozy a fakt, že je velký rozdíl mezi časy před a po zastávce.
Oba fakty by se daly velmi lehce aplikovat i v případě gum, které vydrží jet naplno víc jak jedno kolo (jako v roce 2013), klidně i desítky kol.
A ono by se mohlo i závodit v rychlosti, ne v údržbě materiálu.
Oba fakty by se daly velmi lehce aplikovat i v případě gum, které vydrží jet naplno víc jak jedno kolo (jako v roce 2013), klidně i desítky kol.
A ono by se mohlo i závodit v rychlosti, ne v údržbě materiálu.
crazytunny
14:53 06.03.2015 88.146.158.XXX
Pokud závod trvá déle než 1hod s palivovou nádrží o objemu 100kg paliva a při omezení průtoku 100kg/hod by se tankovat logicky mohlo, spíš jde o to zda-li by jízda do boxu natankování..atd nezabralo více času než si 1/3 kol přiškrtit na 50% :)
Mike17
14:48 06.03.2015 93.99.87.XXX
Já myslel, že se ti nelíbila kritika gum. Ale pokud to bereš takto, pak souhlasím s tím, že v současnosti je předjíždění více. Jen jsem chtěl upozornit, že to není jen díky jiným gumám a udělat je kvalitní neznamená návrat před rok 2010 v počtu předjíždění.
Aktuálně
Nadcházející závod 5.5.2024
GP Miami57 kol (308.326 km)
Miami International Autodrome
-
Pátek
- Trénink ()
- Kvalifikace ()
-
Sobota
- Trénink ()
- Závod ()
-
Neděle
- Závod (22:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek